| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo Android App en Cogas
-
AlexanderB
Ziggo Android App en Cogas
Hallo,
Ik ben al jaren Ziggo abonnee, en sinds een tijdje is er een Android App waarmee het mogelijk zou moeten zijn om op een tablet of telefoon Ziggo TV te kijken als er een TV en internet abonnement van Ziggo gebruikt wordt.
Zelf heb ik een Alles-in-1 abonnement, maar omdat ik in het Cogas gebied zit kan ik geen TV kijken op mijn tablet. Dit staat nergens op de Ziggo site gemeld, maar bij navragen krijg ik te horen dat ik een extra TV pakket moet nemen om er gebruik van te kunnen maken.
"Je woont in cogas gebied. Om dan gebruik te kunnen maken van de tv app. moet je een extra zender pakket afnemen."
Kan dit zomaar? Ik betaal net zoveel als elke andere Alles-in-1 abonnee, en word nu benadeelt omdat ik in een Cogas gebied zit (waar ik trouwens zelf geen keuze in heb, wat mij betreft heb ik niks met Cogas te maken..).
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Is dit normaal, en moet ik dit maar accepteren? Alternatieven met de zelfde snelheid en prijs zijn er niet bij mij in de gemeente, dus overstappen is ook geen mogelijkheid. Ik voel me hier ontzettend benadeeld door de enige partij die er is...
Met vriendelijke groet,
Alexander
Ik ben al jaren Ziggo abonnee, en sinds een tijdje is er een Android App waarmee het mogelijk zou moeten zijn om op een tablet of telefoon Ziggo TV te kijken als er een TV en internet abonnement van Ziggo gebruikt wordt.
Zelf heb ik een Alles-in-1 abonnement, maar omdat ik in het Cogas gebied zit kan ik geen TV kijken op mijn tablet. Dit staat nergens op de Ziggo site gemeld, maar bij navragen krijg ik te horen dat ik een extra TV pakket moet nemen om er gebruik van te kunnen maken.
"Je woont in cogas gebied. Om dan gebruik te kunnen maken van de tv app. moet je een extra zender pakket afnemen."
Kan dit zomaar? Ik betaal net zoveel als elke andere Alles-in-1 abonnee, en word nu benadeelt omdat ik in een Cogas gebied zit (waar ik trouwens zelf geen keuze in heb, wat mij betreft heb ik niks met Cogas te maken..).
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Is dit normaal, en moet ik dit maar accepteren? Alternatieven met de zelfde snelheid en prijs zijn er niet bij mij in de gemeente, dus overstappen is ook geen mogelijkheid. Ik voel me hier ontzettend benadeeld door de enige partij die er is...
Met vriendelijke groet,
Alexander
Re: Ziggo Android App en Cogas
J
Ik weet niet, of dit up to date is, maar blijkbaar krijgen jullie nog TV en radio van Cogas, want het gedeelte Radio/televisie wordt door Ziggo in Mindering gebracht, en jullie betalen dit direct aan Cogas.e woont in cogas gebied. Om dan gebruik te kunnen maken van de tv app. moet je een extra zender pakket afnemen."
Ziggo Alles-in-1 nu ook in COGAS gebied
vrijdag 19 juni 2009 | 5 reacties Terug
Bericht afdrukken FWRD (Bericht doorsturen)
Goed nieuws voor Twentenaren! In het verleden moesten we nog wel eens mensen teleurstellen omdat zij in het voormalige verzorgingsgebied van Cogas* (Twente) vielen. Vanaf nu kunnen de meeste Ziggo producten ook daar besteld worden!
Kabelbedrijf Ziggo laat weten dat het vanaf vandaag, 18 juni, mogelijk is om Alles-in-1 te bestellen in het gehele COGAS gebied. Dit zijn beide bedrijven na langdurige onderhandelingen overeengekomen.
Mensen die zich voor Alles-in-1 aanmelden, worden door Ziggo normaal in rekening gebracht voor Alles-in-1. Daarnaast staat er voor COGAS klanten een extra regel op de factuur waarmee Ziggo de € 14,95 voor Radio & Televisie van COGAS in mindering brengt. Dit bedrag wordt nog gewoon maandelijks geïncasseerd door COGAS.
Interactieve Televisie is nog geen mogelijk in het COGAS gebied.
