LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rofra Home
Rofra Home
Na het lezen van alle negatieve reacties over Rofra Home, heb ik mij aangemeld op dit forum. Helaas heb ook ik een slechte ervaring met de "service" van Rofra Home.
In november 2009 heb ik een bank gekocht bij Rofra Home, de "Cubico". Na 2 maanden zakte deze bank door, en ging ik met mijn ellebogen door de armleuningen heen. De romp van de bank leek wel van pershout gemaakt!
Vervolgens heb ik contact met Rofra opgenomen, en kwam er een man kijken of de bank echt zo slecht eraan toe was. Deze man was van de plaatselijke Rofra hier in de buurt. De romp van het bankstel werd verwisseld vanaf het hoofdkantoor, dit was in januari 2010. De kussens etc waren opzich niks mis mee, dus die moest ik zelf weer om de nieuwe bank heen doen.
Helaas was ook deze bank van waardeloze kwaliteit, hetzelfde probleem ontstond een klein jaar later, maar ik legde me erbij neer. Tot er meer kapot ging.... de bank begon door te zakken, en de leuningen gingen nog meer kapot.
Uiteindelijk heb in in december 2011 contact opgenomen, dit omdat er een lat van de bank was doorgebroken. De bank was €1000, maar afgeprijst voor €599, dus ik ging ervan uit dat een bank met dat bedrag wel een langere levensduur mocht hebben dan iets meer als anderhalf jaar. Bij Rofra deden ze hier nogal spottend over "Voor zo'n bedrag kunt u ook niet topkwaliteit verwachten mevrouw!". Klonk mij vreemd in de oren want volgens mij heeft een bank van de Leen Bakker of Kwantum nog een langere levensduur, terwijl die aanzienlijk goedkoper zijn.
Ik kwam in november 2011 in contact met de meneer van het "servicekantoor" (Ik weet niet of ik hier namen mag noemen dus dat doe ik even niet..). Hij verzocht mij een serviceformulier in te vullen. Heb ik gedaan, ik kreeg een brief dat de romp, zonder kussens, weer vervangen zou worden. Ik gaf aan hier niet mee akkoord te gaan, en de meneer van het plaatselijke filiaal vertelde mij daarbij dat er veel klachten over deze bank zijn geweest. Na een aantal weken wachten kreeg ik een reactie: ze stelden een nieuwe datum voor, maar ik had duidelijke aangegeven geen belang te hebben bij weer een nieuwe romp. Ik mailde terug dat ik het idee had dat mijn klacht wordt genegeerd, en dat ik niet akkoord ga met het voorstel, en dat ik tot een andere oplossing wou komen. De meneer van het servicekantoor kwam met het volgende voorstel, inmiddels in februari 2012... dat ik dan maar moest kijken of er in het Rofra filiaal een bank stond die mij aansprak... en dat we dan wel tot een middenweg kwamen, dat ik het maar moest laten weten.... en dat hij zou kijken of ik eventueel iets moest bijbetalen.. .
Aan de medewerker van het filiaal legde ik het probleem uit, en deze 'gladde verkoper' was vol begrip. Dit kon niet... de klant was koning bij Rofra (maar natuurlijk...) en hij zou 'deze speciale situatie persoonlijk oplossen!'. Ik gaf aan in principe geen nieuwe bank van Rofra te willen, ik was het zat dat de klacht al maanden liep en wou liever de koop ontbinden. Toch weet ik dat je als consument de verkoper de gelegenheid moet geven tot een oplossing te komen, dus dat deed ik netjes. Ik koos een bank uit, met een prijskaartje van €899, en de gladde verkoper zou wel even 'zorgen dat het werd opgelost en we dan snel onze nieuwe bank zouden krijgen'. Vervolgens zou hij contact opnemen met de man van het servicekantoor, maar, ook na 2 weken had ik hier weer niks van gehoord. Ik mailde meerdere keren dat ik graag wat wou horen, maar kreeg geen reactie.
Tot ik begin maart 2012 een mail terug kreeg: ze konden me maar liefst €200 korting aanbieden op de bank die ik had uitgezocht. Uh, dan was ik dus nog meer geld kwijt aan een nieuwe, dan de eerste bank me ooit had gekost?! Ik mailde terug dat ik dit te belachelijk voor woorden vond, en de koop wou ontbinden. Natuurlijk duurde het weken voor ik iets terug hoorde, tot ik rond 20 maart een mail kreeg:
"Ik heb overleg gehad en ik kan u mededelen dat we het aankoopbedrag crediteren minus gebruikerspercentage van 40%"
Leek mij redelijk, dus ik mailde terug dat ik akkoord ging. Daarbij belde ik een aantal dagen later naar het hoofdkantoor of ik bij het afhalen van de bank ook een factuur kon krijgen zodat ik er zeker van was dat ik daadwerkelijk mijn geld terug kreeg (mijn vertrouwen in Rofra was ik wel kwijt na de waardeloze communicatie en het lange wachten op reacties, het liep inmiddels al 5 maanden).
