LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Funda: foei, foei

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Gemma33

Funda: foei, foei

Ongelezen bericht door Gemma33 »

Misschien dat ze bij Funda i.p.v een manager marketing (vacature) eens een goede IT'er kunnen aannemen?

Al weken geven de statistieken fouten.
Tja, 'waar gaat het over' zou je zeggen, maar wanneer je meer dan € 100 betaalt voor het plaatsen van je woning als Tophuis, dan wil je graag zien of dit resultaat heeft .
Je bent immers benieuwd naar het aantal views.
En laat je nu juist de statistieken daarvoor nodig hebben...
Bij elke inlog krijg je een ander resultaat: van dagen alleen maar nullen tot willekeurige (!?) andere getallen.
Ja, een soort van loterij kun je zeggen, onbetrouwbaar ook.

Natuurlijk een email gestuurd (verschillende emailadressen), maar waar Funda goed in is, is in het niet reageren.

Oh ja, je kunt ook tweeten, maar bij een al te kritische noot wordt dat blijkbaar gefilterd.

Misschien kunnen ze t.z.t toch een manager communicatie inhuren en ze een lesje in klantgericht denken en werken geven.

Misschien dat Funda hier eens kan reageren.

sjoegel

Re: Funda: foei, foei

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zonde van het geld. belangstellenden weten je huis echt wel te vinden behalve als er dus geen belangstellenden zijn. Als een huis een tophuis is dan denk ik dat die verkopers behoorlijk wanhopig zijn !

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Gemma33 schreef:Misschien dat ze bij Funda i.p.v een manager marketing (vacature) eens een goede IT'er kunnen aannemen?

Al weken geven de statistieken fouten.
Tja, 'waar gaat het over' zou je zeggen, maar wanneer je meer dan € 100 betaalt voor het plaatsen van je woning als Tophuis, dan wil je graag zien of dit resultaat heeft .
Je bent immers benieuwd naar het aantal views.
En laat je nu juist de statistieken daarvoor nodig hebben...
Bij elke inlog krijg je een ander resultaat: van dagen alleen maar nullen tot willekeurige (!?) andere getallen.
Ja, een soort van loterij kun je zeggen, onbetrouwbaar ook.

Natuurlijk een email gestuurd (verschillende emailadressen), maar waar Funda goed in is, is in het niet reageren.

Oh ja, je kunt ook tweeten, maar bij een al te kritische noot wordt dat blijkbaar gefilterd.

Misschien kunnen ze t.z.t toch een manager communicatie inhuren en ze een lesje in klantgericht denken en werken geven.

Misschien dat Funda hier eens kan reageren.
Ik vraag me even af hoe u kunt weten dat de statistieken niet kloppen. Het lijkt me bijvoorbeeld dat het niet onmogelijk is dat een huis niet wordt bekeken gedurende een dag. (oja voor ik het ga vergeten ik werk niet bij Funda)

Ik neem even aan dat er meer redenen zijn dan alleen de statistieken om uw huis als tophuis te presenteren op de site van Funda. Ik las dat het adverteren als tophuis 115,- per maand kost. Want wat heeft u eigenlijk aan de informatie hoe vaak het huis bekeken is behalve dat het een leuk bijkomstig weetje is. Als het huis maar bekeken wordt door die paar serieus geinteresseerden die een bezichtiging aanvragen en waar de koper tussenzit.

Verder zegt die informatie vrij weinig hoe vaak het bekeken is. Ik kijk bijvoorbeeld ook wel eens rond op sites als funda. Gewoon om eens te kijken naar prijzen van woningen in verschillende regio's. Dat ik dan een woning bekijk wil niet zeggen dat ik dan maar op zoek ben of serieus geïnteresseerd ben in de woning. Zo is het best eens grappig om naar de duurste en goedkoopste woning te kijken op een dergelijke site. Ik weet van sommige mensen dat ze dit ook doen. Al deze mensen worden wel meegenomen in de statistieken.

