LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sebastian1983
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2012 14:23

Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Sebastian1983 »

Euphony een bedrijf vanuit belgie , nu ook in nederland ,. na veel lezen en reactie toevoegen en na mijn ervaring ben ik van mening hier weer een beeld van in te geven , na lezen hoe in verleden ging en tegen over nu , schijnt dat EUPHONY niet in verbetering zijn gegaan en in gebreke is betrekking tot facturen , leveren van diensten en correcte afhandelingen naar klanten . klantenservice schaamte voor nederland en hulpzaamheid is ver te zoeken bij euphony ...Ook als bc sta je vaak er alleen voor en klanten worden afgewimpeld als het om feiten gaat die hun niet willen aan horen .

aangezien euphony hier niet in antwoord trekt , hoop ik hiermee weer deze onderwerp weer in beeld te brengen zodat tros radar deze bedrijf aan de tand kan gaan voelen en hun kan laten buigen en de klant geeft wat ze nodig hebben ....


graag zoveel mogelijk reactie's en ervaringen ... hoe meer , hoe beter en hopen dat ze snel in beeld komen op uw tv en dat nederland kan gewaarschuwd worden weer voor deze bedrijf.

Sebastian1983
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2012 14:23

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Sebastian1983 »

Voorbeeld :

klant van me heeft diensten genomen van euphony ,

deze klant is nader te vrede over alles en wat ik hun aanbied namens euphony , aangezien ik
bc bent bij euphony.

Ik zelf ben ook klant bij euphony via een kennis van mij, die ook bc en inmiddels sponsor van mij is bij euphony .

na paar weken kreeg ik telefoontje van een klant van me en het ging over de facturen wat euphony incasseerde bij klant van de bank , deze klopte niet zei ze en bedragen waren te hoog en niet wat afgesproken was ...

ik als bc heb afspraak gemaakt en ben bij klant geweest ,ik heb de facturen na gekeken en kwam tot conclusie dat inderdaad de facturen hoger uit kwamen dan wat de abonnement werkelijk was , en bedrag wat wij aangaven stond er duidelijk bij , alleen euphony ging btw over heen trekken wat niet de bedoeling is , want wij kregen namelijk geleerd , alle bedragen die jij als bc aangeeft zijn Inclusief btw ..

dit was bij klant niet aan de orde en werd dus gewoon btw nog eens over heen berekend .

na aantal keren mailen en bellen en schrijven , heeft euphony uit eindelijk antwoord gegeven als volgt :

na aanleiding van uw mail ., hebben wij de facturen van uw klant bekeken en wij vinden geen fouten in deze facturen .

ik mijn klant op hoogte gebracht en klant heeft zelf mail verstuurd en tot op heden geen antwoord mogen krijgen van euphony ..


klant wilt overstappen en word haar verkondigt dat dit niet kon en dat klant hele periode moet afmaken . dit is dus reinste onzin , want bij 3 in 1 pakket mag je naar aantal maanden gewoon overstappen zonder enige boete die normaal onder de voorwaarden vermeld staat .

daarbij komt nog een andere klant en die heeft alleen mobiel en die kwam met te hoge rekening aan zetten dat de rekening minstens met ruim 210 euro hoger uitvalt dan wat abonnement werkelijk is en dat hij binnen de bundel gewoon valt ook hier weer moeilijk antwoord krijgen van uit euphony.


Ik als bc ben ook zelf klant en inmiddels zelf ook ervaring op de facturen betrekking tot bedragen die niet kloppen .... zoals alles binnen bundel en toch factuur moeten betalen dat 150 euro meer is dan werkelijk kosten .. of twee keer btw bereken en dat er mooi mee berekenen wat dus niet kan en mag
daarnaast nog netwerk blokkeren zonder reden en enige argument ...

ook op website is het onduidelijk wat klant betaald heeft en niet . beweren op achterstand is bij klanten vaak niet te achterhalen op de facturen site ...er staan hele rij facturen en volgens de site is alles netjes betaald en euphony beweerd van niet .. nou hierbij heb ik een foto van gemaakt en opgestuurd en inmiddels netwerk weer helemaal terug gekregen omdat ze als nog geen reden kon bedenken om mobiel te blokkeren ....


en ik kan wel doorgaan , maar vind het gewoon schande dat euphony niet op komt voor hun verantwoordelijkheid , en dat kpn hiermee in zee is gegaan ...

klanten worden overspoeld door bedrog en schandelijk antwoorden van euphony .
niemand weet van hoe en de wat en hoe gang zaken is ...