Helaas ging het weer mis..... ik kon het factuur krijgen, want ik kreeg 40% van het bedrag terug. Het was een communicatiefout van dhr van het servicekantoor... excuses van Rofra home! Dan zou je denken; we hebben over de mail een schriftelijke overeenkomst, maar nee. Volgens Rofra was het een communicatiefout, en interpreteer ik de mail verkeerd. De mail zou op 2 manieren te interpreteren zijn... Zij blijven bij hun standpunt: wij krijgen 40% van het aankoopbedrag terug.
Afgelopen vrijdag is de bank opgehaald, en probeer ik inmiddels alweer een dikke week contact met Rofra te krijgen om hun te wijzen op de overeenkomst die we over de mail hadden gesloten. Zij blijven bij hun standpunt: 40% krijg ik terug, en inmiddels zou het zijn overgemaakt (ik heb het nog niet ontvangen). De mevrouw van de debiteurenafdeling belooft mij steeds terug te bellen, maar dit gebeurt natuurlijk niet. Inmiddels heb ik vandaag weer gebeld, maar weer krijg ik te horen 'u hoort nog van ons' . Het zal wel, dat heb ik wel 20x gehoord en het gebeurt nooit.
Ik ben werkelijk waar verbaasd over de wáárdeloze service. Meubelstukken, vooral banken, moeten een veel langere levensduur hebben als anderhalf jaar. Ergens is het coulant van ze om nog een deel terug te storten, maar het heeft zolang geduurd, en de klacht is niet steeds afgehandeld.
Iemand enige tips, ideeën, hoe dit af te handelen is? Volgens een medewerker van de Jurofoon is de mail een schriftelijke overeenkomst waar zij zich aan horen te houden, maar voor €120 (het verschil) is het niet de moeite waard om een zaak te beginnen.
Bedankt voor het lezen (van het lange verhaal )!
In november 2009 heb ik een bank gekocht bij Rofra Home, de "Cubico". Na 2 maanden zakte deze bank door, en ging ik met mijn ellebogen door de armleuningen heen. De romp van de bank leek wel van pershout gemaakt!
Vervolgens heb ik contact met Rofra opgenomen, en kwam er een man kijken of de bank echt zo slecht eraan toe was. Deze man was van de plaatselijke Rofra hier in de buurt. De romp van het bankstel werd verwisseld vanaf het hoofdkantoor, dit was in januari 2010. De kussens etc waren opzich niks mis mee, dus die moest ik zelf weer om de nieuwe bank heen doen.
Helaas was ook deze bank van waardeloze kwaliteit, hetzelfde probleem ontstond een klein jaar later, maar ik legde me erbij neer. Tot er meer kapot ging.... de bank begon door te zakken, en de leuningen gingen nog meer kapot.
Uiteindelijk heb in in december 2011 contact opgenomen, dit omdat er een lat van de bank was doorgebroken. De bank was €1000, maar afgeprijst voor €599, dus ik ging ervan uit dat een bank met dat bedrag wel een langere levensduur mocht hebben dan iets meer als anderhalf jaar. Bij Rofra deden ze hier nogal spottend over "Voor zo'n bedrag kunt u ook niet topkwaliteit verwachten mevrouw!". Klonk mij vreemd in de oren want volgens mij heeft een bank van de Leen Bakker of Kwantum nog een langere levensduur, terwijl die aanzienlijk goedkoper zijn.
Ik kwam in november 2011 in contact met de meneer van het "servicekantoor" (Ik weet niet of ik hier namen mag noemen dus dat doe ik even niet..). Hij verzocht mij een serviceformulier in te vullen. Heb ik gedaan, ik kreeg een brief dat de romp, zonder kussens, weer vervangen zou worden. Ik gaf aan hier niet mee akkoord te gaan, en de meneer van het plaatselijke filiaal vertelde mij daarbij dat er veel klachten over deze bank zijn geweest. Na een aantal weken wachten kreeg ik een reactie: ze stelden een nieuwe datum voor, maar ik had duidelijke aangegeven geen belang te hebben bij weer een nieuwe romp. Ik mailde terug dat ik het idee had dat mijn klacht wordt genegeerd, en dat ik niet akkoord ga met het voorstel, en dat ik tot een andere oplossing wou komen. De meneer van het servicekantoor kwam met het volgende voorstel, inmiddels in februari 2012... dat ik dan maar moest kijken of er in het Rofra filiaal een bank stond die mij aansprak... en dat we dan wel tot een middenweg kwamen, dat ik het maar moest laten weten.... en dat hij zou kijken of ik eventueel iets moest bijbetalen.. .
