LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaalproblemen bij KPN

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Annetta

Betaalproblemen bij KPN

Ongelezen bericht door Annetta »

18 oktober heeft KPN mij afgesloten van telefonie. Als reden werd door hun gegeven dat de automatische incasso op 11 oktober gestorneerd was.
Na geld geleend te hebben en de betaling te hebben gedaan ben ik dezelfde dag weer aangesloten.
In overleg met het Juridisch Loket wel een brief geschreven naar KPN dat ik het een vreemde gang van zaken vind om zonder ook maar 1 bericht of brief tot afsluiting over te gaan terwijl de maand oktober nog niet eens voor bij is en dat ik ook niet van plan was de 25 euro heractivatiekosten te betalen.
Hier kreeg ik vanmorgen antwoord op terug. KPN zou volledig in zijn recht staan en die heractivatiekosten zou ik moeten gaan betalen. Omdat ik het hier niet mee eens was heb ik contact gezocht en hun gevraagd waarom er zo snel tot afsluiting wordt overgegaan terwijl er eerder op de 26ste werd geïncasseerd en er nooit een probleem was. KPN blijkt hun beleid aangepast te hebben en nog maar 1 keer te incasseren en daarna tot afsluiting over te gaan. Mijn vraag waarom er daarover geen bericht/brief is geweest zeiden ze van wel, maar die worden dus nog steeds naar mijn oude woonadres gestuurd. 7 jaar geleden ben ik verhuisd en is dat ook keurig aan KPN doorgegeven via een bezoek aan de winkel en via een verhuisbericht.
Na een bezoek aan de KPN winkel werd ik net terug gebeld, heel veel excuses van de vrouw die over de adreswijziging gaat en nu verzekerd heeft dat alles op de juiste mail en postadressen zal binnenkomen, voor het wijzigen van de incassodatum werd ik doorverbonden naar weer iemand waar niet mee te praten is. KPN heeft de 2de incassodatum opgeschoven en daar moet je het maar mee doen. Op mijn vraag waarom er dan eerder altijd (ben al 10 jaar klant) op de 26ste werd geïncasseerd vertelde ze me dat dat uit coulance was maar dat ze dat niet verplicht waren. Omdat er bij mij altijd sprake van was dat er bij de eerste incasso geen geld staat zijn ze met de 2de incassopoging gestopt. Wat ik heb begrepen is dat ze niet verplicht zijn een 2de kans te geven en bij wanbetalers zoals ik die niet in het begin maar aan het eind van de maand pas kunnen betalen, direct tot afsluiting overgaan.

dhc

Re: Betaalproblemen bij KPN

Ongelezen bericht door dhc »

Dank voor uw bericht...wat s verder uw intentie dit hier te melden?

Annetta

Ik wil graag weten of KPN dit recht heeft om zo met hun klanten om te gaan. Ik ben neergezet als wanbetaler terwijl ik elke maand mijn rekening betaal alleen niet op de dag dat KPN incasseert via automatische incasso. De reden hiervoor is bekend bij KPN.

Ik heb gevraagd om ipv automatische incasso mijn rekening via de acceptgiro te betalen, maar daar wil KPN niet aan.

Annetta

vogels schreef:
Op mijn vraag waarom er dan eerder altijd (ben al 10 jaar klant) op de 26ste werd geïncasseerd vertelde ze me dat dat uit coulance was maar dat ze dat niet verplicht waren.
Wat doet dat er toe dat je al 10 jaar klant bent? Ben al 10 jaar klant bij AH, moet ik toch nog steeds mijn boodschappen meteen betalen! Rekening hoort betaalt te worden VOOR de 1e van de komende maand, jij bent dus al tig jaar te laat met betalen.

Hoe bedoel je dit?
KPN stuurt zijn nota rond de 5de van de maand, die nota wordt ook keurig voor de 1ste van de volgende maand betaald, nl op de 26ste via automatische incasso van KPN zelf. Oktober wordt dus in de maand oktober betaald.
KPN echter is nu gestopt met de automatische incasso op de 26ste. Omdat er op de nu door hun gekozen datum te weinig saldo is, wat nog wel eens voorkomt als je een uitkering hebt, heb ik een probleem.

dhc

Omdat er op de nu door hun gekozen datum te weinig saldo is, wat nog wel eens voorkomt als je een uitkering hebt, heb ik een probleem.
En daar heeft KPN, zoals reeds eerder gemeld, helemaal niets mee te maken. U wilt een abbo, dan dient u te zorgen voor betaling. En niet wanneer het u uitkomt of wanneer er toevallig geld is. Dat dient u zelf op te lossen....