Waardoor veel fouten worden gemaakt en klant als dupe worden , ook bc's worden hier de dupe van en euphony laat op dat moment hun bc's volledig in de kou staan .. ik ben er klaar mee .en ik help mijn klanten zoverre op weg en zal voor ze klaar staan en euphony die moet gewoon stoppen en andere hobby gaan zoeken , kpn moet gewoon nadenken , want slechte naam krijgen , dat krijgen ze door euphony , ook al is kpn niet altijd de beste , maar dit gaat gewoon tever ....

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door newmikey »

Ouwe hap en snap niet dat daar weer een nieuw topic voor moet komen. Wie er nu nog intrapt hoeft niet op sympathie te rekenen wat mij betreft.

Sebastian1983
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2012 14:23

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Sebastian1983 »

newmikey , ik snap het , ik ben er helaas in getrapt , naja helaas , maargoed het is naar mijn mening wel belangrijk en het blijft belangrijk dat men gewoon beschermt moet worden, voor dit soort bebrijven dus zodoende he ... maar ik snap je wel iedergeval .... maar mijn klanten zeggen ook dat euphony gewoon eens moet gaan buigen en na aanzien van berichten uit verleden kan je beter op gebied gaan van NU en zien dat het totaal geen verbetering is , ik kon euphony eerst niet en na mate meer lezen enzo , denk ik van **** !!! wat heb ik aan mun stok hangen enzo ...

goellie3x
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2012 06:22

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door goellie3x »

Na het lezen van deze topic ben ik wel gaan twijfelen, want sinds kort ben ik bc bij euphony en heb
een paar diensten afgenomen die nog niet zijn ingegaan.
De gesprekken, bijeenkomsten en trainingen die ik heb gevolgd waren behoorlijk professioneel en
geloofwaardig.
Ook ik zag het helemaal zitten om na een tijd al geen werk te hebben iets voor mijzelf te gaan doen
en niet steeds bij een baas me moeten te verantwoorden.
Nu twijfel ik of ik wel moet door gaan met dit alles en me tijd anders moet gaan besteden.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door youngconnect »

Ik wil hier toch graag enige nuance in aanbrengen.

Ik zie dit namelijk als een lastercampagne.
Mensen zijn altijd heel goed in vermelden dat dingen niet goed gaan, maar bij ieder bedrijf gaat er wel eens wat mis.
Zelf zit ik bij Euphony, ook enkele familieleden en ik heb nog nergens enig probleem bespeurd.

En wat betreft de reactie van Sebastian83.
Als je een factuur van een klant niet begrijpt, vraag je het na bij een collega die het wel snapt.
Ik heb een klant die in het begin hetzelfde probleem had en ik heb dat ter plekke opgelost voor haar.

Dus je kan wel zeggen dat Euphony haar verantwoordelijkheid niet neemt, maar de verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook bij jou als jij klanten werft.

Maar goed. Mijn ervaringen zijn dus alleen maar positief rond dit bedrijf.

Barbara_71
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2012 15:35

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Barbara_71 »

Onderstaand een korte omschrijving van ons 2de geschil met Euphony.


Geacht lezer,

Vol verbazing zien wij vandaag een brief met een “dreigement” van deurwaarders als wij niet binnen 14 dagen betalen. Brief is gedateerd van 05-02-2013 opgemaakt in Antwerpen.
Begrijp ons goed wij willen maar al te graag betalen, echter is het voor de 2de maal een administratieve wanorde binnen Euphony, en willen eerst duidelijkheid over de door ons gedane betalingen.
Wat helemaal onze verbazing schets is dat er in jullie brief de volgende regel staat vermeld.

"Voor vragen naar aanleiding van deze buitengebruik- en ingebrekestelling kunt u contact opnemen met de afdeling debiteurenbeheer (Credit & Collections) te bereiken van maandag tot en met donderdag van 09u00 tot 18u00 en vrijdag van 09u00 tot 17u00 via het klantenservice nummer +31 (0) 88-222 9 222 (lokaal tarief)"

Dus vandaag wederom gebeld met jullie geweldige klantenservice, gesproken dit maal met Viktor, en krijg te horen dat Credit en Collections telefonisch nooit benaderbaar zijn, alleen maar per mail, mijn vraag gelijk waarom dit dan wel in de brief vermeld word, word ontwijkend beantwoord.


Zoals u zelf kunt zien in dit overzicht en op de tot 2 maal toe gestuurde bankafschiften zijn factuurnummers 11052016 – 00365605 en 00464398 gewoon betaald door ons.

