LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASUS garantie - reparatie is tenenkrommend

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
niggli
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2009 23:09

ASUS garantie - reparatie is tenenkrommend

Ongelezen bericht door niggli »

Iets meer dan een jaar geleden een ASUS Notebook gekocht. Vanaf het begin werkte de klok in Windows al niet goed. Schijnt door de klok op het moederbord te komen. Zelf door een reparateur maar een nieuwe batterij op laten plaatsen, zodat ik de Notebook niet hoefde op te sturen.

Vervolgens gaat de accu kapot; uiteraard exact na een jaar, zodat de garantie is vervallen. Werk alleen nog maar op de netspanning of met een accu van meer dan 50%. Ben op zoek naar een nieuwe accu, maar misschien wel een nieuwe Notebook. Een volgend probleem komt er namelijk aan.

Ineens werkt de WiFi adapter ook niet meer goed. Een hardwarematig probleem, wat door ASUS niet als zodanig wordt onderkend. Op internet vind je tientallen klachten over exact dezelfde adapter dat deze niet goed werkt. De laptop dus maar opgestuurd. Probleem bij ASUS is alleen, dat je een probleemomschrijving van maar 150 tekens (geen 150 woorden) mag maken. Heb dus in zeer korte bewoording het probleem op geschreven. In de doos maar een ruimere omschrijving, inclusief oplossing, gedaan. Volgens de klantenservice wordt hiernaar niet gekeken, maar wordt dit beschouwd als inpakmateriaal. Nu 10 dagen verder krijg ik een prijs voor de kapotte accu, waar ik expliciet niet om heb gevraagd, maar geven ze aan dat het probleem met de WiFi adapter softwarematig is. Gek dat anderen er dan ook problemen mee hebben, zelfs met een volledig nieuw geïnstalleerde Windows. In al die gevallen is het probleem opgelost met het vervangen van de slechte adapter. Hoezo softwarematig?!

Ten eerste is de kwaliteit van ASUS hard achteruitgegaan, onder de maat.
Ten tweede is hun reparatie-garantie slecht en traag.

Ik koop hierna geen ASUS meer.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: ASUS garantie - reparatie is tenenkrommend

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Dag Niggli, heb je al eens geprobeerd je laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
Dat kan door het opstarten te onderbreken met enkele tikken op F9 (althans, zo werkt het bij mijn Asus).
Je komt dan in een programma dat de hele handel opnieuw installeert, alsof je laptop zo uit de winkel komt.
Hiermee repareer je uiteraard geen hardware, maar je kunt wel meer zekerheid krijgen omtrent de aard van de storingen die je ondervindt: hardware of software.
Letop: maak wel eerst een backup van je eigen documenten, e-mail, enzovoorts.
Heb je de laptop in een winkel gekocht? Soms werkt de servicedienst van een winkel beter dan direct contact met de dealer.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ASUS garantie - reparatie is tenenkrommend

Ongelezen bericht door crazyme »

niggli schreef:Probleem bij ASUS is alleen, dat je een probleemomschrijving van maar 150 tekens (geen 150 woorden) mag maken.
Dat is 10 tekens meer dan in een tweet.

Ik snap dat ze niet zitten te wachten op een verhaal van 4 kantjes, maar dit slaat ook nergens op.

niggli
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2009 23:09

Re: ASUS garantie - reparatie is tenenkrommend

Ongelezen bericht door niggli »

Heb alles geprobeerd. 4 keer een compleet nieuwe installatie gedaan met de cd die ik bij aankoop van de laptop kreeg. 2 keer deed de WiFi het wel, 2 keer niet. De 2 keer dat de Wifi het eerst wel deed, hielt deze er binnen een week weer mee op.

Heb ze inmiddels in gebreke gesteld.

Gesloten