LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Medion garantie - extreme belkosten
Medion garantie - extreme belkosten
Ben nu al aan mijn 10e Medion. Nog altijd tevreden over de kwaliteit echter de service klopt echt niet meer tegenwoordig!
Ze houden je zeer lang in de wacht. Laten je onzinnige handelingen doen ondanks dat je laat merken dat je er verstand van hebt en laten je 3 maal terug bellen. En ben niet de enige merk ik in mijn omgeving !!
Ben vanavond alleen al aan 2 gesprekken € 47,00 aan belkosten kwijt ( € 2,50 per minuut + gsm kosten )en dan weet ik nog niet wat het 1e telefoontje met mijn vaste lijn thuis gaat kosten want toen heb ik 20 minuten aan de lijn gehangen.
Ik schrijf niet gauw, maar het is absurd dat je mogelijk € 60,00 !!!! moet betalen om je kapotte pc in de GARANTIE !!!!! reparatie te krijgen.
Ik ga uitkijken naar een ander merk, niet voor de kwaliteit maar je bent al bang dat je er iets aan krijgt vanwege de service.
Heb het onderwerp gewijzigd in want wil geen laster aan mijn broek ondanks dat mijn post klopt en de afgeschreven bedragen kloppen
Ze houden je zeer lang in de wacht. Laten je onzinnige handelingen doen ondanks dat je laat merken dat je er verstand van hebt en laten je 3 maal terug bellen. En ben niet de enige merk ik in mijn omgeving !!
Ben vanavond alleen al aan 2 gesprekken € 47,00 aan belkosten kwijt ( € 2,50 per minuut + gsm kosten )en dan weet ik nog niet wat het 1e telefoontje met mijn vaste lijn thuis gaat kosten want toen heb ik 20 minuten aan de lijn gehangen.
Ik schrijf niet gauw, maar het is absurd dat je mogelijk € 60,00 !!!! moet betalen om je kapotte pc in de GARANTIE !!!!! reparatie te krijgen.
Ik ga uitkijken naar een ander merk, niet voor de kwaliteit maar je bent al bang dat je er iets aan krijgt vanwege de service.
Heb het onderwerp gewijzigd in want wil geen laster aan mijn broek ondanks dat mijn post klopt en de afgeschreven bedragen kloppen
Laatst gewijzigd door Lian1960 op 15 okt 2012 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Als je zo reageert bij Medion, dan denk ik, dat er de medewerkers geen bal van snappen, want dit is een verhaal, waar niemand iets zinnigs van kan maken.
Je schrijft nergens wat mis is, maar komt meteen met negatieve berichten over het bedrijf.
Je schrijft nergens wat mis is, maar komt meteen met negatieve berichten over het bedrijf.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
https://www.medion.com/nl/service/contact/
Da's binnen de garantie €0,15 per minuut plus de mobiele kosten. Hoe kom jij aan €2,50 per minuut plus mobiele kosten?
Da's binnen de garantie €0,15 per minuut plus de mobiele kosten. Hoe kom jij aan €2,50 per minuut plus mobiele kosten?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
En er is zelf nog een gratis E-mail adres!TheLD schreef:https://www.medion.com/nl/service/contact/
Da's binnen de garantie €0,15 per minuut plus de mobiele kosten. Hoe kom jij aan €2,50 per minuut plus mobiele kosten?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Tsja, er zijn natuurlijk veel mensen die claimen "er verstand van te hebben" terwijl dat eigenlijk niet zo is.
En ook ik ben toch wel benieuwd waar die 2,50/minuut aan gesprekskosten vandaan komen, aangezien het bij wet bepaald is dat een klantenservice max 15ct/minuut mag kosten vanaf een vaste lijn? Dan zou je mobiele abonnement/prepaid-kaart 2,35/minuut rekenen? Lijkt dat je dat niet Medion kwalijk kan nemen, of wel?
En ook ik ben toch wel benieuwd waar die 2,50/minuut aan gesprekskosten vandaan komen, aangezien het bij wet bepaald is dat een klantenservice max 15ct/minuut mag kosten vanaf een vaste lijn? Dan zou je mobiele abonnement/prepaid-kaart 2,35/minuut rekenen? Lijkt dat je dat niet Medion kwalijk kan nemen, of wel?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
tja dat lijkt dan toch aardig op laster richting Medion...