Factuurnummers 00277012 – 00298110 – 00414001 zijn door ons nooit ontvangen, en nu niet aankomen met de melding U kunt ze ook online downloaden, nee als wij steeds een hardcopy (papieren versie) factuur krijgen in de brievenbus krijgen verwachten we ook dat dit netjes elke maand gebeurt. Dat Euphony vervolgens verzuimd deze in de maanden april, mei en oktober 2012 te versturen, mag u niet op ons bordje neerleggen.

Helaas moeten wij ook constateren dat op de emails van 14-01-2013 11:39 uur, 18-01-2013 12:52 uur en 06-02-2013 09:23 uur, wederom vanaf de kant van Euphony niet gereageerd word.
In deze emails in bovenstaand verhaal tot 3 maal toe aangedragen, echter blijft het stil aan de kant van Euphony.

Ik heb zelf meer dan 12 jaar bij een grote mobiele provider gewerkt op de afdeling die klachten zoals deze oppakten, en ik kan u zeggen wat Euphony hier neerzet is echt te zot voor woorden.
Dit is nl niet de eerste keer dat er een geschil is met Euphony, het eerste geschil heeft een jaar geduurd eer dat Euphony er achter komt verkeerd bezig te zijn geweest, maar hiervan leren… jammer.

Wat ook erg vreemd is, dat de grote jongens op de mobiele markt, je eerst nog een herinnering sturen, je dan een sms sturen met herinnering, en dan vervolgens worden eerst de uitgaande gesprekken geblokkeerd en dan pas ook alle inkomende als je echt niet betaald.
Wat doet Euphony, die blokkeren gelijk alles.

Daarbij betreft het hier ook nog eens een zakelijk nummer welke nu al een tijd niet bereikbaar is, gelukkig hebben wij een ander nummer op de website nu gezet, maar dat neemt niet weg dat door het directe afsluiten en het niet reageren van Euphony op emails wij dus nu ook clienten mislopen.
Sterker nog, als het zover moet komen dat we ook nog eens alle briefpapier en kaartjes aanmoeten passen, vraag ik me af of Euphony die rekening gaat betalen.

Hopelijk wordt er nu wel gereageerd op deze email, want de tekst in uw correspondentie
“wij helpen u graag verder” slaat in dit geval ook nergens op.


PS Vandaag 15-2-2013 na deze mail krijgen wij een response op een van de eerder verzonden emails, en wat vraagt men....of we de betaalbewijzen door kunnen sturen, deze hebben ze inmiddels al 6 keer gehad. Inclusief per aangetekende post, Jammer we zijn er als BC begonnen, uitleg hulp en wat nog meer kan je naar fluiten.
Dus @Youngconnect hopelijk blijven jouw ervaringen positief, maar er klopt een heleboel niet in die toko...

Greetje Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2013 10:07

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Greetje Bos »

Euphony is nu wel heel erg bezig, onder het logo van KPN proberen ze mensen in Groningen als klant te vangen. Mijn vraag aan de jongeman die bij mij kwam, is dit echt van de KPN. Hij zei; Ja, het is een zuster bedrijf van de KPN. Voor 30 euro kreeg ik zowel internet en bellen + tv
internet 30mb
bellen - gratis 120 minuten voor zowel mobiel als vast, onderling gratis internetbellen.
interactief; 60 digitale zenders,
live tv pauzeren
programma gemist, gratis modem en gratis monteur.
Ik heb gelijk de KPN gebeld en daar ontkenden ze dat Euphony een dochteronderneming van hun is.

Ook heb ik alles zwart op wit laten zetten door die man en zijn telefoonnummer heb ik ook.

Mijn vriendin heeft ze ook aan de deur gehad en daar liepen ze ook met een aantal mensen, zij woont in een heel andere wijk dan ik.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door newmikey »

Greetje Bos schreef: Ook heb ik alles zwart op wit laten zetten door die man en zijn telefoonnummer heb ik ook.
Aangezien die man geen enkele contractuele verbinding heeft met Euphony kunnen (en zullen) ze alles glashard ontkennen als het er op aan komt, de man werkt voor zichzelf en vertegenwoordigt niemand.

Consument01
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2013 17:23

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Consument01 »

wat mij wel opvalt is dat 70% van alle deze negatieve berichten komen uit het mond van 3 personen.
Hoe zit dat?

