LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adres fraude

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Leo The Emperor

Re: Adres fraude

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Waren deze afschrijvingen van jullie eigen bankrekening gedaan ?
Waarom geef je hier geen antwoord op ?
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 18 mar 2012 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

GJvdZ schreef:
Chocomelk schreef:@ Hofman, wie eist bewijst.
Hun eisen dus hun zullen moeten bewijzen dat jij
een abbonnement hebt afgesloten, zij moeten jou handtekening
kunnen overleggen.

Alles wat je aan post krijgt retour afzender met de mededeling erop
dat die persoon niet op dat adres woont.

En als de deurwaarder blijft drammen dan moeten ze het lekker
voor laten komen, moet je natuurlijk wel naar die rechtzaak toe gaan. :wink:
Ze trekken aan het korste end.
"Hun eisen".... Dat heb je vast niet zo geleerd op school....
Hou toch eens op met anderen verbeteren. hunnie zullie whatever

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Leo The Emperor schreef:
Waren deze afschrijvingen van jullie eigen bankrekening gedaan ?
Waarom geef je hier geen atnwoord op ?
Je antwoord staat in de OP

Leo The Emperor

Je antwoord staat in de OP
Sorry, maar dat lees ik er niet.

Hofman1

Ongelezen bericht door Hofman1 »

Het bedrag kwam niet op onze rekening.
Ik neem aan op de rekening van degene die dit doet of een rekening nummer van iemand die het afgeschreven bedrag direct heeft terug geboekt.
Het probleem is dan weer dat we wegens privacy hier verder niets over kunnen weten, alleen dat in de brief stond dat het bedrag was terug geboekt of geblokkeerd door de bank.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kuklos schreef:Daarom ook direct controleren of er nog iemand anders op het adres ingeschreven staat. Staat daar niemand extra ingeschreven, dan zit je goed. Staat er wel iemand ingeschreven, direct uit laten schrijven.
Precies, en daarom gaf ik ook aan in mijn eerste post in dit topic om als eerste uw tip na te gaan.
Hofman1 schreef:Ik ben inderdaad hoofdbewoner, en ik heb het al bij de gemeente nagevraagd. (half jaar terug al)
Onder het motto "better safe than sorry" nog een keertje navragen of er niets gewijzigd is, kan niet zoveel kwaad.
Hofman1 schreef:Het probleem is dan weer dat we wegens privacy hier verder niets over kunnen weten, alleen dat in de brief stond dat het bedrag was terug geboekt of geblokkeerd door de bank.
Kan de politie hierin dan niets betekenen ? Zij zouden die gegevens toch moeten kunnen vorderen ?
In principe zijn zij verplicht een aangifte op te nemen, misschien daar op aandringen. Klaarblijkelijk is er met deze pesterijen toch meer aan de hand.

In de tussentijd misschien een brief / sticker op de deur plakken dat hier geen P Heuvels / F Heuvel woon voor het geval deze wel aan de deur komt. Na het weekend juridisch advies inwinnen en vordering betwisten. Zij kunnen niet bewijzen dat u (bewoner op uw adres) het contract is aangegaan.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hofman1 schreef:Het bedrag kwam niet op onze rekening.
Ik neem aan op de rekening van degene die dit doet of een rekening nummer van iemand die het afgeschreven bedrag direct heeft terug geboekt.
Het probleem is dan weer dat we wegens privacy hier verder niets over kunnen weten, alleen dat in de brief stond dat het bedrag was terug geboekt of geblokkeerd door de bank.
Dat zou kunnen betekenen dat de bank naam + bankrekening nr.niet heeft kunnen koppelen?

Online heeft geen begrip en zegt dat we het abonnement moeten betalen (welke nooit gebruikt is). Ze willen verder geen enkele informatie geven wegens privacy.
Wat een stomme reactie.
Als Online er zo van overtuigd is dat jij zelf het abbo hebt afgesloten, schenden ze toch niemands privacy door informatie te geven? ;-) Het zou dan informatie over jezelf betreffen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Up ^

Hofman1

Ongelezen bericht door Hofman1 »

De informatie is niet van mij maar van 'P. Heuvel'.
Alleen het adres is het zelfde. Hierom willen ze geen informatie geven.
Ik zal na het weekend direct weer langs politie gaan en Online bellen om te kijken welke informatie ik kan krijgen.
Het is ook maar de vraag of er niet meer bestellingen binnen zullen komen..
Iedereen hier bedankt voor de informatie die jullie tot nu toe gaven!

Jolijn

Hofman1 schreef:De informatie is niet van mij maar van 'P. Heuvel'.
Alleen het adres is het zelfde. Hierom willen ze geen informatie geven.
Ik zal na het weekend direct weer langs politie gaan en Online bellen om te kijken welke informatie ik kan krijgen.
Het is ook maar de vraag of er niet meer bestellingen binnen zullen komen..
Iedereen hier bedankt voor de informatie die jullie tot nu toe gaven!
Maak niet teveel (helemaal niet) kosten (Online bellen) om opheldering te geven, 't is maar de vraag of ze dat willen aannemen. Bovendien heb je niks zwart op wit.
Met Online is het moeilijk mailen, er is wel een meld misbruik contactformulier http://www.online.nl/klantenservice/for ... informatie
Hierop kun je natuurlijk wel je ei kwijt, zoals dat je beschikt over een verklaring van de gemeente dat er geen vh Heuvel op jouw adres woont.