Belkosten die niet kloppen, je noemt ze dieven terwijl je niets onderbouwd.
En dat ze je wat standaard tests laten door alvorens je het op mag sturen lijkt mij heel logisch , je wilt ze de kost niet geven, de mensen die denken dat ze er verstand van hebben.
Belkosten die niet kloppen, je noemt ze dieven terwijl je niets onderbouwd.
En dat ze je wat standaard tests laten door alvorens je het op mag sturen lijkt mij heel logisch , je wilt ze de kost niet geven, de mensen die denken dat ze er verstand van hebben.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Beste mensen,
Ik woon precies op de grens echter 1 straat in België. Heb eerst met mijn Belgische vaste lijn gebeld en ben 20 minuten in de wacht gezet. Omdat het de pc van mijn moeder betrof die in het verzorgingtehuis in NEDERLAND staat (zij speelt daar hele dagen spelletjes op en ik wilde hem liefst niet afbreken daar als dat niet nodig mocht zijn) wilde ik vooraf weten wat ik er eventueel zelf aan kon doen.
Zij heeft geen telefoon daar!
Omdat het inderdaad al ongeveer pc nr 10 is (en ik ze voor het Qwerty toetsenbord in NL koop) ken ik de meeste standaardtests al en ben geen specialist maar ben beter thuis in deze materie dan de gemiddelde gebruiker.
De man wilde mij niet zeggen welke test ik moest doen ondanks mijn bezwaar van geen vaste lijn daar.
Ik MOEST naar het tehuis rijden en achter de pc zitten.
Dus via IDEAL vooraf mijn Nederlandse ORTEL gsm opgewaardeerd met € 30,00 waardoor ik € 64,00 !! beltegoed had en ben naar NL gereden.
Terug gebeld met deze NL gsm waarbij de melding kwam: € 2,50 per minuut plus gsm kosten en de tekst het volgende tarief is voor u niet van toepassing (het € 0,15 per min tarief dus!)
Inderdaad de test moeten doen die ik reeds ken. Stekker eruit, 5 x op aan/uit en terug aan zetten.
En moest ik hem bovendien eerst fabrieksinstelling terug zetten terwijl op die pc NIETS extra's gezet is en er uitsluitend Patience FreeCell en Mahjong op gespeelt wordt door mijn 75 jarige moeder.
Terug F11 gedaan en wederom gebeld waarna mijn resterende tegoed nog slechts € 13,00 was en ik dus buiten de vaste lijn kosten van het 1e telefoontje vanuit België met mijn Nederlandse gsm al € 51,00 kwijt was.
Indien ik die info bij het 1e telefoontje had gekregen had ik geen € 51,00 kwijt geweest maar alleen het 1e thuis telefoontje.
Maar ik ben niet de enige die ze aan het lijntje houden.
Mijn schoonmoeder moest ook eerst 3 maal bellen. Moest F11 uitvoeren en toen ze daarna wederom belde moest uiteindelijk ik de pc formateren met de schijf ipv met F11.
Door de logboeken en fouten te saven en doordat ik zelf terugbelde voor haar kon ik aantonen dat het een hardware probleem was en mocht ze hem eindelijk opsturen.
Hoe moet een totale leek zoals mijn schoonmoeder zonder mijn hulp daar aan beginnen?
Ben ook niet helemaal negatief overde Medion kwaliteit, alleen over de huidige service tegenover een aantal jaren geleden.
Ik woon precies op de grens echter 1 straat in België. Heb eerst met mijn Belgische vaste lijn gebeld en ben 20 minuten in de wacht gezet. Omdat het de pc van mijn moeder betrof die in het verzorgingtehuis in NEDERLAND staat (zij speelt daar hele dagen spelletjes op en ik wilde hem liefst niet afbreken daar als dat niet nodig mocht zijn) wilde ik vooraf weten wat ik er eventueel zelf aan kon doen.
Zij heeft geen telefoon daar!
Omdat het inderdaad al ongeveer pc nr 10 is (en ik ze voor het Qwerty toetsenbord in NL koop) ken ik de meeste standaardtests al en ben geen specialist maar ben beter thuis in deze materie dan de gemiddelde gebruiker.
