Ik had een Hyves abonnement. Dit zou per 1 oktober stoppen. Een brief over gehad eerder dit jaar. Ik kon binnen 5 dagen ergens anders naar toe.
In augustus in de vakantie is er een brief gekomen dat het abonnement overgezet zou worden naar t-mobile. Dit wilde ik niet dus eenmaal terug in nederland op 11 september wilde ik mijn nummer van Hyves laten porteren. wel 8 keer geprobeerd. Bleek dat het nummer al was geblokkeerd door T-mobile (gegijzeld). Nu heeft men mij medegedeeld dat ik aan hun abonnement vastzit en moet betalen.
Belllen bellen bellen en 80 % onwelwillende medewerkers aan de lijn gehad.
Wie zit er ook ongewenst aan zo'n abonnement vast.
Ik wil aangifte doen tegen T-Mobile wegens diefstal vanwege het feit dat ik per voor 11 september al niets meer met mijn telefoonnr kon doen.
Ik wil nog wel wat uitzoeken ivm rechtspersonen. T-Mobile schermt er mee dat dit de schuld van Hyves is.
Wie heeft er tips om dit aan te pakken.
Het is een principe zaak want als ik het laat rusten kost het me 20 euro en nu tijd energie en extra geld.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aangifte doen tegen T-mobile ivm overgang Hyves
Re: Aangifte doen tegen T-mobile ivm overgang Hyves
Succes met je principe rechtzaak. In hoeverre weet u zeker dat u "eigenaar" bent van een mobiel nummer? Wel eens de algemene voorwaarden doorgelezen? Daar zult u zien dat u geen eigendomsrecht heeft over uw nummer, sterker nog, een provider is gerechtigd om uw mobiele nummer te veranderen als zij dat nodig vinden.
De manier van werken van tmobile is wel apart, volgensmij zou u gewoon met 1 maand opzegtermijn uw contract op kunnen zeggen, u heeft immers geen getekende overeenkomst met hen. Wat wel lastig wordt is het feit dat u pas op 11 september heeft gereageerd op de brief van Hyves over het overnemen door tmobile.
De manier van werken van tmobile is wel apart, volgensmij zou u gewoon met 1 maand opzegtermijn uw contract op kunnen zeggen, u heeft immers geen getekende overeenkomst met hen. Wat wel lastig wordt is het feit dat u pas op 11 september heeft gereageerd op de brief van Hyves over het overnemen door tmobile.
ik zit met het zelfde probleem.
t-mobile legt de fout en het probleem bij hyves mobile maar die zijn niet meer te beriken.
ik zou van het t-mobile abbo af kunnen maar moet dan wel tot 10 december betalen.
heb nooit om een abbo van t-mobile gevraagd en niets getekent.
ik heb bij hyves mobile optijd mijn abbo opgezegd zoals het hoorde en was ok van de vrouw aan de telefoon en ik moest maar niets uit doen op de brieven of andere dingen die ik kreeg van t-mobile.
nu zit ik opeens aan een zogenaamd 2 jarig contract vast wat ik niet gebruikt heb of zelfs niet eens heb open gemaakt.
en de kosten bij t-mobile zijn ook nog eens 20 euro duurder per maand.
ik ga hier mee naar een advocaat en laat dit uitzoeken en vecht het bij het gerecht aan want dit is een vorm van stelen en dat is strafbaar.
mocht je dit samen willen doen dan kun je mij een mail sturen en dan kunnen we het samen doen en ik denk dat er zelfs nog veel meer zijn die met dit probleem zijn
mijn mail is [email protected]
en misschien dat radar hier ook aandacht aan wil besteden laten we het hopen.
t-mobile legt de fout en het probleem bij hyves mobile maar die zijn niet meer te beriken.
ik zou van het t-mobile abbo af kunnen maar moet dan wel tot 10 december betalen.
heb nooit om een abbo van t-mobile gevraagd en niets getekent.
ik heb bij hyves mobile optijd mijn abbo opgezegd zoals het hoorde en was ok van de vrouw aan de telefoon en ik moest maar niets uit doen op de brieven of andere dingen die ik kreeg van t-mobile.
