LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
AlexandraCarolina
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 13:15

Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door AlexandraCarolina »

Hallo,

ik lees hier veel negatieve verhalen over incassobureau Cannock Chase. Ik wil even mijn eigen ervaring delen.

De eerste keer dat ik belde kreeg ik inderdaad een wat rare meid aan de telefoon die vrij bot was. Ik had toen mijn brief er niet bij dus wist het nummer niet en ze kon me niet vinden in het systeem dus heb ik later terug gebeld.

De tweede keer dat ik belde ben ik heel direct geweest zonder een verhaal te vertellen dat ik iemand van de tweede lijn wilde spreken om een termijnregeling te regelen.

Er staat dan ook duidelijk in de brief aangegeven dat je intermijnen kunt betalen! Ook dat als je het niet eens bent met de sanctie, je ze op kunt bellen.

Dit was geen probleem en ik kreeg direct een hele vriendelijke vrouw aan de lijn. Ik heb met haar kunnen regelen dat ik het bedrag in meerdere termijnen kon betalen, eerst twee keer 70 euro en daarna de rest (totaalbedrag 360 euro).

De eerste twee termijnen netjes betaald, en nou werd ik vanmiddag gebeld door die mevrouw dat ze even had gekeken naar mijn registratie en zij bood mij aan of ik misschien het restbedrag ook nog in termijnen wilde betalen. Dit is geheel vanuit haar eigen initiatief geweest! Top dus.

Mensen, als je een probleem hebt of het ergens niet mee eens bent, vraag dan door naar de tweede lijn en dan krijg je gewoon schappelijke mensen aan de lijn die naar je luisteren en een regeling met je treffen. Door niet te betalen en daarbij niets van je te laten horen is het niet raar dat ze gaan dreigen.

Lees gewoon de brieven goed en bel ze op tijd op! Zo voorkom je problemen, ze zijn er niet om je nog meer problemen te geven maar juist om je te helpen je zaken op orde te hebben.

jolanda99
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2012 23:23

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door jolanda99 »

ja hoor weer mail van hun zelf geloof er geen bal van

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door 53o »

Te professioneel gepost om serieus te worden genomen als daadwerkelijke consument (die dit als 1e post gebruikt). Geen spelfouten EN rode letters voor zaken die voor hun belangrijk zijn.

Maar het taalgebruik verklapt veel meer.

Hallo Cannock Chase, oftewel TS, welkom op dit forum. Nice try.

*edit* btw, geloof je serieus dat iemand gelooft dat "ze zijn er niet om je nog meer problemen te geven maar juist om je te helpen je zaken op orde te hebben." gepost wordt door een nieuw lid, in die woorden?

Oftewel, "Cannock Chase is juist heel dubieus!" Dat is een betere titel voor deze post.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Vooral dat je ze kan (mag?) bellen vind ik leuk :)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ook dat als je het niet eens bent met de sanctie, je ze op kunt bellen.


Als je het niet eens bent met de sanctie, vind ik je advies om te betalen (al is het dan in termijnen) geen juist advies.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En als Cannock je onterecht aanmaningen stuurt?
En vervolgens zich in stilzwijgen hult als je ze hierop aanspreekt?

Tja - erg schappelijk om mensen proberen op te lichten, en niet eens als excuus 'administratiefoutje' gebruiken - gewoon bang en angstig stil blijven, en hopen dat het over gaat.

Cannock Chase - samen met Click & Buy - zijn voor mij niets anders dan oplichters en laffaards.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door bprosman »

Cannock Chase - samen met Click & Buy - zijn voor mij niets anders dan oplichters en laffaards.
Kan zijn maar onderstaande "tip" zouden wat meer "klanten" van ze (en andere incasso bureaus) op moeten volgen :
Lees gewoon de brieven goed en bel ze op tijd op! Zo voorkom je problemen,

