LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door kraaienest »

ciske schreef:
kraaienest schreef: Maar wel de toekomst :lol:

Zo'n goede toekomst , dat velen weer terug naar de kabel gaan :lol:
Ja hoor natuurlijk :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Okee, dan niet.

Hier keus tussen glasvezel of kabel, mijn keus is kabel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

De enige toegevoegde waarde die ik zie in glasvezel op dit moment is de hoge uploadsnelheid die eigenlijk alleen maar handig is als je zelf een server host.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:De enige toegevoegde waarde die ik zie in glasvezel op dit moment is de hoge uploadsnelheid die eigenlijk alleen maar handig is als je zelf een server host.

De rest moet je bijkopen, wat bij ziggo al in het pakket zit, moet je bij glasvezel erbij kopen.

F. Lamoes

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door F. Lamoes »

Waarom is Glasvezel beter

Glasvezel kan gezien worden als als de vervanger van koper op het gebied van datatransport waar we de komende eeuw nog mee vooruit kunnen.
Glasvezelkabel is ongevoelig voor storingen van buitenaf in tegenstelling tot koperkabel en glasvezel kan enorm veel meer data verwerken als koper.
Daardoor is het mogelijk om Internet, Televisie, Radio en Vaste Telefonie via 1 glasvezelkabel aan te bieden op een uiterst stabiele manier en toch nog heel veel capaciteit over te hebben voor eventuele nieuwe diensten in de toekomst.
De snelheid van Uw glasvezelverbinding wordt alleen beperkt door het glasvezel modem dat U van Uw provider zult krijgen en dat kan in de toekomst makkelijk vervangen worden door een nieuwer en sneller modem.
Doordat data door glasvezel getransporteerd wordt m.b.v. laserlicht, is het supersnel, uiterst stabiel en glasvezel heeft geen problemen met lange afstanden waardoor iedereen zonder problemen de maximale snelheid haalt.

Stel Uzelf de volgende vraag:
Bent U overgestapt naar Telefonie via internet en bent U ontevreden omdat mensen U niet kunnen bereiken terwijl U weet dat U thuis was of dat U niet kunt bellen omdat het weer eens niet werkt?
De oorzaak hiervan is vaak dat U of een ander gezinslid aan het downloaden is en de huidige internet verbinding geen overcapaciteit heeft, dat Uw internet verbinding niet altijd beschikbaar is terwijl U dat niet merkt of dat het telefoonsignaal geen prioriteit krijgt boven internet verkeer als U een goedkoop modem van Uw internet provider hebt gekregen.
Bij internet telefonie praat je over een realtime signaal en is dus extra gevoelig voor de beperkingen/haperingen van Uw internet verbinding.
Overcapaciteit en stabilitiet van Uw internet verbinding is dus vooral bij realtime signalen als internet telefonie bijzonder prettig.

Veel mensen haken al vlug af als ze lezen dat we verder op de techniek in moeten gaan om duidelijk te maken waarom Glasvezel beter is als Koper.
Ik zal het echter zo eenvoudig mogelijk duidelijk proberen te maken zonder daarbij te technisch te worden maar kan dat helaas ook niet helemaal vermeiden.

Glasvezel werkt met lichtsignalen (laserlicht) en koper werkt met stroom.
De uitspraak "zo snel als het licht" is dus direct van toepassing op data die door een glasvezel loopt ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Glasvezel ).
De snelheid van het licht is bij benadering 300.000 Kilometer per Seconde.
De snelheid van stroom is bij benadering 200.000 Kilometer per Seconde.
Licht is dus 1,5 keer sneller maar dat is eigenlijk nog niet het belangrijkste!

De lichtsignalen die door een glasvezel gestuurd worden zijn volledig ongevoelig voor invloeden van buitenaf zoals electrische en magnetische velden, temperatuur en dergelijke.
Bij signalen over koperen kabels is dat wel anders.
Eventjes een paar belangrijke punten op een rijtje:
1) Een koperen kabel heeft weerstand die ervoor zorgt dat het signaal steeds zwakker wordt.
Mensen die nu ADSL hebben en ver van de telefooncentrale af wonen hebben hier door vaak problemen.
Natuurlijk heeft glasvezelkabel ook een bepaalde weerstand voor licht en dat wordt demping genoemd maar dit is voor glasvezel veel minder
een probleem als voor koperkabel.
Bij glasvezel kabel doen ze testen over honderden kilometers terwijl je bij bijvoorbeeld ADSL praat over maximaal 5 kilometer (zie figuur 1)
2) Externe elektrische en magnetische velden hebben invloed op signalen die door een koperen kabel lopen.
Dit phenomeen wordt interferentie of overspraak genoemd.
Ook dit verzwakt signalen in koperkabels.
3) De huidige koperkabels zijn gevoeliger voor vocht door verouderde kabels.
De kabels liggen ook al weer lange tijd in de grond en de buitenmantel van de oudere kabels was ook minder goed bestand tegen vocht.
Het huidige isolatiemateriaal is al weer stukken beter als dat van de oude kabels.

