Wij zijn onlangs overgestapt van de Rabobank naar de ING Bank.
Voor onze eigen boekhouding maken we gebruik van internetbankieren en downloaden we de transacties om ze vervolgens in te lezen in onze priveboekhouding die we bijhouden met AFASpersonal.
De Rabobank heeft echter de rekening afgesloten
- zonder ons op de hoogte te stellen van de lopende automatische overschrijvingen (in tegenstelling tot wat er op http://www.overstapservice.nl/index.php?p=10440 staat
- zonder ons de laatste mutatiebestanden te laten downloaden
- zelfs zonder ons het laatste afschrift per post op te sturen
- zonder ons hiervan op de hoogte te stellen in de trant van "Jammer dat u weggaat" en uitleg van wat wij moeten doen en wat de bank nog voor ons doet.
Hierdoor heeft de Rabobank toch een steek laten vallen. Erg jammer!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internetbankieren niet bereikbaar in overstapservice
Re: internetbankieren niet bereikbaar in overstapservice
En wat heeft de Rabobank gezegd toen u ze hier mee confronteerde? Ik mag tenminste toch aannemen dat u dit bij hen heeft voorgelegd voordat u hier een topic over opent?guidovanh schreef:Wij zijn onlangs overgestapt van de Rabobank naar de ING Bank.
Voor onze eigen boekhouding maken we gebruik van internetbankieren en downloaden we de transacties om ze vervolgens in te lezen in onze priveboekhouding die we bijhouden met AFASpersonal.
De Rabobank heeft echter de rekening afgesloten
- zonder ons op de hoogte te stellen van de lopende automatische overschrijvingen (in tegenstelling tot wat er op http://www.overstapservice.nl/index.php?p=10440 staat
- zonder ons de laatste mutatiebestanden te laten downloaden
- zelfs zonder ons het laatste afschrift per post op te sturen
- zonder ons hiervan op de hoogte te stellen in de trant van "Jammer dat u weggaat" en uitleg van wat wij moeten doen en wat de bank nog voor ons doet.
Hierdoor heeft de Rabobank toch een steek laten vallen. Erg jammer!
Re: internetbankieren niet bereikbaar in overstapservice
Ik heb op 10 oktober een bericht gepost op de website van de plaatselijke Rabobank. Als automatische reactie kreeg ik de melding dat ik binnen twee werkdagen een reactie zou ontvangen. Blijkbaar werken ze nu niet bij de Rabobank, want ik wacht nog steeds. Daarom heb ik dit topic maar gestart.
Re: internetbankieren niet bereikbaar in overstapservice
TS schreef:
Je hebt automatische incasso en automatische periodieke overschrijvingen dit zijn 2 heeel verschillende dingen.
De een doet u zelf(automatische periodieke overschrijvingen) en de ander gebeurt door incasserend bedrijf/instrantie (incasso machtigingen).
gr Henk
Wat bedoeld u met automatische overschrijvingen?zonder ons op de hoogte te stellen van de lopende automatische overschrijvingen (in tegenstelling tot wat er op http://www.overstapservice.nl/index.php?p=10440 staat
Je hebt automatische incasso en automatische periodieke overschrijvingen dit zijn 2 heeel verschillende dingen.
De een doet u zelf(automatische periodieke overschrijvingen) en de ander gebeurt door incasserend bedrijf/instrantie (incasso machtigingen).
Incasso's
Betalingen op grond van een afgegeven machtiging (incasso) worden rechtstreeks van uw nieuwe betaalrekening afgeschreven. U hoeft de incassanten niet zelf te informeren, dat doet de Overstapservice voor u, nadat de incasso-opdracht is verwerkt.
Van de incasso opdrachten krijgt u geen uitdraai, van de u zelf ingebrachte opdrachten krijgt u als het goed is een overzicht,maar die kon u ook zelf uitdraaien vanuit telebankieren en opnieuw inbrengen bij de nieuwe bank.Geagendeerde betalingen
U krijgt van uw oude bank een overzicht van de opdrachten tot periodieke overboeking die worden beëindigd. Dit overzicht kunt u gebruiken om periodieke overboekingen voor uw nieuwe betaalrekening te regelen.
gr Henk
Re: internetbankieren niet bereikbaar in overstapservice
Ik bedoel hiermee de geagendeerde betalingen. Daarvan heb ik geen overzicht ontvangen van de Rabobank.henk51 schreef:Wat bedoeld u met automatische overschrijvingen?
Re: internetbankieren niet bereikbaar in overstapservice
Waarom wachten kon je zelf gemakkelijk vanuit telebankieren raaplegen en afdrukken,en daarna bij uw nieuwe bank als periodieke automatische betaling invoeren zie het probleem niet.Gezien het feit dat u de mutaties inleest in een boekhoudprogramma houdt in dat u een beetje thuis bent in administratie'sIk bedoel hiermee de geagendeerde betalingen. Daarvan heb ik geen overzicht ontvangen van de Rabobank.
en het voor u een fluitje van 1 cent moet zijn een lijst uit te draaien.
gr Henk