De man wilde mij niet zeggen welke test ik moest doen ondanks mijn bezwaar van geen vaste lijn daar.
Ik MOEST naar het tehuis rijden en achter de pc zitten.
Dus via IDEAL vooraf mijn Nederlandse ORTEL gsm opgewaardeerd met € 30,00 waardoor ik € 64,00 !! beltegoed had en ben naar NL gereden.
Terug gebeld met deze NL gsm waarbij de melding kwam: € 2,50 per minuut plus gsm kosten en de tekst het volgende tarief is voor u niet van toepassing (het € 0,15 per min tarief dus!)
Inderdaad de test moeten doen die ik reeds ken. Stekker eruit, 5 x op aan/uit en terug aan zetten.
En moest ik hem bovendien eerst fabrieksinstelling terug zetten terwijl op die pc NIETS extra's gezet is en er uitsluitend Patience FreeCell en Mahjong op gespeelt wordt door mijn 75 jarige moeder.
Terug F11 gedaan en wederom gebeld waarna mijn resterende tegoed nog slechts € 13,00 was en ik dus buiten de vaste lijn kosten van het 1e telefoontje vanuit België met mijn Nederlandse gsm al € 51,00 kwijt was.
Indien ik die info bij het 1e telefoontje had gekregen had ik geen € 51,00 kwijt geweest maar alleen het 1e thuis telefoontje.
Maar ik ben niet de enige die ze aan het lijntje houden.
Mijn schoonmoeder moest ook eerst 3 maal bellen. Moest F11 uitvoeren en toen ze daarna wederom belde moest uiteindelijk ik de pc formateren met de schijf ipv met F11.
Door de logboeken en fouten te saven en doordat ik zelf terugbelde voor haar kon ik aantonen dat het een hardware probleem was en mocht ze hem eindelijk opsturen.
Hoe moet een totale leek zoals mijn schoonmoeder zonder mijn hulp daar aan beginnen?
Ben ook niet helemaal negatief overde Medion kwaliteit, alleen over de huidige service tegenover een aantal jaren geleden.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Ligt het nou aan mij of ...ik geloof van het verhaal ongeveer....0%...
Te beginnen met het feit dat je 1 straat in Belgie woont en dan niet met een hollandse verbinding kan bellen? Kul
Je moeder die in het verzorgingshuis geen telefoon heeft? Kul.
Je moet in Nederland QWERTY toetsenbord(en) kopen, die hebben ze niet in België? Kul
Doorgaan?
neuh....
En je hebt ook nog niet echt uitgelegd wat er nou precies aan je hardware mankeert....Belgisch toetsenbord soms?
Te beginnen met het feit dat je 1 straat in Belgie woont en dan niet met een hollandse verbinding kan bellen? Kul
Je moeder die in het verzorgingshuis geen telefoon heeft? Kul.
Je moet in Nederland QWERTY toetsenbord(en) kopen, die hebben ze niet in België? Kul
Doorgaan?
neuh....
En je hebt ook nog niet echt uitgelegd wat er nou precies aan je hardware mankeert....Belgisch toetsenbord soms?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Sorry, maar als consument hoef je geen contact te hebben met de fabrikant (op enkele uitzonderingen na, per week).
Verder, koop geen PC in een supermarkt, zeker niet in een Aldi, tenzij je wee wat je koopt en de waardeloze garantievoorwaarden accepteert (3 jaar garantie aan huis, lol, geen een monteur komt langs, hoog uit post NL).
Verder, koop geen PC in een supermarkt, zeker niet in een Aldi, tenzij je wee wat je koopt en de waardeloze garantievoorwaarden accepteert (3 jaar garantie aan huis, lol, geen een monteur komt langs, hoog uit post NL).
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Dat van die QWERTY toetsenborden kan best wel eens kloppen, want in Belgie gebruiken ze AZERTY toetsenborden als ik me niet vergis. Maar dat staat los van het eigenlijke probleem.dhc schreef:Ligt het nou aan mij of ...ik geloof van het verhaal ongeveer....0%...
