LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foute/onduidelijke etikettering AH

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik brei er maar een eind aan, want hier kom ik niet verder.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door tenormin »

20 á 25 jaar niet veranderd en dat hadden ze moeten vermelden op het etiket. Zoiets als: lieve klant, na zoveel jaar hebben wij iets anders in de chilipoeder gedaan? De lettertjes op etiketten zijn al zo klein, dat kon er vast niet meer bij. Gewoon even proberen, alles wat anders is dan anders moet je zelf even uittesten.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wat ik me nog steeds afvraag, was het potje/etiket veranderd?
Had het een andere kleur, een andere foto erop, een ander lettertype?
Want dan is het toch echt wel aan te raden om even te kijken of de inhoud ook is gewijzigd.
Als het potje er 100% hetzelfde uitzag, ben ik met TS eens dat het vreemd is.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Nogmaals: ik zou me er niet druk om maken. Je hebt er van geleerd, en terug tot de orde van de dag! :shock:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door ruud_a »

tenormin schreef:20 á 25 jaar niet veranderd en dat hadden ze moeten vermelden op het etiket. Zoiets als: lieve klant, na zoveel jaar hebben wij iets anders in de chilipoeder gedaan? De lettertjes op etiketten zijn al zo klein, dat kon er vast niet meer bij. Gewoon even proberen, alles wat anders is dan anders moet je zelf even uittesten.
ze hebben niets anders in de chilipoeder gedaan
ze hebben er alleen maar dingen niet meer in gedaan
Laatst gewijzigd door ruud_a op 12 nov 2012 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door ruud_a »

rozemarijntje schreef:ik heb ook de chilipoeder van ah in een molentje...

staat op chili(molen)

chilipoeder in een molentje?
volgens mij lopen ze bij AH met molentjes
poeder hoef je niet meer te malen



ingridienten chilipoeder,weet wel er is niet veel van nodig :lol: en als je flink hebt staan schudden dan uh...slaan de vlammen ergens uit zeg maar :lol:

maar als je nu iets anders hebt?dan proef je toch soms even van..hoe smaakt het nu?
flesje of zakje ziet er al anders uit,dan zou ik denken mmmm

en wat verwacht u dan nu van appie een pan soep?
scusses omdat u flink aan de haal gaat met de kruiden...

even reeel blijven :wink:

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door berend12 »

Ze hadden natuurlijk wel een gebaar kunnen maken, al was het maar een kleine tegoedbon.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door ruud_a »

berend12 schreef:Ze hadden natuurlijk wel een gebaar kunnen maken, al was het maar een kleine tegoedbon.

of een blik soep?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door tenormin »

ruud_a, gek hé, chili uit een molentje? Nog gekker? Ook currey heb ik in molentje en nog veeeeel meer in molentjes. En nee, ik ben niet Don Quichotte die molens (tjes) najaagt. Oogjes eerst maar eens open vóór je wat schrijft? Of zelfs even googelen wil helpen. Oh nee, je wilt het speciaal als poeder, dat is het.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door ruud_a »

tenormin schreef:ruud_a, gek hé, chili uit een molentje? Nog gekker? Ook currey heb ik in molentje en nog veeeeel meer in molentjes. En nee, ik ben niet Don Quichotte die molens (tjes) najaagt. Oogjes eerst maar eens open vóór je wat schrijft? Of zelfs even googelen wil helpen. Oh nee, je wilt het speciaal als poeder, dat is het.
chilipeper in een molentje vind ik niet vreemd
ik heb zelf een molentje met zwartepeperkorrels
chilipoeder in een molentje vind ik wel vreemd

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Hele kleine chili vlokjes zijn het,vlokJES en due maal je dus us het verser,is de bedoeling..

Ga ff naar de appie kan je het zien :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door ruud_a »

rozemarijntje schreef:Hele kleine chili vlokjes zijn het,vlokJES en due maal je dus us het verser,is de bedoeling..

Ga ff naar de appie kan je het zien :wink:
ik geef de voorkeur aan zwarte peper boven chilipeper
dat zwartepepermolentje komt ook bij AH vandaan
maar als ik weer bij AH ben zal ik even kijken

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door 53o »

Ik heb zelf last van het omgekeerde, als ik een potje cayenne- of chilipeper koop wat te koop staat als pikant dan is het of te mild of verpest ik de smaak van het gerecht om het pittig te maken. Ik zou dus best wel willen weten welke chilipeper van welk merk jij gekocht hebt want ik zou deze wel kunnen gebruiken voor soep of nasi (cayennepeper die wel pittig is uit de supermarkt zit te veel zout in, heb liever kruiden zonder zout).

Heb wel eens een verse sambal gekocht in een toko uit koelvak wat geadverteerd stond als extra heet waar op het potje in kleine letters ultra-hot stond. Heb dat geweten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Die ik heb die chilivlokken uit molentje van appie best pittig,ik kan niet veel hebben ,sta snel in de fik.
Maar manlief die vind het ook lekker..

En er is nu ff off topic nieuw soort sambal bij appie merk..yil'driz

Staat bij conimex gebeuren,man houd van pittig en deze heel weinig van nodig zijn drie soorten...
Op internet kan je veel vinden over dit merk

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door zusjej21 »

berend12 schreef:Ze hadden natuurlijk wel een gebaar kunnen maken, al was het maar een kleine tegoedbon.
Dat wordt dat wel een hele kleine tegoedbon voor een potje kruiden :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Aan de ene kant heeft AH zeker wel gelijk met de boodschap "proeven". Iets wat topkoks er doorgaans ook moeten inrammen bij hun leerlingen: proeven, proeven en nog eens proeven. En dan ? Nog meer proeven. Topkoks zelf kennen de smaken van de ingrediënten wel maar toch blijven ze die proeven. Ook het gerecht dat gemaakt wordt, wordt aan de lopende band geproefd en voorzichtig met kruiden er kan altijd bij maar niet eruit. Dus ja proeven en niet blind erin mikken. Uiteindelijk zijn ook kruiden een natuurproduct en er kan vanalles zijn waardoor het de ene keer net even anders smaakt als de andere. Net zoals de ene sinaasappel heel anders smaakt als de andere ook al komen ze van dezelfde boom.

Aan de andere kant, wat had het de AH helemaal gekost om een pakje soepgroente en soepvlees aan TS te geven ? TS was waarschijnlijk tevreden geweest dat de klacht was gehoord en het kost AH amper iets.

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: foute/onduidelijke etikettering AH

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Staat toch op etiket als je de ingredienten leest wat is er nou zo moeilijk ?? Jij had verwacht omdat JIJ niet leest JIJ niet proeft dat ZIJ een hele pan soep vergoeden ofzo ? Je eigen fout hebbie hete soep blijkbaar niet heet genoeg want je blaat als een gek hier. Om niks.....

MaW leer lezen en zet een bril op.. dat is namelijk het echte probleem.

Gesloten