LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budgetenergie huis aan huis zonder vergunning

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
YellowUser
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2012 22:45

Budgetenergie huis aan huis zonder vergunning

Ongelezen bericht door YellowUser »

Beste Allen,

KOOP NIET BIJ Budgetenergie!!
Ze komen aan de deur zonder ventvergunning en dat is onbehoorlijk zaken doen.
Indien een bedrijf al niet eens de moeite neemt om zich aan zo'n eenvoudige verordening te houden zegt dat meer dan genoeg over de insteek van het bedrijf in andere zaken.

Een rondgang over het internet leverde mij overigens een bevestiging op van mijn wantrouwen.

De klacht is bij de gemeente ingediend.

Heeft iemand op dit forum een positieve ervaring bij verkoopmethode van Budgetenergie?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Budgetenergie huis aan huis zonder vergunning

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Gewoon een "geen colportage" sticker naast je deurbel.
Af een toe een enkeling die met een vrolijke grijns beweert de sticker niet of te laat gezien te hebben en het onbeleefd vond om na aanbellen weg te lopen die dan vervolgens de deur in het gezicht gesmeten krijgt.
Van bijna elke avond voor niets de deur openen is het nu misschien eens in de 3 maanden :-)
Met Jehova getuigen is ook prima af te spreken dat ze je op een lijst zetten om je niet meer te bezoeken.

Colportage dient alleen het belang van de colporteur en de opdrachtgever, niet dat van jou.

BudgetEnergie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2012 13:31

Re: Budgetenergie huis aan huis zonder vergunning

Ongelezen bericht door BudgetEnergie »

Beste YellowUser,

Allereerst vinden wij het vervelend dat u een negatieve ervaring heeft gehad betrekking hebbende op deze verkoopmethodiek van BudgetEnergie.

De vraag is nu of er een vergunning nodig is in uw gemeente. Dit is namelijk per gemeente verschillend en hangt af van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) in de betreffende gemeente. In het overgrote deel van de Nederlandse gemeenten geldt namelijk geen vergunningsverplichting. Mochten wij actief zijn in een gemeente waar een vergunning is vereist, dan kunt u ervan uitgaan dat wij ook de benodigde stappen hebben genomen om aan deze verplichting te voldoen.

Nu kunnen wij niet zien om welke gemeente het in uw geval gaat. Mocht het zo zijn dat in uw gemeente wel een vergunning noodzakelijk is, dan horen wij dit uiteraard graag, zodat we maatregelen kunnen treffen.

Dank in ieder geval voor uw post.

Met vriendelijke groet,

BudgetEnergie Webcare

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: Budgetenergie huis aan huis zonder vergunning

Ongelezen bericht door majakabin »

Geen idee of ze hier een vergunning hadden wat ik wel heel storend vond is dat ze om half 9 in de avond aanbellen met hun verkooppraatje.
Natuurlijk niet op in gegaan want totaal geen zin om over te stappen.
Grappige vond ik wel dat toen ik op de website ging kijken ik hun vanaf tarief zag en goh laat dit nou het bedrag zijn wat ik al maandelijks betaal bij mijn in hun ogen veel te dure maatschappij.

Gesloten