Aan de medewerker van het filiaal legde ik het probleem uit, en deze 'gladde verkoper' was vol begrip. Dit kon niet... de klant was koning bij Rofra (maar natuurlijk...) en hij zou 'deze speciale situatie persoonlijk oplossen!'. Ik gaf aan in principe geen nieuwe bank van Rofra te willen, ik was het zat dat de klacht al maanden liep en wou liever de koop ontbinden. Toch weet ik dat je als consument de verkoper de gelegenheid moet geven tot een oplossing te komen, dus dat deed ik netjes. Ik koos een bank uit, met een prijskaartje van €899, en de gladde verkoper zou wel even 'zorgen dat het werd opgelost en we dan snel onze nieuwe bank zouden krijgen'. Vervolgens zou hij contact opnemen met de man van het servicekantoor, maar, ook na 2 weken had ik hier weer niks van gehoord. Ik mailde meerdere keren dat ik graag wat wou horen, maar kreeg geen reactie.
Tot ik begin maart 2012 een mail terug kreeg: ze konden me maar liefst €200 korting aanbieden op de bank die ik had uitgezocht. Uh, dan was ik dus nog meer geld kwijt aan een nieuwe, dan de eerste bank me ooit had gekost?! Ik mailde terug dat ik dit te belachelijk voor woorden vond, en de koop wou ontbinden. Natuurlijk duurde het weken voor ik iets terug hoorde, tot ik rond 20 maart een mail kreeg:
"Ik heb overleg gehad en ik kan u mededelen dat we het aankoopbedrag crediteren minus gebruikerspercentage van 40%"
Leek mij redelijk, dus ik mailde terug dat ik akkoord ging. Daarbij belde ik een aantal dagen later naar het hoofdkantoor of ik bij het afhalen van de bank ook een factuur kon krijgen zodat ik er zeker van was dat ik daadwerkelijk mijn geld terug kreeg (mijn vertrouwen in Rofra was ik wel kwijt na de waardeloze communicatie en het lange wachten op reacties, het liep inmiddels al 5 maanden).
Helaas ging het weer mis..... ik kon het factuur krijgen, want ik kreeg 40% van het bedrag terug. Het was een communicatiefout van dhr van het servicekantoor... excuses van Rofra home! Dan zou je denken; we hebben over de mail een schriftelijke overeenkomst, maar nee. Volgens Rofra was het een communicatiefout, en interpreteer ik de mail verkeerd. De mail zou op 2 manieren te interpreteren zijn... Zij blijven bij hun standpunt: wij krijgen 40% van het aankoopbedrag terug.
Afgelopen vrijdag is de bank opgehaald, en probeer ik inmiddels alweer een dikke week contact met Rofra te krijgen om hun te wijzen op de overeenkomst die we over de mail hadden gesloten. Zij blijven bij hun standpunt: 40% krijg ik terug, en inmiddels zou het zijn overgemaakt (ik heb het nog niet ontvangen). De mevrouw van de debiteurenafdeling belooft mij steeds terug te bellen, maar dit gebeurt natuurlijk niet. Inmiddels heb ik vandaag weer gebeld, maar weer krijg ik te horen 'u hoort nog van ons' . Het zal wel, dat heb ik wel 20x gehoord en het gebeurt nooit.
Ik ben werkelijk waar verbaasd over de wáárdeloze service. Meubelstukken, vooral banken, moeten een veel langere levensduur hebben als anderhalf jaar. Ergens is het coulant van ze om nog een deel terug te storten, maar het heeft zolang geduurd, en de klacht is niet steeds afgehandeld.
Iemand enige tips, ideeën, hoe dit af te handelen is? Volgens een medewerker van de Jurofoon is de mail een schriftelijke overeenkomst waar zij zich aan horen te houden, maar voor €120 (het verschil) is het niet de moeite waard om een zaak te beginnen.
Bedankt voor het lezen (van het lange verhaal )!
Re: Rofra Home
Ook wij hebben nare ervaringen gehad met rofra. Het is een zeer onbetrouwbare zaak met erg slechte kwaliteit meubels die je geleverd krijgt. Wat in de showroom staat is van een heel andere kwaliteit. De enige oplossing is een advocaat inschakelen, anders doen ze niets. Wij hebben na een hoop ellende ons aankoopbedrag terug. Ik wens je veel succes met deze lui!
Re: Rofra Home
bericht is verwijderd.