Leo The Emperor

ik zou een aangetekende brief versturen waarin je ongeveer het volgende aangeeft.

1. Er wordt misbruik gemaakt van het adres door onbekenden, controle van online is matig.
2 Naam/ bankrekeningnummer klopt niet, en ook andere gegevens zijn vals
3. Geen intentie van de rechtmatige bewoner om een abonnement af te sluiten
4. Verzoekt te stoppen met aanmaningen, en zal niet meer reageren op blote incasso's
5. Mocht online deze zaak willen doorzetten verzoek nu gelijk om een dagvaarding.

Een beetje tactisch geschreven zal dit je wel helpen

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hofman1 schreef: Volgens Online was het abonnement volledig rechtsgeldig en aangezien het een abonnement betreft voor internet welke op een adres gebruikt wordt en niet door één persoon, denken zij dat wij dat besteld hebben.
Ik zou graag willen aangeven dat wij hier nooit één megabite van hebben gebruikt, maar ze willen niets vrijgeven (IP, wat er gebruikt is, wat er uberhaupt besteld is).

De politie adviseerde mij alles te bewaren, zodat ik iets zou kunnen bewijzen als dat eventueel nodig is. Daardoor kan ik de brieven niet direct terug sturen. Of eerst openen, kopieren en dan terug sturen?
Online ZEGT dat er een abonnement is afgesloten, maar 'kan' geen verklaring danwel rechtsgeldig bewijs overleggen? Vreemd.
Zij eisen betaling vanwege een bewering die zij alleen doen, en die jij (TS) maar hebt aan te nemen? Zou mooi worden.
Ik zou Online aansprakelijk stellen voor alle schade die hun onterechte actie mogelijk tot gevolg heeft, daar zij ten onrechte "meneer jansen" aanspreken voor iets wat op naam staat van "meneer heuvel". (ik weet naam TS niet, meneer jansen is als voorbeeld). Denk aan porto, telefoonkosten, maar ook vrije dagen, mogelijke reputatieschade etc.
Beetje bot, maar Online geeft aan dat zij niet anders handelen, door te eisen "betalen, maar we bewijzen niet dat het terecht is".

Voor het openen van brieven: Zou ik niet direct doen, want dit zou schending van briefgeheim kunnen zijn. (Vraag dit dus even na voordat je dit doet).

Jolijn

Schending briefgeheim? Ach, je gaat er toch van uit dat post die bij je op de mat valt, voor jezelf bestemd is, dus maak je het zonder goed op de naam te letten open.
Afbeelding

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Hofman1 schreef:Ik zal na het weekend direct weer langs politie gaan en Online bellen om te kijken welke informatie ik kan krijgen.
Er is ook gemeld dat je bij de gemeente moet verifiëren of er nog meer mensen op jouw adres ingeschreven staan. Daar hoor ik je echter niet over, wil je dat ook nog gaan doen?

Jolijn

kuklos
Hofman1 schreef:Er woont verder niemand op dit adres.
Ik ben inderdaad hoofdbewoner, en ik heb het al bij de gemeente nagevraagd. (half jaar terug al) Het probleem is vooral wanneer ik inderdaad niet thuis zou zijn en er zo voor de zoveelste keer een deurwaarder komen (Ik ben zelden thuis overdag).
Ook vraag ik me af wat ik verder nog kan doen aan het tegengaan van de bestellingen...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jolijn, dank dat had ik gemist.

@Hofman1, ik zou het nogmaals verifiëren, wellicht dat de gemeente iemand bijgeschreven heeft op jouw adres en jou niet geïnformeerd heeft. Maar als er nog steeds niemand op jouw adres ingeschreven staat hoef je je mijns inziens weinig zorgen te maken.
Wat wil een deurwaarder gaan doen als de persoon van wie hij spullen in beslag moet nemen niet eens op dat adres ingeschreven staat? Hij zal toch eerst aannemelijk moeten maken dat die persoon daar woont.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:Schending briefgeheim? Ach, je gaat er toch van uit dat post die bij je op de mat valt, voor jezelf bestemd is, dus maak je het zonder goed op de naam te letten open.
Afbeelding
Ja!
Maar dat adviseren we hier nooit, dus TS moet vooral niet andermans post openmaken.
:mrgreen:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Hofman1 schreef:Hallo,

Sinds zo'n driekwart jaar wordt mijn adres misbruikt.
Dit begon met pakketjes onder de naar P. Heuvel of F. Heuvels. (welke we terug stuurde naar het des betreffende bedrijf). Vervolgens kwam Wehkamp. Hier was onder de zelfde naam o.a. een hoekbank besteld welke we op tijd konden annuleren. We hebben toen geprobeerd aangifte te doen, maar politie zei niets voor ons te kunnen betekenen.

