LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeggenschap instantie keerpunt????

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Bien79
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2012 10:26

zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Bien79 »

Probeer mijn verhaal kort te houden :wink: mijn vriend is bij zijn werkgever nog nooit ziek geweest en heeft nu psychische problemen, hij doet er alles aan volgt therapieen en wil zich natuurlijk gewoon beter voelen.
Goede gesprekken met bedrijfsarts die hem attendeert vooral niet te snel te willen gaan anders is kans op terugval groot. Werkt 5 uur boventallig en toen kwam keerpunt om de hoek kijken die vonden dat mijn vriend nu wel 2 uur kan beter melden, want hij werkt al een tijd 5 uur boventallig. Mijn vriend heeft geen "nee" gezegd en zei dat hij met bedrijfsarts en behandelendarts wil overleggen.... Nou daar was mevrouw van keerpunt niet blij mee en ze bleef doordrammen, gevolg! mijn vriend helemaal van slag en de opgebouwde uren trok hij niet meer.....dus ik heb haar even gebeld en duidelijk gemeld dat mijn vriend netjes doet wat bedrijfsarts zegt en zijn eigen arts en dat die mensen EN medische achtergrond hebben EN die weten zijn hele verhaal, daar waar keerpunt natuurlijk de grote lijnen weet maar niet alles!
Nou komt de aap uit de mouw, de verzekering doet moeilijk omdat mijn vriend kennelijk geen boventallig werk heeft gedaan en werkgever daarvoor uitbetaald krijgt EN van de verzekering 100 % uitbetaald krijgt...
Dus heb ik mevrouw Keerpunt duidelijk uitgelegd dat dat NIET het probleem van mijn vriend is! Die is dus eigenlijk de dupe door een fout van hogere hand......en ondertussen heeft ze er wel zo druk op gezet dat mijn vriend naar mijn idee belemmerd is door haar in zijn reintergratie en belemmerd is in zijn ziekteherstel want hij zou een nieuwe vorm van therapie krijgen maar psycholoog durfde het niet aan omdat hij al zo van slag was!

Ik vind het ongehoord dat Keerpunt eigenlijk vanuit de verzekering werkt en zo snel mogelijk (dan wel onder dwang) mensen aan het werk wilt zetten!! Aangezien mijn vriend zich niet heeft beter gemeld, probeerde mevrouw "Keerpunt" het maar via de werkgever en vroeg zij of werkgever hem wilde beter melden....werkgever weigerde dit pertinent, omdat mijn vriend ECHT ziek is en in de 11 jaar dat hij voor deze werkgever werkt nog nooit ziek is geweest....
Verder kwamen we erachter dat ze via een mail mijn vriend had "beter" gemeld voor 2 uur bij bedrijfsarts. We wilde een vervroegde afspraak bij de bedrijfsarts maar dat is lastig want ze hebben het te druk.....

Nou is mijn vraag WIE of WAT is Keerpunt eigenlijk en heeft Keerpunt zeggenschap op reintergratie?!?!
Naar mijn idee is toch de bedrijfsarts DE persoon die dingen bepaald?!
en ik zou graag willen weten WAAR kunnen wij terecht als dit zo doorgaat?!?'!
Het vervelend is de manier waarop dit alles is gegaan, als mijn vriend gewoon had kunnen overleggen met zijn behandelend arts en als mevrouw "Keerpunt" niet zo had doorgedramd had mijn vriend waarschijnlijk gewoon die 2 uur beter gemeld, en was er niets aan de hand! Buiten dat is mijn vriend niet voor niets op boventallig werken gezet (dat heeft zo zijn reden!)

alvast dank voor de reactie's

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik weet niet wie of wat Keerpunt is, daar zou je voor moeten googlen.

Wel weet ik dat de arboarts alleen adviezen geeft. Het is aan de werkgever om hier wat mee te gaan doen.
Wanneer je het niet eens bent met je arboarts kun je een deskundig oordeel aanvragen bij het UWV.

Bien79
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2012 10:26

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Bien79 »

Keerpunt is een " organisatie om de re-integratie van zieke werknemers professioneel te begeleiden. Het doel is snel en duurzaam herstel en een voor werknemer en werkgever bevredigende situatie"

maar blijkt dat ze werken via de verzekering van de werkgever! Dus werkgever heeft verzekering voor arbeidsongeschiktheid, en als je die verzekering heb bij bepaalde verzekeringsmaatschappij krijg de werkgever "gratis" hulp van Keerpunt.

