Door je verzekeringen te vergelijken kun je vaak veel geld besparen. Dat de besparing meer kan zijn dan je aan pakketkorting blijkt ook wel uit de vergelijkingen van dhr. Hordijk. Ik werk voor een internetverzekeraar (De Nederlanden van Nu) en wij bieden ook geen pakketkortingen aan, omdat uit ons onderzoek is gebleken dat 70% van de ondervraagden dit flauwekul vindt. Het houdt immers in dat iemand die maar 1 product bij je afneemt eigenlijk een te hoge prijs betaalt (de korting moet toch ergens terugverdient worden).
Ik ben alleen wel van mening dat als je een inboedel- en opstalverzekering neemt, dat je die bij dezelfde verzekeraar af zou moeten sluiten. Dan voorkom je in ieder geval dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt (voor een uitgebreidere uitleg zie onze website bij de inboedelverzekering). Als je dus gaat vergelijken dan zou ik in ieder geval de totaalprijs van de inboedel- en opstalverzekering samen vergelijken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakketverzekeringen
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46
Re: Pakketverzekeringen
Allemaal leuk gezegd, maar vergelijken blijft lastig. Alle vergelijkende sites nemen bijvoorbeeld de Hema niet op in de vergelijking en die blijkt er telkens heel goed uit te komen als ik vergelijk. Niet met alles, maar zeker de moeite waard om te bestuderen.
Pakketkorting is absoluut geen onzin, want je kunt dan alsnog de netto-premie vergelijken. Ik heb de meeste verzekeringen lopen bij Univé, krijg geen korting, maar wel jaarlijks een winstpremie als Univé - lid. Een extraatje die niet genoemd wordt in de prijsvergelijking en Univé zelf ook niet van tevoren berekend zoals wel gedaan wordt bij pakketkorting, Ook iets om rekening mee te houden.
Zie onderstaand artikel van de AFM van deze week:
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft onderzoek gedaan naar de informatieverstrekking door 33 vergelijkingssites voor financiële producten. Veel van deze sites geven consumenten nog steeds moeilijk vindbare of te weinig informatie over wat ze precies doen, hoe ze hun geld verdienen, hoe een vergelijking tot stand komt en hoe volledig de vergelijking is.
Consumenten kunnen hierdoor in de meeste gevallen niet beoordelen welke waarde ze kunnen hechten aan de uitkomsten van een vergelijking. Wel is de informatieverstrekking verbeterd vergeleken met eind 2011, toen de AFM een eerste marktscan onder vergelijkingssites heeft gehouden.
Uit de eerste marktscan bleek destijds dat vergelijkingssites onvoldoende informatie gaven over de gemaakte vergelijking. Daarom heeft AFM in een interpretatie duidelijkheid gegeven over de informatie die deze sites moeten geven aan consumenten. Uit het nieuwe onderzoek blijkt nu dat veel sites weliswaar meer informatie geven, maar dat die vaak moeilijk vindbaar is. Dat maakt het lastig voor consumenten om te weten te komen welke waarde ze kunnen hechten aan de resultaten van een vergelijking.
Het onderzoek laat zien dat negentien van de 33 onderzochte partijen vermeldt wat ze concreet doen voor consumenten, maar dat die informatie in slechts zes gevallen hiervan goed vindbaar is. Van de onderzochte partijen vermelden er achttien hoe ze verdienen, wat in vijf gevallen hiervan goed te vinden is. Hoe de vergelijking tot stand komt, staat op acht sites. Dat is echter in slechts drie gevallen eenvoudig te vinden. In dertien gevallen voldoet de informatie over de volledigheid van de vergelijking, wat in zeven gevallen voor consumenten makkelijk te vinden is. Slechts bij één partij was alle informatie aanwezig en goed vindbaar.
De AFM heeft de onderzochte vergelijkingssites gewezen op de tekortkomingen en verwacht dat ze de informatieverstrekking op korte termijn verder verbeteren. Om de aanbieders op weg te helpen, staat op de website van de AFM een voorbeeld van informatieverstrekking. Als aanbieders van de sites hun leven niet beteren, kan de AFM handhavingsmaatregelen treffen.
Consumenten doen er goed aan kritisch te kijken naar de aanbieder van een site en naar de resultaten bij het maken van een online vergelijking. Het kan nuttig zijn voor consumenten om via verschillende sites een vergelijking te maken voor hetzelfde product om tot een goede keuze te komen. Zeker in geval de consument twijfelt aan de waarde die hij kan hechten aan de vergelijking doordat bijvoorbeeld onduidelijk is hoeveel aanbieders of producten worden met elkaar worden vergeleken.