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bprosman schreef:
Cannock Chase - samen met Click & Buy - zijn voor mij niets anders dan oplichters en laffaards.
Kan zijn maar onderstaande "tip" zouden wat meer "klanten" van ze (en andere incasso bureaus) op moeten volgen :
Lees gewoon de brieven goed en bel ze op tijd op! Zo voorkom je problemen,
Probleem met bellen is - ze kunnen je van alles toezeggen, maar jij hebt geen bewijs.
En op post reageren ze niet .. (althans, naar mij heeft men tot op heden nog niet gereageerd)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door tenormin »

Op de site ook: werkelijk fantastisch, vriendelijk en inderdaad: je mag afbetalen in termijnen: http://www.ccc.nl/nl/Bedrijven/Incasso.html
Is dit te mooi om waar te zijn. Niet voor de TS, kennelijk, vandaar de vreugdedans. Maar als iemand haar verwelkomd op de site: TS is al sinds 2010 ingeschreven. Misschien kan iemand wat speurwerk doen of er enige andere post is, want ik weet niet hoe dit werkt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Met 1 bericht van TS valt er niet zoveel te speuren. :wink:
De kreet 'berichten' onder de gebruikersnaam slaat op het aantal berichten dat iemand gepost heeft.
Als je op de naam van de gebruiker gaat staan, kun je zijn/haar berichten lezen.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

AlexandraCarolina schreef:Hallo,

ik lees hier veel negatieve verhalen over incassobureau Cannock Chase. Ik wil even mijn eigen ervaring delen.

De eerste keer dat ik belde kreeg ik inderdaad een wat rare meid aan de telefoon die vrij bot was. Ik had toen mijn brief er niet bij dus wist het nummer niet en ze kon me niet vinden in het systeem dus heb ik later terug gebeld.

De tweede keer dat ik belde ben ik heel direct geweest zonder een verhaal te vertellen dat ik iemand van de tweede lijn wilde spreken om een termijnregeling te regelen.

Er staat dan ook duidelijk in de brief aangegeven dat je intermijnen kunt betalen! Ook dat als je het niet eens bent met de sanctie, je ze op kunt bellen.

Dit was geen probleem en ik kreeg direct een hele vriendelijke vrouw aan de lijn. Ik heb met haar kunnen regelen dat ik het bedrag in meerdere termijnen kon betalen, eerst twee keer 70 euro en daarna de rest (totaalbedrag 360 euro).

De eerste twee termijnen netjes betaald, en nou werd ik vanmiddag gebeld door die mevrouw dat ze even had gekeken naar mijn registratie en zij bood mij aan of ik misschien het restbedrag ook nog in termijnen wilde betalen. Dit is geheel vanuit haar eigen initiatief geweest! Top dus.

Mensen, als je een probleem hebt of het ergens niet mee eens bent, vraag dan door naar de tweede lijn en dan krijg je gewoon schappelijke mensen aan de lijn die naar je luisteren en een regeling met je treffen. Door niet te betalen en daarbij niets van je te laten horen is het niet raar dat ze gaan dreigen.

Lees gewoon de brieven goed en bel ze op tijd op! Zo voorkom je problemen, ze zijn er niet om je nog meer problemen te geven maar juist om je te helpen je zaken op orde te hebben.
Het is fantastisch. Jeetje, wat een fijn bedrijf zeg. Eigenlijk verdienen ze de Nobelprijs voor de vrede.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wauw ik ga gelijk stoppen met mijn rekeningen betalen, wil ook bij Cannock :lol: :D :mrgreen:

vanessaverbaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2012 09:09

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door vanessaverbaan »

Ik wil even inspringen op het hele negatieve verhaal, Sorry hoor, maar ik heb ook alleen maar goede woorden over voor CCP.

Heb ze de eerste dag gelijk gebeld, kreeg een supervriendelijke vrouw aan de lijn, die begrip toonde voor de situatie en vroeg welk bedrag ik dacht te kunnen betalen per maand. Het ging bij ons om een totaal van 540 euro, en dat mochten we met 100 euro per maand en de laatste termijn van 40 euro doen.

Niks geen problemen, bevestigd per post en kreeg nog een telefoontje dat het allemaal goed ging en er op tijd betaald werd. de laatste termijn is inmiddels overgemaakt. Ik hoop nooit meer voor zoets te komen te staan maar als t dan echt eens gebeurd via CCP, want ik vond ze erg netjes en vriendelijk. Gaf me totaal geen vervelend gevoel.

