Ik was klant bij Eneco en ik kreeg al een paar keer een mail dat ik mijn contract kon verlengen. Ik dacht "mijn contract is vast bijna ten einde", wat dus betekent dat ik over kan stappen.
Na enig onderzoek bleek dat ik bij Energiedirect het goedkoopst uit de bus kwam. Ik heb Energiedirect gebeld en die bevestigde dat ik nu kosteloos over kon stappen. Daarna heb ik het nogmaals per mail (bewaard natuurlijk) gevraagd en dit is bevestigd. Van Eneco kreeg ik een boete van 300 Euro!!!
Ik heb gelijk Eneco gebeld en dit bleek 100 Euro teveel
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
overzicht:
Energiedirect zegt dat ik over kon stappen op: 22 juli 2012
Eneco zegt dat ik over kon stappen op: 1 oktober 2012
Overstap vond daadwerkelijk plaats op 8 augustus 2012.
Kortom: 1,5 maand te vroeg, dus 200 Euro boete!!!
Voordat ik bij Eneco zat, zat ik ook bij Energiedirect, en hier liep mijn contract tot 29 september 2011.
Dus voor mij is het dus aannemelijk dat Energiedirect hier de fout maakt.
- Bij navraag bij beide leveranciers krijg ik van beide een bewijs van CCP met een datum dat ik over kan stappen. Echter staat op beide een andere datum en zeggen ze beide dat hun het "echte bewijs" hebben.
- Energiedirect heeft mij bevestigd dat ik kosteloos over kon stappen. Zij zeggen nu dat dit ook zo is volgens hun, maar dat zij nooit geld terug geven aan klanten, dus mijn boete zeker niet gaan vergoeden. Ze hebben wel Eneco gebeld en gevraagd of zij de boete terug wilden draaien voor mij, maar dit wil Eneco natuurlijk niet.
Mijn vraag is nu: heeft iemand tips hoe ik nu het beste kan handelen. 200 Euro is voor mij heel veel geld, aangezien ik in de bijstand zit. Dus ik wil het hier zeker niet bij laten zitten.