LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
arjanvr

PostNL

Ongelezen bericht door arjanvr »

Is dit normaal? Ik verstuur een pakketje via PostNL. Pak het goed in en plak er diverse breekbaar stickers op en verstuur hem voor 12 euro (groter dan 50cm breed) via PostNL. Nadat het pakketje bij track en trace van de kaart gevallen is en enkel nog als onbekend staat bel ik PostNL (á 50 eurocent!!! per minuut). Dit vertellen mij dat ik 5 dagen moet wachten dus na 5 dagen bel ik nog een keer. Nee ik moet morgen weer terug bellen als het dan nog niet is aangekomen. Volgende dag gebeld en toen was er weer een storing met de computers bij PostNL dus ik dacht ik wacht het even af.

De ontvangende partij spreekt de postbode aan en die weet te vertellen dat het pakketje al een week eerder retour is gegaan omdat hij beschadigd is. Het glas blijkt er uit te steken. Dit is alleen mogelijk als er meerdere malen mee gegooid is, terwijl er breekbaar op staat. Hij weet te vertellen dat de verkopende partij, ik verantwoordelijk ben voor het pakketje en ik hun het geld dien terug te geven en dit met postnl af te handelen.

Dus ik geef aan dat ik even wacht tot ik het pakket terug zie. Na een paar dagen nog niets terug gezien te hebben laat ik postNL een onderzoek instellen. Ook dit duurt weer 6 dagen waarna ik het antwoord krijg dat ze nog niets weten wanneer ik op een ochtend bel. Ze gaan het navragen en in de avond krijg ik een email waar in staat dat ze alle afdelingen afgegaan zijn, niets hebben gevonden. De vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien. Omdat ik het standaard verzonden heb krijg ik geen pakketje terug, geen verzendkosten en geen schade vergoeding.

Nadat ik postNL gebeld hebt word mij lachend aan de telefoon verteld, dan had je het verzekerd moeten sturen. Ik geef aan dat ik aangifte ga doen waarbij de vrouw zegt, oh dan ga ik hier even een melding van maken dat u ons bedreigd. Verzendkosten voor het versturen van een pakket maar het hoeft niet aan te komen. PostNL is niet verantwoordelijk wanneer ze zelf het pakketje kwijtmaken, beschadigen of achterover word gedrukt door een medewerker. En daar kan ik het mee doen. Mevrouw wil niet verder praten en verbreekt de discussie, nog een keer zeggende dat ze melding maakt van bedreiging..? Nu kan ik geen aangifte doen van diefstal want daar is geen sluitend bewijs van. Vermissing kan ik alleen regelen als ik zelf naar de rechter stap en PostNL durft mij zelfs nog een klant tevredenheidsonderzoek te sturen.. Wat zou ik daar nou ingezet hebben..

Afsluitend, heb ik geen rechten hierin. Kan PostNL op dergelijke wijze omgaan met klanten..? Ik vind dit een schandalige handelswijze. Waar kan ik mijn klachten indienen over deze in pak gehulde boevenbende?

riddert

Re: PostNL

Ongelezen bericht door riddert »

arjanvr schreef:Is dit normaal? Ik verstuur een pakketje via PostNL. Pak het goed in en plak er diverse breekbaar stickers op en verstuur hem voor 12 euro (groter dan 50cm breed) via PostNL. Nadat het pakketje bij track en trace van de kaart gevallen is en enkel nog als onbekend staat bel ik PostNL (á 50 eurocent!!! per minuut). Dit vertellen mij dat ik 5 dagen moet wachten dus na 5 dagen bel ik nog een keer. Nee ik moet morgen weer terug bellen als het dan nog niet is aangekomen. Volgende dag gebeld en toen was er weer een storing met de computers bij PostNL dus ik dacht ik wacht het even af.

De ontvangende partij spreekt de postbode aan en die weet te vertellen dat het pakketje al een week eerder retour is gegaan omdat hij beschadigd is. Het glas blijkt er uit te steken. Dit is alleen mogelijk als er meerdere malen mee gegooid is, terwijl er breekbaar op staat. Hij weet te vertellen dat de verkopende partij, ik verantwoordelijk ben voor het pakketje en ik hun het geld dien terug te geven en dit met postnl af te handelen.