Het kan dus wel! (ligt er maar net aan wie je aan de telefoon hebt denk ik ook wel)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door ruud_a »

nu ken ik cannock chase niet, maar ze hebben blijkbaar in ieder geval 2 personeelsleden, tenzij de baas zelf ook op het forum post

als TS die dit bedrijf verdedigt al zegt dat je als je belt je een rare meid aan de telefoon krijgt, vraag ik mij af hoe slecht zo'n bedrijf kan zijn
per slot van rekening is zo'n meid aan de telefoon het visitekaartje van je bedrijf en ongetwijfeld geselecteerd op klantvriendelijkheid

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door tenormin »

@ruud_a, alleen de eerste "meid" an de telefoon deed raar; de tweede was fantastisch. Hoe mooi wil je je incasso bureau voorstellen aan het "grote publiek" :lol: Wel tryed, ladys'.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef:@ruud_a, alleen de eerste "meid" an de telefoon deed raar; de tweede was fantastisch. Hoe mooi wil je je incasso bureau voorstellen aan het "grote publiek" :lol: Wel tryed, ladys'.
Wel tryed ladys? :shock:
You spreek very goed engels :lol:

Een incassoburo wil geld. Als het makkelijk kan zullen ze niet moeilijk gaan doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Barman schreef: Een incassoburo wil geld. Als het makkelijk kan zullen ze niet moeilijk gaan doen.
Zoals onterecht mensen aanschrijven, en vervolgens van niets zeggen te weten?
Ja- Cannock Chase is daar een ster in.

Gebruiken kennelijk willekeurige namen/ adressen om hun zooi heen te sturen..
Maar van excuus, of uitleg, of wat dan ook - nee hoor.. dan zijn die 'vriendelijke dames' niet thuis.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door tenormin »

Barman schreef:
tenormin schreef:@ruud_a, alleen de eerste "meid" an de telefoon deed raar; de tweede was fantastisch. Hoe mooi wil je je incasso bureau voorstellen aan het "grote publiek" :lol: Wel tryed, ladys'.
Wel tryed ladys? :shock:
You spreek very goed engels :lol:

Een incassoburo wil geld. Als het makkelijk kan zullen ze niet moeilijk gaan doen.
Die Barman, die valt iemand aan die een letter L vergeet te typen, tjonge, jonge, hoe klein kan iemand zijn! Ga ik hier op type fouten letten ben ik (en vast niet alleen ik) een tijd bezig.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef:
Barman schreef:
tenormin schreef:@ruud_a, alleen de eerste "meid" an de telefoon deed raar; de tweede was fantastisch. Hoe mooi wil je je incasso bureau voorstellen aan het "grote publiek" :lol: Wel tryed, ladys'.
Wel tryed ladys? :shock:
You spreek very goed engels :lol:

Een incassoburo wil geld. Als het makkelijk kan zullen ze niet moeilijk gaan doen.
Die Barman, die valt iemand aan die een letter L vergeet te typen, tjonge, jonge, hoe klein kan iemand zijn! Ga ik hier op type fouten letten ben ik (en vast niet alleen ik) een tijd bezig.
Ja natuurlijk. Je bent alleen maar een L vergeten te typen. Hij wordt steeds leuker :D
Zelfs met Google Translate was de kans nog groter geweest dat het op correct Engels lijkt.
Drie woorden en geen eentje goed. Hoe krijg je het voor elkaar :roll: :roll: :roll:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Cannock Chase is juist heel schappelijk!

Ongelezen bericht door 53o »

Hey, van alle posters in deze thread hebben er maar twee personen een gebruikersnaam die bestaat uit een voor- en achternaam, en die hebben beiden maar 1 post. Hoe toevallig dat tevreden klanten van incassobureau's kiezen om hun volledige naam te gebruiken als eerste post...

Als ik een incassobureau moet inhuren in de toekomst als ik ooit een bedrijf zou opstarten, zou ik niet kiezen voor amateurs zoals cannock chase.

Gesloten