Een vergelijkingssite moet duidelijk vermelden hoe aanbieders van financiële producten haar belonen. Indien een vergelijkingssite een beloning ontvangt, bijvoorbeeld voor het doorgeven van leads, offerteaanvragen, de aankoop van een product of dienst via de website, of het opnemen van producten in de vergelijking, dan kan sprake zijn van een financieel belang om deze producten aan te prijzen. Ook moet duidelijk zijn of een site uitsluitend een vergelijking maakt tussen verschillende producten, of dat consumenten die ook direct via de website kunnen afsluiten.
Het is verder belangrijk om te weten hoe een vergelijking precies tot stand komt. Als dat bijvoorbeeld alleen op basis van prijs gebeurt, kunnen consumenten zelf de voorwaarden tegenover elkaar zetten om tot een goede vergelijking te komen. Welke aanbieders in de vergelijking worden meegenomen is ook belangrijke informatie, omdat de consument zo ziet hoe volledig de vergelijking is.
Al deze informatie moet gemakkelijk vindbaar zijn en op een logische plek staan. Consumenten kunnen deze dan zien zonder er naar op zoek te moeten gaan. Op deze manier wordt de consument beter in staat gesteld om te bepalen of de vergelijking echt het beste product voor hem oplevert.
Pakketkorting is absoluut geen onzin, want je kunt dan alsnog de netto-premie vergelijken. Ik heb de meeste verzekeringen lopen bij Univé, krijg geen korting, maar wel jaarlijks een winstpremie als Univé - lid. Een extraatje die niet genoemd wordt in de prijsvergelijking en Univé zelf ook niet van tevoren berekend zoals wel gedaan wordt bij pakketkorting, Ook iets om rekening mee te houden.
Zie onderstaand artikel van de AFM van deze week:
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft onderzoek gedaan naar de informatieverstrekking door 33 vergelijkingssites voor financiële producten. Veel van deze sites geven consumenten nog steeds moeilijk vindbare of te weinig informatie over wat ze precies doen, hoe ze hun geld verdienen, hoe een vergelijking tot stand komt en hoe volledig de vergelijking is.
Consumenten kunnen hierdoor in de meeste gevallen niet beoordelen welke waarde ze kunnen hechten aan de uitkomsten van een vergelijking. Wel is de informatieverstrekking verbeterd vergeleken met eind 2011, toen de AFM een eerste marktscan onder vergelijkingssites heeft gehouden.
Uit de eerste marktscan bleek destijds dat vergelijkingssites onvoldoende informatie gaven over de gemaakte vergelijking. Daarom heeft AFM in een interpretatie duidelijkheid gegeven over de informatie die deze sites moeten geven aan consumenten. Uit het nieuwe onderzoek blijkt nu dat veel sites weliswaar meer informatie geven, maar dat die vaak moeilijk vindbaar is. Dat maakt het lastig voor consumenten om te weten te komen welke waarde ze kunnen hechten aan de resultaten van een vergelijking.
Het onderzoek laat zien dat negentien van de 33 onderzochte partijen vermeldt wat ze concreet doen voor consumenten, maar dat die informatie in slechts zes gevallen hiervan goed vindbaar is. Van de onderzochte partijen vermelden er achttien hoe ze verdienen, wat in vijf gevallen hiervan goed te vinden is. Hoe de vergelijking tot stand komt, staat op acht sites. Dat is echter in slechts drie gevallen eenvoudig te vinden. In dertien gevallen voldoet de informatie over de volledigheid van de vergelijking, wat in zeven gevallen voor consumenten makkelijk te vinden is. Slechts bij één partij was alle informatie aanwezig en goed vindbaar.
De AFM heeft de onderzochte vergelijkingssites gewezen op de tekortkomingen en verwacht dat ze de informatieverstrekking op korte termijn verder verbeteren. Om de aanbieders op weg te helpen, staat op de website van de AFM een voorbeeld van informatieverstrekking. Als aanbieders van de sites hun leven niet beteren, kan de AFM handhavingsmaatregelen treffen.
Consumenten doen er goed aan kritisch te kijken naar de aanbieder van een site en naar de resultaten bij het maken van een online vergelijking. Het kan nuttig zijn voor consumenten om via verschillende sites een vergelijking te maken voor hetzelfde product om tot een goede keuze te komen. Zeker in geval de consument twijfelt aan de waarde die hij kan hechten aan de vergelijking doordat bijvoorbeeld onduidelijk is hoeveel aanbieders of producten worden met elkaar worden vergeleken.
