Goede gesprekken met bedrijfsarts die hem attendeert vooral niet te snel te willen gaan anders is kans op terugval groot. Werkt 5 uur boventallig en toen kwam keerpunt om de hoek kijken die vonden dat mijn vriend nu wel 2 uur kan beter melden, want hij werkt al een tijd 5 uur boventallig. Mijn vriend heeft geen "nee" gezegd en zei dat hij met bedrijfsarts en behandelendarts wil overleggen.... Nou daar was mevrouw van keerpunt niet blij mee en ze bleef doordrammen, gevolg! mijn vriend helemaal van slag en de opgebouwde uren trok hij niet meer.....dus ik heb haar even gebeld en duidelijk gemeld dat mijn vriend netjes doet wat bedrijfsarts zegt en zijn eigen arts en dat die mensen EN medische achtergrond hebben EN die weten zijn hele verhaal, daar waar keerpunt natuurlijk de grote lijnen weet maar niet alles!
Nou komt de aap uit de mouw, de verzekering doet moeilijk omdat mijn vriend kennelijk geen boventallig werk heeft gedaan en werkgever daarvoor uitbetaald krijgt EN van de verzekering 100 % uitbetaald krijgt...
Dus heb ik mevrouw Keerpunt duidelijk uitgelegd dat dat NIET het probleem van mijn vriend is! Die is dus eigenlijk de dupe door een fout van hogere hand......en ondertussen heeft ze er wel zo druk op gezet dat mijn vriend naar mijn idee belemmerd is door haar in zijn reintergratie en belemmerd is in zijn ziekteherstel want hij zou een nieuwe vorm van therapie krijgen maar psycholoog durfde het niet aan omdat hij al zo van slag was!
Ik vind het ongehoord dat Keerpunt eigenlijk vanuit de verzekering werkt en zo snel mogelijk (dan wel onder dwang) mensen aan het werk wilt zetten!! Aangezien mijn vriend zich niet heeft beter gemeld, probeerde mevrouw "Keerpunt" het maar via de werkgever en vroeg zij of werkgever hem wilde beter melden....werkgever weigerde dit pertinent, omdat mijn vriend ECHT ziek is en in de 11 jaar dat hij voor deze werkgever werkt nog nooit ziek is geweest....
Verder kwamen we erachter dat ze via een mail mijn vriend had "beter" gemeld voor 2 uur bij bedrijfsarts. We wilde een vervroegde afspraak bij de bedrijfsarts maar dat is lastig want ze hebben het te druk.....
Nou is mijn vraag WIE of WAT is Keerpunt eigenlijk en heeft Keerpunt zeggenschap op reintergratie?!?!
Naar mijn idee is toch de bedrijfsarts DE persoon die dingen bepaald?!
en ik zou graag willen weten WAAR kunnen wij terecht als dit zo doorgaat?!?'!
Het vervelend is de manier waarop dit alles is gegaan, als mijn vriend gewoon had kunnen overleggen met zijn behandelend arts en als mevrouw "Keerpunt" niet zo had doorgedramd had mijn vriend waarschijnlijk gewoon die 2 uur beter gemeld, en was er niets aan de hand! Buiten dat is mijn vriend niet voor niets op boventallig werken gezet (dat heeft zo zijn reden!)
alvast dank voor de reactie's