Dus ik weet wat Keerpunt is maar mijn vraag is hoeveel zeggenschap hebben zij, naar mijn idee niet zo heel veel...
Idd bedrijfsarts geeft advies en werkgever volgt die op maar "Keerpunt" niet.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wat ik op hun site lees, is dat ze samenwerken met verzekeringen en arboartsen en dat als u het niet eens bent met het verloop van uw integratie, u een deskundig oordeel bij het UWV kunt aanvragen.

Ik zou het UWV eens bellen..

Bien79
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2012 10:26

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Bien79 »

idd! we willen nog het gesprek met bedrijfsarts afwachten en kijken wat hij ervan vind, of hij nog advies heeft en idd daarna contact zoeken met UWV. Tot nu toe heeft mijn telefoontje opgeleverd dat ze zich koest houden, we hebben niets meer van ze gehoord! Wat opzich ook wel vreemd is, mijn vriend was zo van slag pfff en zo'n terugval waarvan ze op de hoogte is, zou toch menselijk zijn als ze contact opneemt en alleen even vraagt hoe het met hem gaat....

Het is gewoon belachelijk hoe ze met mensen omgaan! ben zo klaar met dit bedrijf....

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ziektes en vooral psychische ziektes worden vaak gebagetaliseerd. Een gebroken been kunnen ze nog zien (maar ook dan willen ze liever dat je vleugels huurt ;)), maar een psychisch probleem kunnen ze niet zien en daardoor is er voor psychische problemen nog minder 'respect'.

Beterschap in ieder geval.

Paul1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2012 22:02

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Paul1981 »

Keerpunt is een wat mij betreft kansloze instelling. Ik heb er ook mee te maken gehad en ze hebben in mijn dossier niets ondernomen terwijl ze wisten dat ik in een arbeidsconflict terecht zou komen. Ik leverde keer op keer informatie aan maar iedere keer weer werd dat genegeerd. Resultaat, arbeidsconflict, ziekte, verzekeringsgezeik enz. enz. Stichting Keerpunt wordt vaak aangewezen indien een re-integratie niet verloopt in lijn der verwachting. Er wordt dan een casemanager aangewezen die vervolgens eigenlijk niets doet, behalve dan vanalles beloven om het vervolgens weer in eigen voordeel om te draaien. Mijns inziens zijn ze daar totaal niet ter zake kundig. Ik kan er een boek over schrijven.

Bien79
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2012 10:26

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Bien79 »

Bedankt Nicky! dat is idd zo...alle casemanager zouden eigenlijk zelf eens wat moeten mankeren, maar dan kunnen ze waarschijnlijk dat werk niet doen! hahahahaha

Paul ik heb jou verhaal gelezen, echt super dat er een uitzending over komt.....het is toch TE triest hoe er met zieke mensen om wordt gegaan. Wij zijn inmiddels ook helemaal klaar met Keerpunt en hebben totaal geen vertrouwen in deze instelling! Wat best lastig is want als er iets is met werkgever moeten we hun bellen hahahahaha lekker handig zo! Ik ben ook erg benieuwd hoe ze daar werken, want ze werken ook namens verzekering....krijgen ze bonus als ze iemand aan het werk krijgen?! Zouden ze dat in die uitzending ook niet kunnen onderzoeken, er zit gewoon een naar luchtje aan wat mij betreft.....ze kunnen toch niet onafhankelijk naar een persoon kijken als ze vanuit de arbeidongeschiktheidsverzekering werken, dan weet ik wel wat hun doel is :wink: die re intergratie bedrijven moeten eens goed onder de loep worden genomen, want het klopt van geen kant. Ik hoor het die casemanager nog zeggen "ik ben er ook voor werknemer" ik heb haar er even op gewezen dat ik me nu afvraagt hoe dan?!?!?! Want in dit geval heeft ze al een keuze gemaakt die TROL ging nog midden in mijn gesprek zitten lachen ZOOOOOOOOOOO :evil: toen werd ik pas ECHT boos!! Nou ik vind er niets grappigs aan om mijn man zo van slag te zien, om mijn man zo zijn best zien doen en van de 5 maanden maar 2 weken thuis is geweest en alleen maar bezig is met terugkeer en nu een hele grote terugval heeft, de psycholoog heeft op zijn zachts gezegd dat hij niet zo blij is, ze waren iets aan het opbouwen en zo'n trol van een casemanager die heeft alles weer verziekt.......kennelijk vond zij het erg grappig! Ook vroeg mevrouw "Keerpunt" of mijn man dan wel adequate therapie heeft, en dat terwijl de bedrijfsARTS in zijn bevindingen heeft geschreven dat mijn man adequate therapie heeft maar zo'n trol met geen enkele kennis van medische dingen vind van niet, ik vind het nogal een uitspraak!!