Te beginnen met het feit dat je 1 straat in Belgie woont en dan niet met een hollandse verbinding kan bellen? Kul
Je moeder die in het verzorgingshuis geen telefoon heeft? Kul.
Je moet in Nederland QWERTY toetsenbord(en) kopen, die hebben ze niet in België? Kul
Doorgaan?
neuh....
En je hebt ook nog niet echt uitgelegd wat er nou precies aan je hardware mankeert....Belgisch toetsenbord soms?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Jij hebt gelijk, dat in Belgie AZERTY wordt gebruikt, maar dit sluit niet uit, dat je ook QWERTY kan kopen.Dirkie schreef:Dat van die QWERTY toetsenborden kan best wel eens kloppen, want in Belgie gebruiken ze AZERTY toetsenborden als ik me niet vergis. Maar dat staat los van het eigenlijke probleem.dhc schreef:Ligt het nou aan mij of ...ik geloof van het verhaal ongeveer....0%...
Te beginnen met het feit dat je 1 straat in Belgie woont en dan niet met een hollandse verbinding kan bellen? Kul
Je moeder die in het verzorgingshuis geen telefoon heeft? Kul.
Je moet in Nederland QWERTY toetsenbord(en) kopen, die hebben ze niet in België? Kul
Doorgaan?
neuh....
En je hebt ook nog niet echt uitgelegd wat er nou precies aan je hardware mankeert....Belgisch toetsenbord soms?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Je komt toch niet vaak zulke komische verhalen tegen hier, meestal is het kommer en kwel.Lian1960 schreef:Ben nu al aan mijn 10e Medion. Nog altijd tevreden over de kwaliteit ...
...ondanks dat je laat merken dat je er verstand van hebt
Je heb "er verstand van" en bent inmiddels aan PC nummertje 10? Eet jij ze op of zo? Gooi je de PC weg als de schijf vol is?
Alleen al het gebruik van de woorden "Medion" en "kwaliteit" in één en dezelfde zin
Vervolgens het feit dat jij er voor kiest met een prepaid over de grens te bellen klaarblijkelijk en dat dan een service afdeling aanrekent? Het moet niet véél gekker worden hier.
De rest van het verhaal is al evengoed bagger, wat is in godesnaam een test waarbij je de PC zonder dat de stekker er in zit 5X aan en uit zet? Wat is "de pc formateren met de schijf ipv met F11" in godesnaam? Waar heb je het over? QWERTY toetsenborden niet beschikbaar in Belgie? Elke winkel in Vlaanderen biedt de mogelijkheid bij aankoop te kiezen en bij elke goedgesorteerde computerzaak liggen beide toetsenborden gewoon op voorraad voor ca. €25. Dat geldt zowel voor online als echte zaken.
Ik ben het met de vorige posters eens: ik geloof er 0.0 van. Ga alsjeblieft ergens anders de clown uithangen.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Ben nu al aan mn 10e Medion en ik ga uitkijken naar een ander merk
En dan ineens is de pc van zn moeder
En dan ineens is de pc van zn moeder
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Moet ik onthouden, vind ik een goede.Gooi je de PC weg als de schijf vol is?
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Wat een vriendelijke mensen hier!!!
Het klopt dat ik in BELGIE woon, ook al is dat maar 1 straat van de grens vandaan. Het is nog sterker (voor de domme onder ons). In dit dorp is zelfs een straat (Grensstraat genoemd) waarbij de ene kant van de grens Belgisch is en de andere Nederlands MET hun eigen nederlandse en belgische providers, energieleveranciers, kranten enz enz.
De Belgen kijken dus via hun voorraam naar de voorramen in Nederland. Dat kan ja !!
Ik koop als Hollander inderdaad in Nederland voor het toetsenbord en voor de bereikbaarheid van afleveradressen, winkels enz omdat die ruim aanwezig zijn op het Nederlandse deel van het dorp en niet aan de Belgische zijde.
En om die reden lopen wij hier ook allemaal met 2 gsm's op zak. Ik heb een belgische (Proximus) en een Nederlandse ORTEL. Dit is, wederom voor de domme onder ons omdat je anders een fortuin kwijt bent aan roaming kosten door het steeds switchen van provider hier op de grens en omdat we allemaal kennissen, familie en vrienden hebben aan 2 zijden van de grens.
