LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB COMPENSATIE REGELING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jos en Elena
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2012 14:35

DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Jos en Elena »

Wederom zitten alle gedupeerden te wachten.
Ik denk dat de curatoren zich alleen om hun eigen inkomsten druk maken?
Kan Radar weer eens een keer hun op het matje roepen???
zodat er wat meer uitleg komt over hoe lang het nog gaat duren???

Groetjes Jos

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Jos,

Je schrijft:
Wederom zitten alle gedupeerden te wachten.
Waarop zitten jullie te wachten?
Als het de compensatieregeling is, wanneer hebben jullie je aangemeld en voor welk compensatie deel?
De koopsompolissen of de overkreditering of beide??

Volgende week komt het volgende faillissementsverslag/openbaar verslag van de curatoren DSB en hierin staat de huidige stand van zaken met betrekking tot de compensatieregeling.
B.v. hoeveel mensen zich aangemeld hebben en hoeveel brieven er door DSB zijn verstuurd n.a.v. de aanmeldingen.

Op de website www.dsbcompensatie.nl staat over de voortgang o.a.:
Compensatie overkreditering

Vanaf 1 augustus 2012 is gestart met het uitsturen van voorstellen met een beoordeling voor compensatie overkreditering. Om deze aanmeldingen te kunnen beoordelen zijn aanvullende gegevens nodig. Klanten ontvangen hierover een brief waarin wordt aangegeven welke gegevens nodig zijn. Deze opvraagbrief wordt gefaseerd uitgestuurd, nog niet alle klanten hebben een opvraagbrief ontvangen. De klanten die zich als eerste hebben aangemeld, zullen over het algemeen ook als eerste een opvraagbrief ontvangen. Klanten die naar aanleiding van de opvraagbrief alle benodigde stukken aanleveren worden beoordeeld voor overkreditering. Tot 3 september 2012 hebben 223 klanten een brief met een beoordeling overkreditering ontvangen.
https://www.dsbcompensatie.nl/voortgang.aspx

Groeten,
Piet

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door megatron29 »

Die curatoren zijn niet helemaal lekker. Gegevens van 2003 hadden ze nodig. Van de belastingdienst en jaaropgave van mijn werkgever. Je kunt natuurlijk raden dat ik, de belastingdienst en mijn werkgever deze gegevens niet meer hebben.

Ik heb dan ook niks meer van ze gehoord..

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

Je kunt natuurlijk raden dat ik, de belastingdienst en mijn werkgever deze gegevens niet meer hebben.

Op de website http://www.dsbcompensatie.nl bij Vraag en antwoord staat:
V: Wat te doen als ik geen bankafschriften meer heb die jullie vragen en ik deze ook niet bij de bank meer kan opvragen?
A: Het is aan u om aan te tonen dat u destijds financieringslasten had en hoe hoog die lasten zijn geweest. U dient dit aan te tonen door middel van de gevraagde bankafschriften. Als deze bankafschriften niet meer zijn aan te tonen, kunt u proberen dit op andere wijze aan te tonen.

U kunt een kopie van uw kredietovereenkomst en de oudste bankafschriften die u heeft (waaruit de financieringslasten blijken) aantonen. Op basis hiervan gaan wij beoordelen of hieruit ook de lasten kunnen worden afgeleid, die benodigd zijn voor de berekening.
Dit is ook van toepassing voor de opvraag van belastinggegevens.
Het beste is om de curatoren een volmacht te geven zodat zij de voor hun benodigde gegevens bij de belastingdienst kunnen opvragen.
Ik heb dan ook niks meer van ze gehoord..
In de opvraagbrief overkreditering staat:
Termijn en verdere afwikkeling

Graag ontvangen wij uw gegevens en de checklist binnen twee maanden na de datum van deze brief. U kunt hiervoor bijgevoegde antwoordenvelop gebruiken.

Als wij binnen deze termijn niets van u ontvangen, gaan wij ervan uit dat u afziet van het verzoek om beoordeling voor overkreditering. Als u zich tevens voor poliscompensatie heeft aangemeld, kan uw poliscompensatie ook niet worden berekend. Wanneer wij de stukken na deze termijn ontvangen, vervalt daarmee niet uw recht op compensatie, maar het leidt tot vertraagde afhandeling.
Niets doen betekent dus dat er geen compensatie berekening komt en je een mogelijke compensatie misloopt.

