Hierbij wil ik een discussie starten over de volgens mij twijfelachtige rol die Independer speelt. Een paar voorbeelden:
- Independer is een financiele tussenpersoon die verdient aaan het sluiten / verkopen van financiele producten. Waarom vertellen zit dit nooit in de media?
- Een financiele instelling dient voor een financieel product geadviseerd /verkocht wordt een grondige klantinventarisatie te doen. Terrecht overigens. Maar wat doet Independer? Die verkoopt zonder enige inventarisatie.
- Independer vindt vrijwel altijd prijs het belangrijkste koopargument. Is dat nou zorg voor de klant? Zie DSB, Icesave, Paerel, TAF.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Twijfelachtige rol Independer
Re: Twijfelachtige rol Independer
Als proffesionele tussenpersoon weetje wat de TAF wel en niet heeft verzekerd.
De independer heeft de klant hiervoor moeten waarschuwen alvorens hij de polis af sloot.
Gelukkig heeft de independer ook zorgplicht als intermediar.
De klant kan zijn tussenpersoon aansprakenlijk stellen.
Uiteraard lijkt het me raadzaam om als klant te informeren of andere assuradeuren de schadeclaim wel zouden vergoeden.
De independer heeft de klant hiervoor moeten waarschuwen alvorens hij de polis af sloot.
Gelukkig heeft de independer ook zorgplicht als intermediar.
De klant kan zijn tussenpersoon aansprakenlijk stellen.
Uiteraard lijkt het me raadzaam om als klant te informeren of andere assuradeuren de schadeclaim wel zouden vergoeden.