LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal en Thuiswinkelwaarborg
Paypal en Thuiswinkelwaarborg
Ik begrijp niet dat Thuiswinkel waarborg zich heeft ingelaten met PayPal. Paypal maakt het mogelijk dat mensen worden opgelicht. Dit zowel bedrijven als particulieren.
Het wordt tijd dat instellingen als thuiswinkelwaarborg, bedrijven als PayPal links laten liggen.
Het wordt tijd dat instellingen als thuiswinkelwaarborg, bedrijven als PayPal links laten liggen.
Re: Paypal en Thuiswinkelwaarborg
Kunt u dat "oplichting" eens waar maken of is dit gewoon een slag in de ruimte? Dan heet het namelijk "laster".Zewuster schreef:Ik begrijp niet dat Thuiswinkel waarborg zich heeft ingelaten met PayPal. Paypal maakt het mogelijk dat mensen worden opgelicht. Dit zowel bedrijven als particulieren.
ABN, INB, en Rabo ook, als die er niet voor gezorgd hadden dat mensen (online) konden bankieren konden ze ook niet via Phishing of skimmen worden opgelicht.Paypal maakt het mogelijk dat mensen worden opgelicht. Dit zowel bedrijven als particulieren.
Vergeet ook internetproviders, computerfabrikanten, energieproducenten ed. niet...bprosman schreef:ABN, INB, en Rabo ook, als die er niet voor gezorgd hadden dat mensen (online) konden bankieren konden ze ook niet via Phishing of skimmen worden opgelicht.Paypal maakt het mogelijk dat mensen worden opgelicht. Dit zowel bedrijven als particulieren.
-
lijkt me niet zo moeilijk
als de ontvanger meld ik heb het product niet gehad moet de verzender aan paypall bewijzen dat het is verzonden erg lastig als het per gewone post gaat voorbeeld zender voor de garage poort
kost aan verzend kosten 1.50 en pakket 7 euro scheelt nog al
als de webwinkel besluit alleen maar per pakket te verzenden is deze niet interessant meer dus verkoopt die niets
en als mede krijgt de verzender geen 2e kans het product als nog te versturen
en als de verzender meer dan x aantal klachten krijgt blokkerd paypall zijn account en kan deze niet meer bij die centen en legt paypall daar beslag op
of te wel paypal is niet interessant voor de webwinkel
helaas blijven er altijd mensen die het wel ontvangen maar beweren dit niet te hebben ontvangen
dus dan 2 producten voor de prijs van 1 hebben
de webwinkelier dus naaien en er voor zorgen dat deze hier door naar de knoppen gaat
als de ontvanger meld ik heb het product niet gehad moet de verzender aan paypall bewijzen dat het is verzonden erg lastig als het per gewone post gaat voorbeeld zender voor de garage poort
kost aan verzend kosten 1.50 en pakket 7 euro scheelt nog al
als de webwinkel besluit alleen maar per pakket te verzenden is deze niet interessant meer dus verkoopt die niets
en als mede krijgt de verzender geen 2e kans het product als nog te versturen
en als de verzender meer dan x aantal klachten krijgt blokkerd paypall zijn account en kan deze niet meer bij die centen en legt paypall daar beslag op
of te wel paypal is niet interessant voor de webwinkel
helaas blijven er altijd mensen die het wel ontvangen maar beweren dit niet te hebben ontvangen
dus dan 2 producten voor de prijs van 1 hebben
de webwinkelier dus naaien en er voor zorgen dat deze hier door naar de knoppen gaat
Ik zie niet hoe ik een nieuw onderwerp open, dus als ik te veel off topic ben, wijs me dan a.u.b. de manier om een nieuw topic te openen. Ik reageer, omdat Paypal een reclame actie heeft gestart, die misleidend lijkt:Zewuster schreef:Ik begrijp niet dat Thuiswinkel waarborg zich heeft ingelaten met PayPal. Paypal maakt het mogelijk dat mensen worden opgelicht. Dit zowel bedrijven als particulieren. Het wordt tijd dat instellingen als thuiswinkelwaarborg, bedrijven als PayPal links laten liggen.
