LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AnderZorg = RotZorg?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
electomonteur

Re: AnderZorg = RotZorg?

Ongelezen bericht door electomonteur »

beste webcare
hoe word het probleem met dat incassobureau op gelost?

en gaan jullie nu ook binnen de wettelijke termijn van 48 uur reageren op een mail of blijven jullie tegen de wettelijke regels in die 10 dagen hanteren

alexD

Ongelezen bericht door alexD »

Inmiddels kreeg ik gisteren tot tweemaal toe antwoord van AnderZorg, mijn klacht is in behandeling. Dus Bedankt AnderZorg voor het hier ook reageren.

Op de kwestie van wel of juist geen achterstand in premie: Op 11 oktober kaartte ik de kwestie aan. Op dat moment stond er twee keer een premiebetaling open. Deze dienden voor 13 en voor 20 oktober betaald te worden. Het argument van 'premieachterstand' was dus onzin.
Net als het verwerken van de gemaakte kosten. Die kosten (teruggaande tot oktober 2011) zijn direct door de zorgverlener ingediend. AnderZorg wachtte dus om mij verder onduidelijke redenen ruim een jaar met deze aan mij door te berekenen.

Overigens denk ik dat we er wel uitkomen. Zal ook wel moeten denk ik zomaar :) .

alexD

Humor om te lachen: Betaal ik mijn premie, betaal ik mijn premie niet! Letten we even op? Ik betaal een acceptgiro, dus alles inclusief rekeningnummer en betalingskenmerk werd genoemd. Gaat AnderZorg dat even verrekenen met de openstaande zorgkosten... Dat is grappig!

Dus AnderZorg heeft nu alle reden om een deurwaarder in te schakelen (namelijk geen premie betaald, vind AZ), die ik vervolgens moet uitleggen dat ik wel betaald heb. Nee, dat is handig...

electomonteur

lol dan zullen ze dat ook wel bij mijn collega hebben gedaan

maar helaas reageren ze nergens binnen de wettelijk gestelde termijn van 48 uur
soms duurt het gewoon 10 werk dagen(volgens hun is zaterdag geen werk dag) dus 2 weken niet normaal meer
terwijl de wet verplicht aan bedrijven binnen 48 uur na indienden klacht deze te behandelen
(zon- en feest dagen worden niet me geteld in deze berekening zaterdagen wel )

dus weet ik wat hem op kort termijn staat te doen
zo snel mogelijk overstappen naar andere verzekeraar en alle bewijzen van betaling goed bewaren en lekker voor de rechter laten komen
en daar gelijk als tegen eis verdere laster verbieden in zaken AZ en een financiële compensatie wegens onnodig lastig vallen

AnderZorgNL
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnderZorgNL »

Beste Electromonteur,

We beantwoorden e-mails zo snel mogelijk. Op onze site staat altijd vermeld binnen welke termijn je een antwoord van ons kan verwachten.

Als jouw personeelslid een e-mail stuurt naar [email protected] ga ik het voor hem/haar nakijken.
Als hij/zij dan in de e-mail het verzekerdennummer vermeld en de situatie dan heb ik alles direct bij elkaar.

Met vriendelijke groeten,

Anne Bergman
Webcareteam anderzorg.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

electomonteur schreef:lol dan zullen ze dat ook wel bij mijn collega hebben gedaan

maar helaas reageren ze nergens binnen de wettelijk gestelde termijn van 48 uur
soms duurt het gewoon 10 werk dagen(volgens hun is zaterdag geen werk dag) dus 2 weken niet normaal meer
terwijl de wet verplicht aan bedrijven binnen 48 uur na indienden klacht deze te behandelen
(zon- en feest dagen worden niet me geteld in deze berekening zaterdagen wel )

dus weet ik wat hem op kort termijn staat te doen
zo snel mogelijk overstappen naar andere verzekeraar en alle bewijzen van betaling goed bewaren en lekker voor de rechter laten komen
en daar gelijk als tegen eis verdere laster verbieden in zaken AZ en een financiële compensatie wegens onnodig lastig vallen
Waar kan ik dit terug vinden in "de wet"?

electomonteur

info bij opta te verkrijgen

wij hebben bij het veranderen van de regels op de mail marketing dit door gekregen van de opta dat we bij klachten moeten bewijzen dat de ontvanger double-opt in is (zelf aangemeld of uit klanten bestand en dan bevestigd dat hij de mailings wil blijven ontvangen )
en bij vragen per mail dit binnen 48 uur (zon en feestdagen niet me berekend) een antwoord of bericht dat het in behandeling is en binnen afzienbare tijd (72 uur) word beantwoord
maar binnen de 48 uur in ieder geval een reactie

alexD

AnderZorgNL schreef:Beste Electromonteur,

We beantwoorden e-mails zo snel mogelijk. Op onze site staat altijd vermeld binnen welke termijn je een antwoord van ons kan verwachten.

Als jouw personeelslid een e-mail stuurt naar [email protected] ga ik het voor hem/haar nakijken.
Als hij/zij dan in de e-mail het verzekerdennummer vermeld en de situatie dan heb ik alles direct bij elkaar.

