LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 18 jaar eigen inkomen en toch alimentatie eisen
Re: 18 jaar eigen inkomen en toch alimentatie eisen
je kind laten tekenen omdat ze 18 is en dan denkt dat het rechtsgeldig is ???? kind heeft geen of weinig inkomen ook dat gebeurt mijn dochter heeft onder dwang .............na brief lbiO , en met geen besef getekent ) is verstandelijk beperkt, voor die paar euro alimantatie, nog niet de helft waar ze recht op heeft wat voor vader ben je dan????? briefen advocaat liegen er niet om ook .......... wij waren intussen bezig met bewindvoer en mentorschap voor haar gelukkig is haar hand tekening niet rechts geldig verklaard . elk kind kun je blij maken door te zeggen hier heb je 150 euro op je rekening geopend door de vader terwijl ze zelf een heeft ..... een brief naar de advocaat, moeders maakt er gebruik er van, gaat er van op vakantie en nog meer, als je als vader daar zo van overtuigt bent neem dan ook de verantwoordelijkheid en laat je alimentatie op norm uitzoeken, ga geen eigen rechter spelen en ga het spelen via het kind!!!!!! die willen nimmer tussen de ouders in komen te staan of ze nu 10 zijn of 18.............. maar een ding laat nooit te nimmer als je kind 18 is een handtekening zetten .... want die word als geldig gezien terwijl je kind miss nooit een inkomen heeft om van rond te komen, best mogelijk dat de volledige alimentatie niet lmeer hoeft te voldoen,,, prima maar hij kan niet alleen naar zich zelf kijken he maar ook naar mij de moeder!! wij weten nu al dat de vader het enorm op zijn flikker gaat krijgen om de manier waarop--------------ff ter duidelijkheid nog voor er voor over gevallen word . nee niks geen geld trekkerij maar doe het op een eerlijke manier!!!!!!!!--
Inderdaad hier geldt hetzelfde, jaren geen contact door manipulatie dan belt het kind ineens als het bijna 18 wordt, en als je dan iets onderling wil regelen wordt er gezegt dat je maar geen contact meer op moet zoeken, wordt je geblockt van alle contacten en komt het L.B.I.O in eens achter je aan.Jabur schreef:Klopt ik vind het verschrikkelijk, maar loyaliteit aan de verzorgende ouder kan vervelende bijwerkingen hebben als de verzorgende ouder kinderen als manipulatie werktuig ziet helaas Er zijn vaders zat waar de kinderen niet meer komen na een scheiding. Maar als het om de maandelijkse bijdrage gaat voldoen deze vaders nog uitstekend.
Dat libo kan alleen wat als je niet betaald en er een achterstand is van mininmaal 1 maand. Als je gewoon betaald volgens beschikking is er niks aan de hand kijk maar op de site van deze instantie.
Daar wordt het haarfijn uitgelegd.
Ja klopt, daar heeft U gelijk in, maar omdat wij in onderhandeling waren,de zoon zou het briefje van de advocaat tekenen om afstand te doen, (nadat hij zelf geinformeert had), Wij een week gewacht op een briefje die niet kwam en zoon niet meer bereikbaar en alle contacten verbrak, liepen wij dus inmiddels een maand achter, dat hebben wij dus geweten want de zoon kon wel met het L.B.I.O onderhandelen maar een fatsoenlijk gesprek met zijn vader kan er niet vanaf.Jabur schreef:Dat libo kan alleen wat als je niet betaald en er een achterstand is van mininmaal 1 maand. Als je gewoon betaald volgens beschikking is er niks aan de hand kijk maar op de site van deze instantie.
Inmiddels de achterstand voldaan!!!!
doordat er van af mijn dochter haar 18 verjaardag geen alimentatie meer kwam hebben ook wij eerst het lbio geschakeld na bericht hiervan naar de vader heeft mijn dochter dus moeten tekenen om afstand te doen van haar allimentatie , zonder overleg of wat dan ook, deed ze dit zou ze zelf een paar eurootjes krijgen op een banknummer die haar vader dan zou openen voor haar...... als ze niet zou tekenen zou ze niet meer kunnen komen want dat werd te duur is er gezegd meid snapte van alles niks maar heeft het wel gedaan met vervolg dat wij /zei een brief kregen van het lbio dat de meid had getekent er was een handtekening gezet voor afstand van alimentatie en voor hun dus geldig dus sja zo kan het helaas ook , en hebben wij een advocaat moeten nemen die keihard is het lbio heeft dit later onrechtsgeldig verklaard en ons de brief toegestuurd die ze heeft moeten tekenen dus lbio is er niet altijd voor jou ook als het wel nodig is.