Ik ben namelijk ook 1 jaar werkzaam voor euphony en niet zonder succes. Heb ik ook inderdaad problemen en mis communicaties ervaren en het werd opgelost. 1 keer moest ik apart voor naar Nieuwegein maar tot op heden zit deze klant aangesloten puur door onze (BC) personelijke hulp.
Euphony is nu wel heel erg bezig, onder het logo van KPN proberen ze mensen in Groningen als klant te vangen. Mijn vraag aan de jongeman die bij mij kwam, is dit echt van de KPN. Hij zei; Ja, het is een zuster bedrijf van de KPN. Voor 30 euro kreeg ik zowel internet en bellen + tv
internet 30mb
bellen - gratis 120 minuten voor zowel mobiel als vast, onderling gratis internetbellen.
interactief; 60 digitale zenders,
live tv pauzeren
programma gemist, gratis modem en gratis monteur.
Veel consultants doen hun werk op hun eigen manier wat word door euphony afgeraden. En deze beste BC heeft het gewoon verkeerd uitgelegd, waarschijnlijk omdat hij/zij maar net met euphony bezig is.

En nu nog even een vraag aan newmikey: noem is een bedrijf die foutloos functioneert

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door puma73 »

Consument01 schreef:wat mij wel opvalt is dat 70% van alle deze negatieve berichten komen uit het mond van 3 personen.
Hoe zit dat?

Ik ben namelijk ook 1 jaar werkzaam voor euphony en niet zonder succes. Heb ik ook inderdaad problemen en mis communicaties ervaren en het werd opgelost. 1 keer moest ik apart voor naar Nieuwegein maar tot op heden zit deze klant aangesloten puur door onze (BC) personelijke hulp.
Euphony is nu wel heel erg bezig, onder het logo van KPN proberen ze mensen in Groningen als klant te vangen. Mijn vraag aan de jongeman die bij mij kwam, is dit echt van de KPN. Hij zei; Ja, het is een zuster bedrijf van de KPN. Voor 30 euro kreeg ik zowel internet en bellen + tv
internet 30mb
bellen - gratis 120 minuten voor zowel mobiel als vast, onderling gratis internetbellen.
interactief; 60 digitale zenders,
live tv pauzeren
programma gemist, gratis modem en gratis monteur.
Veel consultants doen hun werk op hun eigen manier wat word door euphony afgeraden. En deze beste BC heeft het gewoon verkeerd uitgelegd, waarschijnlijk omdat hij/zij maar net met euphony bezig is.

En nu nog even een vraag aan newmikey: noem is een bedrijf die foutloos functioneert
En de volgende betweter is er weer, deze zal het ons wel eens precies uit de doeken doen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door newmikey »

puma73 schreef:En de volgende betweter is er weer, deze zal het ons wel eens precies uit de doeken doen.
+1 zucht...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben namelijk ook 1 jaar werkzaam voor euphony en niet zonder succes. Heb ik ook inderdaad problemen en mis communicaties ervaren en het werd opgelost. 1 keer moest ik apart voor naar Nieuwegein maar tot op heden zit deze klant aangesloten puur door onze (BC) personelijke hulp.
Ok, ik haal m weer van stal, een ontzettend nobel streven maar waar kan ik terecht als ik een probleem heb als mijn consultant met vakantie, ziek, in de bioscoop zit of om andere redenen niet bereikbaar is ?
Dan liever een wat minder kundige helpdesk maar wel een die gewoon altijd bereikbaar is.

Consument01
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2013 17:23

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Consument01 »

Dat is helaas aan de consultant zelf. Ik ben er voor mijn klanten want zij zijn eigenlijk die jou jou loon betalen. En het is dus in mijn belang dat mijn klanten blijven verlengen.

En het zijn niet onbekende diensten en ik blijf het herhalen waar worden geen fouten gemaakt?

oja dan had je nog piramide... Elke bedrijf heeft een piramide structuur is het verdien of werkwijze formule.. Je hebt toch altijd 1 baas - (2-10 managers) - (1-100 medewerkers) van hoog naar laag.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door puma73 »

Consument01 schreef: oja dan had je nog piramide... Elke bedrijf heeft een piramide structuur is het verdien of werkwijze formule.. Je hebt toch altijd 1 baas - (2-10 managers) - (1-100 medewerkers) van hoog naar laag.
Dit is een dooddoener die hier al meermalen is ontkracht. Dit is een onzinstelling die maar al te graag door mlm en piramide spelers wordt gebruikt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door bprosman »

oja dan had je nog piramide... Elke bedrijf heeft een piramide structuur is het verdien of werkwijze formule.. Je hebt toch altijd 1 baas - (2-10 managers) - (1-100 medewerkers) van hoog naar laag.
Wel hierarchisch niet in het verdienmodel, mijn manager en hoger krijgen geen provisie / bonus als ik meer mensen binnenhaal.
Integendeel , met de huidige crisis krijg je als manager al bijna een bonus als je mensen buitengooit.

