LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jeroemba
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2012 23:24

In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door Jeroemba »

Hallo,

Ik ben sinds vijf dagen in het bezit van een Samsung S3 helemaal blij!!TOT vandaag...
Ik was bezig mijn klepje van mijn batterij los te halen en toen merkte ik op dat ik iets voelde aan mijn scherm.
Wat zie ik! van links naar rechts een BARST onderin het scherm. Ongelooflijk en ik zorg er goed voor. Had ook al een heel pakket besteld van hoesjes en beschermspulletjes.
Maar ik word in de steek gelaten door BELSIMPEL.NL, Samsung en ook min of meer door GSMREPAREREN.NL die bij voorbaat al zegt dat dit waarschijnlijk buiten de garantie valt.
Dit vind ik ongelooflijk na vijf dagen, zo een dure gsm, zo een slechte kwaliteit matriaal en slechte service. Want als je zo iets hebt dan proberen ze er allemaal onderuit te komen en wijzen ze naar elkaar.
Kom op samsung dit was toch heel speciaal hard glas, waarom zit ik nu dan al met een barst.
Vind gewoon na vijf dagen dat ze me moeten helpen dit kosteloos te laten verhelpen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Biedt de smartphone aan aan de verkoper ter reparatie en eis dat dit onder garantie gebeurd. In de eerste 6 maanden moet de verkopende partij sowieso bewijzen dat u schuldig bent aan het defect. Kan hij dat niet, dan staat u sowieso uitermate sterk. De wet gaat er immers vanuit dat een defect dat optreedt binnen 6 maanden na levering, normalitair al bij levering aanwezig was en dus heeft u een ondeugdelijk product gekregen.
Laat de verkoper het tegendeel bewijzen. Oja, u heeft verder niks met samsung te maken. Het gaat tussen U en de verkopende partij.

Marcoh89
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2012 10:36

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door Marcoh89 »

Ik heb ook al niet zo lekkere ervaring met belsimpel.nl

Je wordt te woord gestaan door onervaren personeel, doorverbinden kunnen ze niet. Er is 3 keer de verbinding verbroken. Of gewoon doorverbinden duurde 10 minuten. De leiddingevende wilde niet mee werken en reageerde kort af.

Ik hoop dat Belsimpel.nl falliet gaat, of zich bewust wordt van haar rare praktijken.

Is jouw kwestie inmiddels opgelost?

belkostenwijzer
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jul 2012 15:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door belkostenwijzer »

olaf79 schreef: In de eerste 6 maanden moet de verkopende partij sowieso bewijzen dat u schuldig bent aan het defect. Kan hij dat niet, dan staat u sowieso uitermate sterk.
Hallo,

Bovenstaande klopt helemaal. Belsimpel moet het toestel opsturen. Dit staat vastgelegt in het wetboek. Daarbij komt het bovenstaande zinnetje terug.

Mocht Belsimpel hier niet aan mee werken kunt u ze in gebreke stellen. Hoe doet u dit? Een aangetekende brief. U staat volledig in uw recht om hem op te laten sturen. Nog even los van het defect en of deze uiteindelijk onder de garantie valt.

Succes.

Groet, Belkostenwijzer

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik snap niet helemaal wat de winkel nu moet aantonen? Die barst is er toch niet zomaar in gekomen dat moet toch een oorzaak hebben?

TS, wellicht ben je er voor verzekerd (of je ouders als je nog thuis woont) op de inboedelverzekering of misschien een losse telefoon of kostbaarheden verzekering.

dorethe
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2008 20:04

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door dorethe »

heb hetzelfde probleem, hoe is het bij jou opgelost?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door berndv »

dorethe schreef:heb hetzelfde probleem, hoe is het bij jou opgelost?
Degene die dit topic geopend heeft,is na het openen niet meer teruggeweest op dit forum.

Tooskebibi
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2013 20:17

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door Tooskebibi »

Ook ik heb hetzelfde meegemaakt,
Ik heb een sony xperia gekocht en op 8 oktober ontvangen, op 13 november deed het aan/uit knopje het niet meer en het software was wat traag. Belsimpel gebeld en de telefoon kon opgestuurd worden naar dynafix. Bij terug komst was de telefoon niet gerepareerd. Opnieuw opgestuurd naar dynafix en de telefoon kwam opnieuw ongerepareerd terug. Daarna weer opgestuurd naar Belsimpel, die vervolgens opgestuurd heeft naar dynafix, waar de telefoon op dit moment nog is??? tot op heden niks meer van gehoord, dynafix en belsimpel geven elkaar de schuld. inmiddels zit ik al zo'n 3 maand zonder mijn telefoon... dynafix gaat de telefoon nu maken, ookal valt het buiten de garantie. Ikzelf heb er geen vertrouwen meer in. Ik wacht in spanning af.

chrisja58
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2013 18:36

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door chrisja58 »

Ik heb er ook geen vertrouwen meer in! Dynafix doet rare dingen voor mij! En belsimpel doet helemaal niks! Ben ook al twee maanden aan het wachten op mijn smartphone en heb hem ook nog niet terug! Mijn klacht staat op klacht.nl. Heb ook geen zin meer om het allemaal op te schrijven.
https://www.klacht.nl/dynafix-care/klac ... ervice-11/

Hoop dat ze eens goed kijken naar de klachten van Belsimpel en Dynafix en dat ze moeten stoppen met hun praktijken!

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: In de steek gelaten door Belsimpel,Samsung,GSMRepareren

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Zolang grote telecom bedrijven nog steeds gebruik maken van dit soort bedrijven denk ik niet dat er veel gaat veranderen.

Gesloten