Groeten,
Piet

Kella
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2013 23:08

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Kella »

Hallo,

Morgen wordt er 27% van onze compensatie aan ons overgemaakt. Moet het nog zien, dan geloven.

Als ik de reacties allemaal lees op dit forum heb ik er weinig vertrouwen in nl.

Denk dat meerdere mensen met dezelfde dooie mus blij gemaakt zijn helaas.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Kella,

In het laatste verslag van de curatoren DSB staat:
Curatoren hebben - na positief advies van de commissie van schuldeisers ("Crediteurencommissie")
- de rechter-commissaris verzocht te bevelen eind juni 2013
een vijfde tussentijdse uitdeling (4%) aan de concurrente schuldeisers te verrichten.
Dit zal het totaal aan uitdelingen op 31% brengen
Het kan dus zijn dat je eerst die 27 % krijgt en vlak daarna nog 4% of direct al 31 % van je compensatiebedrag.

Mocht het toch te lang duren, laat het dan even weten via een PB want dan kan ik bij DSB informeren waar het aan ligt.

Groeten,
Piet

Kella
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2013 23:08

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Kella »

Hai Piet,

Fijn dat je reageert hierop :) Begin juni hebben wij dus een brief ontvangen dat 4wkn na dagtekening die 27% op onze rekening gestort zou zijn. We zijn nu dus 5.5 week verder , we hebben net als alle andere gedupeerden een brief gekregen met inloggegevens om te zien hoever ze zijn. Heb er zelf helaas te weinig verstand van hoe of wat. Weet dus alleen dat er na 5.5 week nog niets gestort is. Ook wij zijn al ruim 1.5 jaar bezig, en ik zie inmiddels door al de brieven door de bomen het bos niet meer.

Wij zouden ook heel graag weg willen bij de "DSB" bank maar helaas is er geen bank meer die ons nog een hypotheek verstrekt, dus hebben we maar weer voor een jaar onze hypotheek vastgezet.

Wel fijn dat dit forum bestaat, zo kan ik en denk vele met mij onze frustraties kwijt, en meerdere weten meer dan 1.

groetjes Kella

Kella
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2013 23:08

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Kella »

Hallo allemaal,

Ook een goed bericht even plaatsen hier. Niet verwacht maar toch gebeurd, wij hebben het beloofde bedrag gekregen van de DSB :D Er is dus nog hoop voor de mensen die aan het wachten zijn.

Succes allemaal :)

groetjes Kella

pieterenattie2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:07

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door pieterenattie2008 »

Ik vraag me af hoe lang het nog zal duren eer we al het geld dan eens krijgen van die compensatie regeling! We hebben dan al wel een deeltje gehad, maar op de rest zitten we nu al zo lang te wachten. 2 jaar geleden zijn we wel lekker gemaakt, en kregen eerst een paar duizend euro en daarna iedere keer een paar honderd. Maar op de rest is het maar wachten... Als we het uberhaupt nog gaan krijgen. Die lijst op de site van DSB ziet er volgens mij al een jaar hetzelfde uit. Hebben er soms nog meer mensen dit probleem? Wel geld beloofd, maar nog maar een kwart ervan gekregen? Laten ze dan gewoon zeggen; sorry mevrouw u krijgt het niet! Nu zit ik maar met smart te wachten tot ik een keer goed bericht krijg. We kunnen het zo hard gebruiken. Ik zie verder ook geen reactie`s op deze site staan die een beetje recent zijn, of ligt het nou aan mij?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pieter en Attie,

Elk kwartaal verschijnt er een faillissementsverslag van de curatoren DSB.
Hier de link waar je alle verslagen kunt vinden:
http://www.dsbbank.nl/crediteuren/nl/op ... erslagen)/

In het meest recente verslag, het twintigste van 31 januari 2014, staat op bladzijde 3 beschreven hoe het zit met de betalingen (uitdelingen) aan de schuldeisers, zoals ook jullie zijn.
Tot op heden is er 35 % van het tegoed terugbetaald in halfjaarlijkse termijnen van 4 %
De volgende 4 % zou je dus eind juni/begin juli kunnen verwachten.
In het volgende verslag van eind april zal hierover meer bekend worden gemaakt.

Of dit weer 4 % wordt is afhankelijk van het volgende.
De curatoren zijn afhankelijk van de hoeveelheid geld die er in kas komt.
Dit geld komt voornamelijk van rente opbrengsten en aflossen hypotheek of lening.
Een grotere uitdeling zou gedaan kunnen worden als de curatoren de hele portefeuille met hypotheken en leningen weet te verkopen.

