LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
claudiadewi
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2009 21:55

Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door claudiadewi »

Ik wil voor de verjaardag van mij dochter via internet een fiets kopen, dit omdat ik in de gewone winkels niet voor 100 euro een fiets vind.

Heeft iemand ervaring bij het kopen van een fiets bij prijskiller of fietsmaster?

remcojan
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2009 22:47

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door remcojan »

Alleen doen als je zelf handig genoeg bent om de fiets af te monteren, en te onderhouden. Veel fietsenmakers willen geen fietsen die via Internet zijn gekocht onderhouden.

Joost1356
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 feb 2009 22:21

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Joost1356 »

koop voor die 100 euro een goede tweederhanse fiets
als je zelf ff nadenkt en weet dat een goede buitenband 20 euro ost en een goede remnaaf 18 etc. hoe kan je dan een goede nieuwe fiets voor 100 euro hebben
goedkoop is duurkoop
in het begin is je zoon of dochter erg blij met de nieuwe fiets maar na een tijdje is de glans verdwenen en de roest er
ook zal je door de slechte kwaliteit vaak bij de fietsenmaker zijn en met een uurloon van €40 euro ben je er liever niet

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe oud is je dochter eigenlijk? Vooral jonge kinderen maken zich er echt niet druk over of een fiets nieuw of tweedehands is, als hij maar leuke kleurtjes heeft en dat soort dingen. Een plastic 'boodschappenmandje' voorop, je kent het wel.

Bovendien: kinderen groeien in een jaar of wat boven die fietsjes uit, dus een nieuwe verslijten ze van hun leven niet.

Persoonlijk zou ik liever een kwalitatief goede tweedehands kopen (die je later weer voor een leuk prijsje kunt verkopen) dan een goedkoop prul dat om de haverklap kapot is en dat geen enkele restwaarde heeft.

Laat nog eens horen wat je doet?

8marco88
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:50

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door 8marco88 »

Hallo, Ik heb een Jongensfiets voor mijn zoontje besteld bij Prijskiller.nl, ziet er keurig uit! Supersnel geleverd terwijl ik aan de andere kant van het land woon. Prijs/Kwaliteit: Super redelijk!! Mijn complimenten, volgende fiets komt zeker weer hiervandaan.

stofzuigertje

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de meestal aangeboden kwaliteit en roest gevoeligheid zult U zeker vaste klant worden.....

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door witte angora »

Super redelijk
Super Slecht - Slecht - Redelijk - Goed - Super Goed

Maar wat moet ik nou onder super redelijk verstaan?

HannahK
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2010 10:56

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door HannahK »

Voor de verjaardag van onze dochter een kinderfiets besteld. Niet eens supergoedkoop, eur 150,- incl verzendkosten. Leveringstijd en info m.b.t. levering was keurig dus dan heb je al goede hoop dat het product en de service ook goed zijn. Niet dus. Kapotte binnenbanden (zowel voor als achter). Maar nog kwalijker was de ongelooflijk botte en onvriendelijke reactie toen wij het bedrijf belden om dit door te geven. Tot twee keer toe is de hoorn erop gegooid terwijl wij tot een oplossing probeerden te komen. Eerst werd een (zeer lage) vergoeding geboden voor het ongemak en de reparatiekosten. Later werd dit aanbod weer ingetrokken! Ze willen wel twee nieuwe binnenbanden opsturen. Blijkbaar hebben ze wel een stapeltje binnenbanden op voorraad en zijn dit soort klachten ze niet onbekend.
Tja... daar ben je als onhandige mama met twee linker handen mooi klaar mee. En onze dochter kan voorlopig niet op haar nieuwe fiets fietsen want voordat de banden zijn opgestuurd en erom zitten, zijn we wel weer een tijdje verder.
Het allerergste vind ik dat er geen enkel excuus of neiging tot klantvriendelijkheid van de kant van Prijskiller kwam! Dit soort cowboys geven internetbestelbedrijven een slechte naam, terwijl ik al heel veel goede ervaringen heb met andere internetbestelbedrijven.

Prijskiller
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2010 10:19

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Prijskiller »

Mijn naam is Marco en ben medewerker bij Prijskiller.nl Ik wil even reageren op berichtje hierboven van HannahK (5 maart 2010) Deze familie heeft inderdaad een fiets bij ons gekocht op 27 februari dus ruim 1 week eerder dan dat ze de klacht over de lekke band aan ons heeft gemeld. Ik heb haar man hierover aan de telefoon gehad (die gelijk op z'n zachtst gezegd zeer onredelijk was) Normaal sturen wij als er een melding is van een lekke band (binnen 1 week) direct een nieuwe binnenband op. Maar omdat z'n dochter al jarig was (5 maart) hebben we aangeboden om dan bij de plaatselijke fietsenmaker een binnenband te kopen en daar € 5,- voor te vergoeden. Omdat dit meneer niet aanstond heeft ie ons 10 minuten lang uitgescholden en hebben we inderdaad een einde gemaakt aan dit gesprek (als je het dat nog kon noemen) Wat ze hier dus schrijven over 2 lekke banden is bij ons niet bekend. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen maken wat er hier aan de hand is. Wij verkopen per jaar duizenden fietsen er zal altijd een klant tussen zitten die niet helemaal tevreden is.

mickela
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2010 00:21

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door mickela »

Ervaring bij Fietsmaster Beverwijk: verschrikkelijk service en klantonvriendelijk.