Mijn moeder zit een stukje verder in een dorp in Nederland en daar hebeen ze GEEN vaste lijn op hun kamer. Is namelijk de gesloten afdeling en heb zelfs 3/4 jaar moeten vechten voor die computer op haar kamer waar ze enorm veel plezier van heeft nu de hele dag door .
Voor je mensen gaat beschuldigen van liegen kun je ook gewoon vragen hoe iets zit.
Ik schrijf NOOIT op dit soort forums maar nu vond ik het eens te gortig en wilde de mensen hier voor waarschuwen.
PS. De DVD speler was kapot. Kwam ik achter omdat ik muziek aan haar wilde laten horen en dit niet ging.
Hij was niet eens zichtbaar in verkenner.
Het klopt dat ik in BELGIE woon, ook al is dat maar 1 straat van de grens vandaan. Het is nog sterker (voor de domme onder ons). In dit dorp is zelfs een straat (Grensstraat genoemd) waarbij de ene kant van de grens Belgisch is en de andere Nederlands MET hun eigen nederlandse en belgische providers, energieleveranciers, kranten enz enz.
De Belgen kijken dus via hun voorraam naar de voorramen in Nederland. Dat kan ja !!
Ik koop als Hollander inderdaad in Nederland voor het toetsenbord en voor de bereikbaarheid van afleveradressen, winkels enz omdat die ruim aanwezig zijn op het Nederlandse deel van het dorp en niet aan de Belgische zijde.
En om die reden lopen wij hier ook allemaal met 2 gsm's op zak. Ik heb een belgische (Proximus) en een Nederlandse ORTEL. Dit is, wederom voor de domme onder ons omdat je anders een fortuin kwijt bent aan roaming kosten door het steeds switchen van provider hier op de grens en omdat we allemaal kennissen, familie en vrienden hebben aan 2 zijden van de grens.
Mijn moeder zit een stukje verder in een dorp in Nederland en daar hebeen ze GEEN vaste lijn op hun kamer. Is namelijk de gesloten afdeling en heb zelfs 3/4 jaar moeten vechten voor die computer op haar kamer waar ze enorm veel plezier van heeft nu de hele dag door .
Voor je mensen gaat beschuldigen van liegen kun je ook gewoon vragen hoe iets zit.
Ik schrijf NOOIT op dit soort forums maar nu vond ik het eens te gortig en wilde de mensen hier voor waarschuwen.
PS. De DVD speler was kapot. Kwam ik achter omdat ik muziek aan haar wilde laten horen en dit niet ging.
Hij was niet eens zichtbaar in verkenner.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Dus je hebt €60 aan belkosten uitgegeven om een €20 onderdeeltje onder garantie te laten vervangen? Wauw!Lian1960 schreef:De DVD speler was kapot. Kwam ik achter omdat ik muziek aan haar wilde laten horen en dit niet ging.
Hij was niet eens zichtbaar in verkenner.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Beste newmikey
Inderdaad. Heb dus ECHT dat bedrag uitgegeven aan belkosten inderdaad voor onzinnige tests zoals ik al schreef.
Dat is wat me zo stoort.
Inderdaad. Heb dus ECHT dat bedrag uitgegeven aan belkosten inderdaad voor onzinnige tests zoals ik al schreef.
Dat is wat me zo stoort.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
Lian1960 schreef:Beste newmikey
Inderdaad. Heb dus ECHT dat bedrag uitgegeven aan belkosten inderdaad voor onzinnige tests zoals ik al schreef.
Dat is wat me zo stoort.
Dan begrijp ik niet waarom je de onzinnige test hebt gedaan?
Hier schrijf je:
Inderdaad de test moeten doen die ik reeds ken
Dan klopt deze zin ook niet, dus blijkbaar heb je jijzelf overschat met het weten van de materie, meer dan de gemiddelde gebruiker.newmikey schreef:Dus je hebt €60 aan belkosten uitgegeven om een €20 onderdeeltje onder garantie te laten vervangen? Wauw!Lian1960 schreef:De DVD speler was kapot. Kwam ik achter omdat ik muziek aan haar wilde laten horen en dit niet ging.
