LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ons adres bestaat niet meer door foute bestanden
Ons adres bestaat niet meer door foute bestanden
Sinds een paar jaar zijn er webwinkels die n.a.v. de postcode en het huisnummer zelf de straatnaam invullen.
Het gebeurt nu steeds vaker dat er bij de controle die er dan blijkbaar plaats vindt, ons adres niet gevonden wordt. Het is dan ook niet mogelijk om het formulier verder in te vullen en om iets te bestellen of zo. We doen het dan maar telefonisch.
Nu is het sinds een paar weken ook zo dat mensen, die op het postkantoor iets naar ons willen sturen, te horen krijgen dat het adres niet klopt.
Praktisch alle bestanden geven in onze straat als geldige adressen de nummers 1, 3 en 5 aan terwijl er in werkelijkheid de nummers 1 t/m 4 in gebruik zijn. Ook TomTom geeft dus doodleuk aan dat wij niet bestaan.
Ons huis staat er pas 120 jaar en wij wonen er al ruim 25 jaar.
Bij de gemeente staan wij wel goed geregistreerd, en ook de belastingdienst weet ons wel te vinden, dat dan weer wel
Dit gaat nu wel hele vervelende vormen aannemen.
Weet iemand waar die adressen beheerd worden en wie we moeten benaderen om ze aan te laten passen.
Het gebeurt nu steeds vaker dat er bij de controle die er dan blijkbaar plaats vindt, ons adres niet gevonden wordt. Het is dan ook niet mogelijk om het formulier verder in te vullen en om iets te bestellen of zo. We doen het dan maar telefonisch.
Nu is het sinds een paar weken ook zo dat mensen, die op het postkantoor iets naar ons willen sturen, te horen krijgen dat het adres niet klopt.
Praktisch alle bestanden geven in onze straat als geldige adressen de nummers 1, 3 en 5 aan terwijl er in werkelijkheid de nummers 1 t/m 4 in gebruik zijn. Ook TomTom geeft dus doodleuk aan dat wij niet bestaan.
Ons huis staat er pas 120 jaar en wij wonen er al ruim 25 jaar.
Bij de gemeente staan wij wel goed geregistreerd, en ook de belastingdienst weet ons wel te vinden, dat dan weer wel
Dit gaat nu wel hele vervelende vormen aannemen.
Weet iemand waar die adressen beheerd worden en wie we moeten benaderen om ze aan te laten passen.
Re: Ons adres bestaat niet meer door foute bestanden
Sorry dat ik het zeg, maar het is wel grappig om te lezen hoor.
Helaad weet ik eigenlijk geen oplossing ervoor..
Helaad weet ik eigenlijk geen oplossing ervoor..
Het kadaster denk ik.peter2304 schreef:Weet iemand waar die adressen beheerd worden en wie we moeten benaderen om ze aan te laten passen.
Ook bij het kadaster staan wij goed. Daar hebben we al een paar keer post van gekregen op nummer 4.
Vind Streetvieuw jullie dan?
Als het kadaster post stuurt gebruiken ze hoogstwaarschijnlijk jullie adresgegevens uit de gemeentelijke basisadministratie en die hoeven niet noodzakelijk overeen te komen met de perceelbeschrijving van het kadaster zelf.peter2304 schreef:Ook bij het kadaster staan wij goed. Daar hebben we al een paar keer post van gekregen op nummer 4.
Als je wil weten hoe het perceel beschreven is bij het kadaster zou je je eigen huis eens op moeten zoeken op deze site: http://www.vindjeeigenhuis.nl
Dit is ook wel een beetje de bouwers van de website/shop te verwijten, het invullen van een adres adhv een postcode , huisnummer is prima als "extra service" maar waarom sluit je dan de mogelijkheid om het handmatig in te vullen uit ?Het is dan ook niet mogelijk om het formulier verder in te vullen en om iets te bestellen of zo.