Eek420
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2013 13:20

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Eek420 »

Na heel veel te hebben gelezen op internet over de gang van zaken binnen Euphony. Mijn contract loopt nu een jaar en in dat jaar heb ik heel wat factures gekregen, herinnneringen waarvan ik nog nooit een factuur heb ontvangen, achtelijk hoge facturen van €210,-.

Eerst zocht ik de fouten bij mijzelf maar jammer genoeg merk ik nu dat er niets van klopt. Meerdere keren contact gezocht met Euphony. Telefonisch, e-mails, schriftelijk maar tot op heden nog steeds geen reactie op één van al die pogingen.

Ik merk ten eerste dat er in ieder forum weer mensen zijn die de negatieve reacties aanvallen en redenen/voorbeelden proberen te geven waarom de negatieve reacties niet terecht zijn. Het is ook makkelijk zeggen, over elk bedrijf zijn slechte berichten te vinden. Ook bij elk bedrijf zijn positieve berichten te vinden, helaas dat het bij euphony toch meer de reactie opwekt dat er wordt opgelicht.

Het was erg jammer dat ik niet iets meer had gezocht naar reacties voordat ik voor het contract had getekend. Mensen zijn er op getraind om een goed verhaal te doen en mensen een contract aan te smeren, dat is hier echter niet het geval want zelfs de consultans komen er later pas achter en kunnen dan hun klanten niet meer helpen.

Mijn vraag:
Ik probeer nu al twee maanden mijn contract op te zeggen, telefonisch kan dat niet dus had ik als eerst een brief gestuurd. Geen reactie, toen maar gebeld (wel 20 keer).. wordt niet opgenomen. Via "Mijn Euphony" een mail gestuurd, geen reactie.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Stel dat ik nog langer geen contact met Euphony kan krijgen, dan ben ik van plan niet meer te betalen. Euphony blijft in gebreke en leeft het contract juridisch niet goed na dus kan ik mijn eige verplichtingen opschorten. Uiteindelijk zal er dan een dagvaarding door de bus komen.
Ik zal dan een conclusie van antwoord opstellen met mijn verweer, mijn 2e vraag: hoeverre sta ik in mijn recht?

Please help, wordt echt behoorlijk moe van al dit gedoe.

Belinda70
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2013 14:08

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Belinda70 »

Consument01 schreef:wat mij wel opvalt is dat 70% van alle deze negatieve berichten komen uit het mond van 3 personen.
Hoe zit dat?

Ik ben namelijk ook 1 jaar werkzaam voor euphony en niet zonder succes. Heb ik ook inderdaad problemen en mis communicaties ervaren en het werd opgelost. 1 keer moest ik apart voor naar Nieuwegein maar tot op heden zit deze klant aangesloten puur door onze (BC) personelijke hulp.
Euphony is nu wel heel erg bezig, onder het logo van KPN proberen ze mensen in Groningen als klant te vangen. Mijn vraag aan de jongeman die bij mij kwam, is dit echt van de KPN. Hij zei; Ja, het is een zuster bedrijf van de KPN. Voor 30 euro kreeg ik zowel internet en bellen + tv
internet 30mb
bellen - gratis 120 minuten voor zowel mobiel als vast, onderling gratis internetbellen.
interactief; 60 digitale zenders,
live tv pauzeren
programma gemist, gratis modem en gratis monteur.
Veel consultants doen hun werk op hun eigen manier wat word door euphony afgeraden. En deze beste BC heeft het gewoon verkeerd uitgelegd, waarschijnlijk omdat hij/zij maar net met euphony bezig is.

En nu nog even een vraag aan newmikey: noem is een bedrijf die foutloos functioneert
Ja veel consultant doen hun werk op hun eigen manier maar Euphony onderneemt niets tegen deze consultants en laat klanten met het probleem zitten. Daarnaast heeft Euphony al eerder middels telefonische verkoop klanten geworven onder de naam van kpn.

