LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

dit weekend een brief gehad dat onze 2 contracten worden uitbetaald...moet je daar gewoon mee akkoord gaan of kan je een bezwaar aantekenen...omdat het om een klein manadelijks bedrag ging heeft mijn man het destijds maar gewoon laten staan...inmiddels heeft het hem een 22.500 euro gekost in die 15 jaar en het brengt nu 3400 euro op...mijn man is het hier niet mee eens ...mensen met een schuld wordt de schuld van kwijtgescholden...en wij dan ??? wij moeten met het verlies leven...he even gebeld om duidelijkheid te krijgen maar ze werden er gewoon boos en gooiede de hoorn op de haak...echt vriendelijk...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door peewee »

Van belang zal zijn of je destijds (vóór 31 juli 2007) een zg. ''opt out'' verklaring hebt verzonden aan Notaris Kielstra in Den Haag. Zo niet, dan ben je aan de algemeen verbindend verklaarde zg Duisenberg fooi gebonden die alleen (vaak slechts een deel van ) de restschuld kwijtscheldt.

Mogelijk speelt daarnaast nog mee dat je claim verjaard kan zijn.

Stilzitten en niets ondernemen kan men zich met dit soort zaken niet permitteren.

marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

ik heb geen rest schuld..ik sta zelfs in de plus....als ik schuld had wordt die ook weggescholden staat in de brief nu ze gaan stoppen...maar ik heb de telegraaf gebeld en die hebben nu alle brieven en zijn er mee aan de slag gegaan..ik heb niets ingediend nergens....en wij komen niet in aanmerking voor een duisenberg fooi..dus dat is voor ons niet van toepassing

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door peewee »

@Marije1961,
Wanneer er 22.500 is betaald en 3.400 uitgekeerd, sta je natuurlijk niet IN DE PLUS. Mogelijk geen restschuld, maar wel een dik verlies. En dat was ook wel te voorspellen, want aandelenleaseproducten zijn kansloze producten om ermee een positief rendement te maken, ook 15 jaar geleden al en Dexia/Legio Lease behoorde dat ook 15 jaar geleden geweten te hebben.

Ik weet ook niet wat je bedoelt met ''ze gaan stoppen''. Dexia zal alle zaken netjes moeten afwikkelen, het is niet mogelijk om zo maar, eenzijdig lopende leasecontracten en met tegen Dexia aanhangig gemaakte rechtszaken ''te stoppen''. Zoiets als ''we hebben geen zin meer, we stoppen ermee''.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Piet »

Ik weet ook niet wat je bedoelt met ''ze gaan stoppen''
Dexia heeft, in overeenstemming met de Nederlandse Bank, besloten hun bancaire activiteiten per 22 november voortijdig te beëindigen.
Dit staat o.a. in de brief van Dexia aan alle klanten met een nog lopend contract.
er worden 2 mogelijkheden aangeboden:

1. Verkoop van de aandelen en dan krijg je de eindafrekening of
2. Het overnemen van de aandelen met bijbetaling van het nog openstaande leenbedrag en dan zelf belegger gaan spelen op de beurs.

Dexia en DNB hebben nog geen mededelingen gedaan over het, zo te lezen na gezamenlijk overleg genomen, besluit.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Piet »

Dexia levert vergunning in

De Telegraaf 30 oktober 2012

Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM – Dexia Bank Nederland heeft duizenden contracten van resterende klanten opgezegd per 22 november. De omstreden bank levert zijn vergunning in op verzoek van toezichthouder DNB. Dat heeft de bank dit weekend meegedeeld in een brief aan duizenden klanten.
Klanten die nog een aandelenleaseproduct hebben, krijgen de waarde daarvan op basis van de slotkoers op 22 november. Wie een negatief saldo heeft, krijgt de restschuld kwijtgescholden. Klanten kunnen hun portefuille ook laten overdragen.

© 1996-2012 Telegraaf Media Nederland | Landelijke Media B.V., Amsterdam.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door peewee »

@Piet,
Weer eens zo'n een-tweetje tussen Dexia en DNB. Zoals eerder, in 2005, bij de Duisenberg-schikking.

Vermoedelijk hebben de papierversnipperaars de afgelopen weken binnen Dexia al overuren gemaakt om de altijd onder de pet gehouden securitisaties voor 2 tot 3 miljard euro aan nooit aan de klanten geleverde aandelen definitief de vergetelheid in te werken.