Dus ik geef aan dat ik even wacht tot ik het pakket terug zie. Na een paar dagen nog niets terug gezien te hebben laat ik postNL een onderzoek instellen. Ook dit duurt weer 6 dagen waarna ik het antwoord krijg dat ze nog niets weten wanneer ik op een ochtend bel. Ze gaan het navragen en in de avond krijg ik een email waar in staat dat ze alle afdelingen afgegaan zijn, niets hebben gevonden. De vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien. Omdat ik het standaard verzonden heb krijg ik geen pakketje terug, geen verzendkosten en geen schade vergoeding.

Nadat ik postNL gebeld hebt word mij lachend aan de telefoon verteld, dan had je het verzekerd moeten sturen. Ik geef aan dat ik aangifte ga doen waarbij de vrouw zegt, oh dan ga ik hier even een melding van maken dat u ons bedreigd. Verzendkosten voor het versturen van een pakket maar het hoeft niet aan te komen. PostNL is niet verantwoordelijk wanneer ze zelf het pakketje kwijtmaken, beschadigen of achterover word gedrukt door een medewerker. En daar kan ik het mee doen. Mevrouw wil niet verder praten en verbreekt de discussie, nog een keer zeggende dat ze melding maakt van bedreiging..? Nu kan ik geen aangifte doen van diefstal want daar is geen sluitend bewijs van. Vermissing kan ik alleen regelen als ik zelf naar de rechter stap en PostNL durft mij zelfs nog een klant tevredenheidsonderzoek te sturen.. Wat zou ik daar nou ingezet hebben..

Afsluitend, heb ik geen rechten hierin. Kan PostNL op dergelijke wijze omgaan met klanten..? Ik vind dit een schandalige handelswijze. Waar kan ik mijn klachten indienen over deze in pak gehulde boevenbende?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Een pakket waar het glas uitsteekt is gewoon niet goed verpakt. Dergelijke zendingen worden vanzelfsprekend niet aangeboden, het risico op snijwonden voor bezorgers en ontvangers is gewoon te groot. Kwetsbare zendingen worden niet minder kwetsbaar door er een breekbaar stikker op te plakken, je moet juist de inhoud extra goed verpakken. Pakketten en de inhoud hiervan dienen een val van 1,5 meter te kunnen overleven.

En nog een tip, bel het zakelijke nummer als er een pakket weg is, deze is beter bereikbaar en kost ook geen 50 ct per minuut.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ik had laatst ook een akkefietje met post nl. voor een actie van Samsung moest ik een aantal dingen opsturen naar een postbus in ijselstein. aangezien het ging om een galaxy tab2 en 100 euro aan film tegoed bij moviemax, samen goed voor 350 euro, dacht ik er verstandig aan te doen om het aangetekend te versturen, verzekerd en met handtekening voor ontvangst.
ik ben nu drie weken verder en de bezorging staat nog steeds als ' onbekend' bij track en trace.
de mevrouw van de helpdesk van post nl vertelde me dat ik er vanuit kon gaan dat hij gewoon bezorgt was.
omdat het een postbus is wordt hij gewoon in het vak gelegd. Op mijn vraag waarom er geen handtekening werd gevraagd zei ze dat dat alleen gebeurt bij een pakketje naar een postbus nummer, en geen envelop.
Je betaald dus extra voor een service die je niet krijgt. Ik heb ook een klacht ingediend bij Post NL maar daar wordt niet op gereageerd.

arjanvr

Ongelezen bericht door arjanvr »

riddert schreef:
Een pakket waar het glas uitsteekt is gewoon niet goed verpakt. Dergelijke zendingen worden vanzelfsprekend niet aangeboden, het risico op snijwonden voor bezorgers en ontvangers is gewoon te groot. Kwetsbare zendingen worden niet minder kwetsbaar door er een breekbaar stikker op te plakken, je moet juist de inhoud extra goed verpakken. Pakketten en de inhoud hiervan dienen een val van 1,5 meter te kunnen overleven.

En nog een tip, bel het zakelijke nummer als er een pakket weg is, deze is beter bereikbaar en kost ook geen 50 ct per minuut.
Bedankt voor de tip over het zakelijke nummer. Het pakket was zeer goed ingepakt inclusief diverse lagen bubbelfolie en nog een extra versteviging op de glasplaat. Ik heb dus geen idee hoe ze het kapot gekegen hebben. Waarschijnlijk van 5 meter laten vallen. Een sticker maakt het inderdaad niet minder breekbaar is wel een indicatie om er rustiger mee om te gaan. Zolang ik het pakket niet terug zie kan ik ook niet inzien wat er gebeurd is.. zou het wellicht wel afgeleverd kunnen zijn..?

Gesloten