Dure Batavus gekocht (al was ie goedkoper dan bij andere winkels). In half jaar tijd 5x terug moeten brengen voor problemen. Problemen werden steeds niet verholpen. Werd onbeleefd te woord gestaan. Afspraken werden NOOIT nagekomen. Als ik hierop terug kwam werd ik gewoon uitgelachen. Steeds allerlei smoezen over waarom fiets niet klaar was, of niet goed gerepareerd was. Ze beloofden terug te bellen, dit gebeurde NOOIT. Ik kan er zowat een boek over schrijven. Uiteindelijk zelfs met rechtsbijstand in de weer om mijn fiets gerepareerd te krijgen!
Na navraag bij Batavus bleken ze helemaal geen officiele dealer te zijn, terwijl ze wel zeiden dit te zijn. Kortom: koop niet bij Fietsmaster in Beverwijk. Al lijkt het zo goedkoop, dat is de ellende niet waard, en het elke keer terug moeten, en zonder fiets zitten omdat de fiets soms 6-8 weken weg was (!!) voor reparatie, zijn de goedkope prijs niet waard!!

MAXIEM

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door MAXIEM »

mickela

Een fiets moet je ook nooit via het web kopen. Ga voor een fiets naar de vakhandel om de hoek en daar kun je altijd (meestal gratis) terecht voor aftersale service.

Maxiem.

fensvdberg
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:54

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door fensvdberg »

Nederlanders willen service service service....... maar vergeten wel dat de bedrijven die die service kunnen geven ( lees de fietsvak handel) vaak wordt overgeslagen bij de aanschaf van een nieuwe fiets.... nee want een internet winkel is toch stukken goedkoper!!!.....

Uiteindelijk wordt u toch de rekening gepresenteerd, denk u niet dat een rijwielhandelaar ziet dat u een internet fiets heeft als u langs komt met problemen...??? ga er vanuit dat daar in het uurtarief rekening mee ghouden wordt.

Overigens is het zo dat bijv. batavus zijn leverings voorwaarden drastisch aangescherpt heeft.. dit wil zeggen dat:

Een batavus fiets moet afgemonteerd zijn door een erkende dealer en in rijdende staat afgeleverd worden aan de klant, is dit niet het geval dat vervalt ieder recht op garantie....
Ik ben het met deze werkwijze volledig eens, ook al denken we in nederland allemaal verstand te hebben van fietsen, het is en blijft een product waarmee je deelneemt in het verkeer.... en zo'n product dient veilig te zijn.

nantonis
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 12:06

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door nantonis »

eind vorig jaar een nieuwe fiets besteld waarvan er een deukje in het voorspatbord zat. Na diverse keren bellen en mailen kregen we uiteindelijk een nieuw spatbord, maar helaas was dit een zwarte terwijl we een witte besteld hadden. Na weer over en weer bellen en mailen een nieuw spatbord ontvangen, helaas was dit een achterspatbord ipv een voorspatbord. Ben nu weer aan het bellen maar de klantvriendelijkheid is echt enorm slecht. We voelen ons al bijna bezwaard om weer te bellen, zo chagerijnig zijn ze aan de telefoon en meestal worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Wij bestellen hier in ieder geval nooit meer iets en lees bijna alleen maar slechte ervaringen met deze leverancier

Berndsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2011 17:01

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Berndsen »

[quote="mickela"]Ervaring bij Fietsmaster Beverwijk: verschrikkelijk service en klantonvriendelijk.

