LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo discrimineert bestaande klanten

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door WillemLW »

"Het is echter niet mogelijk om u deze interactive HD ontvanger voor €99.00 aan te bieden"
"omdat het een aanbieding is voor nieuwe klanten."

Maar waarom bieden jullie het niet ook aan bestaande (trouwe) klanten?

Het kost bedrijven veel meer geld om jaarlijks klanten van elkaar te stelen met dure acties, dan dat bedrijven gewoon proberen klanten te houden met beloningen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Brainless »

WillemLW schreef:"Het is echter niet mogelijk om u deze interactive HD ontvanger voor €99.00 aan te bieden"
"omdat het een aanbieding is voor nieuwe klanten."

Maar waarom bieden jullie het niet ook aan bestaande (trouwe) klanten?

Het kost bedrijven veel meer geld om jaarlijks klanten van elkaar te stelen met dure acties, dan dat bedrijven gewoon proberen klanten te houden met beloningen.
Ziggo heeft (enige tijd geleden) bestaande klanten al de gelegenheid gegeven deze recorder aan te schaffen voor 99E.
Dan is het aan de klanten zelf of ze toentertijd wel of niet op deze aanbieding in zijn gegaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je moet bij Ziggo inderdaad eerst door het oog van de naald kruipen om in de hemel te komen. Gelukkig zijn er nog andere providers die minder gierig zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Je moet bij Ziggo inderdaad eerst door het oog van de naald kruipen om in de hemel te komen. Gelukkig zijn er nog andere providers die minder gierig zijn.
:lol: Ik had nog geen plannen voor de hemel :mrgreen:

Het is bij elke provider zo Bob, als klant tel je niet meer mee.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Brainless »

vogels schreef:
Ziggo heeft (enige tijd geleden) bestaande klanten al de gelegenheid gegeven deze recorder aan te schaffen voor 99E
Dat klopt niet! Bestaande klanten konden alleen (en kunnen nog steeds) de i.a. decoder kopen als zij overstappen naar een alles in 1 pakket.

Van Ziggo site:
"De aanbieding op de digitale ontvangers is alleen voor nieuwe Alles-in-1 klanten (inclusief klanten met Ziggo producten die overstappen naar Alles-in-1)."


Heb je zo'n alles in 1 pakket al, kun je hem kopen voor 199,- euro.
Dat geldt voor nu...
Wij hebben al tijden de Alles-in-1 pakket van Ziggo, en wij kregen ergens eind de zomer en +/- november vorig jaar de aanbieding om de decoder te bestellen voor 99E.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Har06 »

Natuurlijk wordt je als klant uitgezonderd van acties voor het aantrekken van nieuwe klanten, bij UPC wil een telefoontje wel eens helpen :) :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:Natuurlijk wordt je als klant uitgezonderd van acties voor het aantrekken van nieuwe klanten, bij UPC wil een telefoontje wel eens helpen :) :mrgreen:


och je afgod weer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Brainless schreef: Wij hebben al tijden de Alles-in-1 pakket van Ziggo, en wij kregen ergens eind de zomer en +/- november vorig jaar de aanbieding om de decoder te bestellen voor 99E.
Dan ben je een uitzondering, die aanbieding heb ik niet gehad.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Har06 schreef:Natuurlijk wordt je als klant uitgezonderd van acties voor het aantrekken van nieuwe klanten, bij UPC wil een telefoontje wel eens helpen :) :mrgreen:


och je afgod weer.
@Har06
het topic gaat over ZIGGO, en helaas niet over UPC.
@ciske
Ik wil jouw even attent maken op het vervuilen van het topic!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Har06 »

nevermind schreef:
ciske schreef:
Har06 schreef:Natuurlijk wordt je als klant uitgezonderd van acties voor het aantrekken van nieuwe klanten, bij UPC wil een telefoontje wel eens helpen :) :mrgreen:


och je afgod weer.
@Har06
het topic gaat over ZIGGO, en helaas niet over UPC.
@ciske
Ik wil jouw even attent maken op het vervuilen van het topic!
Ik gaf een voorbeeld aan ter vergelijking Ciske tennist liever met alle providers en ziet achter elke boom een afgod :lol:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door grun »

Har06 schreef:Ik gaf een voorbeeld aan ter vergelijking
Ja, maar dat niet zo relevant. Anders dan bij ADSL kun je immers niet kiezen uit meerdere providers, als je eenmaal kiest voor kabel dan zit je vast aan de provider die in jouw woongebied aktief is. Zit je bij Ziggo dan kun je niet overstappen naar UPC, tenzij je verhuist. En omgekeerd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zag gisteren een reclamespotje op teevee van Ziggo voor deze harddiskrecorder: €99 bij een alles-in-een pakket. Met geen woord rept Ziggo in die reclame over het feit dat dit niet geldt voor bestaande alles-in-een klanten.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Winterman »

Bob Schurkjens schreef:Ik zag gisteren een reclamespotje op teevee van Ziggo voor deze harddiskrecorder: €99 bij een alles-in-een pakket. Met geen woord rept Ziggo in die reclame over het feit dat dit niet geldt voor bestaande alles-in-een klanten.
En daar wil je rechten aan ontlenen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door grun »

Bob Schurkjens schreef:Ik zag gisteren een reclamespotje op teevee van Ziggo voor deze harddiskrecorder: €99 bij een alles-in-een pakket. Met geen woord rept Ziggo in die reclame over het feit dat dit niet geldt voor bestaande alles-in-een klanten.
Dat staat in piepkleine lettertjes linksonder in beeld. Maar het valt niet op, ik zag het pas toen ik toevallig het beeld op die plaats pauzeerde omdat de bel ging.