Met vriendelijke groeten,

Anne Bergman
Webcareteam anderzorg.
Hartstikke leuk, termijnen stellen, maar ik tekende bezwaar aan, jullie reageren feitelijk niet en vervolgens krijg ik doodleuk een tweede aanmaning, verhoogd met 10 euro... Dat is geen antwoorden, dat is aanrommelen. Dus een termijn stellen is prima, maar handelen is misschien een beter idee. Zaken op orde brengen bijvoorbeeld.

Klein ander voorbeeldje nodig? Mijn vrouw betaalde haar premies en die werden op 26 oktober afgeboekt. Toch kreeg ze doodleuk een aanmaning om even te betalen. Die brief werd gedateerd op jawel, 30 oktober! Dus het geld was al binnen, maar er moest nog even geld aan een nutteloze brief verspillen... We lachen wat af met AZ! :?

Brainless

electomonteur schreef:info bij opta te verkrijgen

wij hebben bij het veranderen van de regels op de mail marketing dit door gekregen van de opta dat we bij klachten moeten bewijzen dat de ontvanger double-opt in is (zelf aangemeld of uit klanten bestand en dan bevestigd dat hij de mailings wil blijven ontvangen )
en bij vragen per mail dit binnen 48 uur (zon en feestdagen niet me berekend) een antwoord of bericht dat het in behandeling is en binnen afzienbare tijd (72 uur) word beantwoord
maar binnen de 48 uur in ieder geval een reactie
Maar de OPTA geldt niet voor zorgverzekeringen.....

electomonteur

Brainless schreef: Maar de OPTA geldt niet voor zorgverzekeringen.....
de OPTA geld voor alle bedrijven die communiceren via telefoon post en internet

dan zou het ook voor mijn bedrijf niet gelden
de OPTA heeft regels opgesteld waar elk in Nederland ingeschreven en gevestigd bedrijf zich aan moet houden

dus ook deze zorg verzekeraar
dus ook die dient binnen de gestelde termijn te reageren of als dat niet lukt een duidelijke termijn stellen waarin het wel lukt
en zeker vragen m.b.t. betalingen of declaraties moet dat binnen de 48 uur lukken

Brainless

electomonteur schreef:

de OPTA heeft regels opgesteld waar elk in Nederland ingeschreven en gevestigd bedrijf zich aan moet houden

dus ook die dient binnen de gestelde termijn te reageren of als dat niet lukt een duidelijke termijn stellen waarin het wel lukt
en zeker vragen m.b.t. betalingen of declaraties moet dat binnen de 48 uur lukken
Nee hoor.
Ze hebben regels voor bedrijven die werkzaam zijn in de communicatiesector.
Dit zijn bedrijven die oa internet, tv en telefonie aanbieden.

Alphavista

Ongelezen bericht door Alphavista »

Anderzorg is net als fact. maatschap. Fa-Med B.V. gewoon een onklantvriendelijke zorgverlener.

Meld je aan bij independer.nl en je krijgt het beste aanbod zodra de pakketten van 2013 bekend zijn.

Anke10
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anke10 »

Ik hoor inderdaad wel vaker negatieve verhalen over anderzorg. Toch denk ik dat iedere verzekeraar zo zijn voor en nadelen heeft dus ik denk niet dat het veel verschil maakt.

alexD

AnderZorg loopt qua administratie achter. Antwoorden krijgen we niet op de vragen die we stellen, wel brieven. Zo betaalde mijn vrouw de premie eind oktober, maar binnen enkele dagen volgde een boze brief. Of ze de premie wilde betalen. Vandaag volgde weer een boze brief: Nu betalen! Anders volgen maatregelen. Gek genoeg KAN het zo zijn dat er al een deurwaarder is ingeschakeld, aldus de brief.

Maar weer een mail sturen aan deze charlatans... :D

electomonteur

Brainless schreef:
electomonteur schreef:

Nee hoor.
Ze hebben regels voor bedrijven die werkzaam zijn in de communicatiesector.
Dit zijn bedrijven die oa internet, tv en telefonie aanbieden.
waarom gelden de regels van de OPTA voor alle in Nederland gevestigde of in geschreven bedrijven of instellingen met betrekking op de communicatie via post telefoon of internet????

dan zou de postcodeloterij zich ook niet aan de regels hoeven te houden en iedereen gewoon mogen bellen zonder de regels van de OPTA samen gevat in het bel me niet register of een energie maatschapij nee de OPTA regels gelden voor alle bedrijven ook voor een zorg verzekeraar en wij als klein elektrotechnische installateur die soms nieuws brieven naar klanten verstuurd met acties of aanbiedingen

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Alphavista schreef:Anderzorg is net als fact. maatschap. Fa-Med B.V. gewoon een onklantvriendelijke zorgverlener.

Meld je aan bij independer.nl en je krijgt het beste aanbod zodra de pakketten van 2013 bekend zijn.

Famed noch anderzorg zijn zorgverleners. Anderzorg is gewoon een 13 in een dozijn zorgverzekeraar, Famed doet alleen administratie in opdracht van zorgverleners, verder niet. Overigens zijn bij problmene bij Famed de zorgafnemers in 99 van de 100 gevallen zelf debet aan de problemen. Iemand anders de schuld geven van eigen fouten is zo makkelijk, maar deze weg leidt nooit tot een oplossing...

Gesloten