LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
witte salie
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:59

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door witte salie »

Waarom niet de huisarts laten vallen onder het eigen risico?
Moet je eens voor de gein binnen wandelen in zo'n wachtkamer en dan frequent iedere dag van de week doen. Weken aan een stuk.........

Moet je eens kijken dan herken je de vaste stamgasten vast wel.
Van die mensen die een pijntje ver van tevoren aan voelen komen en zeker wekelijks de huisarts vermoeien met hun teveel aan vrije tijd.
En dan wil ik de chronische patiënten daar niet mee over 1 kam scheren maar gewoon de hypochonders die er uit geselecteerd moeten worden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat een onzin zeg, alsof jij uitmaakt of iemand een hypochonder is. Laat dat maar aan de huisarts over :roll:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte salie schreef:Waarom niet de huisarts laten vallen onder het eigen risico?
Moet je eens voor de gein binnen wandelen in zo'n wachtkamer en dan frequent iedere dag van de week doen. Weken aan een stuk.........

Moet je eens kijken dan herken je de vaste stamgasten vast wel.
Van die mensen die een pijntje ver van tevoren aan voelen komen en zeker wekelijks de huisarts vermoeien met hun teveel aan vrije tijd.
En dan wil ik de chronische patiënten daar niet mee over 1 kam scheren maar gewoon de hypochonders die er uit geselecteerd moeten worden.
Jij kan die hypchonders er niet uithalen, je kan heel vaak niet aan de buitenkant
van een persoon zien of die werkelijk wat mankeerd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door sephora30 »

En soms kan een vage onschuldig lijkende klacht wel degelijk iets serieus zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte salie schreef:Wel dan gooi ik de knuppel maar in het hoenderhok :o
Laat voor alle zaken in de zorg verzekering het eigen risico gelden!
Dus geen uitzondering positie zoals het krijgen van een kind.
Als iedere verzekerde eigen risico voor alle zaken betaald dan kan "misschien" "hoeft" de premie per maand niet omhoog maar kan zelfs wellicht naar beneden gesteld worden.
Of het invloed heeft op de premie? Geen idee.
Jouw idee heeft best voordelen: minder regels, minder misverstanden, minder administratie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door bprosman »

Vraag me trouwens af of zwanger zijn ueberhaupt "risico" of "ingecalculeerd" is

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Moet er helaas wat vaker heen maar geen wekelijkse sessie :oops: en ook nog net niet maandelijks...
Val wel onder sectie zwaar chronisch...
En ik betaal me aan alles al maandelijks een ongeluk een hoop met mij!!! Aan allerlei dingen die uit het pakket zijn! Dus hoop niet dat je het erg vind dat ik het niet met je eens bent..

Ziekte kies je niet voor,kindje wel....gelukkig heb je die keuze nog altijd

Mag ik vragen hoe je dat weet,

,
witte salie schreef:Waarom niet de huisarts laten vallen onder het eigen risico?
Moet je eens voor de gein binnen wandelen in zo'n wachtkamer en dan frequent iedere dag van de week doen. Weken aan een stuk.........

Moet je eens kijken dan herken je de vaste stamgasten vast wel.
Van die mensen die een pijntje ver van tevoren aan voelen komen en zeker wekelijks de huisarts vermoeien met hun teveel aan vrije tijd.
En dan wil ik de chronische patiënten daar niet mee over 1 kam scheren maar gewoon de hypochonders die er uit geselecteerd moeten worden.

witte salie
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:59

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door witte salie »

vogels schreef:
Moet je eens voor de gein binnen wandelen in zo'n wachtkamer en dan frequent iedere dag van de week doen. Weken aan een stuk.........
Als je t niet erg vind: ik heb wel wat beters te doen dan me daar mee bezig te houden. Ik kom trouwens hooguit 1x per jaar bij de huisarts, haal ik echt de hypochonders er niet uit. Jij komt blijkbaar wekelijks bij de huisarts?
Wahahahaha op deze reactie zat ik al te wachten.
Ik zei toch al zal de knuppel eens in het hoederhok gooien dan hebben de stamgasten van TROSradar weer voer om iemand af te zeuren.
Vond het zo verdacht rustig :mrgreen:

En voor je geruststelling nee ik kom er niet wekelijks maar dagelijks :lol: ik werk er namelijk :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte salie schreef:
En voor je geruststelling nee ik kom er niet wekelijks maar dagelijks :lol: ik werk er namelijk :wink:
Waarom stuur je ze niet naar huis dan !?

witte salie
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:59

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door witte salie »

sephora30 schreef:Wat een onzin zeg, alsof jij uitmaakt of iemand een hypochonder is. Laat dat maar aan de huisarts over :roll:
Natuurlijk haalt de huisarts die er uit die krijgen placebo's voorgeschreven :lol: die net zo duur betaald moeten worden als echte medicijnen.........

witte salie
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:59

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door witte salie »

Chocomelk schreef:
witte salie schreef:
En voor je geruststelling nee ik kom er niet wekelijks maar dagelijks :lol: ik werk er namelijk :wink:
Waarom stuur je ze niet naar huis dan !?
Ja ben ik niet voor bevoegd :lol:
Goh lekker weer wat leven in de brouwerij hier :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door manondoris »

witte salie schreef:
sephora30 schreef:Wat een onzin zeg, alsof jij uitmaakt of iemand een hypochonder is. Laat dat maar aan de huisarts over :roll:
Natuurlijk haalt de huisarts die er uit die krijgen placebo's voorgeschreven :lol: die net zo duur betaald moeten worden als echte medicijnen.........
ik geloof er niks van :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte salie schreef: Ja ben ik niet voor bevoegd :lol:
Goh lekker weer wat leven in de brouwerij hier :wink:
Dan ben je ook niet bevoegd om te oordelen of mensen voor niets
naar de huisarts gaan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte salie schreef:
sephora30 schreef:Wat een onzin zeg, alsof jij uitmaakt of iemand een hypochonder is. Laat dat maar aan de huisarts over :roll:
Natuurlijk haalt de huisarts die er uit die krijgen placebo's voorgeschreven :lol: die net zo duur betaald moeten worden als echte medicijnen.........
Dit zou ik graag onderbouwd zien want aantonen kan je dat waarschijnlijk niet.

witte salie
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:59

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door witte salie »

Er is niet veel voor nodig om jullie op de kast te krijgen :lol:
Nu hebben jullie weer een zinnige tijdsbesteding om op het forum rond te zwerven.

Adios moet gaan nu :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte salie schreef:Er is niet veel voor nodig om jullie op de kast te krijgen :lol:
Nu hebben jullie weer een zinnige tijdsbesteding om op het forum rond te zwerven.

Adios moet gaan nu :mrgreen:
Ah antwoorden geven op vragen die gesteld worden doe je niet aan mee ?
Adios

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: wil je avond niet bederven maar ik zit niet op de kast :lol:

Als jij dit leuk vind....prima toch :lol:

Ts schiet er niks mee op

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte salie schreef:Waarom niet de huisarts laten vallen onder het eigen risico?
Moet je eens voor de gein binnen wandelen in zo'n wachtkamer en dan frequent iedere dag van de week doen. Weken aan een stuk.........

Moet je eens kijken dan herken je de vaste stamgasten vast wel.
Van die mensen die een pijntje ver van tevoren aan voelen komen en zeker wekelijks de huisarts vermoeien met hun teveel aan vrije tijd.
En dan wil ik de chronische patiënten daar niet mee over 1 kam scheren maar gewoon de hypochonders die er uit geselecteerd moeten worden.
De hypochonders eruit selecteren lijkt mij de taak van de huisarts.
De huisarts onder het eigen risico laten vallen kan aardig wat doden opleveren, aangezien daar soms levensgevaarlijke aandoeningen worden ontdekt (denk maar eens aan mensen die denken dat ze hyperventileren en toch een gigantische hartaanval hebben op dat moment).
Vorige week was ik bij de huisarts en toen werd er weer iemand opgehaald door de ambulance en die persoon ging met gillende sirenes naar het ziekenhuis.
Om daar kosten voor in rekening te brengen vind ik dus gevaarlijk, omdat de mensen met weinig geld dan minder snel naar een arts zullen gaan.
Nu is dat misschien een goede bezuiniging op de huur- en zorgtoeslag, Bijzondere Bijstand, Wtcg, Wmo-gelden en de AOW, maar moeten we dat willen?
Artsen moeten misschien actie ondernemen als dezelfde persoon met kramp in de kleine teen voor de derde keer die week bij hem zit.