Een vergelijkingssite moet duidelijk vermelden hoe aanbieders van financiële producten haar belonen. Indien een vergelijkingssite een beloning ontvangt, bijvoorbeeld voor het doorgeven van leads, offerteaanvragen, de aankoop van een product of dienst via de website, of het opnemen van producten in de vergelijking, dan kan sprake zijn van een financieel belang om deze producten aan te prijzen. Ook moet duidelijk zijn of een site uitsluitend een vergelijking maakt tussen verschillende producten, of dat consumenten die ook direct via de website kunnen afsluiten.
Het is verder belangrijk om te weten hoe een vergelijking precies tot stand komt. Als dat bijvoorbeeld alleen op basis van prijs gebeurt, kunnen consumenten zelf de voorwaarden tegenover elkaar zetten om tot een goede vergelijking te komen. Welke aanbieders in de vergelijking worden meegenomen is ook belangrijke informatie, omdat de consument zo ziet hoe volledig de vergelijking is.
Al deze informatie moet gemakkelijk vindbaar zijn en op een logische plek staan. Consumenten kunnen deze dan zien zonder er naar op zoek te moeten gaan. Op deze manier wordt de consument beter in staat gesteld om te bepalen of de vergelijking echt het beste product voor hem oplevert.
Re: Pakketverzekeringen
Weer is het verhaal niet compleet bij Radar. Verzekeren blijft een complexe zaak, hoe simpel het soms ook gebracht wordt.
In de uitzending is voorbij gegaan is aan de mogelijkheid om via tussenpersonen via volmacht de diverse verzekeraars met ieder haar eigen specialiteit toch te koppelen en de pakketkorting hierover toe te passen. Maatwerk dus tegen een scherpe prijsstelling. Dus exact een combinatie van de juiste gespecialiseerde verzekeraars die precies verzekeren wat bij de klant past en dit in een samengesteld pakket aanbieden met pakketkorting.
Daarbij zijn de volgende zaken mogelijk:
de meeste particuliere zaken online af te sluiten van ALLE volmachtmaatschappijen
dus direct de polis ter beschikking in uw mailbox
zelf polissen printen
zelf online muteren
zelf online royeren
de combinatie van alle toonaangevende verzekeraars geeft toch pakketkorting!
ongekend grote keuze uit dekkingen en verzekeraars
gratis ongevallenverzekering vanaf 2 sub-pakketpolissen
geen poliskosten!
geen incassokosten voor de klant
geen toeslag voor termijnbetaling (m.u.v. RisicoVrij en InkomstenOpvangPolis)
geen onderliggende stukken insturen (BM-verklaring, aanvraagformulier, etc.)
cashpertise (de snelste schadebetaling ooit)
Ja, ik ben 100% onafhankelijk en gespecialiseerd in verzekeringen. En weet dus hoe het werkt .
Allen succes verder.
In de uitzending is voorbij gegaan is aan de mogelijkheid om via tussenpersonen via volmacht de diverse verzekeraars met ieder haar eigen specialiteit toch te koppelen en de pakketkorting hierover toe te passen. Maatwerk dus tegen een scherpe prijsstelling. Dus exact een combinatie van de juiste gespecialiseerde verzekeraars die precies verzekeren wat bij de klant past en dit in een samengesteld pakket aanbieden met pakketkorting.
Daarbij zijn de volgende zaken mogelijk:
de meeste particuliere zaken online af te sluiten van ALLE volmachtmaatschappijen
dus direct de polis ter beschikking in uw mailbox
zelf polissen printen
zelf online muteren
zelf online royeren
de combinatie van alle toonaangevende verzekeraars geeft toch pakketkorting!
ongekend grote keuze uit dekkingen en verzekeraars
gratis ongevallenverzekering vanaf 2 sub-pakketpolissen
geen poliskosten!
geen incassokosten voor de klant
geen toeslag voor termijnbetaling (m.u.v. RisicoVrij en InkomstenOpvangPolis)
geen onderliggende stukken insturen (BM-verklaring, aanvraagformulier, etc.)
cashpertise (de snelste schadebetaling ooit)
Ja, ik ben 100% onafhankelijk en gespecialiseerd in verzekeringen. En weet dus hoe het werkt .
Allen succes verder.