LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Ruim 2 maanden geleden heeft een monteur van Tempus schade bij ons veroorzaakt..na héééél veel mailen en bellen en K** smoesjes vanuit Tempus komt er eindelijk een concrete reactie van Dhr. Willem Baas.
Er zou een schadevergoeding worden uitgekeerd en als ik het daar mee eens was zou de zaak afgedaan worden. Hij beloofde me dat het per omgaande geregeld zou worden als ik hem een mailtje zou sturen en daarna de brief zou terugsturen die ik zou krijgen.
Het is te schofterig voor woorden dat je zelf achter dit soort zaken aan moet en dat iedereen, ja iedereen bij TEMPUS, alles bij elkaar liegt en verzint, je consequent niet terug belt, mailtjes "niet heeft ontvangen" en dat brieven meer dan een week onderweg zijn en dat als je er over reageert de brief ineens nét binnengekomen is..
Ik ben een contract aangegaan voor 1x per jaar service en dit werd zonder aankondiging gewijzigd naar 1x per 2 jaar...daarnaast werden de jaarkosten (wederom zonder aankondiging) verhoogd!...dus je betaald meer voor iets wat je niet krijgt!...OPLICHTERS zijn het.
Ik vertrouwde er tevergeefs op dat Dhr. Willem Baas zijn belofte na zou komen..maar ook dit bleek niet het geval...de toegezegde schadevergoeding is nog steeds niet binnen en Meneer Baas reageerd vervolgens niet meer op mail en voicemail.
Ik ga de redaktie van Radar hiervan ook op de hoogte stellen en desgewenst de volledige correspondentie sturen zodat men wellicht actie kan/wil ondernemen.
Indien er forumleden zijn die, net als ik, grote problemen ondervinden met Tempus en/of Willem Baas dan voorzie ik hen met alle vormen van genoegen zijn directe nummer, emailadres en mobiele nummer...
Er zou een schadevergoeding worden uitgekeerd en als ik het daar mee eens was zou de zaak afgedaan worden. Hij beloofde me dat het per omgaande geregeld zou worden als ik hem een mailtje zou sturen en daarna de brief zou terugsturen die ik zou krijgen.
Het is te schofterig voor woorden dat je zelf achter dit soort zaken aan moet en dat iedereen, ja iedereen bij TEMPUS, alles bij elkaar liegt en verzint, je consequent niet terug belt, mailtjes "niet heeft ontvangen" en dat brieven meer dan een week onderweg zijn en dat als je er over reageert de brief ineens nét binnengekomen is..
Ik ben een contract aangegaan voor 1x per jaar service en dit werd zonder aankondiging gewijzigd naar 1x per 2 jaar...daarnaast werden de jaarkosten (wederom zonder aankondiging) verhoogd!...dus je betaald meer voor iets wat je niet krijgt!...OPLICHTERS zijn het.
Ik vertrouwde er tevergeefs op dat Dhr. Willem Baas zijn belofte na zou komen..maar ook dit bleek niet het geval...de toegezegde schadevergoeding is nog steeds niet binnen en Meneer Baas reageerd vervolgens niet meer op mail en voicemail.
Ik ga de redaktie van Radar hiervan ook op de hoogte stellen en desgewenst de volledige correspondentie sturen zodat men wellicht actie kan/wil ondernemen.
Indien er forumleden zijn die, net als ik, grote problemen ondervinden met Tempus en/of Willem Baas dan voorzie ik hen met alle vormen van genoegen zijn directe nummer, emailadres en mobiele nummer...
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Dus hier mogen wel namen op staan, dan begin ik toch hier opnieuw!!!!!!!
gr, Giel
gr, Giel
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 mar 2011 17:19
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw duidelijke bovenstaande uiteenzetting. Graag ontvang ik uw gegevens via [email protected] (t.a.v. S. Janssen), zodat ik contact met u op kan nemen om dit op een correcte wijze met u op te lossen.
Vriendelijke groeten,
S. Janssen
Bedrijfleider Tempus
Bedankt voor uw duidelijke bovenstaande uiteenzetting. Graag ontvang ik uw gegevens via [email protected] (t.a.v. S. Janssen), zodat ik contact met u op kan nemen om dit op een correcte wijze met u op te lossen.
Vriendelijke groeten,
S. Janssen
Bedrijfleider Tempus
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Ook bij mij heeft ooit eens een Tempus monteur schade veroorzaakt. Vervelend, maar gelukkig niet het einde van de wereld. Uiteraard melding hiervan gemaakt bij de fa. Tempus. Om een lang verhaal kort te maken. Ben bijna een half jaar bezig geweest met mailen en bellen om de schade uiteidelijk uitbetaald te krijgen.
