LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoog dataverbruik na installatie van iOS6 op Iphone 4Gs

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
renevb

Hoog dataverbruik na installatie van iOS6 op Iphone 4Gs

Ongelezen bericht door renevb »

Afgelopen week geconfronteerd met een hoge rekening van Vodafone. Er was buiten de limiet van 1000Mb data verbruikt. Dit terwijl nagenoeg altijd op een Wifi netwerk wordt gewerkt. Na controle van de nota van september toch het verbruik van de maand oktober direct bekeken. Tot mijn grote schrik bleek dat in die betreffende maand al voor ruim €1250,00 aan data buiten de bundel was verbruikt. Terwijl er nog steeds overwegend op Wifi netwerken wordt gewerkt wanneer er meer dataverbruik nodig is. In het voorgaande half jaar is er noot meer dan 500 Mb verbruikt en er is niets anders gedaan als het gaat om dataverkeer.

Na een aantal testen met een data manager, terwijl alle apps inactief stonden, blijkt dat de upload actief blijft; ruim 20 Mb per minuut! Getest op het Wifi netwerk. Op deze manier gaat 1000 Mb natuurlijk snel op. Direct de 3G verbinding uitgezet, waardoor het verbruik op Vodafone netwerk niet ' belast' wordt.
Nu las ik op internet dat er met de nieuwe iOS6 problemen zouden kunnen ontstaan met Wifi/netwerk, waarbij een extreem hoog dataverbruik zou kunnen ontstaan. Niet in alle gevallen (zelf ook op een ander iPhone getest met iOS 6 versie). Op deze betreffende telefoon is op 19 september iOS 6 geinstalleerd en direct daarna is het hoge continue verbruik gestart.
Apple zou hiervan op de hoogte zijn en de oplossing in de iOS 6.0.1. hebben verwerkt.

Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee? Ik zit namelijk met het probleem van een extreem hoge nota terwijl er helemaal geen dataverkeer (bewust) actief was. En dat zal ik Vodafone willen toelichten, hopende op enig begrip inzake de torenhoge nota's.

peterdek

Re: Hoog dataverbruik na installatie van iOS6 op Iphone 4Gs

Ongelezen bericht door peterdek »

mijn man heeft deze telefoon per 28-9 in gebruik en heeft ook dit geinstalleerd en hebben maar liefst een rekening gehad van 23.000 euro. Vorige week is ie een weekend in Italie geweest en heeft zitten internetten, wat facebook, google en zulke dingen, maandag keek ie bij mijn vodafone en kreeg de schrik van zijn leven. Meer dan 22000 minuten over zijn limiet heen. Gelijk bellen naar vodafone blijkt ie dat weekend 26 GB gebruikt en die minuten moesten euro's zijn. Wij weten nog niet waar die 26 gb vandaan komt en moeten wachten op de specificatie. Bij het gebruik mobiele netwerk staat bij gegevens netwerk dat er 189mb is verstuurd en 3.2 gb is ontvangen.
Dus weet niet waar vodafone mee bezig is en waar hun die 26 GB vandaan halen maar volgens mij met der zakken vullen. Meneer van Vodafone kwam met een voorstel....3.000 euro betalen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

door peterdek » 03 nov 2012 22:46

mijn man heeft deze telefoon per 28-9 in gebruik en heeft ook dit geinstalleerd en hebben maar liefst een rekening gehad van 23.000 euro. Vorige week is ie een weekend in Italie geweest en heeft zitten internetten, wat facebook, google en zulke dingen, maandag keek ie bij mijn vodafone en kreeg de schrik van zijn leven. Meer dan 22000 minuten over zijn limiet heen. Gelijk bellen naar vodafone blijkt ie dat weekend 26 GB gebruikt en die minuten moesten euro's zijn. Wij weten nog niet waar die 26 gb vandaan komt en moeten wachten op de specificatie. Bij het gebruik mobiele netwerk staat bij gegevens netwerk dat er 189mb is verstuurd en 3.2 gb is ontvangen.
Dus weet niet waar vodafone mee bezig is en waar hun die 26 GB vandaan halen maar volgens mij met der zakken vullen. Meneer van Vodafone kwam met een voorstel....3.000 euro betalen.
Ik weet wel waar Vodafone mee bezig is gewoon de kosten doorbereken die u gemaakt hebt in het buitenland.
Uw man heeft lekker zitten internetten facebooken en googelen tv kijken misschien filmpje en zulke dingen en had zijn roaming niet van te voren uitgezet ,en door fout in software(kan Vodafoon niets aan doen) is hij lekker op G3 netwerk bezig geweest.
Advies die al vele jaren gegeven wordt zet uw roaming uit als u alleen gebruik wilt maken van WIFI in het buitenland.De tarieven zijn nu eenmaal vele malen hoger dan in Nederland. Staat op dit soort forums al vele vele malen vermeld door de honderden soortgelijke topics over internet verbruik in het buitenland.
Veel mensen kopen een Smartphone zonder van te voren zich zelf goed te informeren/inlezen.
Die worden letterlijk door schade wijzer.