Vocht
Helaas komt het dan ook meer dan eens voor dat je lijnsnelheid moet worden verlaagd om ervoor te zorgen dat je ADSL-signaal niet steeds weg valt.
Dit is me zelf overkomen.
Ik moest noodgedwongen terug van 8Mbit/1024Kbit naar 6Mbit/768Kbit om mijn lijn weer stabiel te krijgen.
Maar ook vooral Ziggo staat er bekend om dat hun netwerk erg gevoelig is voor vocht.
Meer dan eens wordt hun service onderbroken bij regenachtig weer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Je haalt hier en daar wel ADSL (oude analoge telefoonlijn) en een kabelnetwerk door elkaar.
Bij het Docsis platform (gebruikt door Ziggo en UPC) gaan TV, Internet en ADSL over aparte streams dus qua capaciteit zitten deze elkaar niet in de weg.
Maar ook vooral Ziggo staat er bekend om dat hun netwerk erg gevoelig is voor vocht.
Meer dan eens wordt hun service onderbroken bij regenachtig weer.
Dat klopt en in 99.9% van de gevallen is dat dan een gevolg van een kabelbeschadiging, alhoewel iets minder gevoelig kan dat bij glas ook gebeuren. In het geval van Ziggo (is mij overkomen) wordt er dmv een TDSR meting gezocht waar de beschadiging zit en het stuk vervangen.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door TheLD »

Maar ook vooral Ziggo staat er bekend om dat hun netwerk erg gevoelig is voor vocht.
Meer dan eens wordt hun service onderbroken bij regenachtig weer.
Zit al jaren bij hen en de enige storing in de afgelopen jaren was tgv een kabelschade.Deze schade was notabene ook nog eens glasvezelschade :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Deze schade was notabene ook nog eens glasvezelschade
:lol:
lang leve de glasvezel.

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door karateb »

Die wordt nu al opgevoed dus met de modernste techniek !!

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door sadfly »

Kabels zijn goed hier. zijn ook nog niet zo oud. het probleem dat digitale tv schokt en soms blokt is
iets wat aan ziggo ligt. ik hoor namelijk van andere ook problemen, al vermoed ik dat daar wel iets fout is met de kabel.

Toch mag glas van mij snel komen, vooral omdat de upload eindelijk ruim is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

het probleem dat digitale tv schokt en soms blokt is
iets wat aan ziggo ligt.
Zou kunnen maar meer dan 80% van de gevallen zit het "binnen".

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
het probleem dat digitale tv schokt en soms blokt is
iets wat aan ziggo ligt.
Zou kunnen maar meer dan 80% van de gevallen zit het "binnen".

Niet verheerlijken. :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
kraaienest schreef: Maar wel de toekomst :lol:

Zo'n goede toekomst , dat velen weer terug naar de kabel gaan :lol:
waar ik woon zit Ons Brabant Net die elke jaren geleden nogal wat klanten afsnoepten van UPC, door vele missers van OBN oa slecht mailverkeer, skippen van TV zenders,verhogen van kosten etc, keren veel gebruikers terug naar de kabel:)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef: waar ik woon zit Ons Brabant Net die elke jaren geleden nogal wat klanten afsnoepten van UPC, door vele missers van OBN oa slecht mailverkeer, skippen van TV zenders,verhogen van kosten etc, keren veel gebruikers terug naar de kabel:)

Hier is er al glasvezel mogelijk, had mij aangemeld.....man wat een zooi daar dus ben toch voor de kabel gegaan.

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door bkn »

Er is een groot verschil tussen een Audi A8 en een Opel Corsa hetzelfde dus tussen glasvezel en de kabel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

bkn schreef:Er is een groot verschil tussen een Audi A8 en een Opel Corsa hetzelfde dus tussen glasvezel en de kabel.

Goh, wist ik niet :lol: vertel...

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door bkn »

Iemand die een Audi A8 rijdt heeft thuis een glasvezel aansluiting :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

bkn schreef:Iemand die een Audi A8 rijdt heeft thuis een glasvezel aansluiting :D
bprosman rijdt in een audi maar heeft ziggo :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

@Ciske,

Ik weet niet hoe je daar bij komt maar ik rijd geen Audi.
Nooit gereden ook.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ervaringen met Ziggo

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:@Ciske,

Ik weet niet hoe je daar bij komt maar ik rijd geen Audi.
Nooit gereden ook.
:lol: Ik heb ook geen idee bprosman

Gesloten