| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
-
Telefoon2010
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 18 okt 2012 20:01
T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen (na het verlagen van hun tariefplan).
T-Mobile heeft veel klanten met een bestaand Relax (Online) Abonnoment.
Heel veel van deze groep klanten heeft een Resterend Tegoed "opgespaard" (vaak is dat een saldo van vele honderdend Euro's).
Als deze Relax klanten hun contract wensen te verlengen, raken ze hun Resterend Tegoed kwijt.
Daarom kiezen velen ervoor om niet te verlengen.
Men wil daarom logischerwijs eerst dat Resterend Tegoed op maken (verbruiken).
De mensen van T-Mobile (zowel op dit forum, en ook de klantenservice) geven de klanten het advies om het Relax (Online) Abonnement te verlagen.
Men zegt dan dat het maandelijkse abonnementsbedrag minder wordt. Dat klopt.
Voorbeeld: Relax Online 25 '10 kost per maand 19,95 Euro. En Relax Online 15 '10 kost 13,95 Euro. Dat scheelt dus inderdaad 6,- per maand.
Echter, wat er daarna gebeurt, laat men liever achterwege. Dat wordt dus niet aan de klant verteld.
Wat er daarna gebeurt is dat je eerst je Resterend Tegoed gaat verbruiken.
Tegen welk terief dan?
Het tarief wat hoort bij het Relax (Online) 25 '10 Abonnement (10,5 cent per minuut/SMS)? NEE !!!
Het tarief wat hoort bij het Relax (Online) 15 '10 Abonnement (15,5 cent per minuut/SMS)? NEE !!!
De klant gaat dan namelijk het BUITEN DE BUNDEL TARIEF VAN 30 CENT PER MINUUT/SMS betalen.
Dit tarief kun je bovenaan het tariefplan behorende bij het Relax Abonnement vinden. Navraag bij de klantenservice heeft uitgewezen dat dit tarief ook van toepassing is als de klanten besluiten om hun abonnement te verlagen.
Als we weer hetzelfde voorbeeld nemen (je had eerst Relax (Online) 25 '10 en daarna zou je deze hebben verlaagd naar Relax (Online) 15 '10) betekent dus dat je eerst 10,5 cent per minuut/SMS betaalde, en dat ja na de verlaging opeens 30 cent per minuut/SMS zou moeten gaan betalen. Oftewel dat er dus van de waarde van je "opgespaarde" Resterend Tegoed (omgerekend in minuten/SMS) slechts 1/3 is overgebleven!!!
Als het "opgespaarde" Resterend Tegoed helemaal verbruikt is, pas daarna gaan deze klanten een tarief betalen wat hoort bij het Relax (Online) 15 '10 Abonnement hoort, namelijk 15,5 cent per minuut/SMS.
Het feit dat er ook een consequentie aan kleeft die voor de klant nadelig is (en die voor T-Mobile gunstig is) daar wordt even geen aandacht aan geschonken.
Hoe zou dat nou komen? Is het belang van de klant minder belangrijk dan het belang van T-Mobile? Wie zal het zeggen? Laat eenieder zijn eigen conclusie maar trekken. Ik vind dat de klanten dit vooraf verteld hoort te worden. Vervelende consequenties wil niemand achteraf te weten komen. Vooraf de klanten hierover informeren is belangrijk. Dat zou ik pas klantvriendelijk noemen. Hoe klantvriendelijk men bij T-Mobile is? Laten we zeggen, men zegt dat deze mensen ook maar hun best doen. Zou er dan sprake kunnen zijn van instructies van bovenaf (om de klant maar niet alles te vertellen)? Wie zal het zeggen?
Kijk ook even op Facebook. Mijn naam is: "Ben Boos".
T-Mobile heeft veel klanten met een bestaand Relax (Online) Abonnoment.
Heel veel van deze groep klanten heeft een Resterend Tegoed "opgespaard" (vaak is dat een saldo van vele honderdend Euro's).
Als deze Relax klanten hun contract wensen te verlengen, raken ze hun Resterend Tegoed kwijt.
Daarom kiezen velen ervoor om niet te verlengen.
Men wil daarom logischerwijs eerst dat Resterend Tegoed op maken (verbruiken).
De mensen van T-Mobile (zowel op dit forum, en ook de klantenservice) geven de klanten het advies om het Relax (Online) Abonnement te verlagen.
Men zegt dan dat het maandelijkse abonnementsbedrag minder wordt. Dat klopt.
Voorbeeld: Relax Online 25 '10 kost per maand 19,95 Euro. En Relax Online 15 '10 kost 13,95 Euro. Dat scheelt dus inderdaad 6,- per maand.
Echter, wat er daarna gebeurt, laat men liever achterwege. Dat wordt dus niet aan de klant verteld.
Wat er daarna gebeurt is dat je eerst je Resterend Tegoed gaat verbruiken.
Tegen welk terief dan?