Dus niet opgeven, uiteindelijk betalen ze....waarschijnlijk proberen ze het zolang mogelijk te rekken totdat je het zat bent en opgeeft !!
Dus niet opgeven, uiteindelijk betalen ze....waarschijnlijk proberen ze het zolang mogelijk te rekken totdat je het zat bent en opgeeft !!
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Nou, meneer Janssen heeft er spijt van en met de betrokken mensen gesproken....hij vindt het wel jammer dat ik m'n contract opgezegd heb duhhh...
De schadevergoeding heb ik eindelijk binnen...mag het effe na 3 maanden!!!
Voor mij is de zaak afgedaan en Tempus verleden tijd..maar ik blijf bij mijn mening zoals omschreven in de titel...
De schadevergoeding heb ik eindelijk binnen...mag het effe na 3 maanden!!!
Voor mij is de zaak afgedaan en Tempus verleden tijd..maar ik blijf bij mijn mening zoals omschreven in de titel...
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Ook wij hebben een zeer ernstig conflict met Tempus. Machteloos en ten einde raad stuurden wij mails èn aan Eneco èn Tempus. Eneco reageert snel, maar lost het probleem niet op en verwijst alleen maar naar Tempus. Maar Tempus IS het probleem. Tempus heeft niet in het systeem om klanten te helpen. Zelden zo'n minachting meegemaakt. Wij weten niet meer wàt te doen. Alleen publiciteit wil nog wel eens helpen. Zie hierna de brief met klachten waarop Tempus dus niet reageert:
Aan de Directie van Tempus, ’s-Gravelandseweg 371, 3125 BJ Schiedam
Aan de Directie van ENECO
Laat ik maar meteen beginnen te zeggen dat ik laaiend ben; des duivels!
Dit komt door de absolute minachting voor de klant, die mij overkomt door uw organisatie en uw medewerkers. De behandeling is op verschillende onderdelen ronduit onbeschoft en door uw mensen ben ik inmiddels aardig op kosten gejaagd.
Na het lezen van mijn ellendige ervaringen zult u zich erover verbazen dat ik kans heb gezien mijn woordkeuzes zo genuanceerd weer te geven.
18 oktober 2011
• Na een melding over het telkens in storing gaan van de slechts enkele maanden oude verwarmingsketel komt een vriendelijke monteur langs, die na enig speurwerk vaststelt dat bij de plaatsing van de ketel een bepaalde pijp niet goed is gemonteerd. Hiervoor moet iemand anders langskomen en er wordt een afspraak gemaakt voor dinsdag 25 oktober tussen 08.00 en 12.00 uur.
25 oktober 2011
• Rond de klok van elf een telefoontje waarmee wordt aangegeven dat de monteur niet kan komen door een onverwacht probleem elders. Heel vervelend, voor niets vrij genomen, maar nou ja; kan gebeuren. Afgesproken dat ik ’s middags zou terugbellen om een nieuwe afspraak.
• Diverse keren gebeld met opgegeven nummer (0888955140), evenzo vaak: geen gehoor.
• Algemeen nummer gebeld, doorverbonden met (?) en afgesproken dat de monteur nu vrijdag 28 oktober zou komen tussen 12.00 en 15.00 uur.
28 oktober 2011
• Wederom, voor de derde keer, vrij genomen. Om 14.55 uur nog steeds geen monteur. Daarna minimaal 10 of 12 keer gebeld tot een uur of vijf. Telkens opnieuw hetzelfde verhaal. Niemand weet iets, verantwoordelijken zijn (zogenaamd) niet bereikbaar, toegezegd terugbellen wordt niet nagekomen, tot vier keer toe (!!) wordt het gesprek domweg verbroken en slot van het liedje was dat er niets is gebeurd. Ondanks mijn nadrukkelijk verzoek krijg ik geen 06-nummer van een manager of andere verantwoordelijk medewerker. (“…zij hebben nu weekend…”).
• Wel &^%$#@! Ik ben inmiddels drie keer een vrije dag kwijt en daar mogen geen vijf minuten van u tegenover staan.
Ik kan inmiddels niet meer met nette woorden weergeven hoe ik over uw organisatie denk. Als ik het toch zou doen, dan zouden daar zeker woorden in voorkomen als: zeer onbeschoft, arrogant, onprofessioneel, waardeloos en (excuseer) volkomen schijt aan de klant.