-
AlexanderB
Dat is voor een deel het geval, maar ik heb daar zelf totaal geen behoefte aan, maar het vervelendste vind ik dat Ziggo overal reclame maakt dat ALLE Alles-in-1 klanten er gebruik van kunnen maken. Voor Ziggo ben ik Alles-in-1 klant (dit staat in ieder geval altijd in de factuur).nevermind schreef:JIk weet niet, of dit up to date is, maar blijkbaar krijgen jullie nog TV en radio van Cogas, want het gedeelte Radio/televisie wordt door Ziggo in Mindering gebracht, en jullie betalen dit direct aan Cogas.e woont in cogas gebied. Om dan gebruik te kunnen maken van de tv app. moet je een extra zender pakket afnemen."
Daarnaast zeggen ze altijd dat het niks uitmaakt of ik in het Cogas gebied zit of niet. Maar ondertussen maakt het dus wel degelijk uit!
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
Hallo Alexander,
De reden dat je geen gebruik kan maken van de tv app is dat je geen tv abonnement betaald aan Ziggo maar aan Cogas. Je krijgt hiervoor ook iedere maand een herberekening op je Ziggo factuur.
We vinden het natuurlijk erg vervelend dat je je hier benadeeld voelt, dit is zeker niet onze bedoeling. Zoals je zelf ook al aangeeft moet je, om gebruik te kunnen maken van de TV app, een abonnement hebben op tv plus (€8,13) of tv extra (€13,22).
Ik hoop dat alles zo duidelijk is. En als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
De reden dat je geen gebruik kan maken van de tv app is dat je geen tv abonnement betaald aan Ziggo maar aan Cogas. Je krijgt hiervoor ook iedere maand een herberekening op je Ziggo factuur.
We vinden het natuurlijk erg vervelend dat je je hier benadeeld voelt, dit is zeker niet onze bedoeling. Zoals je zelf ook al aangeeft moet je, om gebruik te kunnen maken van de TV app, een abonnement hebben op tv plus (€8,13) of tv extra (€13,22).
Ik hoop dat alles zo duidelijk is. En als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
@Alexander
Uit eerste hand, zoals het ook op de website staat en ik had vermeld.
Uit eerste hand, zoals het ook op de website staat en ik had vermeld.
-
AlexanderB
Hallo,
Zoals je kunt begrijpen vind ik dit niet een normale gang van zaken. Het wordt helemaal verwarrend als ik het antwoord van Cogas hierin mee neem:
"Cogas en Ziggo zijn samen aan het uitzoeken hoe het kan dat Cogasklanten de app niet kunnen gebruiken.
Momenteel hebben we nog geen passend antwoord op dit probleem. Wij hopen zo spoedig met een
Duidelijk antwoord te komen."
Daarnaast kan ik op de Ziggo site nog steeds nergens vinden dat dit niet werkt in het Cogas gebied. Wel staat er bij de Alles-in-1 tarieven het volgende:
"In de gebieden Cogas en Stichting CAI Edam-Volendam verzorgt Ziggo niet zelf het analoge tv-signaal. Alles-in-1 klanten ontvangen een correctie van € 16,21 op hun maandelijkse factuur."
Hieruit haal ik dus dat het digitale signaal wel degelijk van Ziggo komt, en aangezien de App naar mijn idee toch echt digitaal is blijft het verwarrend.
Verder zou ik dan graag een optie willen waarbij ik zonder Cogas toch Ziggo kan gebruiken. In een markt waar constant over openheid wordt gepraat, is schijnbaar nog steeds heel veel niet mogelijk...
Ik zal wederom contact opnemen met Cogas waar de verschillen in antwoorden vandaan komen.. Maar ook ConsuWijzer, of dit iets is wat normaal is, en waarom ik dan in mijn keuze vrijheid wordt beperkt.
Zoals je kunt begrijpen vind ik dit niet een normale gang van zaken. Het wordt helemaal verwarrend als ik het antwoord van Cogas hierin mee neem:
"Cogas en Ziggo zijn samen aan het uitzoeken hoe het kan dat Cogasklanten de app niet kunnen gebruiken.
Momenteel hebben we nog geen passend antwoord op dit probleem. Wij hopen zo spoedig met een
Duidelijk antwoord te komen."
Daarnaast kan ik op de Ziggo site nog steeds nergens vinden dat dit niet werkt in het Cogas gebied. Wel staat er bij de Alles-in-1 tarieven het volgende:
"In de gebieden Cogas en Stichting CAI Edam-Volendam verzorgt Ziggo niet zelf het analoge tv-signaal. Alles-in-1 klanten ontvangen een correctie van € 16,21 op hun maandelijkse factuur."
Hieruit haal ik dus dat het digitale signaal wel degelijk van Ziggo komt, en aangezien de App naar mijn idee toch echt digitaal is blijft het verwarrend.
