Eind 2011 heb ik een boeking gedaan voor 4 personen. De reis was een Lidl vakantie-aanbieding en verliep via Select holidays. Nu de aanbieding voor een 2 persoonskamers was, moest ik volgens de telefoniste twee reserveringen doen. Dat klonk mij vreemd, maar het was niet anders. Daardoor werden er ook twee keer reserveringskosten berekend a 20 euro.
Daar heb ik klacht van gemaakt. Eerst begreep Select Holidays mijn probleem niet:
Vervolgens heb ik na minimaal 5 mailtjes van mijn kant elke keer gehoord dat ernaar gekeken zou worden en dat ik er nog iets over zou horen. De inhoudelijke reactie kreeg ik pas in (hou je vast) mei 2012. Ruim een half jaar later dus. Uit de mail blijkt dat ik online wel 1 maal reserveringskosten had hoeven te betalen:Geachte heer Koning,
wij danken u hartelijk voor uw reactie. Ik kan helaas de situatie die u hieronder beschrijft niet terugvinden. Op boeking 121034 staan slechts 2 personen en geen 4. En hier heeft u 1 keer de reserveringskosten op de factuur staan en niet 2 keer. Een 2e boeking onder de naam Koning is in ons systeem niet aanwezig waardoor ik ook geen 4 personen, verdeeld over 2 boekingen, aantref. Zouden beide boekingen op uw naam hebben gestaan zou ik u de reserveringskosten van deze 2e boeking teruggeven. Dit is echter ook niet het geval. Het spijt me dat ik u niet verder kan helpen en wens u Fijne Feestdagen toe.
Met vriendelijke groeten,
De mogelijkheid voor 1 maal reserveringskosten bestond dus wel, echter alleen online. Later geeft Select Holidays aan dat de telefoniste dit mij ook had moeten vertellen:Hartelijk dank voor uw email. Ik heb het emailverkeer tussen u en ons Call Center nagekeken en zie dat u rond 27 maart 2012 een antwoord van het Call Center heeft ontvangen. Helaas is het, door het maken van 2 separate boekingen, niet meer mogelijk u eenmaal de reserveringskosten te vergoeden. Wanneer u een boeking doet via de website is zijn de reserveringskosten ook opgenomen in de factuur. Door uw reis definitief te boeken accepteerd u alle voorwaarden en kosten, zo ook de reserveringskosten voor uw boeking. Online is het mogelijk om een reisdatum te zoeken voor 4 volwassenen in 2 tweepersoonskamers. Op die manier betaald u slechts 1 maal de reserveringskosten.
Via de volgende link kunt u dit ook zien: http://select.travelseller.net/render/b ... ang=nltrue
Het spijt ons dat wij u hierin niet tegemoet kunnen treden en hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met andere woorden, ik krijg een excuses en een erkenning dat zij een fout hebben gemaakt, maar over een restitutie hoor ik niets terwijl dat hetgeen is waar ik elke keer om vraag.Hartelijk dank voor uw zinnige feedback. Deze zullen wij dan ook meenemen in ons evaluatieproces van de partners waarmee wij samenwerken. In uw geval hebben wij het Call Center dat u van verkeerde informatie heeft voorzien opgezegd, maar desalniettemin willen wij dit in de toekomst met andere partners voorkomen.
Het spijt ons zeer dat u deze verkeerde informatie, ten onrechte, is medegedeeld en hopen dat u onze oprechte excuses kunt aanvaarden.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
De laatste reactie is geweest:
De problemen opgesomd:Zoals gezegd kunnen we helaas geen restitutie meer doen. Vooraf had kenbaar gemaakt moeten worden dat het zich hier om één en dezelfde boeking handelde en waarom dit niet in 1 boeking is gedaan/mogelijk was. Achteraf is dit niet meer mogelijk. Het contract met het Call Center is opgezegd, waardoor we hier helaas ook niets meer kunnen verhalen. Voor ons is de zaak, door toe doen/ondernomen acties van genoemd Call Center, afgehandeld en kunnen wij op dit moment niets meer betekenen.
Het spijt ons zeer, maar wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
- Ik heb van tevoren aangegeven dat het om 1 reservering ging, maar de telefoniste gaf aan dat er twee boekingen gemaakt moesten worden.
- De telefoniste heeft verzuimd te vertellen dat het online mogelijk was om 1 reservering te plaatsen.
- Voordat ik een fatsoenlijke inhoudelijke reactie kreeg was ik een half jaar verder.
- Select Holidays erkent hun fout en maken daar een excuses voor.
- Select Holidays geeft geen restitutie omdat het contract met het call center is opgezegd.
Dat kan wel wezen, maar zo ga je toch niet met je klanten om voor een schamele 20 euro?