Voer voor juristen ook, want er zit natuurlijk een flink spanningsveld tussen de publiekrechtelijke beslissing van DNB tot beeindiging van de vergunning en de civielrechtelijke verhouding tussen de betrokken klanten en de Dexia, Die civielrechtelijke rechtsverhouding heeft juridisch bezien geen boodschap aan een publiekrechtelijke beslissing van DNB jegens Dexia, maar feitelijk doorkruist een en ander elkaar wel natuurlijk.

Hoog tijd nu voor een multidisciplinair universitair onderzoek naar het ontstaan,de verwikkelingen EN de rechterlijke afwikkeling van een affaire die ruim een half miljoen consumenten met een schade van zo'n 5,5 tot 6 miljard (door van meet af aan kansloze producten) opzadelde en de betrokken banken grotendeels liet wegkomen met zo'n 4 miljard euro aan rentebaten.

PAL moet haar archief nog maar even niet met het grootvuil meegeven.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Chris G »

Buiten het bericht uit de Telegraaf, wat Piet hier plaatste en ondertussen al niet meer terug is te vinden in de Telegraaf, is er niets te vinden over het inleveren van de vergunning van Dexia.
Zowel bij DNB.nl als bij Dexialease.nl - de enige site waar Dexia Nederland nog informatie verstrekt - geen enkele mededeling hierover en ook via 'Google' geen enkele match.
Wellicht kan iemand de brief, die Dexia heeft verstuurd hierover, op dit forum publiceren zodat er meer duidelijkheid hierover bekend wordt.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door juwita »

En mogelijk houdt Dexia na het intrekken van de bankvergunning op ''aangeslotene'' te zijn bij het KIFID, zodat Kifid klachtprocedures opstarten straks niet meer goed mogelijk is. Wellicht dat Claimconcept hier iets zinvols over kan melden.

De Marije1961 van hierboven zou bij een succesvolle Kifidprocedure nog een schadevergoeding van zo'n 13.000 euro kunnen verwachten op basis van de Kifid methodiek bij aandelenlease. Maar dan had er, lijkt me, wel ge-opt out moeten worden voor 1-8-2007.

Een goede reden misschien om tegen een formeel besluit van DNB een bezwaarschriftprocedure te starten, als derden-belanghebbende ex artikel 1:3 AWB.

marij1961
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2012 10:03

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door marij1961 »

er is al een bezwaarschrift onderweg....bedankt voor het meedenken...

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door B17 »

Ik weet ook niet wat je bedoelt met ''ze gaan stoppen''. Dexia zal alle zaken netjes moeten afwikkelen, het is niet mogelijk om zo maar, eenzijdig lopende leasecontracten en met tegen Dexia aanhangig gemaakte rechtszaken ''te stoppen''. Zoiets als ''we hebben geen zin meer, we stoppen ermee''


Klant staat centraal en nu eens ophouden met die uitvluchten, dat is niet netjes of integer tegenover je klanten, die je bewust hebt getart met alle mogelijke middelen, en alle soorten van dure advocaten,
tegen je klanten alle regels van dien ook nog even omvormen schandalig

gerard26563
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2008 18:47

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door gerard26563 »

Ik heb dezelfde brief vorige week ontvangen en hun schriftelijk direct verzocht om een kopie v/d overeenkomst die afgesloten was ons toe te sturen.
Zojuist ontvangen.
Staat op mijn naam,....máár,...mijn handtekening staat er niet op!
Wel die van m'n vrouw(?!)

Is die overeenkomst dan wel geldig.
Ik heb namelijk wel eens iets gelezen over terugbetaling vanwege het ontbreken van een handtekening.

Kan iemand mij informeren of dit juist is?

Want dan kan ik op korte termijn nog stappen ondernemen, voordat de overeenkomst sluit en de effecten worden verkocht.

sanderkite
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2012 17:41

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door sanderkite »

Ik heb ook dezelfde brief ontvangen dat dexia gaat beeindigen, hierbij pagina 1 en 2 als bijlage.
bij een negatieve beindiging dus met restschuld wordt deze kwijtgescholden.

Afbeelding
Afbeelding

Alternatief is dat je de aandelen kan overnemen.

