LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ilham

Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door ilham »

Paar dagen geleden belde ik met de klantenservice om een nieuw nummer aan te vragen.
De reden dat ik mijn nummer wil veranderen is omdat er een aantal mensen mijn nummer hebben
en telkens kontakt opzoeken en smsjes sturen en bellen waar ik totaal geen behoefte aan heb. Ook klasgenoten van mijn oude school, mensen van de stage, oude werk en noem maar op.
En al zou ik geen reden hebben ga ervanuit dat ik dat zelf mag beslissen uiteindelijk. Bij iedere provider veranderen ze dat binnen een paar minuten, bij sommigen dien je een bedrag te betalen, wat geen enkel probleem is je krijgt wel de service als klantzijnde die je verdient.
Bijna twintig minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een medewerkster aan de lijn, die mij vertelde dat het aangevraagd zou worden en dat het wel tot twee dagen wachttijd kan duren.
Als je lastig wordt gevallen( zonder dreigementen) maar wel met onzinnige telefoontjes en smsjes is dat wel heel erg vervelend om dat dan nog twee dagen te moeten volhouden, maar ben ermee akkoord gegaan.
Natuurlijk belde ik zelf weer terug na twee dagen want verwachtte er al niet te veel van. Na twintig minuten kreeg ik de medewerker 'Alexander' aan de lijn, die mij vertelde dat het niet mogelijk was, pas na tien keer uitleg te hebben gegeven snapte hij dat ik gewoon simpel mijn nummer wilde veranderen.
Volgens meneer moet ik aangifte doen en mijn simkaart blokkeren, dus als je je nummer wilt veranderen kan dat via de politie mensen, wat een gedoe. Telkens herhaalde ik dat ik niet bedreigd wordt en de politie zal me vriendelijk verzoeken te vertrekken als ik daarmee naar de politie ga, dat is hun werk niet en ze hebben echt wel wat beters te doen.

Ik werd in de wacht gezet, "mijn leidinggevende zegt precies hetzelfde" zei hij, ik geloofde mijn oren niet, wat is er zo moeilijk aan om een nummer te veranderen.
Mijn beltegoed ging uiteindelijk op had geen minuten meer de verbinding viel daarom ook uit.

Ik waardeerde het op, en belde terug. Natuurlijk weer 20 minuten wachten vroeg ik de medewerker mij terug te bellen, heefthij gelukkig gedaan, wonder, en ook hij vertelde" het is niet mogelijk om je nummer te veranderen tot het einde van je contract, daarom zijn wij ook zo goedkoop".

Ik wil de mensen dus wel attenderen en na te denken voordat je naar Hollands Nieuwe overstapt, in de tunnels heb je trouwens geen bereik maar dat is bij velen zo, maar de verbinding valt ook vaak weg, dan ligt het ook niet aan hun maar aan je telefoon, doe je de simkaart in een ander toestel krijg je weer dezelfde gedoe, maar goed. Ik zit dus vast en kan geen kant op, heb er echt spijt van, om zoiets kleins zo moeilijk maken verliezen ze wel een klant.

Brainless

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Brainless »

Je telefoonnummer staat op je simkaart en kan dus niet "zomaar in enkele minuten" veranderd worden. Bij geen enkele andere provider.
Daar zul je een nieuwe Sim-kaart voor moeten hebben.

Het klopt dat je contract loopt per/op telefoonnummer.
Als je een nieuw nummer wilt zul je een nieuw contract moeten afsluiten (met een nieuw nummer). Het oude contract loopt de gewone contractduur door, tenzij je iemand kan vinden die dit nummer inclusief contract wil overnemen.

ilham

Brainless schreef:Je telefoonnummer staat op je simkaart en kan dus niet "zomaar in enkele minuten" veranderd worden. Bij geen enkele andere provider.
Daar zul je een nieuwe Sim-kaart voor moeten hebben.