Ik ben het met sjoegel eens. Mensen die serieus op zoek zijn naar een woning en willen gaan kijken hier en daar gaan gericht op zoek naar woningen in een bepaalde regio, prijsklasse, type huis e.d. De groep waar een serieuze koper tussen kan zitten, weet uw huis echt wel te vinden ook als het op pagina 10 staat. Mogelijk is het zinvoller dit geld uit te geven aan een goede verkoopstyling en fotografie van de woning ipv een paar maanden als tophuis vermeld te staan. Nee in die branche ben ik ook niet werkzaam.

Gemma33

verkopers behoorlijk wanhopig
informatie vrij weinig ...Gewoon om eens te kijken
Mee eens: een serieuze koper weet het huis wel te vinden.

Natuurlijk kun je het hebben over de zin, onzin en het effect van het plaatsen van je huis als Tophuis op Funda.
Maar dat geldt ook voor de openhuizen dag, waar drommen onbekenden voor de gezelligheid gewoon eens je huis komen bekijken en beoordelen.
Dat geldt ook voor het effect van (re)styling en de mogelijke geld-uit-de-zak-klopperij van deze bureaus
Immers: Iemand die valt voor strak, modern en minimalistisch zal een klassiek ingerichte woning anders beoordelen. Je woning verkoopt dan niet beter.

Echter dat zijn allemaal andere discussies.

Waar het omgaat is,
- dat het statistiek gedeelte van Funda niet goed werkt, toezending van de statistieken er soms uitligt (geeft Funda zelf toe)
- die storing al tijden duurt
- Funda niet reageert op emails
- je wat mag verwachten wanneer je voor iets betaalt

Laten we het over díe kwaliteit van Funda hebben.

Emmy75

Gemma33 schreef:Dat geldt ook voor het effect van (re)styling en de mogelijke geld-uit-de-zak-klopperij van deze bureaus
Immers: Iemand die valt voor strak, modern en minimalistisch zal een klassiek ingerichte woning anders beoordelen. Je woning verkoopt dan niet beter.
Wel en niet. We komen dan al snel bij het argument uit "de kopers kijken er wel doorheen". Als ik iets met verbazing heb bekeken de afgelopen jaren bij de verschillende huizenprogramma's is het wel dat de koper bijna nergens meer "doorheen" lijkt te kijken. Zeker in tijden dat de huizen voor het oprapen liggen en kopers het voor het uitzoeken hebben spreekt een huis dat goed ingericht is veel meer veel meer tot de verbeelding dan een huis dat dit niet is. De huiseigenaar is meestal blind voor bepaalde zaken een huis dat aanspreekt voor verkoop ziet er soms anders uit dan een huis waarin lekker geleefd wordt.

Meestal weten ze bijvoorbeeld in het programma uitstel van executie een woning wel behoorlijk snel te verkopen in deze tijden. Ok daar wordt wel erg extreem verbouwd maar goed.

Persoonlijk denk ik echt dat hoe en woning eruit ziet veel belangrijker is bij een bezichtiging omdat er dan serieus geinteresseerden over de vloer zijn dan bovenaan staan bij de funda resultaten. Dat vind ik persoonlijk meer geldklopperij. Eerlijk gezegd het openhuizen gebeuren zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. Ik denk eerder dat de echt geinteresseerde wel een bezichtiging aanvraagt.
Gemma33 schreef: ...
- je wat mag verwachten wanneer je voor iets betaalt
Natuurlijk zou het eigenlijk wel moeten kloppen. Aan de andere kant is het statistieken gebeuren slechts een klein deel van de propositie van een tophuis en dus ook maar een klein deel van hetgeen waarvoor betaald wordt. Het belangrijkste deel is dat het huis een prominente plaats krijgt bij de zoekresultaten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjoegel schreef:Als een huis een tophuis is dan denk ik dat die verkopers behoorlijk wanhopig zijn !
En volgens mij bepalen potentiele kopers nog altijd of iets een tophuis is of niet.... Maar we gaan OT.

Gemma33

hoe en woning eruit ziet veel belangrijker ... het huis een prominente plaats krijgt
Mee eens, waarbij o.a. ligging, grootte, indeling en onderhoud ook nog eens een rol spelen, toch?
Je kunt dit alles juíst benadrukken door een hulpmiddel als "Tophuis" in te zetten.
Het kost wat, maar je bereikt tijdelijk - hopelijk - meer mensen door een meer prominente plaats.
Niks mis mee.

