LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekningnummer telefonisch doorgeven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
annemiek112

rekningnummer telefonisch doorgeven

Ongelezen bericht door annemiek112 »

Hallo,

ik heb vandaag mijn telefoon ergens verloren. ik naaar huis haasten om mijn telefoonmr te blokkeren. Goed, via de website van simpel.nl probeerde ik inteloggen om vervolgens mijn telefoonnumr te blokkeren. dit lukte niet. waardoor ik simpel belde en vroeg of ze mijn nummer kunnen blokkeren. Zij gaven aan dat mijn numr niet bij ze bekend was, adres gegevens ook niet, mijn naam ook niet(terwijl ze toch elke maand netjes geld afboeken), toen vroegen ze naar mijn bankrekeningnummer(dit heb ik jammer genoeg aan ze doorgegeven). Toen zagen ze dat er idd geld van mijn rekening(gemaakte kosten) werd afgeboekt iedere maand en opeens waren mijn gegevns wel zichtbaar(naam,adres,email, telefoonnumr). Mijn numr konden ze vandaag niet blokkeren(vanwege drukte op afdeling), maar dat gaan ze morgen netjes doen, als er in de tussentijd kosten worden gemaakt dan is t niet voor mijn rekening(volgens simpel).

Nu mijn vraag, is het erg dat ik mijn rekeningnumr zo door heb gegeven, ik vertrouw het niet helemaal, mocht het geen simpel geweest zijn(op de een of andere manier/numr van simpel klopte wel gwn) kan iemand dan alsnog mijn rekening plunderen?
Ik vind het namelijk heel vreemd dat pas na doorgeven van bankrekingnumr mijn gegevns zichtbaar werden
wat kan ik het beste doen?

Annemiek

tenormin

Re: rekningnummer telefonisch doorgeven

Ongelezen bericht door tenormin »

Is inderdaad raar, op je tel.nummer moet volgens mij de rest van je gegevens komen en niet op je rekeningnummer. Weet niet hoe ze daar werken maar zou er morgenochtend weer als een kip op het hoenderhok op zitten.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Kan geen kwaad, wanneer je iets overmaakt ziet de ander ook jouw rekeningnummer.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Nu mijn vraag, is het erg dat ik mijn rekeningnumr zo door heb gegeven, ik vertrouw het niet helemaal, mocht het geen simpel geweest zijn(op de een of andere manier/numr van simpel klopte wel gwn) kan iemand dan alsnog mijn rekening plunderen?
Het is een oud bekend fabeltje, als iemand jouw rekeningnummer heeft, deze ook eventueel jouw rekening kan plunderen.
Als je zelf internet bankieren doet, dan weet je hoeveel veiligheids- stappen nodig zijn, om geld over te boeken.
Mij overkomt het wel eens een paar keer per jaar, dat iemand iets op MP van mij wil kopen en ik geef mijn rekeningnummer, en er vind geen betaling plaats.
Maak je daarover maar geen zorgen.
Wat natuurlijk niet kan, dat er pas de volgende dag de simkaart wordt geblokkeerd, dat is een slechte klantenservice.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik had een bevestiging per mail willen hebben dat de kosten in de tussentijd niet voor jou zouden vallen..

Mar v.d. Berg

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Ieder van ons kan bedrijven machtigen tot automatische incasso. Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is je naam en banknummer invullen. Andersom kan een vreemde die jouw naam en banknummer kent, geld van jouw rekening laten incasseren. Belastingdienst en nutsbedrijven vragen daarom een bevestiging als je je banknummer voor incasso wilt wijzigen. Maar niet alle bedrijven werken zo formeel.
Dat jij je banknummer genoemd hebt, verhoogt nauwelijks het risico op misbruik. Er circuleren zoveel data met die combinatie naam+banknummer, dat die ene keer vrijwel geen verschil maakt.
Gelukkig kan je incasso's storneren, binnen een bepaalde termijn en voor zover het geen loterijen betreft. Het is dus altijd goed om regelmatig je bankrekening te controleren!
Ook is het zinvol om papieren waarop jouw naam én banknummer staan, te versnipperen voordat je ze bij het "oud-papier" gooit.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

annemiek112 schreef:Nu mijn vraag, is het erg dat ik mijn rekeningnumr zo door heb gegeven, ik vertrouw het niet helemaal, mocht het geen simpel geweest zijn(op de een of andere manier/numr van simpel klopte wel gwn) kan iemand dan alsnog mijn rekening plunderen?
Het kan wel, maar je kunt terug halen door bij de bank een Melding Ontrechte Incasso te doen. Jij hebt namelijk geen machtiging afgegeven. Ik adviseer je om je rekening in de gaten te houden en eventueel automatische incasso te laten storneren door je bank. Dit moet je binnen 13 maanden doen, maar het is te adviseren om dat binnen 8 weken te doen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

annemiek112 schreef:Hallo,

ik heb vandaag mijn telefoon ergens verloren. ik naaar huis haasten om mijn telefoonmr te blokkeren. Goed, via de website van simpel.nl probeerde ik inteloggen om vervolgens mijn telefoonnumr te blokkeren. dit lukte niet. waardoor ik simpel belde en vroeg of ze mijn nummer kunnen blokkeren. Zij gaven aan dat mijn numr niet bij ze bekend was, adres gegevens ook niet, mijn naam ook niet(terwijl ze toch elke maand netjes geld afboeken), toen vroegen ze naar mijn bankrekeningnummer(dit heb ik jammer genoeg aan ze doorgegeven). Toen zagen ze dat er idd geld van mijn rekening(gemaakte kosten) werd afgeboekt iedere maand en opeens waren mijn gegevns wel zichtbaar(naam,adres,email, telefoonnumr). Mijn numr konden ze vandaag niet blokkeren(vanwege drukte op afdeling), maar dat gaan ze morgen netjes doen, als er in de tussentijd kosten worden gemaakt dan is t niet voor mijn rekening(volgens simpel).

Ik vind het namelijk heel vreemd dat pas na doorgeven van bankrekingnumr mijn gegevns zichtbaar werden
wat kan ik het beste doen?

Annemiek
Ik zou de inhoud van het telefoongesprek + datum + tijd + naam vd medewerker mailen.

Gesloten