LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht dataverkeer Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HansBax
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:06

Klacht dataverkeer Vodafone

Ongelezen bericht door HansBax »

In de maanden juli, augustus, september 2009 kreeg ik in het totaal 3 facturen van samen bijna 1000 Euro aan dataverkeer. Ik heb onmiddellijk het dataverkeer laten blokkeren. Toen ik de klantenservice belde wilden ze uit coulance onmiddellijk de helft van deze bedragen kwijtschelden. Ik gaf ook al aan dit opmerkelijk is, omdat ze niet eens mijn klacht hebben onderzocht. Daar komt nog bij dat ik helemaal geen dataverkeer gebruik, ik houd zelfs iedere maand bijna mijn belminuten over. Wat ook opmerkelijk was, dat iek ieder dag 23,45 uur dataverkeer had. Ik gaf ook aan bij de klantenservice dat ik het raar vindt dat het 23,45 uur dataverkeer is en geen 24 uur. Maar er waren ook dagen bij dat ik mijn telefoon zeker niet heb aangehad!!!! De mevrouw bij de klantenservice zei dat ik kabouters thuis had..... tja... dat zou kunnen.... maar is niet waarschijnlijk.

Uiteindelijk werd mij toegezegd dat ze het probleem zouden onderzoeken, en het geschiedde... de facturen werder gecrediteerd...... ((behalve de maand september))....

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben een half jaar verder, twee blokkeringen, twee klachten, en het schiet niet op. Vrijdag kreeg ik een brief dat mijn klacht was onderzocht, en dat het dataverkeer echt met mijn simkaart was gemaakt, en dat het makkelijk is (1 druk op de knop) om verbinding te maken, en dat het wel per ongeluk zal zijn gedaan. Ik moet z.s.m. 223,14 overmaken.

Tja ga je zo met klanten om????? Vodafone is history voor mij en mijn gezin. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb genoten, los van alle zinloze gesprekken die ik met de klantenservice heb gevoerd, dat is ook al minstens 50 Euro. Dan maar een jurist er op..... maar ben heel benieuwd naar soortgelijke ervaringen.....

Ik heb nu een kaartje van de AH in mijn telefoon, en dat werkt perfect

Hans

dhrKroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2012 12:53

Re: Klacht dataverkeer Vodafone

Ongelezen bericht door dhrKroon »

hi, Wij hebben bij Vodafone ook meegemaakt dat er maandelijkse kosten op de factuur blijken te worden opgevoerd voor dataverkeer terwijl alle settings van de telefoon op dataverkeerd uitgeschakeld staan.

reactie van Vodafone is dat het je eigen probleem is ("je zou het als consument moeten weten", maar als er iets fout is aan de telefoon dan gebeurt het zonder dat je het merkt..) als sommige telefoons dan vanwege mogelijke technische mankementen alsnog contact met Vodafone leggen (ondanks alle settings). In mijn geval werd mij gemeld dat er besloten werd om maximaal 50 euro af te schrijven per maand (in plaats van het op te lossen).

Voor ons pas laat zichtbaar ivm automatisch incasse. Ze willen wel wat vergoede maar lang niet alles (ik denk dat het ongeveer 10% is).

Geen Vodafone meer bij mijn verlenging.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht dataverkeer Vodafone

Ongelezen bericht door berndv »

dhrKroon schreef:hi, Wij hebben bij Vodafone ook meegemaakt dat er maandelijkse kosten op de factuur blijken te worden opgevoerd voor dataverkeer terwijl alle settings van de telefoon op dataverkeerd uitgeschakeld staan.

reactie van Vodafone is dat het je eigen probleem is ("je zou het als consument moeten weten", maar als er iets fout is aan de telefoon dan gebeurt het zonder dat je het merkt..) als sommige telefoons dan vanwege mogelijke technische mankementen alsnog contact met Vodafone leggen (ondanks alle settings). In mijn geval werd mij gemeld dat er besloten werd om maximaal 50 euro af te schrijven per maand (in plaats van het op te lossen).

Voor ons pas laat zichtbaar ivm automatisch incasse. Ze willen wel wat vergoede maar lang niet alles (ik denk dat het ongeveer 10% is).

Geen Vodafone meer bij mijn verlenging.
2x een zelfde bericht?

Zoals ik al zei, als de telefoon het doet zonder dat die het zou oeten, moet u uw telefoon laten repareren. Daarnaast kunt u ook apn's verwijderen. Als die verwijderd zijn, kan er geen dataverkeer meer zijn, omdat de telefoon niet meer weet hoe en waarmee die een verbinding moet maken. Dit wordt in de handleiding meestal niet uitgelegd, hier staat meestal alleen hoe data en roaming uitgeschakeld mieten worden.