Hoe dit verder gaat aflopen? Geen idee. Ik ben elk vertrouwen in uw mensen kwijt en verwacht niet dat er spontaan een reactie komt van deze mensen om het probleem op te lossen. Ik moet nu voor de vierde keer vrij nemen (4 maal 4 uur is 16 uur), heb inmiddels weet ik hoeveel telefoonkosten gemaakt en de ergernis is al lang niet meer in geld uit te drukken. Alles bij elkaar claim ik daarom € 250,00 als bescheiden bijdrage in mijn kosten. Bovendien zou ik nu het liefst zien dat de monteur maar in de avonduren komt, zodat het me niet nòg meer tijd kost.
Ik ben benieuwd of deze brief nu wel binnen de kortste keren wordt beantwoord. Als dit óók weer niet gebeurd, dan ga ik alle registers opentrekken en alle mogelijke publiciteit zoeken. Meestal komt een bedrijf als het uwe daardoor ineens wèl in beweging. Ik ben het nu echt spuug en spuugzat.
= = = = = = = =
Na een week nog geen enkele reactie van Tempus. Waarom verbaast dat me niet?
Aan de Directie van Tempus, ’s-Gravelandseweg 371, 3125 BJ Schiedam
Aan de Directie van ENECO
Laat ik maar meteen beginnen te zeggen dat ik laaiend ben; des duivels!
Dit komt door de absolute minachting voor de klant, die mij overkomt door uw organisatie en uw medewerkers. De behandeling is op verschillende onderdelen ronduit onbeschoft en door uw mensen ben ik inmiddels aardig op kosten gejaagd.
Na het lezen van mijn ellendige ervaringen zult u zich erover verbazen dat ik kans heb gezien mijn woordkeuzes zo genuanceerd weer te geven.
18 oktober 2011
• Na een melding over het telkens in storing gaan van de slechts enkele maanden oude verwarmingsketel komt een vriendelijke monteur langs, die na enig speurwerk vaststelt dat bij de plaatsing van de ketel een bepaalde pijp niet goed is gemonteerd. Hiervoor moet iemand anders langskomen en er wordt een afspraak gemaakt voor dinsdag 25 oktober tussen 08.00 en 12.00 uur.
25 oktober 2011
• Rond de klok van elf een telefoontje waarmee wordt aangegeven dat de monteur niet kan komen door een onverwacht probleem elders. Heel vervelend, voor niets vrij genomen, maar nou ja; kan gebeuren. Afgesproken dat ik ’s middags zou terugbellen om een nieuwe afspraak.
• Diverse keren gebeld met opgegeven nummer (0888955140), evenzo vaak: geen gehoor.
• Algemeen nummer gebeld, doorverbonden met (?) en afgesproken dat de monteur nu vrijdag 28 oktober zou komen tussen 12.00 en 15.00 uur.
28 oktober 2011
• Wederom, voor de derde keer, vrij genomen. Om 14.55 uur nog steeds geen monteur. Daarna minimaal 10 of 12 keer gebeld tot een uur of vijf. Telkens opnieuw hetzelfde verhaal. Niemand weet iets, verantwoordelijken zijn (zogenaamd) niet bereikbaar, toegezegd terugbellen wordt niet nagekomen, tot vier keer toe (!!) wordt het gesprek domweg verbroken en slot van het liedje was dat er niets is gebeurd. Ondanks mijn nadrukkelijk verzoek krijg ik geen 06-nummer van een manager of andere verantwoordelijk medewerker. (“…zij hebben nu weekend…”).
• Wel &^%$#@! Ik ben inmiddels drie keer een vrije dag kwijt en daar mogen geen vijf minuten van u tegenover staan.
Ik kan inmiddels niet meer met nette woorden weergeven hoe ik over uw organisatie denk. Als ik het toch zou doen, dan zouden daar zeker woorden in voorkomen als: zeer onbeschoft, arrogant, onprofessioneel, waardeloos en (excuseer) volkomen schijt aan de klant.
Hoe dit verder gaat aflopen? Geen idee. Ik ben elk vertrouwen in uw mensen kwijt en verwacht niet dat er spontaan een reactie komt van deze mensen om het probleem op te lossen. Ik moet nu voor de vierde keer vrij nemen (4 maal 4 uur is 16 uur), heb inmiddels weet ik hoeveel telefoonkosten gemaakt en de ergernis is al lang niet meer in geld uit te drukken. Alles bij elkaar claim ik daarom € 250,00 als bescheiden bijdrage in mijn kosten. Bovendien zou ik nu het liefst zien dat de monteur maar in de avonduren komt, zodat het me niet nòg meer tijd kost.