En nee, ik zit niet op de kast, ik vind het een prikkelede stelling. :wink:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door bianca82 »

witte salie schreef:Waarom niet de huisarts laten vallen onder het eigen risico?
Moet je eens voor de gein binnen wandelen in zo'n wachtkamer en dan frequent iedere dag van de week doen. Weken aan een stuk.........

Moet je eens kijken dan herken je de vaste stamgasten vast wel.
Van die mensen die een pijntje ver van tevoren aan voelen komen en zeker wekelijks de huisarts vermoeien met hun teveel aan vrije tijd.
En dan wil ik de chronische patiënten daar niet mee over 1 kam scheren maar gewoon de hypochonders die er uit geselecteerd moeten worden.
men zou mij door de vele bezoeken aan de huisarts wel een stamgast kunnen noemen 8 jaar lang had ik vage klachten.. werd helemaal nagekeken werd niks gevonden.. had vaak ook koorts achtige verschijnselen maar mijn temperatuur was dan 35.5 graden (veel te laag) ik had vage klachten 8 jaar lang.. het werd op spastische darm gegooid.. op een gegeven moment ga je aan jezelf twijfelen en ga je maar niet meer naar de dokter met die klachten.. TOT ik opeens midden in de nacht een zo'n hevige aanval kreeg dat ik wel moest... wat bleek.. een galsteen.. te grote van een een-teller (knikker)
toen ik vorig jaar werd geopereerd bleek ook dat mijn galblaas al jaren zwaar chronisch ontstoken was (onder temperatuur kwam dan van die ontsteking) omdat mijn klachten vaag leken in combi dat de echo'\s geen ontsteking konden waarnemen (alleen stenen kunnen ze zien en die waren te klein of niet aanwezig op dat moment) was het nooit ontdekt.. nu bijna jaar later geen spastische darmklachten meer.. eigenlijk zelfs geen vage klachten meer (heerlijk na 8 jaar)

wat ik wil bewijzen met mijn verhaal.. soms lijkt men een hypochonder en een stamgast maar soms is er misschien meer aan de hand en heeft men gewoon pech! mijn galstenen gingen pas na mijn zwangerschap aan elkaar klonten als ze dat niet hadden gedaan had ik waarschijnlijk nog steeds die vage klachten gehad.


maar goed.. om even ontopic te zijn.. ik weet niet of het sinds 2010 veranderd is maar toen ik in dat jaar beviel heb ik eigenlijk alleen mijn bloedprikken (opgedragen door verloskundige) moeten betalen met mijn eigen risico, ik had een ziekenhuis indicatie (bevallen met vk) dus eigenlijk precies het zelfde als TS.

deze keer (rond jaarwisseling) moet ik via een gynaecoloog bevallen (dus volledig medisch) ben benieuwd hoe dat gaat lopen qua betaling.. ik geloof dat ik maar wat extra ga sparen om die kosten van eigen bijdrage volgend jaar op te vangen (met een beetje pech is de bevalling dus in januari)

witte salie
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:59

Re: eigen risico voor bevallen in het ziekenhuis

Ongelezen bericht door witte salie »

[offtopic verwijderd door moderator]

Als ik het verhaal lees van TS en onderstaand hier dan heeft TS ten onrechte het eigen risico moeten betalen.

http://www.pmazorgverzekering.nl/verpli ... en-risico/

Verloskundige zorg en kraamzorg
Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het verplicht eigen risico. Het gaat om:
- kraamzorg
- echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog
- ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap
- verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige
- medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog
- gebruik van de verloskamer
- ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis

Geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek, prenataal onderzoek (vlokkentest) en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het verplicht eigen risico.

Gesloten