LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hobby Caravan gekocht

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
malaga

Hobby Caravan gekocht

Ongelezen bericht door malaga »

Wij hebben afgelopen jaar in sept. op de beurs in Dordrecht een Hobby Caravan gekocht. Wij krijgen een boekje (folder), waar alle standaard uitrusting instaat.
Nu is de caravan geleverd, maar wij missen de bedsprei, welke standaard in de folder stond. Volgens de dealer is deze nu niet meer standaard, maar een optie en moet worden besteld en betaald .
Wij voelen ons opgelicht, want in de folder staat het zwart op wit, maar de dealer weigert deze te leveren.
Intussen antwoord hij zelf niet op de mails.
Graag andere menigen over dit.
Wat kan ik nog doen ?
Bedankt

Sometimes

Re: Hobby Caravan gekocht

Ongelezen bericht door Sometimes »

Bij auto's is dit niet anders. Gewoonlijk staat er in de folder altijd een regeltje "wijzigingen voorbehouden" of iets dergelijks.

Soms heb je pech, soms mazzel. In dit geval dus pech. Maar een sprei lijkt me niet het meest dramatische?

ad ten brink

Ongelezen bericht door ad ten brink »

U heeft u hobby caravan toch niet via caravan centrum waterland van Jan van Zon uit Puremerend gekocht??????Want dat is de grootste boef van de hobby dealers je hebt garantie tot buiten de deur en als er gerepareerd word dan is dat met 2ehands materiaal.En als je het daar niet mee eens bent dan wordt je bedreigt en je kan een pak slaag krijgen.Bij klagen in Dordrecht(importeur)helpt ook niet ze zijn daar even erg als waterland.Mijn advies schrijf naar de directeur van Hobby in Duitsland het adres is als volgt.
Hern.Ir.Harald Srtiewski.
Alte Landstrasse 27 D-24813 Schulp.
Duitsland.
Dit is het prive adres van de directeur.Dus als alle mensen die problemen met het bovenstaande hebben het advies schrijf naar deze directeur misschien wordt hij deze mensen zat en schopt hij ze er uit.Ik heb ook geschreven en kreeg keurig netjes antwoord want aan hobby duitsland ligt het niet.Dit is mijn ervaring van duitsland

jano65

Ongelezen bericht door jano65 »

Hebben wij ook meegemaakt.De dealer had gelijk.Ik heb naar hobby duitsland geschreven.Er waren twwe soorten catalogie in omloop.Ik had er 2 de 1welmet sprei.de ander niet.Ik heb er een opgestuurdgehad uit duitsland. service

hnugter

Ongelezen bericht door hnugter »

Ik heb de zelfde slechte ervaring met caravancentrum Waterland. Wat een boeven zijn dat.
Ik had een nieuwe caravan gekocht en daar rekenen ze € 795 afleveringskosten voor. Ze kijken dan alles na zeiden ze. Niets is minder waar. Ik constateerde na ingebruikname meer dan 10 serieuze gebreken waaronder slechte elektrische aansluiting van de mover, lekkende watertank, lekkende keukenafvoer, gedeukte koelkastdeur enz.
Door de slechte moveraansluiting is de accu 3x volledig ontladen en daardoor defect geraakt. Ik heb tijdens mijn vakantie een nieuwe accu moeten kopen. Het gebrek heb ik na lang zoeken uiteindelijk zelf gerepareerd. Van een schadevergoeding willen ze niet weten.
Ik ga daar nooit meer naar toe.

Bavo

Ongelezen bericht door Bavo »

Wij hebben begin 2012 een Hobby Excellent 560 UL gekocht bij Caravancentrum Waterland te Purmerend. Totaal voor € 17.744.
Met de verkoper is besproken dat wij hem als stacaravan op een camping in NEDERLAND zouden plaatsen en gebruiken. Geen probleem volgens hem, wanneer er iets niet goed zou blijken, zou er een monteur van Waterland naar ons komen.
Ons probleem nu is lekkage in de voortent, het regenwater stroomt langs de wand, vanonder de dikke sierrand waarin de pees van de voortent wordt bevestigd.
Wij zijn bij de dealer langs geweest en kregen een tube kit mee.
Het probleem kon hiermee niet door ons verholpen worden. Na diverse keren telefonisch contact, heeft uiteindelijk een directeur van Waterland alles geweigerd en de verbinding verbroken.
Hobby Duitsland verwijst ons naar Hobby Benelux en deze verwijst weer door naar Waterland.
Nooit meer een Hobby en zeker nooit meer kopen bij Caravancentrum Waterland.
Mooie verkooppraatjes maar garantie tot de deur!!!

hobby 495

Ongelezen bericht door hobby 495 »

Hallo.
Ik heb dit forum overzicht gelezen en zou graag hierop willen reageren .
Wij hebben al sinds 25 jaar 4 keer een nieuwe hobby gekocht bij caravan centrun waterland (bij de heer van zon ).Hierbij hebben wij altijd als er iets aan een caraven mankeerde ( wat overal kan overkomen ) een goede oplosing gevonden .Nu hebben wij op de caravan beurs in dordrecht bij waterland weer een nieuwe caravan besteld.
Toen deze in januari 2013 binnen was bij waterland ,zijn wij door de heer van zon gebeld om te komen kijken en eventueel nog wat wensen voor diverse accessoires bekent te maken.
Toen alles geplaatst was kregen wij een telefoontje om te komen kijken of alles na tevredenheid was gedaan.Daarbij was de overdracht en een heel goede uitleg over de caravan en diversen door een monteur.
wij waren hierover zeer tevreden en zijn ook goed geholpen door de heer van Zon.
Het kan zijn dat er mensen zijn met minder goede ervaringen met waterland maar het mes snijd aan twee kanten met een goed en rustig gesprek kom je een heel eind opweg :D

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Een topic van Maart 2007, met één tevreden klant, Bravo. :lol:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

hobby 495 schreef:Hallo.
Ik heb dit forum overzicht gelezen en zou graag hierop willen reageren .
Wij hebben al sinds 25 jaar 4 keer een nieuwe hobby gekocht bij caravan centrun waterland (bij de heer van zon ).Hierbij hebben wij altijd als er iets aan een caraven mankeerde ( wat overal kan overkomen ) een goede oplosing gevonden .Nu hebben wij op de caravan beurs in dordrecht bij waterland weer een nieuwe caravan besteld.
Toen deze in januari 2013 binnen was bij waterland ,zijn wij door de heer van zon gebeld om te komen kijken en eventueel nog wat wensen voor diverse accessoires bekent te maken.
Toen alles geplaatst was kregen wij een telefoontje om te komen kijken of alles na tevredenheid was gedaan.Daarbij was de overdracht en een heel goede uitleg over de caravan en diversen door een monteur.
wij waren hierover zeer tevreden en zijn ook goed geholpen door de heer van Zon.
Het kan zijn dat er mensen zijn met minder goede ervaringen met waterland maar het mes snijd aan twee kanten met een goed en rustig gesprek kom je een heel eind opweg :D
Deze hobby Fan maar even in het zonnetje zetten, toch, Kokka? Oude post en de TS zal inmiddels wel weer een andere Hobby Caravan met sprei gekocht hebben.

Gesloten