Verder zou ik dan graag een optie willen waarbij ik zonder Cogas toch Ziggo kan gebruiken. In een markt waar constant over openheid wordt gepraat, is schijnbaar nog steeds heel veel niet mogelijk...
Ik zal wederom contact opnemen met Cogas waar de verschillen in antwoorden vandaan komen.. Maar ook ConsuWijzer, of dit iets is wat normaal is, en waarom ik dan in mijn keuze vrijheid wordt beperkt.
Is toch duidelijk beschreven:Verder zou ik dan graag een optie willen waarbij ik zonder Cogas toch Ziggo kan gebruiken.
Ziggo, zou met Cogas een of ander contract gesloten hebben, welke voorwaarden gebruikt worden, is niet voor de klant zichtbaar.
Het ontvangen van een apps , wat Ziggo gratis beschikbaar stelt,kunnen volgens mij geen rechten ontleent worden.
Misschien brengt de consuwijzer opheldering.
Raar. Woon ook in het cogas gebied en kan zowel op mijn iPad als mijn iPhone gewoon tv kijken met de app, heb gewoon alles in 1, betaal mijn deel aan de cogas en mijn deel aan ziggo en nog nooit problemen gehad. Heb wel onlangs weer gebruik gemaakt van de 2 maand gratis tv extra, maar in de maanden met gewoon tv standaard kan ik het voor zover ik me kan heugen ook..
Maar ik gebruik dus niet de android app, ik gebruik de iPad/iPhone app.
Maar ik gebruik dus niet de android app, ik gebruik de iPad/iPhone app.
Inderdaad raar!
De ene kan het gebruiken, en de andere niet.
Misschien doet TS ook iets fout, dat het niet werkt?
De ene kan het gebruiken, en de andere niet.
Misschien doet TS ook iets fout, dat het niet werkt?
-
AlexanderB
Hi Berndv,
Dank voor de reactie, ik hoor nu inderdaad van meer mensen waarbij de IPad/IPhone app wel werkt.. Dit maakt het natuurlijk alleen maar bijzonderder..
Nevermind: Nee hoor, ik doe niks fout. Aanmelden lukt prima, krijg daarna direct de gemelde melding. Verder, als ik wat fout zou doen, dan zou ik niet dergelijke reacties van Ziggo ontvangen.
Na aanleiding van mijn vraag aan Cogas, heeft Ziggo nu ook aangegeven uit te zoeken wat er mis is:
"Hartelijk dank voor uw e-mail aan de Klantenservice van Ziggo die u heeft doorgegeven via ziggo.nl over het niet werken van de Ziggo Live TV App met een Cogas abonnement.
Wij vinden het vervelend te horen dat uw ervaring met Ziggo niet is zoals deze hoort te zijn. Ziggo streeft namelijk naar een zo goed mogelijke dienstverlening. Wij begrijpen dat wij in uw situatie niet aan dit streven hebben voldaan. Wij zijn samen met Cogas nog op zoek naar een oplossing. Hiervoor bieden wij u dan ook onze excuses aan."
Hopelijk leid dit tot iets..
Dank voor de reactie, ik hoor nu inderdaad van meer mensen waarbij de IPad/IPhone app wel werkt.. Dit maakt het natuurlijk alleen maar bijzonderder..
Nevermind: Nee hoor, ik doe niks fout. Aanmelden lukt prima, krijg daarna direct de gemelde melding. Verder, als ik wat fout zou doen, dan zou ik niet dergelijke reacties van Ziggo ontvangen.
Na aanleiding van mijn vraag aan Cogas, heeft Ziggo nu ook aangegeven uit te zoeken wat er mis is:
"Hartelijk dank voor uw e-mail aan de Klantenservice van Ziggo die u heeft doorgegeven via ziggo.nl over het niet werken van de Ziggo Live TV App met een Cogas abonnement.
Wij vinden het vervelend te horen dat uw ervaring met Ziggo niet is zoals deze hoort te zijn. Ziggo streeft namelijk naar een zo goed mogelijke dienstverlening. Wij begrijpen dat wij in uw situatie niet aan dit streven hebben voldaan. Wij zijn samen met Cogas nog op zoek naar een oplossing. Hiervoor bieden wij u dan ook onze excuses aan."
Hopelijk leid dit tot iets..
Dat is in ieder geval dan al 1 verschil tussen de android app en de iOS app. Bij iOS is het een kwestie van installeren vanuit de app store en klaar. Enig vereiste is dat je via het ziggo netwerk verbinding maakt.AlexanderB schreef:Aanmelden lukt prima, krijg daarna direct de gemelde melding.