Ik ben benieuwd of deze brief nu wel binnen de kortste keren wordt beantwoord. Als dit óók weer niet gebeurd, dan ga ik alle registers opentrekken en alle mogelijke publiciteit zoeken. Meestal komt een bedrijf als het uwe daardoor ineens wèl in beweging. Ik ben het nu echt spuug en spuugzat.
= = = = = = = =
Na een week nog geen enkele reactie van Tempus. Waarom verbaast dat me niet?
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Als de verwarmingsketel slechts enkele maanden oud is heb je gewoon recht op reparatie onder garantie, dus kostenloos.
De reparatie dient te geschieden door het bedrijf waarvan je de ketel (met plaatsing) hebt gekocht.
Hoewel je het niet expliciet zegt, neem ik aan dat je deze CV- ketel van Tempus gekocht heb. Is dat niet het geval dan wordt het verhaal wel anders.
Zelf hou ik er altijd van om de regie in handen te hebben en niet gedwongen worden om alleen passief af te wachten.
Als ik in jouw situaitie zat, zou ik het volgende doen.
1. Een ( aangetekende) brief en e-mail sturen waarin je stelt dat Tempus in gebreke blijft om een goed werkende CV-ketel op te leveren en eist dat ze komende week het porbleem verhelpen. Tevens eis je dat ze je minimaal 1 dag van te voren op de hoogte stellen van datum en tijdstip van het bezoek van de monteur. (Je kan eventueel verwijzen naar de brief die je eerder hebt gestuurd, en hier hebt geplaatst)
2.Als de reparatie komende week niet plaats vindt, deel je mede dat je je vrij voelt om zelf een monteur in te schakelen en de CV-ketel op kosten van Tempus te laten repareren. Dat je in dat laatste geval ook alle bijkomende kosten zult verhalen.
3. Dat je verder alle rechten op schade vergoeding en genoegdoening voorbehoud
De reparatie dient te geschieden door het bedrijf waarvan je de ketel (met plaatsing) hebt gekocht.
Hoewel je het niet expliciet zegt, neem ik aan dat je deze CV- ketel van Tempus gekocht heb. Is dat niet het geval dan wordt het verhaal wel anders.
Zelf hou ik er altijd van om de regie in handen te hebben en niet gedwongen worden om alleen passief af te wachten.
Als ik in jouw situaitie zat, zou ik het volgende doen.
1. Een ( aangetekende) brief en e-mail sturen waarin je stelt dat Tempus in gebreke blijft om een goed werkende CV-ketel op te leveren en eist dat ze komende week het porbleem verhelpen. Tevens eis je dat ze je minimaal 1 dag van te voren op de hoogte stellen van datum en tijdstip van het bezoek van de monteur. (Je kan eventueel verwijzen naar de brief die je eerder hebt gestuurd, en hier hebt geplaatst)
2.Als de reparatie komende week niet plaats vindt, deel je mede dat je je vrij voelt om zelf een monteur in te schakelen en de CV-ketel op kosten van Tempus te laten repareren. Dat je in dat laatste geval ook alle bijkomende kosten zult verhalen.
3. Dat je verder alle rechten op schade vergoeding en genoegdoening voorbehoud
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Beste Leo the Emperor,
Bedankt voor de reactie.
Het gaat ons nog niet eens zo zeer om de reparatie zelf; dat komt uiteindelijk wel goed. De boosheid komt door de wijze waarop Tempus klanten behandelt. De arrogantie en de onbeschoftheid en het volkomen gebrek aan serviceverlening irriteren.
Het doet me echt denken aan de verhalen van Youp van 't Hek met zijn mobiele telefoon.
(Overigens een aardige anekdote. Afgelopen week sprak ik een volle zaal toe (ik geef lezingen) en ik vroeg wie er nog nooit voor niets thuis had zitten wachten op een reparateur. Niemand, helemaal niemand stak de hand op. Misschien weten Nederlanders wel niet wat 'service' betekent.)
Bedankt voor de reactie.
Het gaat ons nog niet eens zo zeer om de reparatie zelf; dat komt uiteindelijk wel goed. De boosheid komt door de wijze waarop Tempus klanten behandelt. De arrogantie en de onbeschoftheid en het volkomen gebrek aan serviceverlening irriteren.
Het doet me echt denken aan de verhalen van Youp van 't Hek met zijn mobiele telefoon.
(Overigens een aardige anekdote. Afgelopen week sprak ik een volle zaal toe (ik geef lezingen) en ik vroeg wie er nog nooit voor niets thuis had zitten wachten op een reparateur. Niemand, helemaal niemand stak de hand op. Misschien weten Nederlanders wel niet wat 'service' betekent.)
