LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon uit Duitsland

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
mhkamp

Telefoon uit Duitsland

Ongelezen bericht door mhkamp »

Ondanks dat ik ingeschreven sta bij Bel-me-niet en ik een geheim nummer heb, ben ik vanuit Duitsland gebeld. Daar ik in mei vakantie heb gehouden in Berlijn had ik in de eerste instantie dat het de verhuurder zou zijn, al woont deze in Nederland.

Er wordt vanuit Berlijn gebeld en (in het eerste geval, de tweede heb ik laten liggen) een Nederlands marketingsbureau.

De volgende nummers zijn gebruikt er het kengetal is Berlijn:

+49303229430 en +4930787360

Bob Schurkjens

Re: Telefoon uit Duitsland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Malafide bedrijven bellen vanuit het buitenland om het belmenietregister te omzeilen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Gewoon een verbinding verbreken is er kennelijk niet (meer) bij?

We maken echt van elke scheet een donderslag....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dhc schreef:Gewoon een verbinding verbreken is er kennelijk niet (meer) bij?

Precies. Sommige mensen gaan zich tegenwoordig steeds hysterischer gedragen. En wat is nu het probleem als je door een bedrijf gebeld wordt?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

GJvdZ schreef:

Precies. Sommige mensen gaan zich tegenwoordig steeds hysterischer gedragen. En wat is nu het probleem als je door een bedrijf gebeld wordt?
Wat ik niet snap is :
- Waarom opnemen als je het nummer ziet en niet herkend
- Waarom niet gewoon de hoorn erop gooien als je er klaar mee bent
- Waarom ga je jezelf hier registreren om dit allemaal te melden, terwijl je alles al uitgezocht hebt.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Dirkie schreef:
GJvdZ schreef:

Wat ik niet snap is :
- Waarom opnemen als je het nummer ziet en niet herkend- Waarom niet gewoon de hoorn erop gooien als je er klaar mee bent
- Waarom ga je jezelf hier registreren om dit allemaal te melden, terwijl je alles al uitgezocht hebt.
Spookscenario,s, natuurlijk neem je een telefoon op als je een anoniem beller weergegeven ziet, kan van alles zijn van dokter apotheek provider politie etc etc etc, ben je van het gesprek niet gediend kun je het vriendelijk beeindigen, opgooien doe ik nooit:)

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Spookscenario,s, natuurlijk neem je een telefoon op als je een anoniem beller weergegeven ziet, kan van alles zijn van dokter apotheek provider politie etc etc etc, ben je van het gesprek niet gediend kun je het vriendelijk beeindigen, opgooien doe ik nooit:)
Natuurlijk kun je er voor kiezen om anonieme nummers op te nemen, dat doe ik ook. Maar het gaat hier om (en dat schreef ik ook) "Waarom opnemen als je het nummer ziet en niet herkend" :mrgreen:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Dirkie schreef:
Natuurlijk kun je er voor kiezen om anonieme nummers op te nemen, dat doe ik ook. Maar het gaat hier om (en dat schreef ik ook) "Waarom opnemen als je het nummer ziet en niet herkend" :mrgreen:

het antwoord zit in het zien van het nummer
mijn telefoon heeft geen schermpje dat een nummer weergeeft
ik ga ook geen niewe telefoon kopen ook voor zo, schermpje

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ruud_a schreef:
Dirkie schreef:

het antwoord zit in het zien van het nummer
mijn telefoon heeft geen schermpje dat een nummer weergeeft
ik ga ook geen niewe telefoon kopen ook voor zo, schermpje

Dus jij neemt altijd de phone op :), mooi zo hoort het ook, paranoide hoeven we inderdaad niet te zijn, stel eens voor dat een loterij je vergeefs belt :lol:

mhkamp

Ongelezen bericht door mhkamp »

Dirkie schreef:Wat ik niet snap is :
- Waarom opnemen als je het nummer ziet en niet herkend
De eerste keer dacht ik dat het mijn verhuurder was. Ik heb in mei dit jaar een week een huisje gehuurd in Berlijn (al was de verhuurder Nederlands).
- Waarom niet gewoon de hoorn erop gooien als je er klaar mee bent
Dat heb ik ook gedaan.
Ik hoef dus niet te waarschuwen? Misschien zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad?

Goh... Fijn forum dit. Meldt je een probleem, krijg je meteen van die azijnpissers. Ik ga hier nog wat melden zeg Afbeelding

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik ga hier nog wat melden zeg
Behandel dan serieuze problemen !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sjoegel schreef:
Ik ga hier nog wat melden zeg
Behandel dan serieuze problemen !
Zoals een vergelijking van 5 broden in een uitzending van vorig jaar?

Alex400

Ongelezen bericht door Alex400 »

Ah joh mhkamp,

Hier op het forum heb je alleen maar azijnpissers die niet ingaan op het feitelijke probleem maar jou alleen maar als het probleem zien. Gewoon negeren :wink:

Ja en op zich toch goed om dit te melden. Want wellicht had je meer medestanders kunnen vinden die dezelfde hinder ondervinden.

Maar weer terug naar je oplossing. Van een collega heb ik ooit de tip gekregen: als je door hebt dat het een marketing bureau oid is. Ga random antwoorden geven zoals: "banaan" of "groen" of "nasi" etc. Mijn ervaring is dat ze dan binnen 30 seconden hebben opgehangen en je eigenlijk nooit meer lastigvallen.

Maar je kan inderdaad ook de zeggen "Dank u geen interesse" en de verbrinding dan verbreken.
Maar ja, de oplossing van mijn collega vind ik leuker en tovert een lach op je gezicht ipv dat jij je gaat irriteren.

Gesloten