LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonie en internet van Online wordt steeds slechter

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jacques1951
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2011 20:39

Telefonie en internet van Online wordt steeds slechter

Ongelezen bericht door Jacques1951 »

Ik heb het laatste jaar steeds slechtere internet- en telefoonverbinding. Telefoonverbindingen komen vaak moeizaam of niet tot stand. Ook lijkt het soms of er geen verbinding is, omdat ik de toon, die aangeeft dat het gebelde toestel overgaat, niet hoor, en dus maar ophang. Later blijkt dan dat de gebelde wel heeft opgenomen en de ingesprektoon hoorde omdat ik had opgehangen.
Internet valt regelmatig uit of wordt ineens heel traag.
Binnenkort het alles-in-één pakket van UPC. Verwacht ik wel iets meer van.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Telefonie en internet van Online wordt steeds slechter

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Heb je al gebeld met de klantenservice? Ik had ook problemen met mijn telefonie van Online (regelmatig zou ik in gesprek zijn volgens anderen, terwijl de telefoon niet eens overging etc.). Ik bleek een erg oud modem te hebben (nog zo'n witte met logo van online er nog op). Netjes een nieuwe gekregen en niks meer aan de hand.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Telefonie en internet van Online wordt steeds slechter

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik heb ook internet en telefonie van Online (voorheen Orange) met dezelfde klachten. Soms krijgen we te horen dat mensen ons de hele tijd hebben zitten bellen terwijl we gewoon thuis waren. En soms moeten we tot 3x toe een nummer intoetsen om verbinding te krijgen. Bij de helpdesk zegt men dat we de livebox moeten resetten, maar dat moet mij iets te vaak gebeuren.

Onlangs heb ik me telefonisch over laten halen door Online om een sneller (fiberfast) abonnement te nemen, maar ik heb dit toen geannuleerd. Met als reden dat de verbinding die ik nu heb (20 MB) voldoet. Bij het annuleren heb ik tevens gemeld over de problemen met bellen die we geregeld ondervinden.
Toen werd me verteld dat dat kwam doordat ik nog steeds gebruik maakte van een livebox die dit probleem vaker geeft. De medewerkster bood aan om een ander modem op te sturen als we ons huidige abonnement weer voor een jaar vast legden. Toen ik vertelde dat ik daar geen interesse in had vond de medewerkster het vreemd dat ze met een oplossing kwam voor het probleem maar dat ik er geen gebruik van wil maken.

Maar als ik het goed heb is de livebox (nog van Orange) niet mijn eigendom, deze "huur"ik. En dan lijkt het mij toch niet meer dan normaal dat Online een vervangend exemplaar levert bij gebreken ? Zonder me verder aan iets te binden ?

Wie weet precies hoe dat zit ?
En, Jacques1951, heb jij soms ook nog een livebox ?

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Telefonie en internet van Online wordt steeds slechter

Ongelezen bericht door hobby1 »

De livebox is nog van anno.....
Bel met de klantenservice, dat je de livebox steeds vaker moet resetten, om internet en telefonie te hebben.
De medewerker maakt een bericht en een leidinggevende moet dit beoordelen.
Je krijgt dan, zonder een ander abbo af te sluiten, het nieuwe modem van Thompson, en dan werkt het weer perfect.
Ik ben ervaringsdeskundige, zelf zo gedaan.
suc6
PS
Bel bij voorbaat op woensdag of donderdag morgen om 9 uur, scheelt wachttijd!

codehaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2011 15:38

Re: Telefonie en internet van Online wordt steeds slechter

Ongelezen bericht door codehaas »

We zijn nu zo'n 2 jaar bij Online (internet 20mb + bellen) zonder noemenswaardige klachten tot 2 maanden geleden er problemen met uitgaande gesprekken bij het telefoneren kwamen. Het betrof eerst mijn broker voor beurs transacties, wat erg vervelend was en daarna het GGZ. Mijn broker was wel te bereiken maar mijn stem kwam niet door. Het GGZ was helemaal niet te bereiken met Online telefonie. Beide bedrijven kunnen we per mobiel wel bereiken. Ook kon iemand ons een hele dag niet telefonisch bereiken terwijl we gewoon thuis waren.
De Online helpdeskmedewerkers zijn behulpzaam en welwillend maar na 2 maanden en een heel dossier over deze klacht is er nog steeds helemaal niets gebeurd. Elke keer krijg je weer een andere medewerker die zich welwillend over je probleem buigt, bellen je enkel mobiel (die we nooit aan hebben) terwijl je toch een probleem met hun vaste telefonie hebt en sluiten vervolgens je zaak.

Dit gaat vervelen, Online lijkt een bureaucratische organisatie die welwillend maar formeel en tamelijk autistisch zijn werk doet. Ik wilde al eerder bij ze weg omdat mijn upload snelheid nogal mager uitviel (voor p2p/Bittorrent) en hun maandelijkse declaraties op werkelijk geniale wijze en de meest onlogische en gecompliceerde manier in elkaar gefrommeld zijn.

Mijn verhaal lijkt de bevestiging dat je met serieuze klachten bij de meeste internetproviders aan het verkeerde adres bent. Ik wil hierbij de andere mensen met (Online) klachten op dit forum hartelijk bedanken omdat dit de enige weg lijkt om nog iets voor elkaar te krijgen en je ziet dat je niet de enige bent met je klacht(en).

Neptuno
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2012 09:58

Re: Telefonie en internet van Online wordt steeds slechter

Ongelezen bericht door Neptuno »

Online heeft een nieuwe truc bedacht om geld te verdienen.

Ik heb een aanbod gekregen van Online dat ik "voor E 2,50 meer" 2,5 maal sneller kan internetten. Dat lijkt een interessant aanbod omdat de 20 Mb/sec internet die ons een paar jaar geleden werd verkocht nooit verder kwam dan 6 of 7 Mb/sec. Het een en ander schijnt mogelijk te zijn na verbeteringen aan het netwerk in de buurt waar ik woon.

Maar wat blijkt: als je gebruik wilt maken van dit aanbod moet je een nieuw contract aangaan tegen de huidige abonnementsprijs plus E 2,50. En dat betekent dat ze zo de bundelkorting van E 4,07, die ik nu heb, terugpakken net als de tariefsverhoging van E 1,02 die ze intussen hebben doorgevoerd.

Ik vind het ronduit misleidend dat als ik persoonlijk [per mail] wordt benaderd met een aanbieding voor E 2,50 ik daar in feite dan [ruim] E 7,50 voor zou moeten betalen. De jongedame van het callcenter, die ik naar aanleiding van de persoonlijke aanbieding belde om nadere inlichtingen, leek niet te begrijpen dat ik niet bereid ben om in te gaan op een meerprijs van E 7,50 als mij E 2,50 is aangeboden.

Wat mij betreft: oplichters. Of ben ik nu toch te hard?

Gesloten