nu zit ik opeens aan een zogenaamd 2 jarig contract vast wat ik niet gebruikt heb of zelfs niet eens heb open gemaakt.
en de kosten bij t-mobile zijn ook nog eens 20 euro duurder per maand.
ik ga hier mee naar een advocaat en laat dit uitzoeken en vecht het bij het gerecht aan want dit is een vorm van stelen en dat is strafbaar.
mocht je dit samen willen doen dan kun je mij een mail sturen en dan kunnen we het samen doen en ik denk dat er zelfs nog veel meer zijn die met dit probleem zijn
mijn mail is [email protected]
en misschien dat radar hier ook aandacht aan wil besteden laten we het hopen.
bij hyves was het zo en zo kreeg ik bericht dat je het voor 25 september moest laten weten of je naar t-mobile wilde ja of nee.berndv schreef:Succes met je principe rechtzaak. In hoeverre weet u zeker dat u "eigenaar" bent van een mobiel nummer? Wel eens de algemene voorwaarden doorgelezen? Daar zult u zien dat u geen eigendomsrecht heeft over uw nummer, sterker nog, een provider is gerechtigd om uw mobiele nummer te veranderen als zij dat nodig vinden.
ik heb voor die tijd gezegd dat ik me abbo dan wilde stoppen en geen nieuw abbo bij een ander wilde want die wilde ik zelf uitzoeken.
en dat was ok volgens de vrouw aan de telefoon en het zou worden geregeld.
Ik heb ook problemen met T-mobile, ik heb ook dezelfde brief gekregen van hyves mobile, dat mijn abbonement automatisch overgezet zou worden naar Tmobile. Hierover heeft nog iemand van T-mobile mij gebeld, of ik gebruik daarvan wou maken, en ik heb aagegeven dat niet te willen.
Wil ik overstappen naar een andere maatschappij, kan dat niet omdat T-mobile mijn nummer heeft overgezet naar een simkaart van hun (daardoor heb ik nu een hele hoge rekening bij mijn andere maatschappij gekregen omdat ik daar nu buiten mijn bundel gebruik van maakte, omdat nummeraanvraag bij T-mobile een maand duurt).
Er is in oktober geld van mijn rekening gehaald door t-mobile, hier heb ik achteraan gebeld, en die vrouw wist mij te vertellen dat het hun fout was, ook dat ze mij toch een simkaart hebben gestuurd, het geld is teruggestort en klaar dacht ik,
Nou niet dus ik kreeg vorige week weer een brief van T-mobile, dit keer een aanmaning of ik even 44,44 wou overmaken en ander kwam er nog 25 euro bij op.. Hier heb ik net achteraangebeld, en de mevrouw kon mij niet laten zien, of een mail sturen dat ik het abbonement bij hun heb aangevraagd, maar ik moet wel betalen, voor iets waar ik niet om heb gevraagd, en geen gebruik van heb gemaakt...
Ik moet nu alles opsturen waardoor ik kan bewijzen dat ik niets heb aangevraagd, dat is dus niets,
want ik heb ze niks gestuurd, of toestemming voor gegeven..
Ik heb geen idee wat ik hier nou mee moet
Wil ik overstappen naar een andere maatschappij, kan dat niet omdat T-mobile mijn nummer heeft overgezet naar een simkaart van hun (daardoor heb ik nu een hele hoge rekening bij mijn andere maatschappij gekregen omdat ik daar nu buiten mijn bundel gebruik van maakte, omdat nummeraanvraag bij T-mobile een maand duurt).
Er is in oktober geld van mijn rekening gehaald door t-mobile, hier heb ik achteraan gebeld, en die vrouw wist mij te vertellen dat het hun fout was, ook dat ze mij toch een simkaart hebben gestuurd, het geld is teruggestort en klaar dacht ik,
Nou niet dus ik kreeg vorige week weer een brief van T-mobile, dit keer een aanmaning of ik even 44,44 wou overmaken en ander kwam er nog 25 euro bij op.. Hier heb ik net achteraangebeld, en de mevrouw kon mij niet laten zien, of een mail sturen dat ik het abbonement bij hun heb aangevraagd, maar ik moet wel betalen, voor iets waar ik niet om heb gevraagd, en geen gebruik van heb gemaakt...