Dit alles is ook te lezen op bladzijde 3 van het twintigste verslag.
Het is dus niet zo dat je kunt fluiten naar je geld, het duurt gewoon wat langer voor je (hopelijk)op de 100 % zit.

Groeten,
Piet

pieterenattie2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:07

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door pieterenattie2008 »

Bedankt voor je antwoord Piet,
Als dat zo is dan ziet het er voor ons niet zo fijn uit. Wij hebben al zo enorm veel ellende gehad (ook al met Dexia en Aegon o.a) en we zijn door de jaren heen steeds verder het rooie in gegaan. Verkeerde banken en verzekeringen die ons alleen nog maar geld hebben gekost... Als wij iedere keer maar een paar % krijgen, dat is voor ons dan een druppel op een gloeiende plaat. Als we het in 1 keer zouden krijgen zou dat onze redding zijn, maar op deze manier.. Het is natuurlijk mooi dat het uitgekeerd gaat worden begrijp me niet verkeerd,maar bij ons zal het dus gewoon in een groot gat gaan vallen.. Ik had gehoopt op een reactie van iemand die misschien al alles uitgekeerd heeft gekregen. Ik weet nu dan wel in ieder geval dat ik toch mijn hoop maar niet moet richten op DSB. Ik laat het maar los en we zien wel waar het schip strand..

pieterenattie2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:07

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door pieterenattie2008 »

Hallo Piet, ik weet niet of je mijn bericht zo krijgt. Maar ik wist niet hoe ik je anders kon bereiken. Ik wilde je nog even bedanken voor de hulp. We kunnen nu tenminste weer even rustig adem halen..Groeten Attie Keuter

Arco66
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2014 18:04

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Arco66 »

Ook wij worden door de DSB bank aan het lijntje gehouden en als je vraag of je de curator kan spreken dan geven ze geen gehoor.
Wij hebben een telefoon nummer van rotterdam gehad en als je daar naar beld word je weer terug verbonden naar een zelfde afdeling ze spelen gewoon een spellentje met je.
De DSB bank vertelde ons via mail dat ze de papieren naar de curator zouden sturen deze is echter nooit bij een curator onder ogen gekomen hier zijn we achter gekomen door een telefoonnummer wat ze ons gegeven hebben

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Arco66,

Je schrijft dat je aan het lijntje wordt gehouden door DSB.
kun je mij een PB sturen , zie rechts van de posting, met jouw situatie.
Ik zal dan contact opnemen met DSB c.q. curatorenteam en jouw situatie bespreken.
Vanaf half 2010 hebben wij, Stichting PAL, goede contacten met curatoren DSB en hebben al veel kunnen betekenen voor de DSB gedupeerden.
Een e-mail sturen mag ook, [email protected]

Groeten,
Piet

Arco66
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2014 18:04

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Arco66 »

Mensen geef niet op blijf ten aller tijden vechten wij worden nu van alle kanten geholpen en wij willen piet ontzettend bedanken voor alles wat hij doet.

dortje68
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2014 12:28

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door dortje68 »

Hier nog iemand die toch wel nieuwsgierig wordt of wij het beloofde bedrag nog ooit gaan krijgen.
Heb 2 jaar geleden de compensatieregeling getekend. En heb inderdaad inmiddels wel wat gehad. In kleinere bedragen.(de beloofde procenten) Maar hoopte ook op het totaal bedrag ineens. Toch een slordige 12.000 euro.

En vind het prima dat ik steeds op de hoogte wordt gehouden, maar eerlijk is eerlijk ik snap niet altijd wat het nu concreet betekent.

We wachten maar geduldig af, er zit niks anders op.

Ik begrijp dat we nu toch moeten wachten op een uitspraak van de rechtbank eind 2014.

succes voor iedereen

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

DSB compensatieregeling door Hof Amsterdam verbindend verklaard

Op 4 november 2014 heeft het gerechtshof Amsterdam het verzoek tot verbindend verklaren van de DSB compensatieregeling toegewezen.
De mogelijkheid om gebruik te maken van de opt out (het niet akkoord gaan met de regeling) kan tot en met 8 mei 2015.
De aanmelding voor de compensatieregeling is mogelijk tot en met 8 november 2015.
Dit voor de mensen die zich nog niet hebben aangemeld.

