LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon Arke Actie Jamaica

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
duiveltjebeertje

Groupon Arke Actie Jamaica

Ongelezen bericht door duiveltjebeertje »

In Februari 2012 heb ik een Arke Groupon deal geboekt naar Jamaica 8) , omdat ik dacht dat dit een mooie deal was. Achteraf blijkt dat ander half maand voor de vakantie de zelfde reis op dezelfde datum 100 EUR goedkoper is en bij de vakantiediscounter zelfs 150 EUR, 15% prijsverschil met wat ik heb betaald. Na gebeld te hebben met Arke Zoetermeer ben ik zwaar teleurgesteld dat ik aan deze actie heb meegedaan. :cry:

Zie niet in wat het nut is om bij Arke vroeg te boeken als je vlak voor de vakantie datum bij hun zelf goedkoper kan boeken.

wiseger

Re: Groupon Arke Actie Jamaica

Ongelezen bericht door wiseger »

Heel eenvoudig, de reiswereld bepaald zijn prijzen aan de hand van vraag- en aanbod. Arke koopt veel kamers al vroeg in en zal, als er weinig vraag is, deze later met leuke kortingen van de hand. Geen kamerbezetting en lege stoelen zijn tenslotte nog duurder. Een vroegboekkorting kan minder zijn dan de eventuele latere last-minute korting.

Echter het kan ook zijn dat de kamers wel goed lopen en dan worden de prijzen steeds hoger en krijg je helemaal geen korting.

Persoonlijk kies ik daarom altijd voor een last-minute, tot op heden altijd veel voordeliger geweest.

Choco2009

Ongelezen bericht door Choco2009 »

TS Is toch accoord gegaan met de deal die hij gesloten heeft.
In Februari vond hij dit een goede prijs. Reizen kunnen altijd duurder en goedkoper worden.
Ik zie het probleem niet zo.
Volgens mij tipisch een geval van voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, nu is het geen dubbeltje maar een kwartje en nu is de deal die hij in februari gesloten heeft niet meer goed.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wiseger schreef:Persoonlijk kies ik daarom altijd voor een last-minute, tot op heden altijd veel voordeliger geweest.
Dat ligt aan heel veel verschillende factoren en is per reis verschillend. Sommige hotels houden kamers liever leeg dan ze extra voordelig verkopen. Wij boeken altijd juist vroeg en in ons geval is dit juist altijd voordeliger voor de gekozen hotels dan op het laatste moment boeken.

Emmy75

duiveltjebeertje schreef:In Februari 2012 heb ik een Arke Groupon deal geboekt naar Jamaica 8) , omdat ik dacht dat dit een mooie deal was. Achteraf blijkt dat ander half maand voor de vakantie de zelfde reis op dezelfde datum 100 EUR goedkoper is en bij de vakantiediscounter zelfs 150 EUR, 15% prijsverschil met wat ik heb betaald. Na gebeld te hebben met Arke Zoetermeer ben ik zwaar teleurgesteld dat ik aan deze actie heb meegedaan. :cry:

Zie niet in wat het nut is om bij Arke vroeg te boeken als je vlak voor de vakantie datum bij hun zelf goedkoper kan boeken.
Als u toen dacht dat het een mooie deal was, was u toch akkoord. Daarom kocht u het toch. Als het nu een stuk duurder was, had u toch zeker ook niet geklaagd.

Straks gewoon lekker van de vakantie gaan genieten en vergeten is het handigst.

Groupon kan men sowieso maar beter links laten liggen maar dit geheel terzijde.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Emmy75 schreef: Straks gewoon lekker van de vakantie gaan genieten en vergeten is het handigst.

Groupon kan men sowieso maar beter links laten liggen maar dit geheel terzijde.
+1 ! Twee maal goede raad, dat kan TS niet laten liggen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emmy75 schreef:
wiseger schreef:Persoonlijk kies ik daarom altijd voor een last-minute, tot op heden altijd veel voordeliger geweest.
Dat ligt aan heel veel verschillende factoren en is per reis verschillend. Sommige hotels houden kamers liever leeg dan ze extra voordelig verkopen. Wij boeken altijd juist vroeg en in ons geval is dit juist altijd voordeliger voor de gekozen hotels dan op het laatste moment boeken.
Er zullen best wel hotels voor wie lege kamers gunstiger zijn, maar dan neem je toch gewoon een ander hotel die wel last minute korting geeft? Ook in de hotelwereld is de economische crisis merkbaar dus de klant is aan zet.

Emmy75

GJvdZ schreef:
Emmy75 schreef:
Er zullen best wel hotels voor wie lege kamers gunstiger zijn, maar dan neem je toch gewoon een ander hotel die wel last minute korting geeft? Ook in de hotelwereld is de economische crisis merkbaar dus de klant is aan zet.
Dat zou kunnen maar om persoonlijke redenen wil ik de vakantieperioden al vroeg vastleggen in het jaar en daarnaast heb ik nogal wat noten op de zang wat betreft hotelkeuze. Dan neem ik liever de vroegboekkorting.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

IK boek eigenlijk altijd vroeg... (okt voor reis in september, april voor reis in januari). Het is me nog maar zelden gebeurd dat de reis uiteindelijk nog goekoper aangeboden wordt. Zo betaal ik voor aankomende januari ruim 3900 euro voor mijn reis naar de Dominicaanse Republiek, en staat deze zelfde reis op internet nu voor 5200 euro...

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Wat ik uit het verhaal opmaak is het vertrek ongeveer in september? Midden in het orkaanseizoen?
Los van de adviezen over veiligheid (ga met een Juta taxi van luchthaven naar hotel etc etc) zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken:

In Jamaica kunnen van juni tot november tropische stormen en orkanen voorkomen. U wordt geadviseerd gedurende deze periode de berichtgeving in de media te volgen en u goed te laten informeren over de situatie ter plaatse alvorens af te reizen. Bij calamiteiten dient u onder alle omstandigheden de aanwijzingen van de lokale autoriteiten op te volgen en –bij georganiseerde (toeristische) reizen- goed contact te houden met de touroperators. Meer informatie vindt u op de website www.tropicalstormrisk.com of www.nhc.noaa.gov.

Logisch dan toch dat Arke koste wat kost van de vluchtplaatsen af wil? Geen enkel reisbureau zou Jamaica in die periode adviseren.

vraagalex

Ongelezen bericht door vraagalex »

Toch vervelend als je al iets geboekt hebt bij Arke [link verwijderd door de moderator]

Mocht je ze willen bereiken, via 023 5615861 kun je in ieder geval een van de vestigingen bereiken.

Gesloten