LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort prepaid mobiel internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
michielNED

Telfort prepaid mobiel internet

Ongelezen bericht door michielNED »

Enkele weken terug kreeg ik als Telfort prepaid klant een sms met de mededeling dat per 1 oktober mobiel internet met prepaid alleen nog mogelijk is door een internetbundel te activeren. Dit zou zijn ter voorkomen van ongemerkt internetgebruik van smartphones, aangezien sommige apps op de achtergrond dataverbruik hebben. Daar is wat voor te zeggen, echter naar verluid moet je betalen voor deze bundels, en verzuimt Telfort het om de tarieven bekend te maken. Ondertussen gaat Telfort gewoon door met het verkopen van prepaid simkaarten en telefoons tegen de oude voorwaarden, zonder vermelding van de wijziging, zo kun je nog meerdere telefoons bestellen op de site met de oude voorwaarden.

Inmiddels is het een week voor deze gewijzigde voorwaarden actief worden, en zijn de tarieven van deze bundels nog altijd niet te vinden. Er zijn alleen prijzen van internetbundels te vinden bij een abonnement, maar deze hebben een andere omvang dan de prepaid bundels (5MB, 500MB en 1000MB voor abonnementen tegen 25MB, 250MB en 500MB voor prepaid). Ook de algemene voorwaarden zijn nog niet gepubliceerd, op de site staan nog steeds de oude voorwaarden van januari. Volgens deze voorwaarden mogen wijzigingen in de voorwaarden ingaan 4 weken na bekendmaking. Aangezien zowel tarief als voorwaarden nog niet bekend gemaakt zijn, mag deze wijziging dan überhaupt wel ingaan volgende week? Ik neem aan dat met die termijn van 4 weken bedoeld wordt 4 weken na bekendmaking wat de wijzigingen zijn, niet na bekendmaking dat er wijzigingen zijn zonder de inhoud ervan.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Re: Telfort prepaid mobiel internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@michielNED,

Alsnog de prijzen van de bundels:

Internetbundel & Prijs
25 MB -> 5 euro
250 MB -> 10 euro
500 MB -> 15 euro

Excuses dat deze niet eerder zijn vermeld.

Daphne

michielNED

Dat betekend in de praktijk dus dat je voor minder dan 5 euro per maand geen internet meer hebt bij Telfort? Want volgens de site zou deze internetbundel slechts een maand houdbaar zijn, terwijl het huidige beltegoed onbeperkt houdbaar is mits je eens per half jaar opwaardeert. Toch knap van Telfort om een verslechtering in de dienstverlening (want een sterke inkorting van de geldigheid van je tegoed kun je niet anders noemen) probeert te verkopen alsof het een verbetering is.

Overigens zijn de algemene voorwaarden van deze internetbundels nog altijd niet te vinden op de website, alleen de oude voorwaarden van 1 januari staan erop. Aangezien je als 'klant' het recht hebt tot opzegging als je de nieuwe voorwaarden of tarieven niet accepteert verwacht je dat deze voorwaarden ruim van te voren bekend gemaakt zijn. Sterker nog, het staat ook in de voorwaarden vermeld dat de wijzigingen 4 weken van te voren bekendgemaakt moeten worden, waarna je voor ingang van de wijzigingen kunt opzeggen, en dat is aanstaande vrijdag (laatste werkdag voor de genoemde datum).

Dat Telfort op twee dagen voor je laatste mogelijkheid het contract op te zeggen de voorwaarden nog niet bekend heeft gemaakt, en op de website nog steeds de oude prijzen vermeld en telefoons verkoopt tegen de oude voorwaarden, is daarom nogal apart, en strijdig met de algemene voorwaarden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

michielNED schreef:Aangezien je als 'klant' het recht hebt tot opzegging als je de nieuwe voorwaarden of tarieven niet accepteert verwacht je dat deze voorwaarden ruim van te voren bekend gemaakt zijn.
Je hebt het over prepaid, wat wil je opzeggen? Je kan gaan en staan waar je wilt.

michielNED

Je kunt op elk moment opzeggen ja, maar dan ben je je beltegoed kwijt. Als je opzegt doordat de voorwaarden tussentijds veranderen krijg je je beltegoed teruggestort, zo staat vermeld op de site van Telfort. Echter dan dien je voor de ingangedatum van de wijzigingen op te zeggen, als je na 1 oktober opzegt omdat je het niet eens bent met de nieuwe voorwaarden heb je geen recht op teruggave van je beltegoed.

Jing

Ongelezen bericht door Jing »

Ik heb op 26-09-2012 mijn Telfort Prepaid opgezegd n.a.v. die wijziging. Het resterende beltegoed ad € 45,92 zou binnen 4 tot 6 weken op mijn girorekening worden gestort. Tot op heden, ruim 6 weken later, zit ik nog steeds op de betaling te wachten. Meerdere keren heb al contact met de Klantenservice opgenomen, maar ik word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. :cry:
Wat kan ik nog doen? Bellen naar de Klantenservice heeft geen zin!

Gesloten