LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fitflopschoenen.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kattebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:04

Fitflopschoenen.com

Ongelezen bericht door kattebel »

Op 10-09-12 heb ik bij Fitflopschoenen.com 2 paar fitflops sandalen besteld en €118.86 met mijn creditcard betaald. (De site ziet er heel vertrouwd uit)
Daarop krijg ik keurig een bestel bevestiging en 2 dagen later een bericht dat 1 paar niet geleverd kon worden. Ik moest per omgaande reageren en kon kiezen uit een ander model. Wat ik ook direct gedaan had.Maar ik kreeg geen rectie of sandalen. Daarna heb ik ook al meerder malen geprobeerd per email contact op te nemen, maar tot op heden heb ik geen fitflopsandalen of reactie van dit "bedrijf" mogen ontvangen. Ik denk dat ik mijn geld kwijt ben en kan fluiten naar mijn sandalen.
Heeft er al iemand meer (negatieve) ervaringen met deze "webwinkel" gehad?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fitflopschoenen.com

Ongelezen bericht door berndv »

Al gebeld? Daarnaast zul je je geld iet kwijt zijn, heb je namelijk al met je creditcardmaatschappij contact op genomen? Hier heb je iets meer zekerheden dan wanneer je met ideal Of andere overschrijfmetoden betaald zou hebben.

En om je vraag te beantwoorden, ik heb geen ervaring met dit bedrijf.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fitflopschoenen.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geen ervaring - maar:

- een site die er goed uitziet, is geen teken van betrouwbaar zijn. Tegenwoordig kan je met heel simpele middelen een strak uitziende site maken.

- De WHOIS informatie. (oftewel - van wie is de website). Hier gaat het bij mij kriebelen, want ze gebruiken de 'lafaards-optie' (oftwel een privacy service). Dit betekent dat men niet bekend wil zijn, en bij webwinkels vaak dat men wat te verbergen heeft.

- Geen adres, geen telefoonnummer, geen KVK info onder "contact us" (is dus een template site - deels in het engels gelaten - slordig! - maar dat terzijde)

- hun 'blog' is alleen maar spam voor diverse financiele dingen, leningen en verzekeringen.. hmmm..

Daarnaast, als je de site doorleest lijkt het wel op een groot 'google translate' feest .. behoorlijk slecht Nederlands.

Neem maar contact op met de creditcard maatschappij, en verzoek om een reverse charge / stopzetten betaling wegens niet leveren/oplichting.

Ik vermoed dat dit weer zo`n chinese nepshop is - waarbij je of niets geleverd krijgt, of flutkwaliteit.

kattebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:04

Re: Fitflopschoenen.com

Ongelezen bericht door kattebel »

Dank jullie wel, dit is duidelijke taal en daar heb ik wat aan, ik zal inderdaad deze stappen gaan uitvoeren. Bedankt voor info.

Gesloten