Ik heb in juni een nieuw abonnement afgesloten bij T-Mobile. Ik was al een aantal jaar klant, en na het aflopen van mijn 2 jarig i-150 abonnement, wou ik graag weer een nieuw abonnement. In eerste instantie wou ik hier geen telefoon bij, mijn iPhone beviel mij nog goed. Ik hoefde alleen een soortgelijk abonnement die in ieder geval niet hoger in kosten was. Zo vertelde de verkoper over een Smart Plus 170 abonnement voor, ik dacht, 22,50 per maand. Hierbij zitten 170 belminuten, 250mb internet, en onbeperkt sms (tot 1000 sms'jes). Maar hij had ook nog een andere optie, dat zou hetzelfde abonnement zijn, maar dan met een gratis toestel erbij (Sony Xperia S), en daarnaast koos ik voor een onbeperkt internetbundel (als mijn 250mb snel internet voorbij was, onbeperkt langzaam internet). Dit zou uitkomen op de 1e 9 maand 17.50 en daarna 35 euro. Ik was helemaal blij, want ik had ongeveer dezelfde maandkosten, en ook nog eens een nieuw toestel!
Maar nu zag ik laatst ineens een factuur van 65 euro. Blijkt dat er helemaal geen 1000 sms'jes bij zitten! Nee, elke sms die ik verstuur gaat van de 170 belminuten af. Waardoor ik flink over mijn bundel ben gekomen, omdat ik daardoor ook met mijn belminuten niet uitkwam (bij m'n vorige abbo vrijwel nooit overheen gekomen!). Ik dacht dat ze vast een fout gemaakt hadden, en dat ze de sms'jes er niet bij aangeklikt hadden o.i.d. Maar nee, toen ik terug naar de T-Mobile shop ging, zei de verkoper dat dit er nooit bij zit, en hij wist wel 100% zeker dat hij dit niet gezegd had. Alsof ik dom was dat ik het maar verkeerd begrepen had!!!
Nu heeft hij als oplossing dat mijn onbeperkt internet van 5 euro per maand eraf gehaald wordt (ik heb aan de 250mb ongeveer genoeg). En hiervoor in de plaatst komt dan een sms verdubbelaar van 2.50 per maand. Ik had geen andere keus en moest hier maar mee akkoord gaan.
De kosten voor mijn veel te hoge factuur willen ze niet vergoeden, ondanks dat ze mijn verkeerd voorgelicht hebben. En als ik niet akkoord ga met de oplossing willen ze alles weer terugzetten naar het oude abonnement. Oftewel, ik moet me nu maar stil houden en hier maar tevreden mee zijn!!!
Daarnaast vroeg ik om een vergelijkbaar abonnement, ik had 150 minuten en 100 sms + onbeperkt snel internet voor 30 euro. En nu heb ik nog maar 170 belminuten/sms'jes en 250 mb internet. Dat is bij mij toch echt wel een groot verschil. Daarnaast heb ik dit abonnement alleen maar uit luxe gekozen omdat voor dezelfde maandkosten ik dan nu een nieuwe telefoon erbij had. Anders had ik gewoon het 22.50 abonnement genomen.
De dag na het afsluiten van het contract, heeft mijn vriend hetzelfde contract ook afgesloten, en een andere verkoper zei ook dat de betreffende smsjes er wel bij zaten, hij zit dus met hetzelfde probleem (alleen belt/smst minder
Kan ik dit nog op de 1 of andere manier opzeggen, of ertegen in gaan? Ik heb toch getekend voor wat mij verteld is in de T-Mobile shop!? Dan hoor ik dit toch ook te krijgen? Ik heb wel het idee dat je als klant met contract altijd in de minderheid staat, het is mijn woord tegen die van hun. Helaas is het erg moeilijk daarvan te winnen.
Heeft iemand nog tips of een oplossing o.i.d? Het liefst zie ik helemaal af van het contract. Ik ben helemaal geen tevreden klant meer bij T-Mobile. Tevens is het 'snelle' internet helemaal niet snel!!!!!
Fijne dag! En bedankt voor het lezen/helpen
Elian