Een goede maand terug hadden wij geen internet meer.
Het internet was afgesloten omdat we een ander internet abonnement zouden hebben afgesloten. Hierop hebben wij lang met KPN gediscusseerd en uiteindelijk werd ons internet weer aangesloten.

Tot ik vandaag een brief in de brievenbus vond van Online.
Te name van P. Heuvel, of we even 840€ konden betalen binnen 7 dagen, omdat de afschrijvingen die gedaan waren, waren terug geboekt.

Er wordt ons nu gedreigd met een deurwaarder, waarna wij weer naar de politie zijn gegaan. Deze zegt echter nogsteeds niets voor ons te kunnen doen, aangezien er volgens hen niets is gebeurd waar zij wat aan kunnen doen.
Online heeft geen begrip en zegt dat we het abonnement moeten betalen (welke nooit gebruikt is). Ze willen verder geen enkele informatie geven wegens privacy. Wel wordt er een deurwaarder gestuurd naar ons adres als er niet betaald wordt.

Wat is hier aan te doen? We hebben nóóit ergens voor getekend, geen eerdere brieven of bevestigingen gehad van online en politie zegt niets te kunnen doen.

Ik hoop op jullie hulp!

Het lijkt erop dat iemand bezig is jullie te treiteren. Dan lijkt het mij logisch dat je in je omgeving zoekt naar de veroorzaker.

miss2fast4u

Ongelezen bericht door miss2fast4u »

Er wordt volgens mij heel vaak bij de Wehkamp met adres gegevens geknoeit.
Ik heb het zelf ook gehad en ik kreeg zomaar ineens herineringen ik heb hierop de Wehkamp gebeld dat Mevrouw J.C. Vermanen niet op mijn adres woonachtig is en ook nooit geweest.

De gene aan de telefoon heeft mij hierop beloofd dat ze het zou uitzoeken en dat er ook nog vier anderen namen op mijn adres stonden dit terwijl ik al 12 jaar op het zelfde adres woon. Hieruit blijkt dus al dat je bij wehkamp zo een adres op kan geven wat je maar wilt en je laat het pakketje ergens anders afleveren of je haalt het zoals in mijn geval gewoon op het adres op.

Ik heb namelijk naast mij kamer verhuur en is het dus helemaal niet raar dat er een pakketje bij mij opgehaald wordt op een naam die voor mij niet echt bekend is wel had ik mischien me vraagtekens al moeten zetten bij het fijt dat mijn adres op het pakketje stond dit is mij echter niet opgevallen, enkel de naam viel me op.

Ook werdt na de telefoontjes en de mailtje van mij naar Wehkamp het probleem niet opgelost en ook de namen die niet op mijn adres horen te staan worden niet verwijdert. Ik stuurde als eerste instantie de briefen ook terug met die woont hier niet. Ook daar wordt niets mee gedaan. Ik heb inmiddels nu met Intrum Justisia te maken en die dreigte zelfs al met een deurwaarder.
Ook hun beloofde mij na een beltje dat het goed zou komen en dit gebeurde pas na drie aanmaningen later dat ik een dreig mailtje stuurde dat ik een programma zou inschakelen als ze niet hun werk zouden doen dat ik ondertussen voor hun had gedaan.

Zoals het uitzoeken of die gene naast me heeft gewoont en dat dit blijkbaar al bij de Gemeente Beverwijk bekend is dat deze Mevrouw J.C. Vermanen en ze gebruikt ook nog andere namen een groot fraudeur is die telkens ergens maar kort woont en dan allemaal spullen besteld op eigen en buren adressen.

Ik vindt eigenlijk ook dat Wehkamp veel strenger zou moet kijken naar adres gegevens en namen en hierop een betere controlle zou moeten uitvoeren. En als iemand hiervan hun op te hoogte stellen mag er zeker wel eens aktie ondernomen worden. Het zelfde geld ook voor Intrum Justistia dat ze gelijk aktie mogen onderenemen voor onderzoek of dergelijke en niet pas als ze een dreig mail krijgen dat als ze het niet oplossen dat ik naar de t.v. stap. Ze verdienen allbij een koude douche volgens mij.

irmpys

Ongelezen bericht door irmpys »

heb precies hetzelfde meegemaakt op mn adres.
ook het bedrijf Online.
ben afgesloten door kpn konden mij niet meer aansluiten, ben overgstapt naar ziggo.
er zijn bij mij nota bene op 2 fictieve namen internetaansluitingen aan gevraagd.
de eeste onder de naam Jjannok ben ik op afgesloten heb toen aangifte bij de politie gedaan en deze naar Online verstuurd. Ook de 2e naam let op Sidius Lazer daar was een pakketje van aan de deur gekomen gelijk terugestuurd ook van Online Dus 2 fictieve namen op 1 adres.
Nu heeft online Intrum Justitia ingeschakeld . Het bedrag van ruim 1100 euro moest vandaag betaald zijn anders komt de Deurwaarder.
Ik zal zeggen laat maar komen heb van alle brieven en natuurlijk de aangifte kopies van een heel dossier dus. Al met al ben ik er nu al ruim een jaar mee bezig.

Gesloten