Belinda70
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2013 14:08

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Belinda70 »

Eek420 schreef:Na heel veel te hebben gelezen op internet over de gang van zaken binnen Euphony. Mijn contract loopt nu een jaar en in dat jaar heb ik heel wat factures gekregen, herinnneringen waarvan ik nog nooit een factuur heb ontvangen, achtelijk hoge facturen van €210,-.

Eerst zocht ik de fouten bij mijzelf maar jammer genoeg merk ik nu dat er niets van klopt. Meerdere keren contact gezocht met Euphony. Telefonisch, e-mails, schriftelijk maar tot op heden nog steeds geen reactie op één van al die pogingen.

Ik merk ten eerste dat er in ieder forum weer mensen zijn die de negatieve reacties aanvallen en redenen/voorbeelden proberen te geven waarom de negatieve reacties niet terecht zijn. Het is ook makkelijk zeggen, over elk bedrijf zijn slechte berichten te vinden. Ook bij elk bedrijf zijn positieve berichten te vinden, helaas dat het bij euphony toch meer de reactie opwekt dat er wordt opgelicht.

Het was erg jammer dat ik niet iets meer had gezocht naar reacties voordat ik voor het contract had getekend. Mensen zijn er op getraind om een goed verhaal te doen en mensen een contract aan te smeren, dat is hier echter niet het geval want zelfs de consultans komen er later pas achter en kunnen dan hun klanten niet meer helpen.

Mijn vraag:
Ik probeer nu al twee maanden mijn contract op te zeggen, telefonisch kan dat niet dus had ik als eerst een brief gestuurd. Geen reactie, toen maar gebeld (wel 20 keer).. wordt niet opgenomen. Via "Mijn Euphony" een mail gestuurd, geen reactie.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Stel dat ik nog langer geen contact met Euphony kan krijgen, dan ben ik van plan niet meer te betalen. Euphony blijft in gebreke en leeft het contract juridisch niet goed na dus kan ik mijn eige verplichtingen opschorten. Uiteindelijk zal er dan een dagvaarding door de bus komen.
Ik zal dan een conclusie van antwoord opstellen met mijn verweer, mijn 2e vraag: hoeverre sta ik in mijn recht?

Please help, wordt echt behoorlijk moe van al dit gedoe.

Zeer waarschijnlijk is uw contract bij Euphony niet geldig. Wanneer een contract middels colportage wordt afgesloten moet dit voldoen aan een aantal regels. 1 van de regel is dat in het contract dat u ondertekent moet staan dat u een bedenktijd van 8 dagen heeft. Als u hetzelfde contract hebt ondertekent als ik dan staat dat er niet in en is helaas voor Euphony de overeenkomst niet geldig en kunt u een brief schrijven "Ongeldige koop via colportage (nietigheid) Kijk voor meer info op http://www.consuwijzer.nl/thema/colport ... onstraties Op deze vindt u ook een voorbeeldbrief. Op mijn Facebookpagina "Euphony waarschuwing" kunt u meer info vinden. Ik wens u succes

Belinda70
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mar 2013 14:08

Re: Euphony mobiel / tv / internet / telefoon

Ongelezen bericht door Belinda70 »

Consument01 schreef:Dat is helaas aan de consultant zelf. Ik ben er voor mijn klanten want zij zijn eigenlijk die jou jou loon betalen. En het is dus in mijn belang dat mijn klanten blijven verlengen.

En het zijn niet onbekende diensten en ik blijf het herhalen waar worden geen fouten gemaakt?

oja dan had je nog piramide... Elke bedrijf heeft een piramide structuur is het verdien of werkwijze formule.. Je hebt toch altijd 1 baas - (2-10 managers) - (1-100 medewerkers) van hoog naar laag.

Ik ben het helemaal met u eens overal worden fouten gemaakt. Alleen maakt Euphony een dusdanig grootte fout die het bedrijf en de BC's zeer waarschijnlijk handen vol met geld gaat kosten.
Contracten die afgesloten worden middels colportage moeten voldoen aan een aantal regels. 1 van deze regels is dat er in het contract wat de BC en klant ondertekent de bedenktijd van 8 dagen moet staan. Aangezien die niet het geval is, zijn alle contracten die u en Euphony middels colportage heeft afgesloten NIET GELDIG. Dit alles is terug te lezen op de site van consuwijzer http://www.consuwijzer.nl/thema/colport ... onstraties Ik vrees dat Euphony de aankomende tijd flink wat brieven omtrent ongeldig koop via colportage (nietigheid) gaat ontvangen en veel klanten kwijtraakt en terug moet betalen.

Gesloten