Op Marktplaats zag ik een advertentie van Paypal: Open een paypal rekening en ontvang 5 euro https://money2.nl/marktplaats?_s=marktp ... c=mp&_b=TL
Leuk, dacht ik, even kijken. Het leek heel eenvoudig: Je wordt gratis klant bij Paypal en je krijgt een start saldo van 5 euro. Daarmee kun je meteen iets gaan kopen.
Niks te verliezen, alleen te winnen, dacht ik.
Ik heb me ingeschreven, daar moest ik wel 1 euro voor betalen, via Ideal werd dat van mijn bankrekening afgeschreven. Niet zo erg gratis, leek het. Maar die 1 euro werd toegevoegd aan mijn Paypal saldo. Nu had ik dus 1 euro Paypal saldo en 1 euro minder banksaldo. Daarna moest ik mijn voornaam, achternaam, adres, telefoon invullen.
Ik keek een beetje rond, hoe het werkt bij Paypal en zag dat ik dat saldo kon overboeken naar mijn bankrekening, of naar de paypal rekening van een ander. Het zag er betrouwbaar uit, maar ik wilde niet meteen naar Ebay om te shoppen. Ik heb een paar keer in en uitgelogd, om te zien of dat werkte. Geen probleem.
Een melding op het scherm vroeg om mijn creditcard gegevens in te vullen. Daarna moest ik nog een paar keer links volgen en codes invullen, om "gecontroleerd" Paypal gebruiker te worden. Allemaal gedaan. Ik kreeg bericht dat ik nu zelfs zonder limiet kon overboeken en opnemen. Ik zag ook dat er inderdaad 5 euro tegoed werd bijgeschreven, zodat ik nu 6 euro Paypal saldo had.
Ik wilde als test een klein bedrag overboeken. Met 6 euro saldo moest dat kunnen. Ik dacht 5 euro op te nemen door naar mijn (gecontroleerde) bankrekening over te boeken. Dat lukte niet. Ik kreeg de foutmelding dat ik een betaalbron moest toevoegen. Vreemd, met meer saldo dan ik wilde overschrijven en bovendien een gekoppelde bankrekening plus creditcard rekening. Wat voor zekerheid willen ze nog meer, voor opname van 5 euro?
Ik heb nog geprobeerd naar andere paypal gebruikers over te schrijven. Dat werkte ook niet. Ik heb nog een hoger bedrag geprobeerd en een lager bedrag. Verschillende Paypal rekening houders, het werkt gewoon niet.
Misschien had ik iets verkeerd ingevuld? Ik heb het meerdere keren gecontroleerd en geen fout kunnen vinden. Andere mensen met een bakrekening en creditcard heb ik gevraagd of zij wel een succesvolle aanmelding en bruikbare paypal rekening voorelkaar kregen. Ze liepen tegen dezelfde problemen op.
Zij hebben nu, net als ik, 1 euro betaald voor een "gratis" paypal rekening en helemaal niet de beschikking gekregen over die beloofde 5 euro. Er staat ook bij hen een "saldo" van 5 euro op een onbruikbare paypal rekening.
Ik voel me misleid door die reclame: Open een paypal rekening en ontvang 5 euro
Het is je geheel niet opgevallen dat je waarschijnlijk in een scam bent getrapt?Tjee schreef:Ik reageer, omdat Paypal een reclame actie heeft gestart, die misleidend lijkt:
Ik voel me misleid door die reclame: Open een paypal rekening en ontvang 5 euro
Als de URL het al niet weggeeft (money2.nl) geven de voorwaarden het wel.
Als je ook nog prive en bank info verstrekt hebt, zou ik mijn bankrekening maar in de gaten houden vanaf nu.