Zo erger ik me altijd aan sites (en dat zijn er heel veel) die niet met 's-Hertogenbosch om kunnen gaan (vooral het tekentje links van de s), de site van Dodge Nederland crashte zelfs compleet met een SQL error.
hmm ik heb het probleem ook ik weet niet wat eraan te doen is helaas maar ook mijn adres is onvindbaar voor veel instanties dan moet ik erachteraan bellen en gaat het een tijdje weer goed en dan ineens ontvang ik zomaar maanden geen post meer van een of andere instantie
echter de belasting blijft me wel feiloos weten te vinden
echter de belasting blijft me wel feiloos weten te vinden
In het verleden, een jaar of 7 geleden, moesten wij een adres aanvragen bij de post.
Ergens moet een bronbestand bestaan waarmee websites hun adressenbestand screenen.
Eens bellen met PostNL ?
Ergens moet een bronbestand bestaan waarmee websites hun adressenbestand screenen.
Eens bellen met PostNL ?
-
De adressen worden toegekend en onderhouden door de gemeente (sinds de invoering van de basisregistratie adressen en gebouwen). De postcodes worden toegekend door Postnl.peter2304 schreef:Weet iemand waar die adressen beheerd worden en wie we moeten benaderen om ze aan te laten passen.
Heb geen oplossing voor dit fenomeen maar wel in maart j.l. zoiets ondervonden. Ik stuur al 30 jaar mijn belastingpapieren naar mijn accountant in Den Haag. De goede man (en zijn kantoor) zijn daar al ruim 60 jaar gevestigd. En dit jaar bij postagentschap bestond ineens Groot Hertoginnelaan niet meer (het huisnummer dan). Uiteraard wilde ik dit aangetekend versturen maar wat de man ook probeerde, de machine zei: onbekend. Toch verzonden, 2 dagen later voor de zekerheid maar gebeld, het was gewoon aangekomen. Dus bestaande adressen kunnen kennelijk "zomaar" verdwijnen. Spooky voor U.
Wij zijn idd niet te vinden op vindjeeigenhuis.nl. Ons gemeentehuis is vandaag gesloten en daarom heb ik maar een mail gestuurd met het verzoek om het aan te passen.
De oorzaak is w.s. een verbouwing van 8 jaar geleden waarbij we van 2 panden, 1 huis hebben gemaakt.
Wij zijn toen officieel blijven wonen op nummer 4 en daar krijgen wij ook alle post, ook die van de gemeente. Bij de registratie van de samenvoeging is toen, denk ik, iets fout gegaan.
Waarom we daar nu pas problemen door krijgen, weet ik niet.
Iedereen bedankt voor het meedenken, vooral aan de reakties van klaas1978 en ruitenheer heb ik veel gehad.
Ik laat hier later nog weten hoe het afgelopen is.
De oorzaak is w.s. een verbouwing van 8 jaar geleden waarbij we van 2 panden, 1 huis hebben gemaakt.
Wij zijn toen officieel blijven wonen op nummer 4 en daar krijgen wij ook alle post, ook die van de gemeente. Bij de registratie van de samenvoeging is toen, denk ik, iets fout gegaan.
Waarom we daar nu pas problemen door krijgen, weet ik niet.
Iedereen bedankt voor het meedenken, vooral aan de reakties van klaas1978 en ruitenheer heb ik veel gehad.
Ik laat hier later nog weten hoe het afgelopen is.
Deze website is niet van de gemeente , maar van het kadaster.Wij zijn idd niet te vinden op vindjeeigenhuis.nl. Ons gemeentehuis is vandaag gesloten en daarom heb ik maar een mail gestuurd met het verzoek om het aan te passen.
nevermind schreef:Deze website is niet van de gemeente , maar van het kadaster.Wij zijn idd niet te vinden op vindjeeigenhuis.nl. Ons gemeentehuis is vandaag gesloten en daarom heb ik maar een mail gestuurd met het verzoek om het aan te passen.
Klopt, op deze site van het Kadaster kun je controleren welke gegevens er geregistreerd staan maar je moet bij de gemeente zijn om ze aan te laten passen.
Hey, dat is leuk! Mijn huis bestaat ook niet... Wij wonen in een nieuwbouwrijtje (sinds 2010). Op de plaats van deze huizen stonden oude duplexwoningen die zijn gesloopt. Van de orginele woningen zijn er nog 4 over, bij ons aan de overkant. Dat zijn 'gewone' huizen. Zo komt het dat er bij ons in de straat maar 4 even nummers zijn en meer dan 20 oneven.