Het klopt dat je contract loopt per/op telefoonnummer.
Als je een nieuw nummer wilt zul je een nieuw contract moeten afsluiten (met een nieuw nummer). Het oude contract loopt de gewone contractduur door, tenzij je iemand kan vinden die dit nummer inclusief contract wil overnemen.
Dat klopt dus niet wat je nu zegt ik heb ervaring met hi, kpn, t-mobile en telfort en weet wel waar ik het over heb. Bij kpn en Hi moet je 15 euro betalen, telfort doet de eerste keer gratis erna 10 euro zij doen dat via hun systeem, binnen een paar minuten, je hoeft je toestel alleen maar uit en aan te zetten, heb jaren abbonementen gehad en zoek a.u.b de benodigde informatie op voordat je mij iets gaat uitleggen wat totaal niet klopt, en waarom ik schrok dat die service bij Hollands Nieuwe niet mogelijk was, was omdat ik nog nooit in mijn leven zoiets heb gehoord, en iemand zoeken die mijn contract wilt overnemen? Ik bespaar diegene de stres wel. Maar typisch het vriendelijke advies van de Hollands Nieuwe die ik al gewend was, bedankt.

ilham

En al zou ik op een nieuwe simkaart moeten wachten interesseert me niet als ik maar mijn nummer kan veranderen, een mens gaat toch niet zomaar zoveel moeite doen, hele uitleg geven waardoor mn nummer nog steeds de oude blijft, ik wil gewoon een ander nummer hoe simpel is dat.

ilham

Bokomelk schreef:
ilham schreef:En al zou ik op een nieuwe simkaart moeten wachten interesseert me niet als ik maar mijn nummer kan veranderen, een mens gaat toch niet zomaar zoveel moeite doen, hele uitleg geven waardoor mn nummer nog steeds de oude blijft, ik wil gewoon een ander nummer hoe simpel is dat.
Bij Simpel is dat heel simpel...zo simpel is dat !
We hebben het nu over Hollands Nieuwe goedemorgen!
Als je niks nuttigs te vertellen hebt bespaar me de moeite aub.
Bij voorbaat dank!

ilham

Ik heb het over Simpel die andere provider is niet mijn probleem.[/quote]
En mijn probleem is nogmaals Hollands Nieuwe tot Simpel ben ik nog niet aan toegekomen. Als ik af kan van Hollands Nieuwe neem ik graag een ander provider welke dan ook zolang het maar geen Hollands Nieuwe is!
Laatst gewijzigd door ilham op 05 okt 2012 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

ilham schreef:Ik heb het over Simpel die andere provider is niet mijn probleem.
als ik af kan van Hollands Nieuwe neem ik graag een ander provider welke dan ook zolang het maar geen Hollands Nieuwe is. En sorry voor mn aanvallende reactie ik dacht dat je brainless was, niet goed gekeken :)).
Bij iedere provider is deze optie mogelijk vandaar juist mijn ergernis. Ga niet zomaar moeite doen als er niks aan de hand was.
Maar bedankt voor je tip![/quote]
Je geeft antwoord aan een trol. :wink:

ilham

ciske schreef: Je geeft antwoord aan een trol. :wink:

?

ciske

ilham schreef:

?

Dat is iemand die tijdelijk in het weekend op het forum de boel verziekt, dus negeren dat soort.

in dit geval dus bokomelk.

ilham

ciske schreef:
ilham schreef:

?

Dat is iemand die tijdelijk in het weekend op het forum de boel verziekt, dus negeren dat soort.

in dit geval dus bokomelk.

Aha, super bedankt!

ilham

hoe wis ik heel deze onderwerp want dit wordt een chaos zo :?

ciske

Gewoon opletten of iemand een serieus antwoord geeft, zo niet dan is het meestal een trol.

ilham

Een aantal reacties van een ander forum die ik heb verzameld:

lid:

Wat een oplichters, haha. Bij T-mobile had ik binnen 20 min een ander nr en gewoon
dezelfde simkaart.

Lid:

Dat klopt voor geen meter, heb gewoon vorig jr me nummer veranderd bij tmobile en heb geen nieuwe contract gekregen.

Stelletjes oplichters zijn het!

Lid:

Ik heb dat nooit gedaan, maar bij t-mobile hebben ze mij verteld dat het kan. Eerste keer betaal je niks voor. Hoe lang dat duurt, weet ik niet

Lid:

Dat kan echt wel. Ik had vorige jaar mijn nummer laten veranderen. Had binnen een paar uur een andere nummer hoor.
Zelf heb ik Vodafone.
Laatst gewijzigd door ilham op 05 okt 2012 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

ilham

ciske schreef:Gewoon opletten of iemand een serieus antwoord geeft, zo niet dan is het meestal een trol.
:lol: bedankt voor je reactie mijn eerste glimlach van vandaag...

Gesloten