Laatst gewijzigd door S.Boogerd op 06 nov 2012 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rofra Home
Wanneer het verkleuring is dan moet de stof ook verkleuren op plaatsen waar deze niet met de huid in aanraking komt.
Re: Rofra Home
bericht is verwijderd.
Laatst gewijzigd door S.Boogerd op 06 nov 2012 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rofra Home
Ja dan gaat het verhaal van Rofra de mist in.S.Boogerd schreef:Dat is het geval. De stoel verkleurd in z'n geheel.
Je kunt vragen of ze zich willen neerleggen bij een uitspraak van de geschillencommissie ? Ze zijn GEEN erkende woonwinkel, dus ze moeten eerst verklaren dat ze de uitspraak zullen volgen.
Re: Rofra Home
Rofra kennende hebben ze overal maling aan. Dhr Schimmel de directeur was bij Tros Radar op TV en gaf die indruk ook naar mijn mening.
Re: Rofra Home
bericht is verwijderd.
Laatst gewijzigd door S.Boogerd op 06 nov 2012 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Rofra Home
bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door laluna13 op 23 okt 2012 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Rofra Home
Dit geeft mij het gevoel van laster door een ex-werknemer.laluna13 schreef:Helaas gaan ze met mensen die er werken ook niet beter om, ze hebben geen respect, in Heerlen hoorde Ik van een van de mensen dat iedereen ontslagen was, er lopen diverse rechtszaken van personeel tegen rofra home! En ergens boven in holland staat er al failliet op een van de ramen van rofra home.
Dat is strafbaar.
Re: Rofra Home
Alsof de geschillencommissie zich daar voor zou lenen.....Je kunt vragen of ze zich willen neerleggen bij een uitspraak van de geschillencommissie ?
Lijkt mij dat tarieven aldaar alleen gelden voor geschillen met aangesloten bedrijven, zij betalen immers contributie.
Nergens bij aangesloten, dan resteert rechtsgang
Re: Rofra Home
Artikel 4 :
De commissie is bevoegd een geschil te behandelen, indien en voorzo- ver partijen zijn overeengekomen zich aan het bindend advies van de
commissie te onderwerpen.
De commissie is bevoegd een geschil te behandelen, indien en voorzo- ver partijen zijn overeengekomen zich aan het bindend advies van de
commissie te onderwerpen.
Re: Rofra Home
Artikel 1:
ondernemer : de deelnemer aan de Stichting Garantieregelingen Centrale Branchevereniging Wonen (SG CBW) dan wel de ondernemer die zich bij de stichting voor de behandeling van geschillen door de commissie heeft laten registreren;
Hier zal Rofra naar verwachting niet onder vallen. Ik betwijfel of ondernemer zich kan registreren voor reeds lopende geschillen.
Hoeveel uitspraken over seats&sofas zijn er al geweest bij geschillencomissie? Ik zet in op nul.
ondernemer : de deelnemer aan de Stichting Garantieregelingen Centrale Branchevereniging Wonen (SG CBW) dan wel de ondernemer die zich bij de stichting voor de behandeling van geschillen door de commissie heeft laten registreren;
Hier zal Rofra naar verwachting niet onder vallen. Ik betwijfel of ondernemer zich kan registreren voor reeds lopende geschillen.
Hoeveel uitspraken over seats&sofas zijn er al geweest bij geschillencomissie? Ik zet in op nul.
Re: Rofra Home
Ik verwacht ook niet dat Rofra zich zal onderwerpen aan de geschillencommissie, maar wanneer daar de wil is, kán het wel !16again schreef:Artikel 1:
ondernemer : de deelnemer aan de Stichting Garantieregelingen Centrale Branchevereniging Wonen (SG CBW) dan wel de ondernemer die zich bij de stichting voor de behandeling van geschillen door de commissie heeft laten registreren;
Hier zal Rofra naar verwachting niet onder vallen. Ik betwijfel of ondernemer zich kan registreren voor reeds lopende geschillen.
Hoeveel uitspraken over seats&sofas zijn er al geweest bij geschillencomissie? Ik zet in op nul.
Re: Rofra Home
bericht is verwijderd.
Laatst gewijzigd door S.Boogerd op 06 nov 2012 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rofra Home
Ze wachten net zolang totdat U moe gaat worden en het erbij laat zitten.
Re: Rofra Home
bericht is verwijderd.
Laatst gewijzigd door S.Boogerd op 06 nov 2012 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rofra Home
Dan kent U rofra nog niet Dat zijn meesters in het kastje-muur verhaal. Google maar eens. Er zijn honderden klachten. Veel hadden een advocaat nodig om Rofra op hun verplichtingen te wijzen.