Dat de meeste GPS-systemen er moeite mee hebben weten we al, maar wij hebben nog nooit problemen gehad met welke instantie/webwinkel/noem maar op ook.
Op 'vindjeeigenhuis' staan we blijkbaar niet, en ook Google streetview geeft nog steeds een braakliggend terrein aan.
Peter, ik hoop dat er snel een oplossing komt! Lijkt me toch allemaal erg onhandig.
Dat de meeste GPS-systemen er moeite mee hebben weten we al, maar wij hebben nog nooit problemen gehad met welke instantie/webwinkel/noem maar op ook.
Op 'vindjeeigenhuis' staan we blijkbaar niet, en ook Google streetview geeft nog steeds een braakliggend terrein aan.
Peter, ik hoop dat er snel een oplossing komt! Lijkt me toch allemaal erg onhandig.
-
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de invoering van de basisadministratie adressen en gebouwen (BAG). De gemeente moet voor ieder gebouw een authentiek stuk hebben waaruit blijkt wat het adres is. Als er nog geen dergelijk stuk was, moesten gemeenten een nieuw besluit nemen. Mogelijk is toen geconstateerd dat 8 jaar geleden juist huisnummer 4 was ingetrokken.peter2304 schreef:De oorzaak is w.s. een verbouwing van 8 jaar geleden waarbij we van 2 panden, 1 huis hebben gemaakt. Wij zijn toen officieel blijven wonen op nummer 4 en daar krijgen wij ook alle post, ook die van de gemeente. Bij de registratie van de samenvoeging is toen, denk ik, iets fout gegaan. Waarom we daar nu pas problemen door krijgen, weet ik niet.
zoiets ja. was ook mijn gedachte.Dat heeft waarschijnlijk te maken met de invoering van de basisadministratie adressen en gebouwen (BAG). De gemeente moet voor ieder gebouw een authentiek stuk hebben waaruit blijkt wat het adres is. Als er nog geen dergelijk stuk was, moesten gemeenten een nieuw besluit nemen. Mogelijk is toen geconstateerd dat 8 jaar geleden juist huisnummer 4 was ingetrokken.
Het is opgelost!!
Na contact te hebben opgenomen met ons gemeentehuis, zijn zij er direct mee aan de gang gegaan. De volgende dag kreeg ik al een reaktie met alle gegevens van hoe wij bij hun geregistreerd staan en dat de fout lag bij het postcodebestand van PostNL.
Ze hadden daar ook al contact mee opgenomen en alles zou binnen enkele dagen geregeld zijn.
Er zat ook een link bij de mail waarmee ik zelf con controleren of wij in het bestand stonden.
Dezelfde dag kwam er een mail van PostNL met excuses en het bericht dat wij opgenomen waren in hun bestand.
2 Dagen later "bestonden" wij weer. In ieder geval online want bij de mensen met een TomTom en zo zijn wij er natuurlijk pas weer na een update.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Na contact te hebben opgenomen met ons gemeentehuis, zijn zij er direct mee aan de gang gegaan. De volgende dag kreeg ik al een reaktie met alle gegevens van hoe wij bij hun geregistreerd staan en dat de fout lag bij het postcodebestand van PostNL.
Ze hadden daar ook al contact mee opgenomen en alles zou binnen enkele dagen geregeld zijn.
Er zat ook een link bij de mail waarmee ik zelf con controleren of wij in het bestand stonden.
Dezelfde dag kwam er een mail van PostNL met excuses en het bericht dat wij opgenomen waren in hun bestand.
2 Dagen later "bestonden" wij weer. In ieder geval online want bij de mensen met een TomTom en zo zijn wij er natuurlijk pas weer na een update.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Gelukkig Peter, kunnen familie en kennissen weer een verjaarskaartje sturen
Maar zonder dollen: fijn dat je weer "bestaat".
Maar zonder dollen: fijn dat je weer "bestaat".