Het tarief wat hoort bij het Relax (Online) 25 '10 Abonnement (10,5 cent per minuut/SMS)? NEE !!!
Het tarief wat hoort bij het Relax (Online) 15 '10 Abonnement (15,5 cent per minuut/SMS)? NEE !!!
De klant gaat dan namelijk het BUITEN DE BUNDEL TARIEF VAN 30 CENT PER MINUUT/SMS betalen.
Dit tarief kun je bovenaan het tariefplan behorende bij het Relax Abonnement vinden. Navraag bij de klantenservice heeft uitgewezen dat dit tarief ook van toepassing is als de klanten besluiten om hun abonnement te verlagen.
Als we weer hetzelfde voorbeeld nemen (je had eerst Relax (Online) 25 '10 en daarna zou je deze hebben verlaagd naar Relax (Online) 15 '10) betekent dus dat je eerst 10,5 cent per minuut/SMS betaalde, en dat ja na de verlaging opeens 30 cent per minuut/SMS zou moeten gaan betalen. Oftewel dat er dus van de waarde van je "opgespaarde" Resterend Tegoed (omgerekend in minuten/SMS) slechts 1/3 is overgebleven!!!
Als het "opgespaarde" Resterend Tegoed helemaal verbruikt is, pas daarna gaan deze klanten een tarief betalen wat hoort bij het Relax (Online) 15 '10 Abonnement hoort, namelijk 15,5 cent per minuut/SMS.
Het feit dat er ook een consequentie aan kleeft die voor de klant nadelig is (en die voor T-Mobile gunstig is) daar wordt even geen aandacht aan geschonken.
Hoe zou dat nou komen? Is het belang van de klant minder belangrijk dan het belang van T-Mobile? Wie zal het zeggen? Laat eenieder zijn eigen conclusie maar trekken. Ik vind dat de klanten dit vooraf verteld hoort te worden. Vervelende consequenties wil niemand achteraf te weten komen. Vooraf de klanten hierover informeren is belangrijk. Dat zou ik pas klantvriendelijk noemen. Hoe klantvriendelijk men bij T-Mobile is? Laten we zeggen, men zegt dat deze mensen ook maar hun best doen. Zou er dan sprake kunnen zijn van instructies van bovenaf (om de klant maar niet alles te vertellen)? Wie zal het zeggen?
Kijk ook even op Facebook. Mijn naam is: "Ben Boos".
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
Verlagen = contract aanpassing, en dan kunnen beide partijen er voordeel, danwel nadeel van ondervinden lijkt me. Waarom zou T-mobile ineens aan liefdadigheid moeten gaan doen, omdat een gebruiker niet op heeft zitten letten bij het afsluiten van het Relax abonnement jaren geleden? Beetje eenzijdig gepiep en gemauw wat mij betreft. En bestaande T-mobile klanten zouden inmiddels hun pappenheimers moeten kennen, en die voorwaarden met een stofkam moeten doorpluizen, voordat ze ergens een handtekening onder zetten.
-
Telefoon2010
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 18 okt 2012 20:01
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
Vooraf de klanten hierover (tarief van 30 cent per minuut/SMS) informeren is belangrijk.
Wellicht dat klanten hierdoor liever niet overgaan tot verlagen (wat overigens wel zeer begrijpelijk is).
Verlagen kan alleen na afloop van je contract (van meestal 2 jaar).
Verlagen is dus geen aanpassing van het contract.
Verlagen is een optie die je hebt als klant.
Wellicht dat klanten hierdoor liever niet overgaan tot verlagen (wat overigens wel zeer begrijpelijk is).
Verlagen kan alleen na afloop van je contract (van meestal 2 jaar).
Verlagen is dus geen aanpassing van het contract.
Verlagen is een optie die je hebt als klant.
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
T-Mobile is dat ten eerste niet verplicht. Ten tweede heb je als consument de plicht om de algemene voorwaarden door te lezen. Als je akkoord gaat met een verlaging (aanpassing van je abonnement), ga je ook akkoord met de dan geldende algemene voorwaarden.Telefoon2010 schreef:Vooraf de klanten hierover (tarief van 30 cent per minuut/SMS) informeren is belangrijk.
Wellicht dat klanten hierdoor liever niet overgaan tot verlagen (wat overigens wel zeer begrijpelijk is).
Verlagen kan alleen na afloop van je contract (van meestal 2 jaar).
Verlagen is dus geen aanpassing van het contract.
Verlagen is een optie die je hebt als klant.
Weet je dit niet? Dan heb je de algemene voorwaarden niet gelezen!
Wij hebben als consument rechten maar ook PLICHTEN.
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
Tuurlijk is dat wel een verandering van het contract, je maandbedrag wordt anders, er gelden andere prijzen, en er gelden andere voorwaarden.Telefoon2010 schreef:Vooraf de klanten hierover (tarief van 30 cent per minuut/SMS) informeren is belangrijk.
