LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avero Achmea compensatie regeling

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Avero Achmea compensatie regeling

Ongelezen bericht door Searcher »

Wat is jullie ervaring m.b.t de compensatie regeling van Avero Achmea althans wanneer men met het beloofde rekenoverzicht komt.
Men heeft mij beloofd om uiterlijk de laatste groep in de 1e week van November te informeren.
Dat hoop ik nu maar eens na al dat uitstel.

Meerheuvel
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09

Re: Avero Achmea compensatie regeling

Ongelezen bericht door Meerheuvel »

Beste Searcher,

Wat verwacht je eigenlijk van de compensatieregeling? De helft van de polishouders, waaronder ook veel met duizenden euro's onder inleg, krijgt helemaal niets, en de meeste anderen een fooi. Een enkeling schijnt een paar duizend euro te krijgen, maar ik weet niet of die verhalen waar zijn. Wat de verzekeraars in principe gedaan hebben met de compensatieregelingen is tijd rekken en proberen het begrip woekerpolis te herdefinieren. Hier bijvoorbeeld op de website van het Verbond van Verzekeraars http://www.verzekeraars.nl/Dossiers/Bel ... ingen.aspx proberen ze het begrip "woekerpolis" aan de hand van de compensatieregelingen te bepalen
‘Woekerpolissen’ zijn beleggingsverzekeringen waarvan de kosten achteraf te hoog zijn bevonden. Niet iedere beleggingsverzekering is een woekerpolis. Afhankelijk van waar u uw verzekering heeft afgesloten, bevindt het kostenniveau zich bij een deel van de polissen al onder het afgesproken maximum.
Het gevaar is dat als je wacht op je "compensatie" je in hun denken meegaat en zelfs gaat denken dat ze misschien wel redelijk zijn. Doe gewoon net of er helemaal niets gaat komen (dan heb je waarschijnlijk ook nog gelijk) en handel als zodanig. Voor echte compensatie schakel een claimexpert in. Die discussieren we hier in de topic WIE KAN ONS HELPEN MET KIFID PROCESSEN? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121458 Het best die topic van begin tot eind door lezen en dan een keuze maken. Het is voor hen niet wezenlijk of je de "compensatie" al of niet gehad hebt, hoewel het natuurlijk wel op een of andere manier in het betaalmodel moet worden meegenomen. Lees misschien ook de laaste berichten van Jammer (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3#p1669363 en voorgaande) die aantonen hoe succesvol procederen over de KIFID route is.

Meerheuvel

Mboosman
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2013 20:47

Re: Avero Achmea compensatie regeling

Ongelezen bericht door Mboosman »

Wij hebben eindelijk, na jaren wachten, een voorstel voor de compensatieregeling ontvangen ..... "Sorry, na zorgvuldige berekening blijkt dat u niks ontvangt" zegt Achmea.
Ik ben benieuwd wat die zorgvuldige berekening inhoudt en heb dus een brief gestuurd met verzoek om inzicht in de berekening te krijgen. Hierop heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.
Ik ben benieuwd of AveroAchmea wel weet hoe ze de berekening correct moeten uitvoeren....

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Avero Achmea compensatie regeling

Ongelezen bericht door juwita »

Tja, hoe bereken je de uitkomst van het kwadraat van bijna gebakken lucht.
Steeds maar weer die polisbezitters die op de exacte berekening van niets of een fooitje gaan zitten wachten.
Intussen een echte schadeclaim op hun verzekeraar laten verjaren en kennelijk uberhaupt te lui zijn een KIFID klachtprocedure te starten op grond van misleiding en/of dwalingveroorzaking.

jonis
Berichten: 2784
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Avero Achmea compensatie regeling

Ongelezen bericht door jonis »

juwita schreef:Tja, hoe bereken je de uitkomst van het kwadraat van bijna gebakken lucht.
Steeds maar weer die polisbezitters die op de exacte berekening van niets of een fooitje gaan zitten wachten.
Intussen een echte schadeclaim op hun verzekeraar laten verjaren en kennelijk uberhaupt te lui zijn een KIFID klachtprocedure te starten op grond van misleiding en/of dwalingveroorzaking.

Verzin eens wat anders; kennelijk heb jij ook andere belangen als je toch iedere keer weer zoiets moet melden. :?

Gesloten