Ook een verbruikers app (gratis) installeren en regelmatig raadplegen is vaak geen overbodige luxe en behoed u voor hoge rekeningen.Ook veel kranten en tv programma's hebben er over gepubliceerd de afgelopen jaren.Vind het een ruim gebaar om 20.000 euro zomaar kwijt te schelden .

gr Henk

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Helemaal mee eens.
Maar wat de gratis apps betreft, zoek of neem een van jouw provider, dan hoef je je inloggegevens van bv. "Mijn...... "niet in te geven.
Bij vreemde apps weet je nooit, wat met jou inloggegevens gebeurd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

henk51 schreef:Ik weet wel waar Vodafone mee bezig is gewoon de kosten doorbereken die u gemaakt hebt in het buitenland.
Uw man heeft lekker zitten internetten facebooken en googelen tv kijken misschien filmpje en zulke dingen en had zijn roaming niet van te voren uitgezet ,en door fout in software(kan Vodafoon niets aan doen) is hij lekker op G3 netwerk bezig geweest.
Advies die al vele jaren gegeven wordt zet uw roaming uit als u alleen gebruik wilt maken van WIFI in het buitenland.De tarieven zijn nu eenmaal vele malen hoger dan in Nederland. Staat op dit soort forums al vele vele malen vermeld door de honderden soortgelijke topics over internet verbruik in het buitenland.
Veel mensen kopen een Smartphone zonder van te voren zich zelf goed te informeren/inlezen.
Die worden letterlijk door schade wijzer.

Ook een verbruikers app (gratis) installeren en regelmatig raadplegen is vaak geen overbodige luxe en behoed u voor hoge rekeningen.Ook veel kranten en tv programma's hebben er over gepubliceerd de afgelopen jaren.Vind het een ruim gebaar om 20.000 euro zomaar kwijt te schelden .

gr Henk
Wat een onzin reactie. Het is natuurlijk absurd dat je eventjes voor 23000 euro kunt zitten internetten zonder daarvoor gewaarschuwd te worden
Overigens is er een wettelijk maximum van 59 euro dus vodafone kan fluiten naar zijn 23000 euro. Echt te belachelijk voor woorden.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

renevb schreef:Afgelopen week geconfronteerd met een hoge rekening van Vodafone. Er was buiten de limiet van 1000Mb data verbruikt. Dit terwijl nagenoeg altijd op een Wifi netwerk wordt gewerkt. Na controle van de nota van september toch het verbruik van de maand oktober direct bekeken. Tot mijn grote schrik bleek dat in die betreffende maand al voor ruim €1250,00 aan data buiten de bundel was verbruikt. Terwijl er nog steeds overwegend op Wifi netwerken wordt gewerkt wanneer er meer dataverbruik nodig is. In het voorgaande half jaar is er noot meer dan 500 Mb verbruikt en er is niets anders gedaan als het gaat om dataverkeer.

Na een aantal testen met een data manager, terwijl alle apps inactief stonden, blijkt dat de upload actief blijft; ruim 20 Mb per minuut! Getest op het Wifi netwerk. Op deze manier gaat 1000 Mb natuurlijk snel op. Direct de 3G verbinding uitgezet, waardoor het verbruik op Vodafone netwerk niet ' belast' wordt.
Nu las ik op internet dat er met de nieuwe iOS6 problemen zouden kunnen ontstaan met Wifi/netwerk, waarbij een extreem hoog dataverbruik zou kunnen ontstaan. Niet in alle gevallen (zelf ook op een ander iPhone getest met iOS 6 versie). Op deze betreffende telefoon is op 19 september iOS 6 geinstalleerd en direct daarna is het hoge continue verbruik gestart.
Apple zou hiervan op de hoogte zijn en de oplossing in de iOS 6.0.1. hebben verwerkt.

Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee? Ik zit namelijk met het probleem van een extreem hoge nota terwijl er helemaal geen dataverkeer (bewust) actief was. En dat zal ik Vodafone willen toelichten, hopende op enig begrip inzake de torenhoge nota's.
Tsja, koop eens een echte telefoon. Een samsung galaxy s2/s3 bijvoorbeeld.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef: Tsja, koop eens een echte telefoon. Een samsung galaxy s2/s3 bijvoorbeeld.

En met deze kan het TS niet gebeuren, om een hoog verbruik te hebben?

smpasha2

Ongelezen bericht door smpasha2 »

Ik heb opeens hetzelfde probleem met mijn iPhone 4s met iOS 6.0.1. Gisteren avond kreeg ik (voor het eerst in mijn leven) een bericht dat ik nog maar 100MB te verbruiken had, vanochtend bleek de bundel al op te zijn zonder dat ik mijn telefoon gebruikte. De snelheid is nu sterk teruggeschroefd voor de komende weken en T-mobile zegt er niks aan te kunnen doen. Ze geven aan pas te kunnen zien waar mijn internet aan op is gegaan als het meer is dat de eerste 500MB. Iemand ervaring met het data slurpen van iOS 6.0.1 op een iPhone 4s? Ter toevoeging: ik gebruik mail, facebook, whatsapp, teletekst en nu.nl, daarmee zou je überhaupt nooit 500mb kunnen bereiken in 1 maand, lijkt mij

Gesloten