De afweging om een volgende keer je huis wel of niet als Tophuis aan te bieden, hangt o.a. misschien mede af van het aantal hits of views. Handig daarbij zijn de statistieken.
Laat nu juist dit onderdeel niet of onvoldoende werken.
Wanneer je ook nogeens geen respons krijgt op emails, vraag je je af hoe ze bij Funda bezig zijn en wat ze belangrijk vinden.
En daar gaat het mij om.
En volgens mij bepalen potentiele kopers nog altijd of iets een tophuis is of niet....
Daar gaat de discussie helemaal niet over, maar dat zal je nu wel duidelijk zijn, toch.

Emmy75

GJvdZ schreef:En volgens mij bepalen potentiele kopers nog altijd of iets een tophuis is of niet.... Maar we gaan OT.
Ik vind dat er een andere afkorting moet komen..
OT kan zowel Off Topic als On Topic zijn terwijl ze nogal wat anders betekenen.

Gemma33

OT
Ja, mee eens. Net als EOD End Of Discussion of Explosieven Opruimingsdienst Defensie...

En die statistieken? Het heeft een dag ofzo gewerkt. Het ligt alweer 4 dagen stil.
Daar mag op gedronken worden; tijd voor een feestje bij Funda.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef:
e bent immers benieuwd naar het aantal views.
Wat heb je daaraan? Je bent toch niet op zoek naar kijkers, maar naar 1 koper? Vind het persoonlijk weggegooid geld om voor de kwalificatie 'tophuis' geld uit te geven.

Als ik op Funda een huis zoek, kijk ik helemaal niet naar wel/niet tophuis.
Precies. Sterker nog, als iets als "tophuis" wordt aangeprezen denk ik meteen dat daar iets mee aan de hand is. Vanuit de verkoper lijkt het me ook niet slim. Als je extra geld uitgeeft om je huis te verkopen ben je kennelijk "desperate" hetgeen je onderhandelingspositie niet beter maakt. Waarschijnlijk is het effectiever om dan gewoon wat van de vraagsprijs af te halen, dan kom je ook hoger in de lijst.

Gemma33

Ik heb onlangs mijn huis als Tophuis op Funda gehad. Ik was benieuwd naar het aantal views.
Maar ja .. wat ik al zei ... het statistiekgedeelte bij Funda is een ramp.

En met blijdschap deel ik mee, dat ik het huis (nog even ondervoorbehoud) heb verkocht.
Jullie vooronderstelling of aanname wat betreft Tophuis klopt dus niet.
Wanneer je je huis wat meer onder de aandacht brengt, bereik je meer mensen.
Meer mensen, meer potentiele kijkers. Meer kijkers, meer potentiële kopers.
En je hebt maar 1 koper nodig.
Kortom: Bij mij heeft het gewerkt. :D :D
En voor diegenen die hun geld niet willen uitgeven voor "Tophuis": blijf lekker op je geld zitten en hou het warm. :wink:
Nu het statistiek gedeelte bij Funda nog. Dat was waar het omging.
EOD

Emmy75

Gefeliciteerd ( even onder voorbehoud dan ) dat is mooi nieuws.

Wat ik me wel even afvraag is in hoeverre het hieraan gelegen heeft of hadden deze kopers uw huis ook wel zonder tophuis gevonden. Maar dat maakt eigenlijk ook niet zoveel uit u heeft uw huis verkocht en daar draait het om.

Emmy75

Vogels, ik ben het niet eens met de term vrouwenlogica, ik vraag me precies hetzelfde af.

Gemma33

vrouwenlogica Dan is 'mannenlogica' zoiets als niet buiten de lijntjes kunnen denken.
Wanneer mannen een nickname zien staan als Gemma, dan denken de mannen meteen dat ze met een vrouw van doen hebben....ha ha.
Anders gezegd: het verstand niet tussen de oren maar tussen de benen :lol:

Weer anders gezegd: Het denken in vooronderstellingen, aannames en vooroordelen is ook een kunst.
Goed lezen ook. Mannen, sla de woorden causaliteit, potentieel in het woordenboek er nog eens op na. EOD EOD :!:

Gesloten