Wat is wijsheid als je accepteeert heb je alle kosten voor niets betaald en inleg kwijt.

Blijft natuurlijk idioot dat Dexia/Aegon geld heeft ontvangen voor waardeloos papier en hun klanten niet schadeloos stellen voor hun inleg.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door peewee »

Het lijkt erop dat enkelen ontwaken uit een tienjarige winterslaap. De aandelenlease-affaire is toch echt al in 2002 losgebarsten. Niet in 2012.

Wanneer de niet-meetekenende partner niet tijdig heeft vernietig (meestal 3 jaar) en/of men nagelaten heeft de ''opt out'' verklaring vóór 1 augustus 2007 in te zenden, dan zijn alle rechten op méér dan alleen een kwijtschelding van de restschuld verspeeld.

gerard26563
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2008 18:47

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door gerard26563 »

peewee schreef:Het lijkt erop dat enkelen ontwaken uit een tienjarige winterslaap. De aandelenlease-affaire is toch echt al in 2002 losgebarsten. Niet in 2012.

Wanneer de niet-meetekenende partner niet tijdig heeft vernietig (meestal 3 jaar) en/of men nagelaten heeft de ''opt out'' verklaring vóór 1 augustus 2007 in te zenden, dan zijn alle rechten op méér dan alleen een kwijtschelding van de restschuld verspeeld.

Ik ben er inderdaad niet mee bezig geweest omdat hele andere zaken soms belangrijker zijn.
Werk,gezondheid....etc. En ik zit niet dagelijks achter een PC.
Het tekent gewoonweg, ( naar wat ik al heb kunnen lezen over dexia), dat ze nooit ook maar enig moment enige cruciale informatie aan hun klanten mededelen.
Zeker met hetgeen jij nu schrijft.
Een dergelijke info hadden ze dus ons kunnen toesturen.
En is dus nagelaten.
Je kunt er niet van uit gaan dat IEDEREEN, ineens vanaf internet deze informatie weet te vinden.
Nu de deur dicht gaat is de binnenkomende post vanaf Dexia zijde verviervoudigd.

En daar zit uiteraard geen optie bij dat ze compenseren.
Weer duizenden gezinnen die gedupeerd zijn.
Door incompetente graaiers die nóóit ook maar enig moment hun klanten hebben willen helpen.
Onbestrafte criminaliteit.
Met dank aan onze regeringen.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door B17 »

Wantrouwen naar banken blijft altijd en voor altijd voortduren

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Chris G »

Op de site van PAL zag ik een betere afdruk met het ontbrekende deel staan van bovenstaande brief.
Deze brief is hier te lezen.

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kl*********re leijers zijn het...........heb ik GVD netjes mn restschuld ingelost, tiefen ze nu de handdoek in de ring en diegene welke nu een restschuld krijgen wordt kwijtgescholden.

Lekker weer.................. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Piet »

Ook in Tros Radar was er vanavond aandacht voor het nieuws dat Dexia alle nog lopende contracten per 22 november 2012 gaat beëindigen.
Hier de link naar de uitzending met daarin bijna als laatste de mededeling van het telefoonteam:
http://www.trosradar.nl/uitzending/laat ... -2012/?p=1

En hier de link naar de aanvullende informatie:
http://www.trosradar.nl/uitzending/arti ... den-dexia/

Groeten,
Piet

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: DEXIA beeindigd bancaire activiteiten

Ongelezen bericht door Chris G »

Ik vraag mij af of Dexia met het (eenzijdig)opzeggen van het contract hier geen contractbreuk pleegt.
Als dat zo zou zijn dan kan mijninziens een beroep gedaan worden op vernietiging van het contract wegens contactbreuk.
Zolang er nog een flink aantal contracten lopen is er totaal geen reden om de bankvergunning van Dexia in te trekken en is het kennelijk de bedoeling van Dexia om in een keer van het probleem c.q. ramp 'Legio Lease' af te zijn.
Als je 'Googled' op Dexia dan zie je alleen maar dat Dexia in zéér zwaar weer is terecht gekomen en absoluut moet vrezen voor het bestaan van deze bank.
Wellicht kan een jurist of een advocaat op dit forum uitsluitsel geven of er inderdaad contractbreuk wordt gepleegd door Dexia met deze eenzijdige opzegging.

Gesloten