Zoals TS vermeld had, heeft hij alles in 1.berndv schreef:Dat is in ieder geval dan al 1 verschil tussen de android app en de iOS app. Bij iOS is het een kwestie van installeren vanuit de app store en klaar. Enig vereiste is dat je via het ziggo netwerk verbinding maakt.AlexanderB schreef:Aanmelden lukt prima, krijg daarna direct de gemelde melding.
Dus ook internet van Ziggo.
Dat weet ik. Zoals ik zonet ook al schreef heb ik dezelfde netwerkcombinatie als TS, namelijk cogas en ziggo met een alles in 1. Ik zeg ook niet dat TS geen verbinding maakt via ziggo, ik geef alleen aan dat dat een vereiste is, ik maakte geen aannames of niets. Gaf alleen een raar verschil tussen de android app en de iOS app aan. En de vereisten voor de iOS app.nevermind schreef: Zoals TS vermeld had, heeft hij alles in 1.
Dus ook internet van Ziggo.
Zou er hier het verschil kunnen zijn?berndv schreef: Gaf alleen een raar verschil tussen de android app en de iOS app aan. En de vereisten voor de iOS app.
Misschien kan TS dit met bekenden eens testen.
-
AlexanderB
Hi Berndv en Nevermind,
Ik ga zeker even op zoek naar een kennis in de buurt met een iPad/iPhone om te testen hoe dat werkt..
Bij android moet ik me aanmelden met mijn Mijn Ziggo account, anders werkt het helemaal niet.
Bedankt voor het meedenken, en hopelijk komt Ziggo snel met een oplossing! Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem (gezien de reacties op andere fora speelt dit wel meer..).
Ik ga zeker even op zoek naar een kennis in de buurt met een iPad/iPhone om te testen hoe dat werkt..
Bij android moet ik me aanmelden met mijn Mijn Ziggo account, anders werkt het helemaal niet.
Bedankt voor het meedenken, en hopelijk komt Ziggo snel met een oplossing! Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem (gezien de reacties op andere fora speelt dit wel meer..).
Moet me ook herstellen wat betreft het inloggen, vandaag namelijk de update naar versie 3 er op gezet, en nu moet ik me ook inloggen. Buiten dat verder nog steeds geen problemen om tv te kijken via de app, dat heb ik wel meteen getest.AlexanderB schreef:Hi Berndv en Nevermind,
-
Ziggowebteam
- verified
- Contacteer:
AlexanderB,
Het probleem in Cogas gebied zal inmiddels opgelost moeten zijn. Ook klanten die een digitale smartcard hebben geregistreerd zouden gebruik moeten kunnen maken van de Ziggo tv app op de Apple en Android producten. Let wel op dat je de laatste versie van de tv app hebt.
De app heeft verder nog een probleem met leestekens in je "mijn Ziggo" wachtwoord. Als je problemen hebt met inloggen of met tv kijken, controleer dit eerst even. Mocht je een leesteken in je wachtwoord hebben pas deze dan even aan via "mijn Ziggo".
Als er verder nog problemen zijn met de app dan hoor ik het graag via een privébericht.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Het probleem in Cogas gebied zal inmiddels opgelost moeten zijn. Ook klanten die een digitale smartcard hebben geregistreerd zouden gebruik moeten kunnen maken van de Ziggo tv app op de Apple en Android producten. Let wel op dat je de laatste versie van de tv app hebt.
De app heeft verder nog een probleem met leestekens in je "mijn Ziggo" wachtwoord. Als je problemen hebt met inloggen of met tv kijken, controleer dit eerst even. Mocht je een leesteken in je wachtwoord hebben pas deze dan even aan via "mijn Ziggo".
Als er verder nog problemen zijn met de app dan hoor ik het graag via een privébericht.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
-
AlexanderB
Hallo Alex,
Dank voor dit bericht! Op dit moment ben ik in het buitenland, zo gauw ik de mogelijkheid heb zal ik het testen en melden of het werkt.
Dank voor dit bericht! Op dit moment ben ik in het buitenland, zo gauw ik de mogelijkheid heb zal ik het testen en melden of het werkt.
-
decaspermaas
De app doet het inderdaad sinds vandaag in volendam (cogas gebied), dank hier voor, goed werk.
-
AlexanderB
Hallo,
Bij mij werkt het nu inderdaad ook! Moest wel even opnieuw inloggen, maar daarna probleemloos!
Dank voor het fixen hiervan!
Bij mij werkt het nu inderdaad ook! Moest wel even opnieuw inloggen, maar daarna probleemloos!
Dank voor het fixen hiervan!