LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort maakt een fout en wil/kan het niet oplossen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jvr
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:56

Telfort maakt een fout en wil/kan het niet oplossen

Ongelezen bericht door jvr »

Op 10 september heb ik een brief naar de klantenservice gestuurd en tot op heden geen antwoord gehad. Wel via de webmail een verzoek om een mobiel telefoonnummer, zodat ze dan terug zouden bellen. Dit heb ik dan op donderdag 27 september gedaan, via een webformulier. En er is tot op heden niet teruggebeld (n.a.v. de brief). Doordat Telfort een fout heeft gemaakt, kan ik opnieuw aangesloten worden, maar dan ben ik duurder uit en zou het pas na 1 oktober kunnen. Formeel is er een opzeggingstermijn van 1 maand, dus eigenlijk hadden ze me dan niet zomaar kunnen afsluiten. Ik betaal de facturen automatisch en kan altijd geïncasseerd worden.
Hier de tekst van de brief: Op 3 september heb ik een nieuw modem gekregen, omdat die vorige geen verbinding kon maken met draadloos internet. Uiteindelijk heeft mijn vriend het modem op 4 september aangesloten en het werkte. Mijn vriend heeft regelmatig contact gehad met uw klantenservice en werd dan ook de dag erna teruggebeld door een medewerker, met de vraag of het gelukt was. Mijn vriend had toen gevraagd of er een tegemoetkoming zou zijn, vanwege het aantal dagen zonder telefoon en internet te hebben gezeten en de mobiele belkosten. Er zou geregeld worden dat er een halve maand niet betaald hoefde te worden. Vrijdag 7 september kreeg ik een brief van u, waarin vermeld stond dat het telefoonabonnement was opgezegd. Mijn vriend en ik hebben daar geen toestemming voor gegeven. Mijn vriend heeft toen naar de klantenservice gebeld en verzocht om telefoonabonnement weer aan te sluiten, zoals het ook was (+ onbeperkt bellen vast). Dit was niet meer mogelijk, wel kon ik opnieuw aangesloten worden, maar dan zou het € 15.00 duurder worden en vervolgens pas na 1 oktober weer kunnen bellen. Telfort heeft die fout gemaakt en wil/kan het niet meer herstellen, zoals het was. Door die fout is de klant de dupe en is dan duurder uit en met veel ergernissen. Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat Telfort een fout maakt en het dan wil oplossen, door het abonnementprijs te verhogen en pas na 1 oktober de aansluiting kan realiseren. Nou zal het technisch misschien niet mogelijk zijn om het bestaande abonnement terug te zetten, maar het kan wel van de 1 op andere dag afgesloten worden. Mijn vriend heeft nu een aantal keren zelf gebeld naar de klantservice en op vrijdag 21 september kreeg hij te horen, dat het telefoonabonnement weer aangesloten zou worden en met dezelfde condities, het zou dan nog wel 3 dagen duren en dan was alles opgelost. Maar ja, het is nu al meer dan 1 week verder en nog steeds niet aangesloten. Vandaag heeft mijn vriend weer gebeld en toen werd er verteld dat het aangevraagd kon worden en dat zou dan 10 werkdagen duren. Het vertrouwen in Telfort is nu helemaal weg, er wordt van alles belooft, maar er wordt niet aan gehouden.
Mijn vriend regelt voor mij deze zaken, ik ben zelf erg aangeslagen, kwaad en verdrietig, omdat ik nu niet meer kan bellen en gebeld te worden. Nu heb ik ook het idee, van de klant is maar een nummer en dat terwijl ik het fijn vond dat er gebeld werd om te vragen of het modem goed werkte. Had dan maar niet gebeld en was deze brief en de telefoontjes (kosten) niet nodig geweest en had ik gewoon weer telefoon gehad.


Gesloten