In 2010 hebben we ons huis verkocht en besloten te bouwen. Op de bouwkavel is een woonunit geplaatst die natuurlijk van gas en licht moest worden voorzien. Destijds heb ik aan ENEXIS een "X" bedrag betaald. Bij deze aansluiting zat ook een prijsopgave voor het definitief maken van de aansluiting ( m.a.w. de aansluiting te verplaatsen van Bouwmeterkast naar woningmeterkast) Deze prijsopgave t.w.v. 730,- was 6 maanden geldig. Normaal gesproken wordt een woning niet in 6 maanden gebouwd maar dat even terzijde. Op dit moment ben ik in het stadium dat ik de het defenitief maken van de aansluiting wil laten uitvoeren. Omdat de prijsopgave verlopen is heb ik een nieuwe prijsopgave moeten vragen. Deze heb ik gekregen, met een waarde van 1543,-. Dat is een steiging van 813,- in 2 jaar ( 211%)Ik heb contact gezocht omdat hier blijkbaar een foutje is gemaakt. Niet dus!! Ik heb diverse personen aan de lijn gehad en geen van allen is in staat geweest een onderbouwing te geven anders dan: de brandstof is ook duurder dan in 2010, het valt onder een andere code, de defenitie van aansluiting nieuw is gewijzigd. Kortom: betalen anders wordt je niet aangesloten!!
Toen ik aangaf dat hun monopoly positie in combinatie met deze prijssteiging nogal corrupt is, wenste men niet verder te praten en werd de verbinding verbroken.
Als ik in de woning wil, moet ik gaan betalen, ondanks de on-evenredige prijssteiging. Als ik betaald heb, beloon ik dus deze maffia praktijken van ENEXIS.
Ik kan niet geloven dat dit zomaar kan/mag!!
Wat kan ik anders? Wat kan ik doen?