Vind je zelf niet dat alimenatatie tot de 18de verjaardag niet voldoende zou zijn ?jeani schreef:doordat er van af mijn dochter haar 18 verjaardag geen alimentatie meer kwam hebben ook wij eerst het lbio geschakeld na bericht hiervan naar de vader heeft mijn dochter dus moeten tekenen om afstand te doen van haar allimentatie , zonder overleg of wat dan ook, deed ze dit zou ze zelf een paar eurootjes krijgen op een banknummer die haar vader dan zou openen voor haar...... als ze niet zou tekenen zou ze niet meer kunnen komen want dat werd te duur is er gezegd meid snapte van alles niks maar heeft het wel gedaan met vervolg dat wij /zei een brief kregen van het lbio dat de meid had getekent er was een handtekening gezet voor afstand van alimentatie en voor hun dus geldig dus sja zo kan het helaas ook , en hebben wij een advocaat moeten nemen die keihard is het lbio heeft dit later onrechtsgeldig verklaard en ons de brief toegestuurd die ze heeft moeten tekenen dus lbio is er niet altijd voor jou ook als het wel nodig is.
nee chocomel en op deze manier helemaal niet kind gaat nog gewon naar school en kan het van 50 euro zelf niet doen en daarbij zijn de regels er niet voor niks om tot 21 jaar te betalen toch . lijkt me sterk dat alle vaders van kinderen 18 en ouder zelf maar rechter kunnen gaan spelen daarbij hadden wij andere afspraken gemaakt tijdens de scheiding ik hoefde niks ,zelfs zijn pensoen niet maar hij zou voor haar betalen is er toen al mooi van afgekomen door al minder te betalen en daarbij is dit de derde keer al dat ie wat flikt ........... eens houd het op en moet het kind voor zich zelf opkomen hoeveel alimentatie maakt niet eens uit ,
maar nogmaals als het maar rechtvaardig is en eerlijk gaat .
Wat ik niet begrijp is dat kind wel naar school kan, niet erbij kan werken daardoor een heel klein stukje WAjong krijgt, die combinatie van beiden begrijp ik niet echt.jeani schreef:nee chocomel en op deze manier helemaal niet kind gaat nog gewon naar school en kan het van 50 euro zelf niet doen en daarbij zijn de regels er niet voor niks om tot 21 jaar te betalen toch . lijkt me sterk dat alle vaders van kinderen 18 en ouder zelf maar rechter kunnen gaan spelen daarbij hadden wij andere afspraken gemaakt tijdens de scheiding ik hoefde niks ,zelfs zijn pensoen niet maar hij zou voor haar betalen is er toen al mooi van afgekomen door al minder te betalen en daarbij is dit de derde keer al dat ie wat flikt ........... eens houd het op en moet het kind voor zich zelf opkomen hoeveel alimentatie maakt niet eens uit ,
wie zegt dat ze niet wil werken??? waar haal je dat vandaan???? ze gaat naar school ja omdat ze 2 jaar heeft gemist van school en stage ze gaat naar een zmlk school daar mogen kinderen heen tot ze 20 zijn vandaar ook dat ze recht heeft op een wajong daarbij heeft ze net een hernia operatie gehad en door de uwv arts toch beperkt met dingen doen , kind wil graag werken liefst gelijk al , alleen wat zei wil staat men niet toe das jammer wij doen alles om haar straks aan het werk te krijgen en als ze van school af is zal ze ook werken . maar beetje ver gezocht dat ze nu niet werken kan of wil????
Heb niet geschreven dat ze NIET wil werken !jeani schreef:wie zegt dat ze niet wil werken??? waar haal je dat vandaan???? ze gaat naar school ja omdat ze 2 jaar heeft gemist van school en stage ze gaat naar een zmlk school daar mogen kinderen heen tot ze 20 zijn vandaar ook dat ze recht heeft op een wajong daarbij heeft ze net een hernia operatie gehad en door de uwv arts toch beperkt met dingen doen , kind wil graag werken liefst gelijk al , alleen wat zei wil staat men niet toe das jammer wij doen alles om haar straks aan het werk te krijgen en als ze van school af is zal ze ook werken . maar beetje ver gezocht dat ze nu niet werken kan of wil????
Ik heb geschreven niet kunnen...
staat er ook onder niet kunnen of willen werken?.... had het toch maar toegevoegd want anders word dat zo weer gezegd , is het niet kunnen dan is er vast wel iemand die een opmerking plaatst over het niet willen. . beide niet het geval en waaruit concludeer jij dat ze niet kan werken???? dus iedereen met een wajong kan niet werken??
Omdat ze op school zit en een stukje wajong krijgt dan ga ik er een beetje vanuit dat ze naastjeani schreef:staat er ook onder niet kunnen of willen werken?.... had het toch maar toegevoegd want anders word dat zo weer gezegd , is het niet kunnen dan is er vast wel iemand die een opmerking plaatst over het niet willen. . beide niet het geval en waaruit concludeer jij dat ze niet kan werken???? dus iedereen met een wajong kan niet werken??
haar school niet kan werken want anders zou ze die wajong niet krijgen.......althans dat is wat ik dacht.
Maar laat maar.....ik bedoelde het alleen maar goed.
wajong krijg je als je voor je 18e en beperking hebt) of voor je 30 tijdens een studie wat krijgt, hier gaat het om een meid verstandelijk beperkt ieder op 18 jaar en met een beperking geestelijk of lichamelijk en (zmlk school word altijd gekeurd krijgt een wajong ze kan werken maar. in dag besteding terwijl men meer de kant op wil van een vrij bedrijf voor dit soort jongeren dit soort jongeren heeft geen keuze om verder te leren als ze ouder als 20 zijn gaat men van uit? ook al zou mijn dochter wel werken! en dan weer verder op het topic , zal de vader nog altijd een bijdrage in onderhoud moeten voorzien!!! dit kan een vader nog altijd niet zelf bepalen maar gaat via de rechter tot het kind 21 is en daar bij als het kind zo gehandicapd is en zich na die tijd nog niet zelf kan voorzien nog langer zo ff weer bij het onderwerp zelf!