Geen flauw idee hoe dit allemaal werkt, maar wilde toch eens even iets kwijt over de rechters en hun regels, en de flauwekul die gehandhaafd wordt door de nederlandse wetgeving.
Wij moeten met zijn allen bezuinigen, toch? Nou ik weet er 1 waar we miljoenen in kunnen bezuinigen!!!
Let op: Drie jaar geleden werd bij ons de kinderalimentatie herzien na een verzoek van de ex vrouw.
De rechter bepaalde dat wij 133 euro per maand konden betalen, okee tot zover geen probleem.
Nu is het in de Nederlandse wet bepaald dat als je meer dan een bepaald bedrag aan kinderalimentatie
betaald, je een gedeelte mag aftrekken bij de belastingdienst in ons geval betekende dit 60 euro per maand. met verbazing heb ik dan ook gekeken naar de beslissing van de rechter die dus bepaalde dat wij dus 200 euro per maand konden betalen. De rechter rekende het bedrag dat ik van de belastingdienst terug zou krijgen gewoon mee. ONGELOVELIJK dat iedere Nederlander aan de kinderen van gescheiden ouders mee moet betalen aan kinderalimentatie en dat de rechters daar rekening mee houden. Zouden ze gewoon uitgaan van inkomen en uitgaven en dan een bedrag opleggen, prima, maar dat een rechter rekening houd met het feit dat iemand iets terug krijgt van de belastingdienst, BELACHELIJK. Wij betalen nu per jaar aan kinderalimentatie 2.610,96 en krijgen van de aardige meneer van de belastingen 1.400 euro per jaar terug, hoe krom moet het zijn hier in nederland????
En dan gaan ze het hebben over bezuinigen, let op he, heb het hier alleen over mijn situatie, hoeveel mensen met kinderen zijn er gescheiden waarvan 1 van de ouders kinderalimentatie moet betalen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De regels van de rechter,belastingdienst en de ned.wetten
Re: De regels van de rechter,belastingdienst en de ned.wetten
Het bedrag dat ik aan rente terug kan vragen voor mijn rente wordt ook meegenomen in de bepaling van de hoogte van de hypotheek.
Het gaat er om wat je financieel maandelijks kan betalen, als dat die 133 euro is, en je ook nog eens 60 euro per maand kan aftrekken, kan je dus 200 betalen. Je krijgt het ook niet van de Nederlandse bevolking, je hebt dat bedrag al betaald aan belastingen door het jaar heen via loon e.d.
Het gaat er om wat je financieel maandelijks kan betalen, als dat die 133 euro is, en je ook nog eens 60 euro per maand kan aftrekken, kan je dus 200 betalen. Je krijgt het ook niet van de Nederlandse bevolking, je hebt dat bedrag al betaald aan belastingen door het jaar heen via loon e.d.
Als dat je zo stoort dan vraag je het toch gewoon niet terug!
Zelf het goede voorbeeld geven graag
Zelf het goede voorbeeld geven graag
Het gaat hier toch om het principe! En dat alle Nederlanders moeten bezuinigen!!!!
Ja klopt allemaal hoor wat je zegt, maar iedereen in nederland is verplicht om belastingen te betalen dus betalen alle nederlanders mee aan dit bedragberndv schreef:Het bedrag dat ik aan rente terug kan vragen voor mijn rente wordt ook meegenomen in de bepaling van de hoogte van de hypotheek.
-
Volgens mij kunnen jullie best meer betalen. 133 per maand = 1596 per jaar.
Nu betalen jullie slechts (2611-1400) 1211 euro per jaar.
Dus: sportief zijn en die overige 385 euro netjes als eindejaarsalimentatie betalen!
Dus: sportief zijn en die overige 385 euro netjes als eindejaarsalimentatie betalen!
Dat bedoel ik dus!!!!!zwabbertje schreef:Volgens mij kunnen jullie best meer betalen. 133 per maand = 1596 per jaar.