Ik heb ook nog overwogen om een klacht in te dienen, maar je begrijp al dan dien ik een klacht bij Keerpunt in, NOUUUUU denk dat ze hetzelfde doen als met de rest, hun eigen belang voorop zetten!

Sorry hahahahahahaha maar ik ben het ff weer kwijt

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Een arbo arts is anders ook alleen maar gericht op zo snel mogelijk iemand weer de werkvloer op te krijgen omdat ze een contract met de werkgever hebben. Vooral bij grote bedrijven speelt dit enorm..

Bien79
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2012 10:26

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Bien79 »

daar heb je ook gelijk in! dat is ook zo.....tot nu toe is zijn bedrijfsarts "menselijk" geweest en heeft mijn man goed geholpen, maar ben ook benieuwd nu keerpunt zich ermee bemoeit, hoelang dat duurt.

Voor nu is het tot het gesprek met bedrijfsarts afwachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ken keerpunt als een correcte organisatie. Om iemand weer aan het werk te krijgen moet je soms een beetje "pushen".

Het ligt vaak aan het voorstellingsvermogen van de gene die jouw "dossier" behandelt of er hard of zacht gepushed wordt.

Bien79
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2012 10:26

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Bien79 »

Tuurlijk pushen is soms nodig, logische op die manier de mensen eruit te pikken die er misbruik van maken...

MAAR ze heeft zich niet correct gedragen, namelijk:
*eigen conclusies trekken over ziektebeeld van mijn man! Terwijl ze niet medische onderlegt is (heb ik haar gevraagd en is ze niet!)
*in twijfel nemen of mijn man wel adequate therapie heeft, dat terwijl bedrijfsarts vind van wel staat ook in verslag.
*De re intergratie en therapie van mijn man belemmeren, door haar gedrag tijdens het gesprek. en ik heb zelf "geprobeerd" met dat mens te praten en ik ben verbaal aardig recht door zee en ben wel wat gewend (in mijn beroep) maar krijg gewoon dat mens niets aan d'r verstand gepeuterd....ze bleef maar dingen herhalen, waarschijnlijk omdat ze gewoon weg geen antwoord op mijn bevindingen kon geven
*en dan nog LACHEN tijdens een zeer serieus gesprek!!! Dat kan dus ECHT niet.

Sorry maar dan kan je zeggen das is niet heel Keerpunt, maar ze handelt WEL namens Keerpunt en dan vind ik dat Keerpunt zijn personeel eens grondig onder de loep moet nemen.
Vind het ook raar dat iemand ZONDER medische kennis een dossier kan behandelenen en daar een mening over kan vormen, ook staat er op hun website dat iedere casemanager medische achtergrond heeft?!?! Dat klopt dus ook niet?!?!

Voor een correcte organisatie vind ik dat er veel mis is. Ik snap jou redenatie wel crazyme, tuurlijk snap ik wel hoe het werkt, maar kan niet de bedoeling zijn dat een zieke werknemer NOG zieker wordt van hun begeleiding lijkt mij. Ze bleef maar pushen echt bizar!! Ik zei ook tegen haar "wat wil je nou? blijven pushen totdat ik mijn man van de treinrails mag peuteren".

Je moet als zo'n casemanager zijnde ook weten tot wanneer je kan pushen bij sommige ziektebeelden kan dit verstrekkende gevolgen hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als ik jullie was zou ik een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door crazyme »

Bien79 schreef: Je moet als zo'n casemanager zijnde ook weten tot wanneer je kan pushen bij sommige ziektebeelden kan dit verstrekkende gevolgen hebben.
Ik denk dat het een vorm van inlevingsvermogen vergt om goed in te schatten hoever je kunt gaan en wanneer je als casemanager een stapje terug moet doen.