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Tempus = Eneco = een ongeorganiseerde maffiabende waar je niets mee te maken moet willen hebben, al ontkom je er soms helaas niet aan.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 okt 2012 17:33
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
@Alphavista,
En dat zijn het!!! Helemaal mee eens
En dat zijn het!!! Helemaal mee eens
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:28
Re: Tempus..? ONBETROUWBAAR!
Tempus ??? Onbetrouwbaar, ja helaas nog steeds. OOk Willem Baars heeft nog steeds niks geleerd over klantenservice!
In september heeft tempus het jaarlijkse onderhoud aan onze cv gedaan. Echter na het eerste weekend stoken in oktober is er waterschade ontstaan. De monteur had tijdens de onderhoudsbeurd de afvoerpijp van de cv-ketel verwijderd maar niet terug geplaatst. Nu liep het water langs de muren op de bovenste verdieping. In eerste instantie dachten we aan lekkage van het dak. Dit was niet het geval en na het luchte van de ruimte en het drogen van de cv instalatie kwamen we tot de ontdekking dat de afvoerpijp niet was (terug)gemonteerd. De storingsdienst van Tempus gebeld en na een uurtje arriveerde de monteur die de schade en losse afvoer constateerde. Hij zou dit doorgeven op kantoor en er zou contact met mij opgenomen worden i.v.m. de afwikkeling van de schade. Na een paar dagen belde Willem Baars om een afspraak te maken. De eerste afspraak werd afgezegd, maar een paar dagen later kwam hij langs. Hij bood namens Tempus delgas zijn excuses aan en we spraken af dat Tempus iemand zou sturen om de muren te souzen(witte). Echter na een week had ik nog niks gehoord en ging ik bellen. Voice, meerdere malen ingesproken maar meneer Willem Baars belt niet terug. Het centrale nummer gebeld en gevraagd of ik teruggebeld kon worden, ja hoor meneer aan het einde van de dag. Nou echt niet, weer bellen en voice mail in spreken. Niks niemand belt terug. Vervolgens een klacht via de website ingedient, na 5 dagen nog geen reactie. Nogmaals een klacht ingedien weer niks. Denk dat ik nu maar eens langs ga in Schiedam om dat stelletje klant onvriendelijk ..... maar eens op hun gedrag aan te spreken misschien helpt dat bij het oplossen van de schade/probleem. Van Willem Baars verwacht ik niks meer, deze man heeft een mobile telefoon van de zaak maar of geen beltegoed of geen gevoel voor zijn klanten(zijn boterham).
In september heeft tempus het jaarlijkse onderhoud aan onze cv gedaan. Echter na het eerste weekend stoken in oktober is er waterschade ontstaan. De monteur had tijdens de onderhoudsbeurd de afvoerpijp van de cv-ketel verwijderd maar niet terug geplaatst. Nu liep het water langs de muren op de bovenste verdieping. In eerste instantie dachten we aan lekkage van het dak. Dit was niet het geval en na het luchte van de ruimte en het drogen van de cv instalatie kwamen we tot de ontdekking dat de afvoerpijp niet was (terug)gemonteerd. De storingsdienst van Tempus gebeld en na een uurtje arriveerde de monteur die de schade en losse afvoer constateerde. Hij zou dit doorgeven op kantoor en er zou contact met mij opgenomen worden i.v.m. de afwikkeling van de schade. Na een paar dagen belde Willem Baars om een afspraak te maken. De eerste afspraak werd afgezegd, maar een paar dagen later kwam hij langs. Hij bood namens Tempus delgas zijn excuses aan en we spraken af dat Tempus iemand zou sturen om de muren te souzen(witte). Echter na een week had ik nog niks gehoord en ging ik bellen. Voice, meerdere malen ingesproken maar meneer Willem Baars belt niet terug. Het centrale nummer gebeld en gevraagd of ik teruggebeld kon worden, ja hoor meneer aan het einde van de dag. Nou echt niet, weer bellen en voice mail in spreken. Niks niemand belt terug. Vervolgens een klacht via de website ingedient, na 5 dagen nog geen reactie. Nogmaals een klacht ingedien weer niks. Denk dat ik nu maar eens langs ga in Schiedam om dat stelletje klant onvriendelijk ..... maar eens op hun gedrag aan te spreken misschien helpt dat bij het oplossen van de schade/probleem. Van Willem Baars verwacht ik niks meer, deze man heeft een mobile telefoon van de zaak maar of geen beltegoed of geen gevoel voor zijn klanten(zijn boterham).