Hij was niet eens zichtbaar in verkenner.
Mijn tip:Laten je onzinnige handelingen doen ondanks dat je laat merken dat je er verstand van hebt en laten je 3 maal terug bellen.
Laat in vervolg een vakman nakijken, wat met de PC is, dan bespaar je veel ellende en geld.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
A.u.b. nou mensen..... natuurlijk schrijf ik dat het onzinnige tests zijn omdat ik ze al eerder heb moeten uitvoeren bij 'n andere pc. Die tests zijn er gewoon om je belkosten op te drijven.
Indien ze bij het 1e telefoontje hadden gezegd wat ik moest doen had ik ook niet een 2e en 3e maal moeten terug bellen toch maar je hoopt altijd toch dat het ook anders opgelost kan worden zodat mijn moeder haar pc niet hoeft te missen.
Bovendien is die pc gewoon in garantie!!!!. Waarom moet ik er dan een betaalde kenner naar laten kijken?
Ik ga toch geen kapotte DVD speler van een in volle garantie zijnde pc op eigen kosten vervangen?
Dat zou pas echt dom zijn.
Dat je die tests doet is omdat HET MOET van Medion anders krijg je geen voucher om hem terug te sturen.
Zou eigenlijk niet moeten kunnen want een kapotte pc is een kapotte pc, voor een leek, voor iemand met iets meer kennis en voor een specialist!
Waarom lezen jullie verdorie de teksten niet beter i.p.v. steeds maar te zoeken naar mogelijke stukjes tekst die eventueel niet zouden kunnen kloppen. Dat snap ik echt niet.
De mensen die hier dingen achterlaten doen dat omdat er zaken niet kloppen en zitten niet te wachten op continue aanvallen van anderen die je belachelijk proberen te maken.
Je kan ook een bijdrage leveren i.p.v. kritiek. probeer het eens...., zijn vast acties die een pak dankbaarder en bevredigender zijn.
Behalve natuurlijk als je de hele dag totaal frusto achter je pc zit. Dan is mensen neersabelen misschien wel leuker voor je eigen goed gevoel.
Indien ze bij het 1e telefoontje hadden gezegd wat ik moest doen had ik ook niet een 2e en 3e maal moeten terug bellen toch maar je hoopt altijd toch dat het ook anders opgelost kan worden zodat mijn moeder haar pc niet hoeft te missen.
Bovendien is die pc gewoon in garantie!!!!. Waarom moet ik er dan een betaalde kenner naar laten kijken?
Ik ga toch geen kapotte DVD speler van een in volle garantie zijnde pc op eigen kosten vervangen?
Dat zou pas echt dom zijn.
Dat je die tests doet is omdat HET MOET van Medion anders krijg je geen voucher om hem terug te sturen.
Zou eigenlijk niet moeten kunnen want een kapotte pc is een kapotte pc, voor een leek, voor iemand met iets meer kennis en voor een specialist!
Waarom lezen jullie verdorie de teksten niet beter i.p.v. steeds maar te zoeken naar mogelijke stukjes tekst die eventueel niet zouden kunnen kloppen. Dat snap ik echt niet.
De mensen die hier dingen achterlaten doen dat omdat er zaken niet kloppen en zitten niet te wachten op continue aanvallen van anderen die je belachelijk proberen te maken.
Je kan ook een bijdrage leveren i.p.v. kritiek. probeer het eens...., zijn vast acties die een pak dankbaarder en bevredigender zijn.
Behalve natuurlijk als je de hele dag totaal frusto achter je pc zit. Dan is mensen neersabelen misschien wel leuker voor je eigen goed gevoel.
Re: Medion garantie - extreme belkosten
//OfftopicDit is, wederom voor de domme onder ons omdat je anders een fortuin kwijt bent aan roaming kosten door het steeds switchen van provider
Misschien ben ik wel dom maar iedere mobiele telefoon die ik de afgelopen 15 jaar in mijn handen heb gehad kon je "vastzetten" op een provider ipv automatisch te over te laten schakelen.
@Newmikey, F11 start bij veel Medions een ingebouwd recovery proces. Dell (en misschien wel andere merken) doen dat ook vaak met een los bijgeleverde DVD.