Wellicht dat klanten hierdoor liever niet overgaan tot verlagen (wat overigens wel zeer begrijpelijk is).
Verlagen kan alleen na afloop van je contract (van meestal 2 jaar).
Verlagen is dus geen aanpassing van het contract.
Verlagen is een optie die je hebt als klant.
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
En hierin zit de kern van veel van de topics hier op het forum. Ik heb TS in een ander topic over zijn nog op te richten belangenstichting om de mogelijkheden van providers aan banden te leggen. Prima, maar dan ook de plichten voor de consument. Bijvoorbeeld bij een online wijziging worden eerst via een bandje alle voorwaarden en tarieven opgelezen, pas daarna kan je akkoord gaan.Lolebol schreef:
Weet je dit niet? Dan heb je de algemene voorwaarden niet gelezen!
Wij hebben als consument rechten maar ook PLICHTEN.
Consumenten klikken online heel vaak het Vinkje aan van dat ze akkoord gaan met de voorwaarden, en pas later beseffen ze wat ze gedaan hebben, en dan hebben de providers weer niet correct voorgelicht.
Ik hoor TS in alle topics zo mooi praten over rechten dit en dat, en de providers moeten dit en dat. Wat TS vergeet is dat er ook zoiets geldt als een onderzoeksplicht.
-
Telefoon2010
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 18 okt 2012 20:01
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
De kern van het verhaal is, dat het duurder wordt kwa tarief per minuut/SMS (en de meeste mensen realiseren zich dat niet, omdat ze inderdaad de voorwaarden niet hebben gelezen, en de providers weten dat het overgrote deel van de klanten de voorwaarden niet lezen, en daar proviteren de providers ook weer van), en dat je dus beter niet je Relax Abonnement kunt verlagen.
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
Blijft nog steeds hetzelfde verhaal. Degene die het afsluit MOET de voorwaarden lezen. Dat is wettelijk vastgelegt. Verzuim je om te lezen of om ernaar te vragen, dan is het je eigen probleem. Waarom als iedereen het weet dat de providers er beter van worden, lezen wij de voorwaarden niet dan? Zijn we dan niet dom bezig?Telefoon2010 schreef:De kern van het verhaal is, dat het duurder wordt kwa tarief per minuut/SMS (en de meeste mensen realiseren zich dat niet, omdat ze inderdaad de voorwaarden niet hebben gelezen, en de providers weten dat het overgrote deel van de klanten de voorwaarden niet lezen, en daar proviteren de providers ook weer van), en dat je dus beter niet je Relax Abonnement kunt verlagen.
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
Je bent niet goed geïnformeerd.Lolebol schreef:Degene die het afsluit MOET de voorwaarden lezen. Dat is wettelijk vastgelegt. Verzuim je om te lezen of om ernaar te vragen, dan is het je eigen probleem. Waarom als iedereen het weet dat de providers er beter van worden, lezen wij de voorwaarden niet dan? Zijn we dan niet dom bezig?
Het is de gebruiker van de algemene voorwaarden die deze van toepassing wil laten zijn op de overeenkomst, daarom moet hij deze in het aanbod van toepassing verklaren op de overeenkomst. Niet gesteld of bewezen is dat de gebruiker bepaalde algemene voorwaarden van toepassing heeft verklaart. Das één.
Twee is dat de gebruiker een informatieplicht heeft. Deze informatieplicht houdt in dat hij de algemene voorwaarden in beginsel moet verstrekken. Wanneer dit niet redelijkerwijs mogelijk is dan kan hij volstaan door er naar te verwijzen. Voor een dienstverrichter, zoals bedoeld in richtlijn 2006/123/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 12 december 2006 betreffende diensten op de interne markt (PbEU L 376), geldt een (onwenselijk) afwijkend regiem.
Een dienstverlener heeft de keuze om de algemene voorwaarden a) het op eigen initiatief te verstrekken, b) deze voor de wederpartij gemakkelijk toegankelijk te maken op de plaats waar de dienst wordt verricht, c) deze voor de wederpartij gemakkelijk elektronisch toegankelijk te maken op een meegedeeld adres of d) deze als bijlage toe te voegen aan alle te verstrekken documenten.
Pas daarna geldt dat de tegenpartij geboden is aan de algemene voorwaarden, mits hij begreep of moest begrijpen dat zij de inhoud daarvan niet kende. Er bestaat geen verplichting om deze te lezen.
Dat is bluf.Lolebol schreef:Dat is wettelijk vastgelegt.
Re: T-Mobile Relax Abo klanten moeten nu 30 cent min/SMS betalen
Of verlagen een aanpassing is van het contract hangt er van af. Wanneer de prijs verlaagt wordt van een contract dat stilzwijgend is verlengt dan gaat het om een aanpassing.Telefoon2010 schreef:Verlagen kan alleen na afloop van je contract (van meestal 2 jaar).
Verlagen is dus geen aanpassing van het contract.