Ik moet nu alles opsturen waardoor ik kan bewijzen dat ik niets heb aangevraagd, dat is dus niets,
want ik heb ze niks gestuurd, of toestemming voor gegeven..
Ik heb geen idee wat ik hier nou mee moet
Heeft hyves algemene voorwaarden van toepassing verklaard? Zo ja, wat verklaren deze hierover?wiljanne schreef:Ik heb ook problemen met T-mobile, ik heb ook dezelfde brief gekregen van hyves mobile, dat mijn abbonement automatisch overgezet zou worden naar Tmobile.
Bij mij is het nog steeds dramatisch; T-mobile houdt het nummer 'gegijzeld'. Ze hebben nu toegegeven dat het hun fout is en dat mijn nummer stuk zou zijn.
Mijn nummer geeft afgesloten. Ik probeer mijn nummer al een half jaar geporteerd te krijgen.
In de mailwisseling nu over de 100 mailtjes.
Ik denk nog steeds dat t-mobile het recht niet had mijn nummer zomaar te porteren begin september.
In eerste instantie kregen wij van Hyves een brief dat ons abonnement automatisch per 1 oktober zou aflopen en dat we any time, mits 5 dagen van te voren aangegeven, konden overstappen.
Tijdens de onze zomervakantie bleek er een brief in de bus te liggen dat t-mobile de abonnementen zou overnemen per 1 oktober.
Begin september net terug van vakantie direct geprobeerd mijn nummer te porteren.
Wat blijkt ik kon niet meer bij mijn nummer terwijl ze pas 26/27 september overgingen.
Zat al in de portering. naar T-mobile. Brand!!! bellen, mailen toezegging gekregen door de heer Adams dat het nummer per 26 september zou worden overgezet.
Dit lezende zou elke klantvriendelijke onderneming zeggen van we zullen u zo snel mogelijk helpen. Foutje en u ziet absoluut niet vast aan een abonnement.
Nee zegt de directeur Thomas Berlemann van t-mobile:
Sie haben es falsch gemacht.
sie haben eine verbinding mit T-mobile und sollen den ersten monat zahlen.
Inmiddels dus een half jaar verder.
Via mijn nieuwe provider probeer ik mijn nummer geporteerd te krijgen.
Al maaaaaanden! Onvoorstelbare nietsnutten.
Helaas is mijn rechtsbijstand niet geldig voor een bestaande zaak....
Ik hoop dat er in de toekomst toch aangifte gedaan kan worden tegen de heer Berlemann.
Mijn nummer geeft afgesloten. Ik probeer mijn nummer al een half jaar geporteerd te krijgen.
In de mailwisseling nu over de 100 mailtjes.
Ik denk nog steeds dat t-mobile het recht niet had mijn nummer zomaar te porteren begin september.
In eerste instantie kregen wij van Hyves een brief dat ons abonnement automatisch per 1 oktober zou aflopen en dat we any time, mits 5 dagen van te voren aangegeven, konden overstappen.
Tijdens de onze zomervakantie bleek er een brief in de bus te liggen dat t-mobile de abonnementen zou overnemen per 1 oktober.
Begin september net terug van vakantie direct geprobeerd mijn nummer te porteren.
Wat blijkt ik kon niet meer bij mijn nummer terwijl ze pas 26/27 september overgingen.
Zat al in de portering. naar T-mobile. Brand!!! bellen, mailen toezegging gekregen door de heer Adams dat het nummer per 26 september zou worden overgezet.
Dit lezende zou elke klantvriendelijke onderneming zeggen van we zullen u zo snel mogelijk helpen. Foutje en u ziet absoluut niet vast aan een abonnement.
Nee zegt de directeur Thomas Berlemann van t-mobile:
Sie haben es falsch gemacht.
sie haben eine verbinding mit T-mobile und sollen den ersten monat zahlen.
Inmiddels dus een half jaar verder.
Via mijn nieuwe provider probeer ik mijn nummer geporteerd te krijgen.
Al maaaaaanden! Onvoorstelbare nietsnutten.
Helaas is mijn rechtsbijstand niet geldig voor een bestaande zaak....
Ik hoop dat er in de toekomst toch aangifte gedaan kan worden tegen de heer Berlemann.