Helaas is dat bij steeds meer mensen ondergeschikt aan prestatiedrang. (als ze dat vermogen al hebben)

Kun je een andere casemanager vragen ? Het doel is immers zo snel mogelijk aan het werk en een andere casemanager zou daarbij kunnen helpen.

suyke007
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:28

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door suyke007 »

wij hebben vorig jaar ook met keerpunt te maken gehad, ik ben zelf werkgever en mijn wergneemster was ziek . wij kunnen er ook een boek over schrijven, keerpunt wilde steeds dwars door adviezen van de arts heen, uiteindelijk hebben we daar niet meer naar geluisterd en onze eigen koers gevaren met als resultaat 100% arbeidsgeschikt. Er is heel wat irritatie geweest, dit heb ik ook uitgesproken naar keerpunt. een volgende keer maak ik geen gebruik meer van dit bedrijf....

vanduin68
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2014 11:53

Re: zeggenschap instantie keerpunt????

Ongelezen bericht door vanduin68 »

Wij hebben er nu helaas nu ook mee te maken, Mn vrouw heeft na 3 hernia's blijvend schade aan haar zenuw en heeft 24/7 pijn., zwaardere medicatie is slecht en haar nier kan dat ook niet aan

kan hooguit 10 minuten iets doen en dan is het weer veel rust

Conclusie van Keerpunt is dat ze kan reizen en werken....reizen met openbaar vervoer.?
dan is ze minimaal 30 minuten onderweg, kan ze niet meer op haar benen staan van de pijn
en dan zal ze heel veel pijnstillers moeten slikken waardoor ze van voren niet weet wat ze doet.

dan komt ze bij een werkgever aan en dan moet ze minimaal 60 minuten moeten rusten en dan kan ze weer naar huis omdat ze krom ligt van de pijn zonder dat ze iets heeft kunnen doen , en 1 maal thuis is ze 3 dagen uitgeteld,

thuis hebben wij een relax stoel omdat zitten al helemaal een straf is en dat houdt ze max 5 minuten vol zonder dat ze heel veel pijn heeft

ze moet nu solliciteren en zich inschrijven voor werk.....dit terwijl dat niet lukt ze staat voor schut als ze langs moet komen en krom ligt van de pijn, het hele re-integratie spoor slaat compleet de plank mis, erger nog ze weten het maar zo zijn de regels.....hoezo tijd en geld verkwisting

de arbo arts weet ook dat het niet haalbaar is maar schrijft doodleuk dat er kans is dat ze in de toekomst kan werken....als hij een medicijn of behandeling weet wat ervoor kan zorgen dat de zenuw hersteld dan staan wij direct in de rij....maar dat is er niet ja je kan gabapentine slikken tegen zenuw pijn , dan wordt het pas leuk, dan heb ik een zombie in huis die met dubbele tong praat en ele maal van de kaart is....ik kan mij ook niet voorstellen dat Keerpunt iemand die in zo'n staat is zal aannemen voor een administratieve functie op haar kantoor.

wij hebben de Arbo arts gevraagd of hij een vervroegde Wia kan aanvragen omdat het echt niet gaat
maar dat vertikt hij omdat hij " bang" is voor response van Uwv, terwijl ik met Uwv gesproken heb en deze zegt dat er helemaal geen probleem is als hij dit aanvraagd.

Nu stuur ik mijn vrouw naar familie in het buitenland omdat de klimaat daar beter is en zij daar stukken minder last heeft van zenuw pijn, gaat Keerpunt weer moeilijk doen en zegt dat Uwv daar moeite mee heeft, Terwijl Uw op zijn beurt zegt dat indien werkgever er geen probleem mee heeft zij de laatste zijn die er moeilijk over gaan doen omdat het alleen ten goede komt van de fysieke staat van mn vrouw, en haar gezondheid staat voorop.

Keerpunt loopt alleen maar te dwarsbomen, en zal eens goed onder curatele gesteld moeten worden

door dit alles is mn vrouw ook in een depressie gekomen en heeft ze nu ook psychologische hulp nodig
dank jullie wel Keerpunt., naast dat ze een lichamelijk wrak is is het jullie ook nog eens gelukt
om haar psychisch te breken

Gesloten