Wanneer leert men het nu eindelijk eens?
-
- Contacteer:
money2.nl - even opzoeken wie dat zijn:
(Kan je zelf doen - begin hier: https://www.sidn.nl/over-nl/whois/)
Daar vind je onder andere deze info:
Dan zoeken we verder onder dat 'mediamedics.nl':
http://www.kvk.nl/#%3Fq%3DMediaMedics - ik vind er 2 - maar beiden B.V`s en geen VOF.
Wel dezelfde domeinnaam als hierboven ....
Alleen al door de 'gegevens.onbekend' en het verschil in VOF/BV zou ik hier met een paar kilometer omheen lopen.
Even als aanvulling - ik denk niet dat paypal zelf hier iets mee te maken heeft - klinkt eerder als een 'harvester' van bank en persoonsgegevens. Het advies om je rekening in de gaten te houden is een goede - doe dit dagelijks, zodat je bij misstanden direct kunt reageren.
Nog een aanvulling: Kennelijk is het wel legitiem:
https://www.paypal-nederland.nl/particu ... oney2.html
(Kan je zelf doen - begin hier: https://www.sidn.nl/over-nl/whois/)
Daar vind je onder andere deze info:
Lijkt me GEEN paypal bedrijf.Domeinnaam money2.nl
Status actief
Houder n.a. MediaMedics
Administratieve contactpersoon [email protected]
Technische contactpersonen [email protected]
Registrar ISP-Systems B.V.
Datum registratie 2012-02-02
Datum laatste wijziging 2012-06-29
Dan zoeken we verder onder dat 'mediamedics.nl':
Word je niet wijzer van - dan even naar de KVK - kijken of ze daar bekend zijn.Domeinnaam mediamedics.nl
Status actief
Houder V.O.F. MediaMedics
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar ISP-Systems B.V.
Technische contactpersonen [email protected]
(aanvulling - dit zal ook wel [email protected] zijn)
Domeinnaamservers ns1.mediamedics.nl 31.193.104.31
ns2.mediamedics.nl 93.157.136.30
Datum registratie 2005-09-27
Datum laatste wijziging 2012-06-29
http://www.kvk.nl/#%3Fq%3DMediaMedics - ik vind er 2 - maar beiden B.V`s en geen VOF.
Wel dezelfde domeinnaam als hierboven ....
Alleen al door de 'gegevens.onbekend' en het verschil in VOF/BV zou ik hier met een paar kilometer omheen lopen.
Even als aanvulling - ik denk niet dat paypal zelf hier iets mee te maken heeft - klinkt eerder als een 'harvester' van bank en persoonsgegevens. Het advies om je rekening in de gaten te houden is een goede - doe dit dagelijks, zodat je bij misstanden direct kunt reageren.
Nog een aanvulling: Kennelijk is het wel legitiem:
https://www.paypal-nederland.nl/particu ... oney2.html
Ik blijf het vreemd vinden dat je voor zoiets een derde nodig zou hebben - maar ja - gemak dient de mens, zeggen we dan maar.Whois:
Domeinnaam paypal-nederland.nl
Status actief
Houder PayPal Pte Ltd
De reden dat PayPal een derde partij (Money2) ingeschakeld is omdat het dochterbedrijf webstudio MM (voorheen MediaMedics) certificaathouder is van Currence (eigenaar van iDEAL, Pin, Chipknip, etc.) ; zie
http://www.currence.nl/nl-NL/OverOnzePr ... iDEAL.aspx.
Wat inhoud dat Money2 iDEAL-transacties mag ontvangen en deze vervolgens weer mag uitbetalen naar de eindgebruiker.
http://www.currence.nl/nl-NL/OverOnzePr ... iDEAL.aspx.
Wat inhoud dat Money2 iDEAL-transacties mag ontvangen en deze vervolgens weer mag uitbetalen naar de eindgebruiker.