LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten makelaar na scheiding

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jme250

Kosten makelaar na scheiding

Ongelezen bericht door Jme250 »

Mijn ex-partner en ik zijn gescheiden in 2009, zijn in 2010 overeengekomen dat ik aanzienlijk bedrag x in de hypotheek zou stoppen om te zorgen dat hij in het huis kan blijven wonen. Het huis stond namelijk te koop, maar bleek niet verkoopbaar. Het huis is toen na mijn storting overgeschreven op zijn naam. Nu is hij veranderd van makelaar en moet intrekkingskosten voor het wisselen van makelaar betalen bij de oude makelaar. Ik krijg de helft van de rekening toegestuurd om te betalen. Mag dit? Of is hij geheel verantwoordelijk voor de rekening sinds hij het huis heeft gehouden? Hij beroept zich op het feit dat we toen ter tijd gezamenlijk het huis in de verkoop hebben gezet en dus ook gezamenlijk moeten betalen voor de intrekkingskosten. Ik ben van mening dat al mijn verantwoordelijkheid voor wat betreft betaling van kosten voor het huis is gestopt toen hij het huis, inclusief inboedel, heeft gekregen.

berndv

Re: Kosten makelaar na scheiding

Ongelezen bericht door berndv »

Hij heeft het huis inclussief boedel gekregen na jou storting, daarvoor waren jullie beide partij in de verkoop. Leg het eens voor bij het juridisch loket. Weet niet of je door de stortng ontslagen bent van vroegere financiële verplichtingen van het huis.

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Doordat jullie zijn gescheiden is het geen schuld die behoort tot de (voormalige) huwelijksgoederengemeenschap. De vraag zal zijn of jij mede opdrachtgever was met betrekking tot de opdracht aan de makelaar. Als dat zo is dan kan hij jou ook aanspreken.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

jullie zijn gescheiden, het huis staat op zijn naam en zoals ik het lees heeft hij daarna besloten een andere makelaar te nemen
ik kan geen enkele reden bedenken, waarom u daaraan mee zou moeten betalen
maar misschien dat uw ex-partner die reden wel kan bedenken
ik zou het eens vragen en anders niets betalen

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

De status van het huis doet er in principe niet toe. Waar het om gaat is wie de overeenkomst met de eerste makelaar is aangegaan. Als je daar nooit iets hebt getekend, ben je wettelijk gezien ook niet aansprakelijk voor kosten bij terugtrekking

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Het gaat er niet om of je iets getekend hebt, maar of je opdracht hebt gegeven. Natuurlijk is schriftelijk bewijs sterker, maar ook een mondelinge overeenkomst is gewoon rechtsgeldig!

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

de partner die in het huis is blijven wonen heeft besloten van makelaar te wisselen
hierdoor zijn EXTRA kosten ontstaan
hij had de verkoop ook bij de zelfde makelaar kunnen laten
het lijkt me dan ook dat hij die kosten gewoon zelf moet betalen

Gesloten