Annetta

dhc schreef:
Omdat er op de nu door hun gekozen datum te weinig saldo is, wat nog wel eens voorkomt als je een uitkering hebt, heb ik een probleem.
En daar heeft KPN, zoals reeds eerder gemeld, helemaal niets mee te maken. U wilt een abbo, dan dient u te zorgen voor betaling. En niet wanneer het u uitkomt of wanneer er toevallig geld is. Dat dient u zelf op te lossen....

10 jaar lang is het bij KPN GEEN probleem geweest en incasseerden ze de 26ste. Zoals ze nu zeggen was dat uit coulance en stoppen ze er mee nog langer coulant te zijn.
Dat het eerder nooit een probleem was en nu opeens wel dat gaat er bij mij niet in.

dhc

Je zal wel moeten want bedrijven willen geld zien, ook voor hun is het crisis en de tijd van gedogen/coulance is, ook voor u, voorbij!

Kun je leuk vinden of niet, accepteer, regel je geldzaken anders, of zeg je abbo op.... Andere keuzes heb je niet.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bij KPN incasseren ze nu rond de 14 de.

Annetta

ciske schreef:Bij KPN incasseren ze nu rond de 14 de.

Leuk, is het dus bij iedereen anders en ook vanmiddag meerdere van KPN gesproken (tja doorverbinden) de een had het over de 5de wanneer er geïnd werd en de andere was er zeker van dat het nu de 11de was.

ciske

Bel 0800-0115 is gratis

TazMania

Ongelezen bericht door TazMania »

Euh kpn kan je nu altijd gratis bellen hoor

Gratis en 24 uur per dag voor technisch
Alle andere afdelingen van 08:00 tot 17.30 als ik het goed heb.

Even het bandje goed beluisteren !!
Je zit zo fout.

Gratis algemeen nummer 0800-0402

het 0900 nummer is er niet meer :)

ciske

Gratis algemeen nummer 0800-0402
Is dit niet de opzeglijn dan? of aanmeldlijn?

Annetta

KPN kan je nu altijd gratis bellen 24/7 zeggen ze, via 0800-0402. Heb ze vandaag meerdere keren aan de telefoon gehad en die van incasso zijn niet de aardigste :(

ciske

Annetta schreef:. Heb ze vandaag meerdere keren aan de telefoon gehad en die van incasso zijn niet de aardigste :(
Ik ken geen aardige personen bij KPN, wel als je klant wordt, niet als je al klant bent :mrgreen:

Annetta

Het eerder KPN beleid:

Geachte mevrouw/meneer,
U heeft KPN gemachtigd om het bedrag van de factuur voor geleverde diensten automatisch van uw bank- of betaalrekening af te schrijven.
Op de aangekondigde datum is het niet gelukt om het bedrag van de factuur van rekeningnummer xxxxxx af te schrijven.
Als reden gaf de bank "Opdracht niet uitvoerbaar" aan. In de meeste gevallen betekent dit dat er op het moment van afschrijven onvoldoende saldo op de betreffende bank- of betaalrekening aanwezig was.
Omstreeks 24 juli 2012 zullen wij nogmaals een poging tot automatische incasso opstarten. Wij verzoeken u er zorg voor te dragen dat er
voldoende saldo op uw rekening staat.
Als deze afschrijving wederom niet lukt, behouden we ons het recht voor om uw diensten bij KPN te blokkeren. Zie hiervoor de algemene
voorwaarden van KPN.

=======

het nieuwe KPN beleid:

Geachte mevrouw / meneer,

U hebt KPN gemachtigd om het bedrag van uw internet diensten automatisch van uw bankrekening af te schrijven. Helaas is dit niet gelukt.

Omdat nogmaals automatisch afschrijven niet meer mogelijk is, verzoeken wij u de betaling per direct te voldoen.