Beste Mickela,

Ook wij hebben zeer slechte ervaringen met Fietsmaster.nl. Ruim voor de verjaardag van onze dochter hadden wij een omafiets besteld. Toen we maar steeds geen reactie kregen, hebben we gemaild en gebeld. De fiets bleek niet op voorraad, we moesten even geduld hebben. Na een paar weken radiostilte weer eens gebeld en toen kregen we te horen dat het aan de leverancier lag. We moesten nog een paar weken geduld hebben. Toen na de verjaardag van onze dochter de fiets er nog niet was hebben we weer gemaild. We mochten een andere fiets uitzoeken. U raadt het al, ook deze werd niet geleverd. Ons geduld raakte op, we hadden al wel betaald (heel naïef). Na veel bellen en mailen (er werd zelden teruggebeld of -gemaild zoals wel beloofd) zou de fiets dan bezorgd worden. Wat schetst onze verbazing: het is een fiets die we niet besteld hadden en dan nog wel een van zeer slechte kwaliteit. Het leek wel een overgespoten fiets. Na veel bellen, mailen en loze beloftes van geld terugstorten, terugbellen en fiets omruilen hebben we de strijd gestaakt en de slechte fiets gehouden. Hij roestte al na een paar weken. Eigenlijk heel slecht, maar we zijn de strijd moe na een half jaar bellen en mailen. Koop dus nooit via internet en fiets via Fietsmaster.nl!!!

petra puk
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:52

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door petra puk »

Voor onze 8-jarige zoon bij Prijskiller.nl de F2B MX 3-Speed 24 inch Zwart (2403) gekocht.

Alles schitterend. Echter, ik vertel dit even omdat ik voorafgaand aan de aankoop heel veel lovende, maar ook het nodige aan negatieve reviews had gelezen, zodat ik niet 1,2,3 zeker was of ik wel een fiets via prijskiller.nl - of welke webwinkel dan ook - moest nemen.

Ik weet alleen niet wat erger was, een zeker risico voor lief nemen met een webwinkel waarover opmelding werd gemaakt van zaken die ik nou ook niet direct wil oogsten of, de prijzen betalen die ik een week eerder in gangbare winkels had gezien. Tjonge jonge, heb ik in de tussentijd op Mars geleefd of zoiets? Ik ben een aantal middagen de stad in gegaan en ben diverse winkels gewoonweg vierkant uitgestuiterd. Dan ook verder perse niks negatiefs over de vakhandel, maar een fiets van Euro 350,00 was het eerste dat in aanmerking kwam, zonder versnellingen, geen afdoende reflectoren en slap afhangende kunststof spatborden. Dat is meer dan zevenhonderd gulden. Verder moet iedereen maar gaan kijken, het loopt echt op naar boven de Euro 1.500,00. Nou weet ik wel dat je geen appels met peren kan vergelijken, maar doe mij dan maar peren en ik dus naar www en de eerste die ik vond was prijskiller.nl. Was even later wel wat nerveus geworden van sommige reviews, maar dan toch de stoute schoenen aan.

Welnu, ik ben gewoon vooraf met mijn fietsenmaker van om de hoek gaan praten en hem gevraagd hoe het kan dat volgens veel reviews zoveel binnenbanden lek worden aangeleverd. Zijn uitleg komt er op neer dat prijskiller.nl daar helemaal niets aan kan doen, op zijn minst omdat zij de fietsen aangeleverd krijgen uit het buitenland en deze direct aan de klant doorleveren. De fietsen worden verscheept en kunnen soms maanden onderweg zijn. Mijn fietsenmaker vertelde dat binnenbanden alsdan soms kunnen uitdrogen, dat is alles. Hoeft niet, maar kan.

Ik heb meteen de twee rechterhanden van mijn fietsenmaker geregeld en hem gevraagd of ik de fiets bij hem kon laten afleveren zodat hij de los meegeleverde zaken kon assembleren (voorwiel, stuur, trappers) en dat kon dus voor een paar centen. Ik sla 2 bochten in 1 enkele spijker, dus als ik zulks zelf zou doen, zit mijn zoon op de middelbare school tegen de tijd dat ik klaar zou zijn.

Volgende dag werd de fiets afgeleverd. Alles puik in orde. Fiets veel mooier en vooral ook veel steviger dan ik vanaf de website of zelfs voor die prijs had vermoed. Fiets zelf was Euro 155,00 en omdat het voorlampje het niet meteen op afroep deed (en ik dus niet weet of ie nou uiteindelijk goed was of niet) heb ik deze 'blind' laten vervangen (maar dat ben ik, gaatje in stofzuigerslang, meteen nieuwe stofzuiger :o) en ook omdat ik nog een extra kabelslot had aangeschaft, kost mij die fiets Euro 195,00 alles bij elkaar, ook dus verzendkosten en het uiteindelijke afmonteren en alle bouten en moeren even nagelopen. Mijn punt: ben ik nog goeiekoper uit dan die fiets in de stad waarvan ik net vertelde en die lang zo stevig niet was.

Stevige fiets, helemaal maar dan ook verder niets op aan te merken.