De uitspraak is hier te lezen :
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:4560

Het persbericht van het Hof is hier te lezen:
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/G ... ssing.aspx

Zie ook https://www.dsbcompensatie.nl/ voor meer informatie
Laatst gewijzigd door Piet op 04 nov 2014 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

Bron :
http://925.nl/archief/2014/11/04/eindel ... dupeerden/

Eindelijk: stichting woekerpolisproces probeert weer te cashen op DSB gedupeerden

Persbericht van de stichting Woekerpolisproces, u weet wel van mr. Pieter Lijesen. Via renteswapschadeclaim.nl probeert hij al met confrère Abeln de Rabobank 'tot de orde te roepen' voor 1,7 miljard de arme gedupeerden aldaar. Maar vandaag draait het om de arme drommels van de DSB: de voorgestelde compensatieregeling is door de rechtbank vandaag algemeen verbindend verklaard. En dat is volgens de stichting Woekerpolisproces niet al te best vooral voor hun eigen portemonnee:

Lijesen heeft best een punt?
Zeker het zou inderdaad voor een aantal gedupeerden minder voordelig zijn om deel te nemen aan de vandaag vastgestelde schaderegeling. Een opt-out moet actief worden aangegeven en het is natuurlijk bijzonder vriendelijk van de Lijesen en co. om demense hiervan op de hoogte te stellen. Gratis... en voor niks. Nu ja, voor niks gaat de zon op natuurlijk, snapt u, snappen wij. Volgens www.woekerpolisproces.nl gaat het als volgt:

Wat zijn de aanmeldkosten?
De aanmeldkosten bedragen € 87,50 (incl. BTW) of een 10% van het voordeel behaald door de Stichting Woekerpolisproces.
Voorbeeld: Uw voordeel bedraagt € 1500,-.
U heeft € 87,50 aanmeldkosten betaald. De gehele € 1500,- zijn voor u.
U heeft gekozen voor de 10% variant. U betaalt € 150,- bij het behalen van resultaat.
Goed, dit is ook een verdienmodel. In het persbericht van vandaag worden mensen actief opgeroepen om na te gaan of opt-out voor hun een optie is. Stichting woekerpolisproces heeft hier zelf vooral een groot voordeel bij: zij kunnen voor de opt-outers gaan procederen en de 10% van hun schadeclaim opstrijken.

Voor de cliënten kan het ook wel eens minder voordelig uitpakken: de uitkomst van een rechtszaak is nooit te voorspellen. Er vanuitgaande dat een deel van de claim naar de advocaten gaat, kunt u er evenwel van uit gaan dat zij de zaak (na beoordeling) wel een kans geven.

Ramp-cashen
Afgezien van het feit dat het voor sommige deelnemers best voordelig zou kunnen zijn om gebruik te maken van de opt-out, blijft dit een voor Nederlandse maatstaven nogal ehm... 'klemmend' model. Het blijft een beetje 'de slager die zijn eigen vlees keurt'. Een deelname aan een vastgestelde compensatieregeling is in alle gevallen vooral zeer nadelig voor de heren Lijesen en Abeln. Zij willen financieel en voor de winst uiteraard procederen, ook al zijn er studies die aantonen dat een collectieve regeling wel eens heel wat voordelen kan opleveren.


Het model is een soort juridische bermbom: welk doel wordt nu echt nagestreefd? Uiteindelijk moet 'iemand' de claim van de DSB betalen. In het geval van de Rabobank zijn de coöperatie en de klant de dupe. In het geval van de DSB zal gekeken worden wat er nog bij de curator te halen is en vervolgens tsja, bij de belastingbetaler, dus u.
Wordt wederom vervolgd...

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB COMPENSATIE REGELING

Ongelezen bericht door Piet »

DSB gedupeerden opgelet!

Het Gerechtshof Amsterdam heeft per 4 november 2014 de WCAM-regeling verbindend verklaard. Klanten die aan de WCAM-regeling mee willen doen, moeten zich uiterlijk op 8 november 2015 aanmelden.
Anders krijg je volgens de regeling niets.
Aanmelden kan dat via de website www.dsbcompensatie.nl

Na 8 november 2015 is het dus niet meer mogelijk om je aan te melden voor een mogelijke compensatie.

Heb je hier vragen over : [email protected]

Groeten,
Piet

Gesloten