Als wij binnen 5 werkdagen geen volledige betaling van u ontvangen, zijn we genoodzaakt uw aansluiting zonder vooraankondiging buiten dienst te stellen. Uw aansluiting wordt weer in dienst gesteld na betaling van het openstaande bedrag.

=====

NIET TIJDIGE BETALING
15.1 Contractant is zonder nadere ingebrekestelling in verzuim indien de automatische incasso
niet is geslaagd.
15.2 Vanaf de datum waarop de Contractant in verzuim verkeert, is KPN gerechtigd de wettelijke
rente en de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte in rekening te brengen.
Voor vergoeding komen in aanmerking die buitengerechtelijke kosten die in redelijkheid zijn
gemaakt en die qua hoogte redelijk zijn in verhouding tot de openstaande vordering.
15.3 KPN is pas gerechtigd tot buitengebruikstelling of tot ontbinding van de Overeenkomst
wegens niet tijdige betaling over te gaan, nadat de Contractant ook binnen een, in een door KPN
te zenden herinnering gestelde, nadere termijn niet heeft betaald. Deze nadere termijn omvat ten
minste 10 dagen te rekenen vanaf de dag dat de herinnering door de Contractant is ontvangen.

======
KPN handelt dus tegen haar eigen voorwaarden.

ciske

Als ik jou was, zou ik toch maar proberren de juiste tijd aan te houden.
Je trekt bij providers toch aan het korste eind en uiteindelijk betaal je nog meer.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Als ik jou was, zou ik toch maar proberren de juiste tijd aan te houden.
Je trekt bij providers toch aan het korste eind en uiteindelijk betaal je nog meer.
Lijkt mij ook verstandig Ciske, net zo,n toestand met Vodafone achter de rug na schikken en delen de kwestie opgelost

ciske

Har06 schreef: Lijkt mij ook verstandig Ciske, net zo,n toestand met Vodafone achter de rug na schikken en delen de kwestie opgelost

Dat bedoel ik , je trekt altijd aan het kortste eind.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

TS,

Nou ik vind het maar vreemd dat schijnbaar voor u andere regels gelden dan voor mij:

Ik heb onlangs TWEE maanden achter elkaar onterecht mijn maandbedrag gestorneerd (van TV en Internet) en ik krijg van hun netjes een brief met het verzoek om binnen een gestelde datum te betalen , want anders zouden ze me afsluiten.Meteen gedaan natuurlijk

Ik heb (sinds 3 mnd) ook mobiel van KPN en uiteraard moet ik die nota's ook betalen, maar omdat dat in dezelfde week is en de bedragen zowat gelijk dacht ik aan een dubbel afschrijving (hoe DOM, maar goed)

En je adres en mailadres kun je terug vinden (en aanpassen) in mijn KPN.com, dus ook die verantwoording ligt bij jezelf

Misschien hebt u al eerder problemen gehad dat ze u daarom zo snel afsluiten? ik weet het niet maar ik vind het erg vreemd dat ik twee hele maanden de tijd krijg en u maar een paar dagen....

Annetta

Behalve dan dat ik zo'n 6 jaar werk heb gehad om mijn verhuizing op de adresgegevens goed te krijgen heb ik nog nooit problemen met ze gehad. Op mijn persoonlijke KPN pagina heb ik tig keer mijn nieuwe adresgegeven ingevuld, zonder resultaat. Dit heb ik meerdere keren doorgegeven door met hun te bellen en ook bij de winkel. Helaas steeds zonder resultaat. Een medewerker van KPN heeft toen het advies gegeven het maar te accepteren dat het niet lukte omdat betalingen wel goed gingen en ik ook internet en telefoon op mijn nieuwe huisadres had. Afgelopen zomer is het via contractwijziging (overstap op alles in 1 via glasvezel) eindeljk gelukt de adresgegevens goed ingevoerd te krijgen. Dubbelgecheckt bij de winkel en bij kpn zelf. Alleen is het weer niet mogelijk gebleken om mijn postadres ook hier te krijgen, tot op de dag van vandaag krijg ik geen post van kpn en wordt dat nog steeds naar mijn vorig adres gestuurd met zoals nu blijkt met alle gevolgen vandien.

Gesloten