De meeste negatieve reviews neem ik serieus. Had dan ook bijna deze fiets aan mijn neus voorbij laten gaan. Allemaal echte ervaringen van allemaal echte mensen. Alleen, ik heb met prijskiller.nl niet alleen een uitstekende fiets, maar een vergelijkbare fiets in de vakhandel zou beduidend meer hebben gekost. Aan de andere kant had ik mijn zaken denk ik redelijk op orde, bijvoorbeeld, ik zou nooit een fiets via internet kopen als ik niet met wife and kids had afgesproken dat zulks met zekere defecten kan komen, bijvoorbeeld gewoon door vervoer. Die calculeer je dan gewoon in, als het binnen de perken blijft natuurlijk, maar ik heb reviews gelezen die ik behoorlijk 'Hollands' zou noemen. Als een Hollander ook niets te klagen zou hebben. Een krasje en dan juridisch gaan worden? Voor een dubbeltje op de eerste rang, betekent kennelijk ook echt dat: wij willen service bij Euro 100,00, bij Euro 1,00, bij Eurogratis. Veel reviews gelezen die misschien ook wel gewoon 'kwestie van mentaliteit' zijn, maar wel negatief zullen blijven uitwerken op een leverancier. Toon is belangrijk en ook weten of en wanneer je op 'Send' drukt.

Kan alleen voor mijzelf spreken natuurlijk en wil niets afdoen aan wat anderen beleven, maar zelfs als ik 1 of 2 nieuwe binnenbanden had moeten laten aanleggen, was ik nog in m'n nopjes geweest. Take your loss.

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door foreverfan »

Ik zou zelf geen fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster, maar ook niet bij een fietsenwinkel.
ik zou op Marktplaats kijken voor een mooie tweedehands fiets. zo heb ik zelf een Sparta Amphion Sports op de kop getikt voor 245,- via een particulier. In de fietsenwinkel leg je daar zo 395 voor neer tweedehands (en meer dan 700 voor een nieuwe).

Klaske1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2013 21:14

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Klaske1988 »

Hallo,

Ik ben juist zeer tevreden over prijskiller....kinderen moeten na de paar jaar toch weer een grotere fiets....ik heb zelf een dochter van 5 jaar en een zoontje van 1,5 jaar! Mij dochters eerste fiets gekocht bij prijskiller....mankeert nog niks aan....! Jammer dat we hem net kunnen gebruiken voor de jongste aangezien dat een jongetje is! Mijn dochter der nieuwe fiets nu weer in bestelling bij prijskiller! In mei jarig! Dus in december nog maar een keer voor onze jongste een stoere cars fiets ofzo!

Prijskiller van mij krijgen jullie wel een warme douche! Goedkoop en kwaliteit! Aangezien de fiets die ze nu heeft al 3 jaar oud is en er nog mooi uitziet! En he het blijven kinderen....als je goed op je dingen past.....blijft het ook goed;)

Groetjes uit Drogeham!;)

BvD19
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2014 19:44

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door BvD19 »

Nooit kopen bij Fietsmaster. Meneer komt zijn beloftes nooit na ondanks mooie beloftes. Zeer teleurgestel over een omruilbelofte op een accu voor mijn elektrische fiets. De fiets is overigens gelukkig wel goed maar het bedrijf en de verkoper moet je mijden waar je kunt.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door Moedt »

Volgens de consumentenbond maakt Scool de beste kinderfietsen.
Het is een Duits merk wat in Nederland moeilijk verkrijgbaar is maar dan ga je een dagje de grens over.
Misschien kun je ze wel online bestellen ergens.


http://www.scool.de/katalog/index.html#/20/

jhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2015 11:18

Re: Ervaring fiets kopen bij prijskiller of fietsmaster

Ongelezen bericht door jhuis »

De snelle levering is het enige positieve wat ik te melden heb over Prijskiller.nl.
De eerste levering van de bestelde kinderfiets stond bij thuiskomst buiten voor de deur. We waren op dat moment de kinderen van school aan het halen. De geleverde fiets vertoonde veel schade aan het frame, velgen en spatborden. De melding hebben we alleen per email kunnen aangeven. Helaas werd dat met een one-liner beantwoord; stuur maar terug. Een antwoordnummer of enig aangeven hoe dit het beste geretourneerd kan worden evenals een schadeloosstelling voor de retourzending is niet toegekend.
De tweede levering van de kinderfiets vertoonde evenals schade aan het frame. Besloten om een voorstel te doen betreft schadeloosstelling. Aangezien het nu een fiets is die er 2dehands uitziet, vind ik 75% van de orginele waarde voldoende om te betalen. Het voorstel om 25% + retourkosten terg te storten, werd beantwoord met een email dat er €30,- op mijn rekening werd gestort zonder verder overleg. Dat is €13,14 korting + €16,86 retourkosten. Bij mijn voorstel heb ik aangegeven dat we bereid zijn om een goede review te schrijven als het goed is opgelost. Helaas hebben ze het tegendeel waar gemaakt. Jammer, ik doe geen zaken meer met dit bedrijf.

Gesloten