Juridisch zal het wel kloppen denk ik. Net als die dure telefoonnummers die je voor onzin diensten kunt bellen over huizen- of autoprijzen. Vaak staat er onderin beeld een aantal zinnen in kleine letters over de kosten: 3 sms-jes in totaal, 1,50 euro per sms, en meer van dit soort dingen. En dat laten ze dan 2 seconden zien, want het is niet de bedoeling dat je dat ook echt leest en begrijpt. Je mocht eens besluiten om dan niet te bellen...
Laatst gewijzigd door grun op 05 mei 2012 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door ciske »

grun schreef:Dat staat in piepkleine lettertjes linksonder in beeld. Maar het valt niet op, ik zag het pas toen ik toevallig het beeld op die plaats pauzeerde omdat de bel ging.

Ik heb het ook nog nooit gelezen ,zal eens zien zodra de reclame er is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En daar wil je rechten aan ontlenen?
Nee hoor. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om klant te worden bij Ziggo.
Dat staat in piepkleine lettertjes linksonder in beeld. Maar het valt niet op.
Waarschijnlijk omdat de lettertjes piepklein zijn.

kat2102
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 18:26

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door kat2102 »

Brainless schreef:Ziggo heeft vorig jaar 2x een aanbieding gedaan (laatste x november?) naar bestaande klanten om de HD-recorder te bestellen voor 99 E.


Dat dacht ik ook, ... heb mijn bestelling willen plaatsen, maar helaas was desbetreffende recorder niet meer uit voorraad leverbaar! Het zou nog enkele maanden kunnen duren eer de fabrikant weer aan Ziggo kon gaan leveren.
Klant kon zich wel aanmelden om een email te ontvangen zodra Ziggo weer kon leveren, om dan alsnog die recorder voor 99 euro te ontvangen ... heb ik me voor aangemeld, maar nooit waarschuwings-email ontvangen.
Deze email zou kennelijk ergens eind januari verzonden zijn naar de zich aangemelde klant, zodat je nog op tijd die recorder voor die 99 euro kon bestellen. Want dit had ik uiterlijk tot 1 maart 2012 kunnen doen.
Ziggo wist uiteraard niet waarom ik geen email heb ontvangen.

Tot mijn vreugde zag ik in april dat die hd recorder weer leverbaar was, voor wederom 99 euro!
Ik was n.a.v. die aanbieding in nov 2011 al wel vast overgestapt naar alles in 1 ( ingaande 8 dec 2011) :cry:
Maar ja, toen was ik reeds bestaande klant, en dan heb je dus mooi pech :x

mazdel
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2012 20:51

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door mazdel »

Dan voeg ik hier nog even een hele andere wending aan toe.

Ik ben ook bestaande klant van ziggo en wou ook graag zo,n interactieve HD recorder voor 99 euro.

Ik heb er heen gebeld en met de telefoniste afgesproken dat ik mijn abonement wilde veranderen naar de duurste alles 1 een abonement. en dan de interactieve HD recorder er voor 99 euro bij zou krijgen..

na een aantal maanden niks meer gehoord te hebben , heb ik er weer heen gebeld en gevraagd waar mijn recorder bleef . er werd mij verteld dat ze op waren. en dat ik er geen recht op had omdat ik al alles 1 een klant was.
Ik vertelde dat het al helemaal was afgesproken en dat ik verwacht dat het gewoon door zou gaan.. dit was geen probleem en heb de Interactieve HD recorder gewoon voor 99 euro gekregen..

YellowUser
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2012 22:45

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door YellowUser »

:!:
Ik heb vandaag contact gehad met Ziggo (had dezelfde vraag).
Nadat ik ben doorgezet naar de tweede lijns helpdesk is mijn verzoek toegewezen. De hd recorder komt voor 119 naar me toe!

Bel 1200 toets 3 dan 4 en vraag om gebruik te mogen maken van de aanbieding!

Blokker86
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2013 13:36

Re: Ziggo discrimineert bestaande klanten

Ongelezen bericht door Blokker86 »

Vrienden van mij hadden ook naar ziggo gebelt
en zij hadden ook al een alles in 1 pakket en hun kregen nou wel zonder exstra kosten de aanbiedding voor nieuwe klanten!!

Gesloten