Bendegek
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:02

Re: Klacht dataverkeer Vodafone

Ongelezen bericht door Bendegek »

Ik ben me een paar dagen geleden rot geschrokken, toen ik bij ” mijnvodafone” mijn verbruik ging checken.
900 bel minuten over mijn bundel heen. Mijn rekening zou op €800,- komen.
Ik heb meteen de klantenservice van Vodafone gebeld en toen zeiden ze mij, dat ik op zaterdagmiddag voor 9,7 gb op hun 3G netwerk gebruik had gemaakt.
Ik heb toen ik thuis was inderdaad wat gebruik gemaakt van internet op mijn telefoon, maar via onze wifi netwerk thuis.
Vrijdag (dag ervoor)heb ik namelijk een sms gekregen van Vodafone, dat ik nog 125 mb tegoed had, dus ik heb bewust de dagen erop, alleen thuis via wifi netwerk gebruik gemaakt van internet. Niks bijzonders en zeker niet veel en zeker niet de hele dag.
Het is onmogelijk om in 1 dag 9,7 gb te verbruiken met je mobiel via 3G .
Zelfs als je constant films via je telefoon aan het downloaden bent dan is het nog onmogelijk dat je 9,7 gb op 1 dag haalt.
Een accu zou dit niet trekken, zelfs de telefoon constant op de lader is het sowieso met de snelheid van 3G niet haalbaar!
Het is gewoon weg onmogelijk!!!!
De jongen van de klantenservice van Vodafone zou dit voorval met zijn leidinggevende bespreken en zou mij terug mailen.
Hij heeft terug gemaild met de mededeling dat de helft kwijtgescholden wordt, dus nog €400,-
Het is te belachelijk voor woorden als ik normaal altijd een rekening heb van rond de €50,- dat ik nu een rekening tegemoet zie komen van €400,- terwijl het niet mogelijk is dat iemand via mobiel 9,7gb verbruikt.
Ik heb dit ook in de mail terug geantwoord, dat het niet mogelijk is en ik wil meer details en tijden zien, zodat ze mij kunnen overtuigen.
Dit is wat ik voor antwoord van Vodafone terug kreeg:
“De specificatie kan ik u pas in november sturen aangezien ik in de lopende maand geen details kan opsturen.
Ik moet u dus vragen om geduld te hebben en het aanbod van 50/50 blijft staan van onze kant.
Er is wel degelijk op ons 3G netwerk geinternet en dat is ook geregistreerd door ons.”
Luister ik ontken niet dat er een mogelijkheid is dat er gebruik gemaakt is van 3G van hun, maar 9,7gb op 1 dag is NIET mogelijk en daar zegt hij niks van?
Ik ga zeker niet wachten op deze rekening. Zeker eerst betalen omdat er anders toren hoge incasso kosten er boven op komen en als je wel betaald dan maar zien of je gelijk haalt.
Ik heb al jaren Vodafone. Ik betaal iedere maand netjes mijn rekeningen en dan durven ze te zeggen dat ik geduld moet hebben, omdat Vodafone niet eerlijk is en zo veel geld bij mensen afhanden maken.
Ze verdienen sowieso al ontzettend veel aan heel die internet als ik zie dat er nu een actie loopt van 10gb voor €75,-

Gewenste oplossing
Kwijtschelding van de 9,7gb van die ene zaterdag(middag) En zeker niet afkomen met ieder de helft want 5gb op 1 zaterdagmiddag verbruiken is nog steeds ONMOGELIJK.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Klacht dataverkeer Vodafone

Ongelezen bericht door TheLD »

Leg mij eens uit waarom dit onmogelijk is?

Ik ken mensen die bijna het maximum halen van 14.4Mbit op 3G.

Bendegek
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:02

Re: Klacht dataverkeer Vodafone

Ongelezen bericht door Bendegek »

Stel dat je optimale verbinding (100% signaal), dan heb je een snelheid van 3,6Mbps. Dus als je direct onder de paal staat, dan zou je in theorie 9,7GB in 6,1 uur kunnen downloaden.
Maar in het relaas staat dat die IK slechts 125mb tegoed had. Hierna verlaagt vodafone automatisch de snelheid naar 384 Kbps. Dus de overige 9,575GB worden dus op lage snelheid gedownload. Dit duurt ongeveer 58.1 uur met een optimale verbinding (100%). Een slechter verbinding duurt dus nog langer. Het lijkt me sterk dat dit niet wordt opgemerkt - of dat de accu niet leeg raakt in deze periode.

Gesloten