LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inzicht energie rekening door derden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gigagijs

inzicht energie rekening door derden

Ongelezen bericht door gigagijs »

Op 28 maart van dit jaar ben ik overgestapt van Eneco naar de NEM.
Afgelopen week ( 12 oktober) telefonisch benaderd door een medewerker van Atoomstroom.
Deze man kent mijn naam, adres, telefoonnummer, e-mail adres en energieverbruik. Op basis van die gegevens krijg ik een offerte, waarin verbruiksgegevens van de eindafrekening van Eneco zijn toegepast, zij het totaal verkeerd.
Hoe kan dat? Naar mijn weten heeft Eneco geen band met Atoomstroom.
Blijkbaar liggen mijn privé gegevens op straat.

henk51

Re: inzicht energie rekening door derden

Ongelezen bericht door henk51 »

Hoe kan dat? Naar mijn weten heeft Eneco geen band met Atoomstroom.
Misschien ooit eens door u of huisgenoten op internet op een energie vergelijkingssite je gegevens ingevuld om energie prijzen te vergelijken?
Dan gooi je je gegevens niet op straat maar op het net,waar iedereen het meestal vrij gemakkelijk kan raadplegen.

gr Henk

grun

Ongelezen bericht door grun »

gigagijs schreef:Blijkbaar liggen mijn privé gegevens op straat.
Wie is de netbeheerder in je regio?

gigagijs

Op de eindafrekening van Eneco stond het aantal kubieke meters gas welke ik nog moest betalen over de periode januari t/m maart 2012. Het was een koude periode, dus dat klopte wel.
Atoomstroom heeft die hoeveelheid gas gebruikt in zijn offerte. Deze hoeveelheid is nooit door iemand gebruikt als zijnde een jaarverbruik. Dat is dus een fout van Atoomstroom, die dat wel deed.
Maar waar het mij om gaat is, dat Atoomstroom blijkbaar zelfs een definitieve eindafrekening kan inzien, welke iets geheel anders is dan een overzicht van het jaarverbruik.

grun

gigagijs schreef:Maar waar het mij om gaat is, dat Atoomstroom blijkbaar zelfs een definitieve eindafrekening kan inzien, welke iets geheel anders is dan een overzicht van het jaarverbruik.
Dat snap ik, maar welk bedrijf is je netbeheerder?

gigagijs

stedin

grun

gigagijs schreef:stedin
Stedin is de nieuwe naam van het oude Eneco, toch, qua netbeheer? Dan zou het me niet verbazen als je vermoeden inderdaad klopt. Zie deze link: http://www.energiewereld.nl/nieuws/enec ... evens.aspx

gigagijs

januari 2008
Stedin nieuwe naam voor het netbeheer van Eneco. Onafhankelijk!

SuzanneQ

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Het toegankelijk meetregister is voor iedere leverancier gewoon openbaar. Hierin staan zowel de meterstanden die de Netbeheerder van de klant/meteropname krijgt, maar ook de meterstanden bij elke overstap, omdat het verbruik tussen de leveranciers in wel aansluitend moet zijn.

Het kan zijn dat eventueel Atoomstroom uit dit meetregister uw meterstanden heeft gehaald? En anders eventueel een online offerte misschien?

Atoomstroom
Contacteer:

Ongelezen bericht door Atoomstroom »

Beste Gijs,

Onze excuses dat we u ongevraagd hebben gebeld. Dit is niet onze bedoeling geweest! We bellen alleen mensen die hun gegevens bij ons hebben achtergelaten om gebeld te worden voor bijv. een offerte. Onze database bevat gegevens tot twee jaar terug, dus het kan zijn dat gegevens die u in het verleden bij ons heeft achter gelaten de aanleiding zijn geweest om contact met u op te nemen. Is dit niet het geval, dan kan het zijn dat iemand anders deze gegevens heeft doorgegeven, zoals bijv. medebewoners. Wat betreft uw energieverbruik, er bestaat een meetregister die alleen toegankelijk is voor energieleveranciers waarin deze gegevens op te vragen zijn.

Wij kunnen uw gegevens vandaag nog uit ons bestand verwijderen zodat u niet meer gebeld kan worden door ons. Stuur ons een privébericht, dan maken wij het onmiddellijk in orde voor u.

Atoomstroom
Webcare

Gesloten